Scudon moottori

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Scuudo
Viestit: 5
Liittynyt: 24.09.2019 23:05

Scudon moottori

Viesti Kirjoittaja Scuudo »

Mikähän mahtaisi olla järkevin tapa Scudon koneen irrotuksessa? 2.0 Jtd mylly kyseessä vm,01
Avatar
Fiatmaster
Viestit: 329
Liittynyt: 12.11.2006 21:30
Paikkakunta: Alavus

Re: Scudon moottori

Viesti Kirjoittaja Fiatmaster »

Alakautta tulee
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Scudon moottori

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Näin se taitaa mennä. Vaihteiston saa pois apurunkoa raottamalla, mutta moottorin kanssa kannattaa ottaa koko paketti apurunkoineen alas. Tai nostaa kori ylös. Jollei sitten leikkaa keulaa auki.

Apurungon pultit voi tuottaa haasteita, rauhallisesti vähän edes takaisin mieluiten heikolla pulttipyssyllä nakuttaen. Kannattaa käyttää aikaa, rungon aukileikkaus ei ole kivaa, kun vastamutterit pyörähtää irti ja ne pitää hitsata kiinni. Niin ja ne pultit on E-kannalla.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Scuudo
Viestit: 5
Liittynyt: 24.09.2019 23:05

Re: Scudon moottori

Viesti Kirjoittaja Scuudo »

Kiitoksia infosta. Eihän tuo hirmuisen houkuttavava homma ole, mutta pitäis kumminkin kansi repiä irti... kahvinväriä senverran jäähdytysnesteessä
Avatar
Fiatmaster
Viestit: 329
Liittynyt: 12.11.2006 21:30
Paikkakunta: Alavus

Re: Scudon moottori

Viesti Kirjoittaja Fiatmaster »

16venttiilinen? 8 venasen kansiremontti onnistuu autoon päin
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Scudon moottori

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Kannattaa se pahvivika diagnosoida kunnolla, en tiedä onko ranskisten ominaisuus mutta TD kerää aina jonkin verran harmaata mössöä jäähdyttäjän korkkiin. Ei ole kuitenkaan vaikuttanut toimintaan viimeisen 200tkm aikana.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Fiatmaster
Viestit: 329
Liittynyt: 12.11.2006 21:30
Paikkakunta: Alavus

Re: Scudon moottori

Viesti Kirjoittaja Fiatmaster »

Myös vuotava öljynlauhdutin tekee saman vian
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Scudon moottori

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Oisko tuo ranskiksien möhnä sitä eko jäähdytinnestettä ja nomi nesteen sekoituksen aikaan saannosta.
Scuudo
Viestit: 5
Liittynyt: 24.09.2019 23:05

Re: Scudon moottori

Viesti Kirjoittaja Scuudo »

Mitähän muuta remppaa kannattaisi tehdä samalla koneen irtirepimisellä. Jakopään, kytkimen ja vesipumpun ainakin ajattelin tahdä? Tarkoitus olisi ajella vielä pitkään tällä kapistuksella..
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Scudon moottori

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Noh, en tiedä onko näissä sama Ducaton aski kuin TD:ssä. Omassa alkoi kytkinakselin stefa vuotaa melko vähillä kilometreillä, mutta en ole kuullut että olisi tyyppivika? Tamgearsilta tilasin tiivisteen. Toinen vika samassa autossa oli automaattisäätöisen kytkinvaijerin pettäminen.

Siinä ne melkein olikin, oikeat viat mitä tuossa autossa ollut.

Olikos näissä EGR alipaineohjattu, eli ei tule vikakoodia vaikkei toimisi?? Se kannattaa varmaan puhdistaa. Tai jotain.

Jollain on varmaan tietoa, onko näissä korkeapainepumppu sellaista mallia että kannattaisi uusia tiivisteet ja kiristää ruuvit.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Scudon moottori

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Ja pisteet siitä kuka näitä pitää vielä kunnossa, onhan tämä sellainen pakettiautoluokka johon ei ole oikein uudemmissa hyvää korviketta. No ehkä Nissan NV200, tosin sekin on vähän isompi ja pakettiautomaisempi. Scudo mk1 kun on tila-auton pohjalta tehty niin sisusta on kohtuulaadukas ja miellyttävä, ajo-ominaisuudet kohdillaan ja ylhäältä näkee paremmin kuin henkilöautomaisemmista pöntöistä kuten Connect/Fiorino/Doblo. Ja ulkonäkökin erottuu aikalaisista edukseen, ei näytä niin työkalulta.

Koripaikat joihin olen itse joutunut tekemään jotain, niin älyttömät poterot takapyörien ja takapuskurin välissä, poikkipalkit etupyörien takaa sekä kaikki polttoaineputken taakse jäävät alueet pyöräkotelossa/alustassa.

Viimeisimmän laitoin vuosi-pari sitten kun oli alkavaa ruostetta. En irrottanut täyttöputkea kokonaan, vaan mutterit auki ynnä ylhäältä kumitiivisteen väänsin täyttöaukosta ja sen jälkeen putken sai käännettyä vaakatasoon. Putsasin kaikki paikat rälläkkäteräsharjalla ja maalasin uretaanilla ynnä kiveniskumassalla.

Täyttöputki kerää kuraa taakseen ja hautoo koria aika pahasti, tämäkin oli alkanut ruostumaan vaikka pesen alustan ja pyöräkotelot letkulla aina kun mahdollista. Ne poterot takapyörien takana on idioottimaiset, kun reunat on vielä taitettu että kaikki kura jää sinne muhimaan. Mk2:ssa on edelleen samanlaiset... ja muutenkin huonompi ruostesuojaus.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Plösöilijä
Viestit: 1
Liittynyt: 19.07.2017 23:11

Re: Scudon moottori

Viesti Kirjoittaja Plösöilijä »

Vaihda se kytkivaijeri,ainakin omassa jäykisty vanhemmiten kytkin ja toi autom.säätö alkoi prakaan, manuaalisesti säädettävä poisti ongelman ja ei sitä pahemmin säädellä tarvi ei ainakaan usein.
Vastaa Viestiin