VTO kirjoitti:Ainakin tällä Berge Autolla (siis uudella FCA maahantuojalla) on valmiina Suomen kattava myyntiverkosto, jos vaan saavat Fiatit Kiojen ja Mitsujen sekaan mahtumaan. Saa nähdä miten aktiivisena ensi kuussa aloittavat. Ja onhan tuolla yhtiöllä juuret aina Konelan alkuajoille saakka.
Kia, mitsubishi....
...eikai takas Delta-auton piiriin?
Saahan sitä olla vaikka koko keskieuroopan automyynnin puitteet, mutta itse epäilisin FCA:n tuotteiden olevan jälleen pelkästään pakollinen heittopussi. Autokantaa ei ole, koulutettua henkilökuntaa ei ole, "jalansijaa" ei ole... Todella vaikea tuosta on tänäpäivänä lähteä myymään edes jäätelökojuja.
Berge Auto osti jokia aika sitten sekä Kian ja Mitsun maahantuonnit, joten melko varmasti ovat liikkeellä taloudellisten intressien mukaan.
Tulevasta myyntiverkostosta ei ole tietoa, mutta luontevaa varmasti olisi käyttää olemassa olevia edustuksia. Mutta sehän nähdään.
Tuskin ostaja mitään heittopussia on ajatellut ostavansa. Jos ei menestystä tule, niin tuskin kovin kauaa jatkavat. Raha varmasti ratkaisee.
Mutta toisaalta uskon, että ovat valmiita panostuksiin, jos oikeat myyjät löytyvät. Näyttää ainakin Bassadone omien merkkiensä kanssa onnistuneen
samantyyppisellä konseptilla
Huikko kirjoitti:Deltalle menee ainakin Tampereella myynti sekä huolto.
Mistä tämän tiedon sait?
Delta auto oli yksi osallinen Fiatin suomen alueen myynnin sakkaamisessa 90-luvun lopulta jonnekkin 2010 tienoille tai milloin se nyt olikaan häsläämässä.
Mitä olen tuolloin autonsa uutena ostaneiden kertomuksia kuunnellut, niin toivottavasti ei mene takaisin. Mielikuvat elävät tiukassa.
Delta auto oli yksi osallinen Fiatin suomen alueen myynnin sakkaamisessa 90-luvun lopulta jonnekkin 2010 tienoille tai milloin se nyt olikaan häsläämässä.
Mitä olen tuolloin autonsa uutena ostaneiden kertomuksia kuunnellut, niin toivottavasti ei mene takaisin. Mielikuvat elävät tiukassa.
Kun ostin Stilon, piti myyjä taluttaa auton luo että myypäs mulle tämä. Oli sentään kallein auto hallissa.
DA:n huoltopäällikön kanssa sähköpostikeskustelu takuumaalauksesta ja sen korjauksesta meni v*ttuiluksi. Kun kysyin että onko tämäntapainen kommentointi DA:n tapa vai henkilökohtaista, tuli vastaus että henkilökohtaista. Minun jalanjälkiäni ei tarvitse tuon putiikin lattialta siivota.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Delta auto oli yksi osallinen Fiatin suomen alueen myynnin sakkaamisessa 90-luvun lopulta jonnekkin 2010 tienoille tai milloin se nyt olikaan häsläämässä.
Mitä olen tuolloin autonsa uutena ostaneiden kertomuksia kuunnellut, niin toivottavasti ei mene takaisin. Mielikuvat elävät tiukassa.
Kun ostin Stilon, piti myyjä taluttaa auton luo että myypäs mulle tämä. Oli sentään kallein auto hallissa.
DA:n huoltopäällikön kanssa sähköpostikeskustelu takuumaalauksesta ja sen korjauksesta meni v*ttuiluksi. Kun kysyin että onko tämäntapainen kommentointi DA:n tapa vai henkilökohtaista, tuli vastaus että henkilökohtaista. Minun jalanjälkiäni ei tarvitse tuon putiikin lattialta siivota.
Kai osasit reklamoida tuon käytöksen jonnekkin?
Samanlaista kuullut itse. Muista enään mikä auto (Stilo tai punto) ja ohjaustehostinvika ---> hylky leimalla. D-A tutki sutos viikon ja vaihtoi "jotain", loppulasku 1700€ (kyseessä siis 6-8v vanha auto tuolloin, huolto deltalla).
Ite luin MESllä koodit, joku koodi oli ohjauksen puolella. Kuittaus ja koeajolle ---> sama koodi. Olikohan sieltä ratin asennontunnistuksessa jotain häikkää, en muista enään. Jokatapauksessa 10min tutkimista, xxx€ osa ja vaihtotyö. Auto oli kaksi päivää korjaamolla, tuli kuntoon ja sai leiman.
Mitenkäs, muistanko väärin mutta lieneekö Delta Auton omistuspohja kuitenkin muuttunut noista aiemmista ajoista?
Että jos olisi menokin siellä muuttunut...
(Tai sitten jos on omistus muuttunut, se ei tunnu missään )
15.10. on uuden maahantuojan tiedoitustilaisuus. Siellä julkistetaan tuo Deltan myynti- ja huoltokuvio. Lähteestä ei sen enempää.
Mikään ei varmasti muutu parempaan suuntaan. FCA:n vanha porukka hääräilee Bergen / Italmotorin palkkalistoilla ja vanhat ARE:n aikaiset hoitelevat myyntiä. Huolto ei tajua nykymalleista mitään ja koulutus huollolle tulee olemaan "lue tämä sähköposti" -luokkaa.
No ainakin saa Tampereelle kanavan jonne voi käydä valittamassa takuun alaisista asioista. Huollot minun autoihini tekee JyväsCaravan.
124 Spider 2018
500 1.4 16v 2011
Lancia Y10 Fire LX 1989
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Ex -500X 2,0 4x4 -17
Ex -Musa 1.3 -08
Ex -Tipo STW 1.4 -18
Ex -Panda 4x4 -15
Ex -500 1.4 -10
Ex -Stilo 1.6 MW -07
Ex -Tipo 1.4 -92
Ex -127 -77 (MR)
Ex -850 Spider -70 (MR)
Huikko kirjoitti:15.10. on uuden maahantuojan tiedoitustilaisuus. Siellä julkistetaan tuo Deltan myynti- ja huoltokuvio. Lähteestä ei sen enempää.
Onko tästä mitään uutta tietoa, tuosta on kuitenkin jo kulunut yli viikko ?
TERO
---
Johanna ja Tero
Saab 9-5 Aero Wagon A -2006 (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000
Fiat Ducato Matkaaja -1991 (ei ajossa)(SFC #52815) http://sfc52815.jthima.com / http://saab.jthima.com
Asiasta kymmenenteen, huomasin, että http://bayerncar.com näyttää tuoneen oikein urakalla Fiat 500e:tä Suomeen ja myy niitä nettiautossa ja omilla nettisivuillaan.
Hienoa, että saadaan näin sähkö-Fiateja Suomenkin teille.
TERO
---
Johanna ja Tero
Saab 9-5 Aero Wagon A -2006 (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000
Fiat Ducato Matkaaja -1991 (ei ajossa)(SFC #52815) http://sfc52815.jthima.com / http://saab.jthima.com
Ciao
Tuossa Tekniikan Maailman nettistä juttu 500X:stä. Toivottavasti sama hintakehitys tapahtuu muillakin malleilla,
Vähän yli kuukausi sitten kerroimme, että FCA (Fiat Chrysler Automobiles) lopettaa valmistamiensa autojen maahantuonnin Suomeen ja myy FCA Finland Oy:n Bergé Auto Groupille. Samalla maahantuojan nimi muuttui Italmotor Finland Oy:ksi.
Uudella maahantuojalla on selkeästi päämääränään pistää vauhtia Fiatin sangen aneemiseen kaupankäyntiin Suomessa. Nyt on nähty ensimmäinen toimenpide.
Fiat 500X City Cross on jatkossa Limited Edition, mikä tarkoittaa käytännössä ainoastaan 3 800 euron hinnan pudotusta. Vaihtoehtoja on kaksi: 19 900 euroa maksava 1,0 T3, jonka moottori kehittää 88 kilowattia, ja kolmetuhatta euroa kalliimpi 1,3 T4, jossa on tehoa 110 kilowattia ja DCT-kaksoiskytkinvaihteisto.
Kaksikossa on ihan kohtuullinen vakiovarustus. Siihen kuuluvat muun muassa 16-tuumaiset kevytmetallivanteet, kaistavahti, liikennemerkkitunnistus, peruutuskamera, pysäköintitutkat edessä ja takana sekä sumuvalot kääntymistoiminnolla.
Lisävarustelista on sangen napakka eli lyhyt. Törmäysvaroitusjärjestelmän saa 290 eurolla ja lediajovalot sekä matkustamon tunnelmavalaistuksen 550 eurolla (hinnat ilman autoveroa). Lisäksi ostaja voi hankkia erikoisvärin.
Lähikuukausien aikana tulemme varmasti kertomaan lisää uuden maahantuojan peliliikkeistä. Niillä yritetään saada italialaismerkit ja Jeep uudelleen suomalaisostajien tietoisuuteen ja harkintalistalle.
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi