mauricio kirjoitti:Puretech ja Thp ovat ongelmallisia moottoreita, jotka eivät kestä ilman moottoriremonttia edes oikein huollettuna. Yllättävän paljon kirjoittavat Peugeot foorumilla ja uskomattomia tarinoita. Eivät ainakaan käytettynä houkuttele minua.
Kyllähän vanhat Pösöt vaan toimi , mutta se oli silloin joskus. Toivottavasti Fiat saa paremman edustuksen Suomeen fuusion myötä ja pitää tekniikkansa erillään. Tai voisivat lisensoida sitä ranskalaisille.
Mikäs Puretechissä on suurimpana ongelmana? Näähän on niitä kolmepyttysiä.
THP:ssä tiedän kokemuksesta, että jakopää on ongelma. Iskee vag-tauti, eli ketju venyy. Tää on se suurin vika. Toinen yleinen on huohotin, joka on integroitu venttiilikoppaan, menee tukkoon. Mutta thp on bemarin kone, kyllähän muut psa:n bensakoneet on olleet ihan ok. Onkohan se tu9 en muista, mutta kuitenkin jo vanhempi 1,6 vapari 16-venttiilinen ja noin 110 heppaa jota on käytetty monessa pösössä ja citikassa. Ei tuntunut olevan huono moottori ollenkaan.
Mä olen thp:n myötä tullut siihen tulokseen, että ei yhdenkään valmistajan turbotettua minimoottoria pidä ajaa 95-bensalla kun litratehot alkaa olla lähellä sataa hevosvoimaa tai yli, kuten on fordin 1,0 ecoboost 125 hv. Ysivitosella voi alkaa nakuttaa ja sitten kulutus kasvaa ja tehot tippuu, ja Fordin pienissä ecoboosteissahan on ollut mäntävikoja.