Joo, tämä oli se harvinaiseksi jäänyt yhteistyömalli Saab-Fiat 600 GLE.kurppa kirjoitti:Komia laite automaatilla ja nahkasatuloilla.
https://www.nettiauto.com/fiat/stilo/9825419" onclick="window.open(this.href);return false;
Nettiautosta bongatut Fiatit
Re: Nettiautosta bongatut Fiatit
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Nettiautosta bongatut Fiatit
Fiorab?kurppa kirjoitti:Komia laite automaatilla ja nahkasatuloilla.
https://www.nettiauto.com/fiat/stilo/9825419" onclick="window.open(this.href);return false;
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Nettiautosta bongatut Fiatit
Fiat 130
https://www.nettiauto.com/fiat/130/9682895" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitäisköhän siirtyä 30 vuotta käyttiksissä taaksepäin... sopivasti käytön jälkeä.
https://www.nettiauto.com/fiat/130/9682895" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitäisköhän siirtyä 30 vuotta käyttiksissä taaksepäin... sopivasti käytön jälkeä.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: Nettiautosta bongatut Fiatit
On keretty Finlandia-kattoluukku jo laittamaan...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Nettiautosta bongatut Fiatit
Mikäs siinä luukussa on vikana? Minun Ritmossa oli joku sellainen ja se oli onneksi vesitiivis. Fiat Cromassa oli sähköinen tummennettu tehdasperäinen kattoikkuna. Se meni toisessa asennossa katon sisään ja toisessa asennossa se nosti luukun takareunaa. Autossani oli myös kattoikkunan alla toinen katon sisustuksen värinen apuluukku. Sillä sai suljettua manuaalisesti "katon", ettei aurinko paista liikaa.Luigi kirjoitti:On keretty Finlandia-kattoluukku jo laittamaan...
Croman sähköisen kattoikkunan kanssa oli murheita. Se ei ollut vesitiivis. Se oli oikeastaan täysin "pxxka". Ja ne A-tolppien sisällä olevat vesirännit olivat auki ja puhtaat. Niistä sen veden olisi pitänyt poistua ensin konehuoneeseen ja sitten maahan. Vaan eipä toiminut. Kokeilin silloin aikanaan vaikka mitä. Liian usein sain istua litimärille istuimille ja auton sisäkatto oli täysin märkä. . En osta enää koskaan kattoluukullista autoa, vaikka se olikin Ritmossa ok.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: Nettiautosta bongatut Fiatit
Yksikään näkemäni tehdasluukku ei ole ollut täysin vesitiivit.
Tämä varmaan useamman syyn takia. Minulle on puhuttu korin elämisestä, äänieristyksestä ja ties mistä mutta totuus lienee monimutkainen toiminta (sisään ja ulos kuin pornoleffassa konsanaan).
Tommonen suomiluukkuhan on:
- Rälläkkä
- Pahvisapluuna
- Reikä
- Possua ja tiiviste
Olipa mikä luukku hyvänsä, niin kattoluukku on niin susipaska keksintö kuin olla ja osaa. Yhtään missään härvelissä siitä ei ole ollut mitään muuta kuin haittaa ja ne tehdasasenteiset "sisäänkin vetäytyvät" syövät pääntilaa.
Aivan täysin idiootin keksintö.
Tämä varmaan useamman syyn takia. Minulle on puhuttu korin elämisestä, äänieristyksestä ja ties mistä mutta totuus lienee monimutkainen toiminta (sisään ja ulos kuin pornoleffassa konsanaan).
Tommonen suomiluukkuhan on:
- Rälläkkä
- Pahvisapluuna
- Reikä
- Possua ja tiiviste
Olipa mikä luukku hyvänsä, niin kattoluukku on niin susipaska keksintö kuin olla ja osaa. Yhtään missään härvelissä siitä ei ole ollut mitään muuta kuin haittaa ja ne tehdasasenteiset "sisäänkin vetäytyvät" syövät pääntilaa.
Aivan täysin idiootin keksintö.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Nettiautosta bongatut Fiatit
Vielä tuosta entisestä Croman kattoikkunasta. Luukku toimi aina sähkömekaanisesti hyvin. Täsmällisesti ja jämäkästi. Siinä ei ollut koskaan ongelmaa. Luukun etureunasta nousi ylös eräänlainen ilmanohjain, kun luukkua siirsi katon sisään. Luukkua pystyi siirtämään portaattomasti taakse kattoon ja myös takareunan nosto oli portaaton. Itse mekanismi oli täysin ok.
Luukun alla oli eräänlainen kaukalotila, josta veden olisi pitänyt poistua A-pilareissa olevien putkien kautta konehuoneeseen. Ja kyllä se vesi sieltä menikin, kun kaadoin testimielessä kastelukannulla vettä. Vesi lorisi iloisesti molemmilla puolilla konehuoneessa.
Kattoikkunan tiivisteet olivat hyvässä kunnossa. En koskaan löytänyt sitä vuotokohtaa. Vettä vuosi aivan luukun etureunan tienoilta. Ehkä se luukun katon sisässä oleva kaukalo oli jotenkin rikki. Vesi ei tullut lasin ja metallin liitoksesta. Laitoin sinne silloin uuden mustan silikoninkin.
Luukun alla oli eräänlainen kaukalotila, josta veden olisi pitänyt poistua A-pilareissa olevien putkien kautta konehuoneeseen. Ja kyllä se vesi sieltä menikin, kun kaadoin testimielessä kastelukannulla vettä. Vesi lorisi iloisesti molemmilla puolilla konehuoneessa.
Kattoikkunan tiivisteet olivat hyvässä kunnossa. En koskaan löytänyt sitä vuotokohtaa. Vettä vuosi aivan luukun etureunan tienoilta. Ehkä se luukun katon sisässä oleva kaukalo oli jotenkin rikki. Vesi ei tullut lasin ja metallin liitoksesta. Laitoin sinne silloin uuden mustan silikoninkin.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: Nettiautosta bongatut Fiatit
Jep, tommosia ne on kaikki. Sisäkaukalo joka "vuotaa" katon pilareiden sisään.tare kirjoitti:Vielä tuosta...
Yhteen auton olen mokoman vaihtanut (ei fiat) ja purkuautosta otetun varaosan kanssa tajusin "Ei ***tu nämä on autokohtaisia!". Se kattokaukalo ei ollut sinne päinkään istuva kohdeauton kattoon.
Ongelma ratkaistiin 25kpl poraruuveja ja reilulla määrällä tiivistesilikonia. Samalla todettiin, että jos katto vielä vuotaa, koko paska muurataan urtsilla umpeen ja luukun saumat kitataan umpeen.
Edelleen ihan idiootin keksintö. Aivan sama kuinka hienosti toimii, niin syksyinen pakkasaamu ja vesisade = perse märkä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Nettiautosta bongatut Fiatit
Olivatko Saab-9000, Lancia Thema, Alfa 164 ja Fiat Croman tehdasluukut yhteensopivia? Kysyn vaan muuten. Ei kannata hermostua
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: Nettiautosta bongatut Fiatit
Cromissa ja Themoissa harrastettiin sitä, että jos lisävarustelistalta oli ruksattu kattoluukku, auto tilattiin tehtaalta ilman sitä, ja sepitettiin luukku sinne Suomessa. Ei tarvinnut maksaa autoveroa luukusta. Epäilen Konelan asentajien taitoa ja motivaatiota, sillä omalla kohdalla on kokemusta kolmesta tehdaskattoluukusta (ja yhdestä Finlandiasta), ja kaikki ne pitivät vedet ulkopuolella, kunhan viemäröinti toimi.
Eikä Finlandiassakaan mitään vikaa ole, jos se ei rumistuksena haittaa.
Eikä Finlandiassakaan mitään vikaa ole, jos se ei rumistuksena haittaa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Nettiautosta bongatut Fiatit
Alkupään Cromat tuli tehdasluukulla, uudemmista Vehon aikaisista ei tietoa. Novolla Themoihin ainakin laitettiin luukut jälkiasenteisena.
Sama vika itsellä että luukut pitäneet vedet ulkopuolella, ja kiva varustehan tuo. Varsinkin vanhemmissa joissa ei ollut ilmastointia.
Cromassa yleinen vuotopaikka oli anteeninjuuri katon etuosassa, myös kattoluukuttomissa
Sama vika itsellä että luukut pitäneet vedet ulkopuolella, ja kiva varustehan tuo. Varsinkin vanhemmissa joissa ei ollut ilmastointia.
Cromassa yleinen vuotopaikka oli anteeninjuuri katon etuosassa, myös kattoluukuttomissa
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Nettiautosta bongatut Fiatit
Niin ja kattoluukussa on vielä sekin etu, että voi "hommien" jälkeen vetää housut jalkaan selkä suorana seisten.
1x pussihousu uno
1x punto mk2a
1x musa
1x punto mk2a
1x musa
Re: Nettiautosta bongatut Fiatit
Itsellä ollut parikymmentä kattoluukullista autoa. Ainoa jonka luukku vuoti oli tehdasuusi Kia Niro.
124 Spider 2018
500 1.4 16v 2011
Lancia Y10 Fire LX 1989
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Ex -500X 2,0 4x4 -17
Ex -Musa 1.3 -08
Ex -Tipo STW 1.4 -18
Ex -Panda 4x4 -15
Ex -500 1.4 -10
Ex -Stilo 1.6 MW -07
Ex -Tipo 1.4 -92
Ex -127 -77 (MR)
Ex -850 Spider -70 (MR)
500 1.4 16v 2011
Lancia Y10 Fire LX 1989
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Ex -500X 2,0 4x4 -17
Ex -Musa 1.3 -08
Ex -Tipo STW 1.4 -18
Ex -Panda 4x4 -15
Ex -500 1.4 -10
Ex -Stilo 1.6 MW -07
Ex -Tipo 1.4 -92
Ex -127 -77 (MR)
Ex -850 Spider -70 (MR)
Re: Nettiautosta bongatut Fiatit
Ai niin, Fiatiahan toi Veho jossain vaiheessa. Ne kait teki hommansa kunnolla.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Nettiautosta bongatut Fiatit
Alfa Spideristä olen unelmoinut jo pidempään, mutta äsken törmäsin tällaiseen avofiiuun nettiautossa ja alkoi vähän kiinnostaa. Kuvissa näyttää aluksi hienolta ja kiiltävältä, mutta taitaa olla vaan myyntimaalaus tehty. Konehuoneen reunalla näkyy ruostetta (vai onko vaan jotain koivunsiementöhnää) ja onko maali jopa valunut kontin oikeassa reunassa kun tarkkaan katsoo? Suttuisista kuvista vaikea tehdä johtopäätöksiä, eli katsomaanhan sitä pitäisi mennä jos oikein innostuu.
https://www.nettiauto.com/fiat/124-spider/9854137" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/fiat/124-spider/9854137" onclick="window.open(this.href);return false;