Aloitteleva Fiatisti
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Aloitteleva Fiatisti
Peräkoukku on sitten voinut edesauttaa jänniä ruostevaurioita koriin.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: Aloitteleva Fiatisti
Sisusta menee melkein kokonaan uusiksi kun on ottanut hieman hometta ja penkkien päälliset melko hirveässä kunnossa.
Hoksasin että kytkimen palautin jousi on joskus mennyt toisesta lenkistä poikki ja se on korjattu kietomalla rautalankaa jousen ja kytkimen lenkin väliin. Mistä sais uuden jousen?
Hoksasin että kytkimen palautin jousi on joskus mennyt toisesta lenkistä poikki ja se on korjattu kietomalla rautalankaa jousen ja kytkimen lenkin väliin. Mistä sais uuden jousen?
Re: Aloitteleva Fiatisti
Eiköhän tuohon käy melkein mikä vain suunnilleen samanmittainen ja jäykkyyksinen vetojousi. Vaikka tuolta laatikosta: https://m.motonet.fi/fi/tuote/882022/Jo ... ma-200-kpl" onclick="window.open(this.href);return false;
Tai googlaa vetojousia ja katso sieltä sopivan mittainen.
Tai googlaa vetojousia ja katso sieltä sopivan mittainen.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Aloitteleva Fiatisti
Dodii, nyt on autoon vaihdettu öljyt + suodatin, bensa filtteri sekä tulpat ja uusi akku. Jännitys oli suuri kun sai ekaa kertaa kokeilla laittaa tulille tuota autoa mutta pettymys oli suuri kun mitään ei tapahtunutkaan. Kun virrat laittaa päälle niin valot syttyy ja tuuletin pyörii mutta startti ei sano mitään, ei vaimon mukaan edes naksahtanut. Onko tuo startti nyt tiensä päässä vai eikö uusi akku ollutkaan täynnä ja virta ei riitä? Mistä olis helpoin lähteä tutkimaan jotta sais tuon vehkeen käyntiin ja ehkä jopa konttorille vielä ennen lumia
Re: Aloitteleva Fiatisti
Jokin liitos hapettunut. Ota startin perästä johdot irti, puhdista liittimet ja laita takaisin.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Aloitteleva Fiatisti
Jos nyt 127:sta kyse, niin katsos kannesta apukuskin puolelta tulipeltiin menevä lattakaapeli (maakaapeli).
Minulla oli se hapettunut ja tällai syksyllä riitti, että hiukan hipaisi sitä kaapelia, eikä enään startatessa sanonut mitään...
Minulla oli se hapettunut ja tällai syksyllä riitti, että hiukan hipaisi sitä kaapelia, eikä enään startatessa sanonut mitään...
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Aloitteleva Fiatisti
Jos solenoidin virta kulkee hiilien läpi, kuten joissain starteissa, niin startin kopautus samalla kun starttaa saattaa herättää sen. Pitkän seisomisen jälkeen voi olla hapettumaa. Tai sitten startti vain on hajonnut, ja se sattuu olemaan alkuperäinen syy seisomaan jäämiselle.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Aloitteleva Fiatisti
Kiitos neuvoista, maa johdon huono kosketushan sen startin hiljaisuuden aiheutti. Hyvin alko startti pyöriin kun kontakti on kunnossa. Nyt ongelma seuraavaksi onkin bensapumppu, taitaa olla sökö kun ei tule bensaa edes suodattimeen asti? huomasin myös et kaasarin alla oleva anturin, jäähdytinnesteen lämpötila anturi?, johto on irronnut toisesta päästä, mihinköhän se tulee kytkeä?
Re: Aloitteleva Fiatisti
Jos tämä oli 903 koneella, niin voi olla että pumpulle ei vain välity tarpeeksi liikettä. Tuolla kaupassa on koitettu opastaa, miten liike tutkitaan:
https://www.saminosat.net/tuotteet.html?id=38958/574361
Joskus tien päällä on toiminut ensihoitona, että ottaa paperitiivisteen pois pumpun ja muovipalan välistä, pienestä kii
https://www.saminosat.net/tuotteet.html?id=38958/574361
Joskus tien päällä on toiminut ensihoitona, että ottaa paperitiivisteen pois pumpun ja muovipalan välistä, pienestä kii
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Aloitteleva Fiatisti
Bensapumppu on tosiaankin entinen, ei auttanut tiivisteiden vähennys.
Uutta odotellessa katselin että tuo anturi tuossa kannen päällä tulpan vieressä on öljynpaine anturi, olenko oikeassa? Jos näin on niin onko se kytketty suoraan mittaristoon ja jos on niin miten tuon mittariston saa irtin ja mistä kautta on helpoin uusi kaapeli vetää tuolle anturille? Onko noita kaapeleita jossain valmiina vai pitääkö tehdä itse? Vai voisko sen tilalle vaihtaa vaikka biltemasta hommattu öp-mittari ja sen mukana tulevan anturin?
Uutta odotellessa katselin että tuo anturi tuossa kannen päällä tulpan vieressä on öljynpaine anturi, olenko oikeassa? Jos näin on niin onko se kytketty suoraan mittaristoon ja jos on niin miten tuon mittariston saa irtin ja mistä kautta on helpoin uusi kaapeli vetää tuolle anturille? Onko noita kaapeleita jossain valmiina vai pitääkö tehdä itse? Vai voisko sen tilalle vaihtaa vaikka biltemasta hommattu öp-mittari ja sen mukana tulevan anturin?
Re: Aloitteleva Fiatisti
Kannen päällä on vedenlämpöanturi, öljynpaineen anturi on lohkon takakyljessä pakoputken alla
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Aloitteleva Fiatisti
Seiskoihin on aikoinaan saanut alkuperäiseen mittaristoon keittovalon tilalle mittarin, asennus on ihan yksinkertaista. Vanha anturi vaan vaihdetaan takaveto-ladan mittarianturiin. Muut ei tarvita, toimii vanhan johdon kautta.
Öljynpaineanturi + mittarinanturi Y-jalkaan kiinni, niin saa molemmat, eikä tarvitse jättää valoa pois.
Mittari tarvii sit asentaa jälkiasenteisesti.
Noita vedenlämpömittareita tulee ajoittain vastaan. Rompetorit, netin myyntipalstat, foorumin myyntiosio ja sit vielä kerhon tapahtumat. Varmasti löytyy.
Öljynpaineanturi + mittarinanturi Y-jalkaan kiinni, niin saa molemmat, eikä tarvitse jättää valoa pois.
Mittari tarvii sit asentaa jälkiasenteisesti.
Noita vedenlämpömittareita tulee ajoittain vastaan. Rompetorit, netin myyntipalstat, foorumin myyntiosio ja sit vielä kerhon tapahtumat. Varmasti löytyy.
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
http://kuvablogi.com/blog/3225/
Re: Aloitteleva Fiatisti
Muuten sais mun puolesta olla tuo varotusvalokin pelkästään mutta sen johdon on joku repinyt poikki. Ja ilmeisesti kyse on nyt jäähdytinnesteen anturista joka on siinä kaasarin alla tulppien vieressä. Voiko sen tilalle laittaa esim. https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... 8370909910" onclick="window.open(this.href);return false; ?kumppari kirjoitti:Seiskoihin on aikoinaan saanut alkuperäiseen mittaristoon keittovalon tilalle mittarin, asennus on ihan yksinkertaista. Vanha anturi vaan vaihdetaan takaveto-ladan mittarianturiin. Muut ei tarvita, toimii vanhan johdon kautta.
Öljynpaineanturi + mittarinanturi Y-jalkaan kiinni, niin saa molemmat, eikä tarvitse jättää valoa pois.
Mittari tarvii sit asentaa jälkiasenteisesti.
Noita vedenlämpömittareita tulee ajoittain vastaan. Rompetorit, netin myyntipalstat, foorumin myyntiosio ja sit vielä kerhon tapahtumat. Varmasti löytyy.
Re: Aloitteleva Fiatisti
Tuohon saa ihan motonetistä omaakin anturia.kumppari kirjoitti:Seiskoihin on aikoinaan saanut alkuperäiseen mittaristoon keittovalon tilalle mittarin, asennus on ihan yksinkertaista. Vanha anturi vaan vaihdetaan takaveto-ladan mittarianturiin. Muut ei tarvita, toimii vanhan johdon kautta.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Aloitteleva Fiatisti
Saako sitä kaapelia anturin ja mittariston väliin jostain?kappa12 kirjoitti:Tuohon saa ihan motonetistä omaakin anturia.kumppari kirjoitti:Seiskoihin on aikoinaan saanut alkuperäiseen mittaristoon keittovalon tilalle mittarin, asennus on ihan yksinkertaista. Vanha anturi vaan vaihdetaan takaveto-ladan mittarianturiin. Muut ei tarvita, toimii vanhan johdon kautta.