Doblo, Fiorino ja muut pikkupakut

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
jukkizz
Viestit: 282
Liittynyt: 24.05.2003 07:08
Paikkakunta: nousiainen

Doblo, Fiorino ja muut pikkupakut

Viesti Kirjoittaja jukkizz »

Scudosta paljon jorinaa jo löytyykin foorumilta, mutta kertokaa kokemuksia muista vastaavista.

Ehdotelkaa vaihtoehtoja, ajoa vuodessa alle 10000km eli bensapelit etusijalla. Doblo tällä hetkellä vahvin ehdokas . Nykyinen kampe vag konsernin tuote eli saa "väärän merkkisiäkin" ehdotella :lol:

Dobloa saa dieselinä 1,2 ja 1,6 ja bensakoneella 1,4 (ilmeisesti ensimmäistä mallia vain?)

Fiorinoa 1,2 dieselinä, bensakoneella ei kai ole tehty?
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8341
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Doblo, Fiorino ja muut pikkupakut

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Pikkutietona kaverilla on Fiorino ja hänellä ilmeni sellainen ongelma, että kun säilytyspaikka on pienessä mäessä (käsittääkseni nokka alaspäin), niin ilmakaukalosta valuu vettä vaihdevivuille, jonne se sitten talvisin yön aikana jäätyi.

Doblossa pitää huomioida, että mk1 ja mk2 (2009->) on ihan eri autoja. Ensimmäinen on Fiatin alustalla ja ilmeisesti sukulaisuutta Mareaan, vaikka tekniikka kai Paliota onkin. Jälkimmäinen taas on GM yhteistyötä ja käytännössä Opel Combo ??
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
jukkizz
Viestit: 282
Liittynyt: 24.05.2003 07:08
Paikkakunta: nousiainen

Re: Doblo, Fiorino ja muut pikkupakut

Viesti Kirjoittaja jukkizz »

Tuo Fiorinon vika helposti korjattavissa pienellä ohjurilla/ putkella?

Doblo mk2 tosiaan vaikuttaa pitkälti samalta combon kanssa. Kori ja alusta kait sama mutta moottorit omansa? Ei netistä oikein helpolla tuntunut vastausta löytyvän.

Tuosta mk1 Doblosta niin tuo 1,4 bensakone on ilmeisesti aika kestävä kapistus verraten edellisen sukupolven versioon? Liki 400tkm ajettuja nettiautossakin kaupan..
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8341
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Doblo, Fiorino ja muut pikkupakut

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

16V? Kai se on sama Fire mitä Stiloissakin. Perusviaton moottori, jotain anturivikoja toisinaan (map, öljynpaine) mutta itse moottori on erinomainen.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
jukkizz
Viestit: 282
Liittynyt: 24.05.2003 07:08
Paikkakunta: nousiainen

Re: Doblo, Fiorino ja muut pikkupakut

Viesti Kirjoittaja jukkizz »

Doblossa 8V 55kw, tiedot pitäisi trafin sivulta otettuna ihan luotettavia. Nettiautossahan se rekkarin mukaan hakee tiedot.

Grande puntossa, lineassa ja albeassa tuota samaa mottia käytetty. Ainakin 1,4 ja sama teho niin luulisi saman olevan. 16V 70kw, vähän hassulta tuo tuntuu ettei sitä ole laitettu kun Doblo kuitenkin henkilömalleja painavampi :roll:
Avatar
karpy
GFF
Viestit: 600
Liittynyt: 20.01.2003 10:34
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Doblo, Fiorino ja muut pikkupakut

Viesti Kirjoittaja karpy »

Ciao
Minulla on ollut sekä mk1 että mk2. Eka oli vm 2003 1,6-bensakoneella (hain sen Virosta 2005) ja sen lähtökohta oli todella Fiat Palio. Ajoin n. 170.000 km. Uusi Doblo vm 2012 oli 1,6dsl ja robottiautomaatti, kori lyhyt henkilömalli. Siihen tuli vähän yli 65.000 kun myin pois 2016, kun olin hankkinut Ducato-pohjaisen retkeilyauton.
Minusta uusi Doblo oli täysin Fiat, tehty Turkissa ja tuli markkinoille useita kuukausia ennen Opel Comboa. Annan täyden suosituksen sille.
t. Kari
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
fastfiat
Viestit: 364
Liittynyt: 29.09.2003 22:11
Paikkakunta: Pohja

Re: Doblo, Fiorino ja muut pikkupakut

Viesti Kirjoittaja fastfiat »

Mulla on sellanen mielikuva, että Fiorinoa olis ainakin kaasuversiona tehty. Muistasin katelleeni nettiautosta sellasta henkilöversiota.
Fiat Uno turbo Hörmann -91
Fiat Panda Sisley 4x4 -88
Fiat Scudo 120jtd 1+7 FT-bus -10
Havare
Viestit: 1
Liittynyt: 01.04.2019 10:12

Re: Doblo, Fiorino ja muut pikkupakut

Viesti Kirjoittaja Havare »

Viime kesänä hommasin uuden Fiorinon ja kokemuksia kertynyt nyt 7000km verran.

Jämäkkä, pirteä pikkupaku. Yllättävän hyvä ajettava kokoisekseen. Jousitus melko jäykkä tyhjänä kun kantavuutta yli 600kg ja nypyttää töyssyissä. Kulutus ollu n. 5.3l/100km luokkaa. Väliseinä hyvin eristetty
Niin takaata ei kuulu ääniä. Lämpiää nopeasti. Eturenkaiden äänet kuuluu häiritsevan selvästi hyttiin niin radiota ei voi kuunnella.

Kaikenkaikkiaan olisin erittäin tyytyväinen autoon jos ei noita ihme vikoja ilmenisi jatkuvasti tai ne edes korjattaisiin sujuvasti.

Tähän mennessä vikoja

- auton pohjapalkeista puuttui uutena paikoitellen maalia, massaa, ja
painumia palkeissa. Korjattiin takuuseen.

- ohjausvaihde alkoi vuotaa rattiakselin juuresta. Vaihdettiin takuuseen
uusi ohjausvaihde + pyörien suuntaus.

- diesel ruiskutuspumppu vuosi dieseliä. Korjailtiin pariin otteeseen
epäonnistuneesti ja lopulta uusi pumppu. Takuuseen vaihdettiin

- toinen etujarrulevu ja palat viallisia. Vaihdettiin takuuseen.



Lisäksi pari seikkaa mistä en tiedä ovatko ominaisuuksia vai vikoja mutta ainakaan fiathuollon mielestä ei vikaa. Eli kytkin hieman ravistaa joskus kylmänä ja etupäästä pyöräntuennasta kuuluu ajoittain kolinaa.

Auto ollut yhteensä noin 4 viikkoa korjaamolla ja Jokainen vika vaatinut siis 2 korjaamokäyntiä koska varaosajärjestelmä on mielestäni kummallinen ja osia ei voi tilata etukäteen ja niitä odotellaan aina viikosta kahteen.
Vastaa Viestiin