Jaa on niitä näköjään ollut automaattinakin tuolla mualimalla.
https://www.autoscout24.com/offers/fiat ... ?cldtidx=2
Vaihekeppi on vaan niin ruman näkönen, että liekö oikea automaatti? Taitaa olla robotti. Mutta on sentään manuaalipuolen vaihteenvaihto oikeinpäin, eli taakse isompaa ja eteen pukkimalla pienempää.
Bravo automaatti
Re: Bravo automaatti
On niitä täällä kotimaassakin Omani on vuoden 2010 tehdastilausauto. Automaatti on tosiaan robotti. ( Magneti Marelli Selespeed CFC-300). Ja se on toiminut todella upeasti. Autossani tuli viime viikolla 60000 km täyteen.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: Bravo automaatti
Erilaisia lisävarusteita olisi kylläkin pystynyt tilaamaan suuren määrän. Itse valitsin haluamani vanteet 225/47/17-renkailla, automaattisen kaksivyöhykeilmastoinnin, vakionopeussäätimen, Windows-mobile: blue and me-systeemin, ym jotain muutakin. Ja tietysti auton värin.
- Liitteet
-
- P7220018.JPG (216.87 KiB) Katsottu 2218 kertaa
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: Bravo automaatti
Laitan vielä automaatista. Olen ajanut aina automaattipuolella. manuaalipuolta on tullut vain silloin alussa kokeiltua. Automaatissa on "säästöohjelma": "E", joka vaihtaa suurempaan vaihteeseen aikaisemmin. Siinä menee jo kutonen päälle, kun nopeus on noin 55 km/h. Ja mennään melkein tyhjäkäynnillä. T-jet autossani paras vääntömomentti tulee jo kierroksilla 1750.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: Bravo automaatti
Vaihdetikusta voi tökkiä pienempiä, tai isompia pykäliä hetkeksi myös automaattipuolella. Automaatti tosin ottaa haluamansa vaihteen noin viiden sekunnin jälkeen.
Tässä vielä lainaus autoWikistä: "Selespeed-vaihteistolla vaihdon voi suorittaa nostamatta jalkaa kaasupolkimelta. Ohjausyksikkö hoitaa automaattisesti kytkimen irroituksen ja sovittaa moottorin ja vaihteiston kierrosnopeuden samalle tasolle ja lopuksi "nostaa kytkimen". Itse vaihtamistapahtuman nopeus riippuu käytetyistä moottorin kierrosluvuista. Vaihto tapahtuu nopeammin jos moottorissa on yli 5000 kierrosta ja kaasua on enemmän kuin 60 % maksimista. Järjestelmä estää myös ylikierrosten käytön ja vaihtaa automaattisesti isomman vaihteen tietyn kierrosluvun jälkeen."
Tässä vielä lainaus autoWikistä: "Selespeed-vaihteistolla vaihdon voi suorittaa nostamatta jalkaa kaasupolkimelta. Ohjausyksikkö hoitaa automaattisesti kytkimen irroituksen ja sovittaa moottorin ja vaihteiston kierrosnopeuden samalle tasolle ja lopuksi "nostaa kytkimen". Itse vaihtamistapahtuman nopeus riippuu käytetyistä moottorin kierrosluvuista. Vaihto tapahtuu nopeammin jos moottorissa on yli 5000 kierrosta ja kaasua on enemmän kuin 60 % maksimista. Järjestelmä estää myös ylikierrosten käytön ja vaihtaa automaattisesti isomman vaihteen tietyn kierrosluvun jälkeen."
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF