Auton korjaaminen kerrostalon pihalla

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Cimi
Viestit: 269
Liittynyt: 29.05.2011 15:24
Paikkakunta: Hyvinkää

Auton korjaaminen kerrostalon pihalla

Viesti Kirjoittaja Cimi »

Olen muutaman vuoden asunut kerrostalossa ja korjaillut pihalla omalla autopaikalla Fiat Bravaani. Mitään valittamista ei ole koskaan tullut, vaikka auto on saattanut viikon olla pukeilla, etupuskuri irti ja konepelti auki. Päinvastoin: naapurit usein utelevat korjaus- ja rakenteluaikeita.

Ajattelin kuitenkin tehdä tästä yleisen keskustelun tänne: mitä mieltä olet taloyhtiössäsi auton korjaamisesta autopaikalla? Onko joku joskus häirinnyt tai aiheuttanut ongelmia korjaillessa autoaan taloyhtiössäsi? Tietääkseni korjailemista ei kielletä ainakaan oman taloyhtiöni säännöissä, kunhan ei valuta ongelmajätteitä maahan.

Jos luit viestini, on sinun vastattava jotakin! :mrgreen:
Nykyiset autot:
- Fiat Brava 1.4 R4 SOHC 12V 1370 cm3 59 kW ( 80 hv) @ 6000 r/min 112 Nm @ 2750 r/min, vm 1998 ( Ajossa )
- Fiat Brava 1.8 R4 DOHC 16V 1747 cm3 83 kW (113 hv) @ 6100 r/min 154 Nm @ 4400 r/min, vm 1998 ( Ei ajokunnossa )
fiatman2
GFF
Viestit: 2084
Liittynyt: 22.08.2004 19:40
Paikkakunta: Hollola

Re: Auton korjaaminen kerrostalon pihalla

Viesti Kirjoittaja fiatman2 »

Pakko kai tähän on vastattava,minulla ei ole tuollaisia huolia kun asustelee omakotitalossa. Mutta eihän sitä taida kukaan estää jos sinun tapauksessa autoansa korjailee. Kyllähän talonyhtiön järjestys säännöissä maininta löytyy ,jos ei ropaamisia sallita.
Jari Salmensuo
LIMPPU
Viestit: 26
Liittynyt: 26.05.2011 18:41

Re: Auton korjaaminen kerrostalon pihalla

Viesti Kirjoittaja LIMPPU »

Cimi kirjoitti:, kunhan ei valuta ongelmajätteitä maahan.

:mrgreen:
öljyn vaihto kannattaa tehdä kaivon kohdalla :lol:
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Auton korjaaminen kerrostalon pihalla

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Rasittavaa hommaa, onneksi ei enää tarvitse, kun on oma piha ja oma talli. Ensinnäkin, jos jossakin pitää käydä kesken remontin, niin laita kaikki työkalut lukkojen taakse. Ympärillä luuhaajien rasittavuus on suorassa suhteessa näiden promillemäärään ja syrjäytymisasteeseen.

Neljännen kerran kun tulee kysymys "Onko auto rikki?" :evil:
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Cimi
Viestit: 269
Liittynyt: 29.05.2011 15:24
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Auton korjaaminen kerrostalon pihalla

Viesti Kirjoittaja Cimi »

Luigi kirjoitti:Rasittavaa hommaa, onneksi ei enää tarvitse, kun on oma piha ja oma talli. Ensinnäkin, jos jossakin pitää käydä kesken remontin, niin laita kaikki työkalut lukkojen taakse. Ympärillä luuhaajien rasittavuus on suorassa suhteessa näiden promillemäärään ja syrjäytymisasteeseen.

Neljännen kerran kun tulee kysymys "Onko auto rikki?" :evil:
Eipä tuo mitään. Kerran minulla pimahti, kun naapuri tuli kauppareissunsa jälkeen möläyttämään: "kannattaisi hankkia uusi auto, jos tuota joutuu jatkuvasti korjaamaan." Olin tuolloin puhdistamassa ja kiilloittamassa venttiilikoppaa...

Tänään juttelin isännöitsijän kanssa, joka totesi vain, että korjaamista ei kielletä, mutta autopaikka on auton pysäköintiä varten. Hän lisäsi myös, että jos autoni jäisi lojuamaan päiviksi pukeille, ihmiset alkaisivat valittamaan, koska he valittavat usein aika pienistäkin asioista. Jäin vain ihmettelemään todeten, että pitäisikö minun pukeutuakin tietyllä tavalla, jotta ihmiset eivät valittaisi.
Öljyjen ja muiden ongelmajätteiden vaihtoa ei isännöitsijä antanut lupaa, mutta vaihdan silti jäähdytysnesteet. Kunnioitan toki sääntöjä ja määräyksiä, mutta rajansa kaikella. Tilanteessani on muutenkin tarpeeksi vaikeata, kun ei ole varaa jokaisen pikkuasian vuoksi käydä korjaamoilla.
Nykyiset autot:
- Fiat Brava 1.4 R4 SOHC 12V 1370 cm3 59 kW ( 80 hv) @ 6000 r/min 112 Nm @ 2750 r/min, vm 1998 ( Ajossa )
- Fiat Brava 1.8 R4 DOHC 16V 1747 cm3 83 kW (113 hv) @ 6100 r/min 154 Nm @ 4400 r/min, vm 1998 ( Ei ajokunnossa )
Avatar
JaLLu
Viestit: 200
Liittynyt: 23.10.2007 21:39
Paikkakunta: Salo

Re: Auton korjaaminen kerrostalon pihalla

Viesti Kirjoittaja JaLLu »

Auton maalausta parkkipaikalla, tosin saattaa olla, että jonkun muunkin auto sai osansa maalinpölystä.
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
ÄSSÄ
Viestit: 442
Liittynyt: 11.12.2012 08:46

Re: Auton korjaaminen kerrostalon pihalla

Viesti Kirjoittaja ÄSSÄ »

JaLLu kirjoitti:Auton maalausta parkkipaikalla, tosin saattaa olla, että jonkun muunkin auto sai osansa maalinpölystä.
sanosin että meleko paljon laitto maalia päälle, mahtokohan pellin kulumakohat valua yhtään :)
Avatar
juha66
GFF
Viestit: 1851
Liittynyt: 20.08.2004 13:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Auton korjaaminen kerrostalon pihalla

Viesti Kirjoittaja juha66 »

Tulipa tuota aikoinaan mm. Regatan takatuennan purku&korjaus ja Unon kansiremppa tehtyä pienkerrostalon asfaltti pihalla.
-Juha-

-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
jape
Viestit: 646
Liittynyt: 21.04.2005 21:07

Re: Auton korjaaminen kerrostalon pihalla

Viesti Kirjoittaja jape »

ÄSSÄ kirjoitti:
JaLLu kirjoitti:Auton maalausta parkkipaikalla, tosin saattaa olla, että jonkun muunkin auto sai osansa maalinpölystä.
sanosin että meleko paljon laitto maalia päälle, mahtokohan pellin kulumakohat valua yhtään :)
sanosin että melko hätäseen viuto ruiskun kanssa mihinkähän kiire ? tais ennemminkin tehdä pilvimaalauksen !
toivottavasti jälkien siivoukseen kuului muiden parkkiksella olleiden autojen pyyhintä maalauspölyistä !!!

koskahan suomeen saadaan saksan malli ettei ulkona saa korjata autoja :?:

edit: sitten kun katsoi tuon outi sallisen 2011 skills-taito kilpailu videon youtubesta niin iso hatun nosto tuollaiselle nuorelle on sitten vimosen päälle oikeat otteet pinta käsittelyssä liekkö jo toisen polven pinta käsittelyn ammattilainen vai mistä moinen motivaatio alaa kohtaan ?
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Auton korjaaminen kerrostalon pihalla

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Joskus tuli siviiliseiskaan tehtyä takatukivarsiremppa kerrostalon pihassa. Rälläkälle oli roikka vedetty oikeaoppisesti keittiön pistorasiasta ja parvekkeelta alas... Vielä kun roikka ei omalle autopaikalle yltänyt, niin fiiu piti siirtää ihan parvekkeen alle. Onneksi oli opiskelija-asuntola, niin ymmärtäväisiä olivat naapurit kun rälläkkä soi parvekkeiden alla.

Helmat spreijasin omassa parkkiruudussa kanssa ja joku pienempi jarruremppakin tuli tehtyä -20C pakkasessa samalla pihalla.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Auton korjaaminen kerrostalon pihalla

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Mä olen välttynyt kerrostalon pihalla korjaamisesta melkein kokonaan mutta kadulla kylläkin oon laittanu.
Itseasiassa aika vilkkaasti liikennöidyllä turkkusen linnankadulla.
Ei oikeestaan mitään isompia kuin konepelti ylhäällä settiä.
Oon mä jotakin sisustan juttuja tuos kans touhunnu. Oviverhoilua irti ym pikkusta. Aika herkässä ollu kyl jalankulkijoilla hymyt kun painat meisselit tanassa menemään.

Silleen mua haittaa ulkona touhuaminen :roll: :mrgreen: :cry: Melkkist kaikki töitten asennus hommatkin tulee tehtyä ulkosalla (siis sisältää pientä ruuvin vääntöä mikä ei onnaa hanskoilla) oli keli mikä tahansa.
jaketech
Viestit: 254
Liittynyt: 27.11.2009 02:16
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Auton korjaaminen kerrostalon pihalla

Viesti Kirjoittaja jaketech »

serkkupoika vaihto sierraan kaasarikoneen tilalle ruiskukoneen rivitalon parkkipaikalla. kyllä siinä oli kaikenlaista ihmettelijää ja sanoja jokka sano että tuo auto ei käy ja liiku enää ikinä :lol:
ÄSSÄ
Viestit: 442
Liittynyt: 11.12.2012 08:46

Re: Auton korjaaminen kerrostalon pihalla

Viesti Kirjoittaja ÄSSÄ »

jaketech kirjoitti:serkkupoika vaihto sierraan kaasarikoneen tilalle ruiskukoneen rivitalon parkkipaikalla. kyllä siinä oli kaikenlaista ihmettelijää ja sanoja jokka sano että tuo auto ei käy ja liiku enää ikinä :lol:
tuollai munkin isä sano aikonaan kun pikkumossesta nostin konneen käsin pois, mutta hölmöyksissään lupas ostaa tankin täyteen jos se vielä omalla konevoimalla liikkuu ja liikkuhan se viä samana iltana :lol:
Fiattilainen
Viestit: 5
Liittynyt: 08.02.2013 20:49

Re: Auton korjaaminen kerrostalon pihalla

Viesti Kirjoittaja Fiattilainen »

Respektiä hommaa piharemontit. Tuttu teki juuri -20 pakkasessa Volvon kuorma-autoon kansiremontin okt:n pihalla, tuokin melko haastavaa jo eikä vielä kerrostalon piha jossa kahvitauoksi pitää kaikki työkalut pistää konttiin piiloon ja tulpata kaikki ettei naapuri pudota männän päälle hiekkaa tms.

Itse niin mukavuudenhaluinen että pissapojankin täytän lämpimässä tallissa :D
Ahdin määrää tahdin.
katur
Viestit: 17
Liittynyt: 16.11.2012 13:37

Re: Auton korjaaminen kerrostalon pihalla

Viesti Kirjoittaja katur »

Asun kerrostalossa eikä mua ainakaan haittaa jos joku korjailee autoaan pihalla :D












______________________________________________________________________________
hotelli helsinkihotellit helsinki hotels helsinkihotel helsinki
Vastaa Viestiin