Onkohan tällaista teemaa täällä pohdiskeltu laajemmin? Saksantuojia, itseni mukaan lukien, lienee toki joukossamme, mutta entäs suoraan sylttytehtaalta? Käytettyinä on tarjolla kohtalaisesti erilaista kiinnostavaa, mutta kaikki korviini toistaiseksi kantautuneet tiedot ovat kertoneet tuonnin Italiasta olevan huomattavasti hankalampaa kuin lähempää. Pitääkö paikkansa, millaisia kokemuksia, onko kuitenkin toteutettavissa, onko tiedossanne Italiasta tuoneita ammattiyrittäjiä jne., eli kaikki omakohtainen tuntuma asiaan kiinnostaa, joten tänne vaan keskustelua!
Aloitan näillä pohdinnoilla: Multipla tuli Saksasta kätevästi rekan matkassa, oli huomattavan helppoa, Ypsilon taas ajamalla, käytin kokenutta tuontiammattilaista. Jos huhut Italiasta ajaen tuonnin hankaluuksista on totta, entäs tuollainen kuljetusliikkeen käyttö, vaikka jonkin muun sopivan kuorman seassa?
Auton omatoiminen osto/tuotattaminen Italiasta
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Auton omatoiminen osto/tuotattaminen Italiasta
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Auton omatoiminen osto/tuotattaminen Italiasta
Ainakin muutaman Volvon tiedän haetun italiasta suoraan. Enempää en tiedä, mutta lienee siis ihan toteuttamiskelpoista ominvoimin?
EU-maahan se italiakin on... Muistaakseni ainoat epäselvyydet liittyivät jotenkin papereihin italian päässä.
EU-maahan se italiakin on... Muistaakseni ainoat epäselvyydet liittyivät jotenkin papereihin italian päässä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Auton omatoiminen osto/tuotattaminen Italiasta
Oon ymmärtänyt ettei sieltä saa helpolla ulkomaalainen edes tilapäistä liikennevakuutusta? Tämä ei ole tietenkään ongelma jos autoa ei tuo ajamalla.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Auton omatoiminen osto/tuotattaminen Italiasta
No löytyi jotain faktaakin, jos lontoo taipuu:
The process to import car from Italy is different than Germany:
In Italy a vehicle accompanied by two documents:
"CARTA DI Circolazione" equivalent of the gray card (old model: TARGA) issued by the office of registrations of the "Civil Motorizzazione. This service performs the technical approvals and issue the "carta di circolazione" and plates (Targher) for Italian.
"Certificato di Estate": It is issued by the PRA (Pubblico Registro Automobilistico) usually located in the offices of Italian Automobile Club.
To export an Italian vehicle, the two documents should, in principle, pass through the hands of PRA: Pubblico Registro Automobilistico. They will be stamped with an indication for termination of service for export to another EU country, "Annotta cessazione della circulazione per esportazione it DD / MM / YYYY. Radiation and the establishment of a temporary transit plate costs about 100 euros with liability insurance. The plates will be issued in the original PRA. The temporary plate is stiff cardboard that sticks on the rear window, it is valid for 5 days.
The problem in Italy is that if you have more than EUR 600 worth of stuff, you MUST have the paperwork done by an expediter, AND go through the commercial customs (i.e. with all the trucks)
The process to import car from Italy is different than Germany:
In Italy a vehicle accompanied by two documents:
"CARTA DI Circolazione" equivalent of the gray card (old model: TARGA) issued by the office of registrations of the "Civil Motorizzazione. This service performs the technical approvals and issue the "carta di circolazione" and plates (Targher) for Italian.
"Certificato di Estate": It is issued by the PRA (Pubblico Registro Automobilistico) usually located in the offices of Italian Automobile Club.
To export an Italian vehicle, the two documents should, in principle, pass through the hands of PRA: Pubblico Registro Automobilistico. They will be stamped with an indication for termination of service for export to another EU country, "Annotta cessazione della circulazione per esportazione it DD / MM / YYYY. Radiation and the establishment of a temporary transit plate costs about 100 euros with liability insurance. The plates will be issued in the original PRA. The temporary plate is stiff cardboard that sticks on the rear window, it is valid for 5 days.
The problem in Italy is that if you have more than EUR 600 worth of stuff, you MUST have the paperwork done by an expediter, AND go through the commercial customs (i.e. with all the trucks)
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Auton omatoiminen osto/tuotattaminen Italiasta
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net