Bravo automaatti

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Bravo automaatti

Viesti Kirjoittaja jarikin »

Jaa on niitä näköjään ollut automaattinakin tuolla mualimalla.
https://www.autoscout24.com/offers/fiat ... ?cldtidx=2
Vaihekeppi on vaan niin ruman näkönen, että liekö oikea automaatti? Taitaa olla robotti. Mutta on sentään manuaalipuolen vaihteenvaihto oikeinpäin, eli taakse isompaa ja eteen pukkimalla pienempää.
tare
Viestit: 478
Liittynyt: 25.06.2004 14:40

Re: Bravo automaatti

Viesti Kirjoittaja tare »

P7220002.JPG
P7220002.JPG (185.94 KiB) Katsottu 2270 kertaa
P7220005.JPG
P7220005.JPG (202.2 KiB) Katsottu 2270 kertaa
P7220012.JPG
P7220012.JPG (155.23 KiB) Katsottu 2270 kertaa
P7220009.JPG
P7220009.JPG (238.47 KiB) Katsottu 2270 kertaa
On niitä täällä kotimaassakin ;) Omani on vuoden 2010 tehdastilausauto. Automaatti on tosiaan robotti. ( Magneti Marelli Selespeed CFC-300). Ja se on toiminut todella upeasti. Autossani tuli viime viikolla 60000 km täyteen.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
tare
Viestit: 478
Liittynyt: 25.06.2004 14:40

Re: Bravo automaatti

Viesti Kirjoittaja tare »

P7220008.JPG
P7220008.JPG (205.17 KiB) Katsottu 2218 kertaa
Olisin ostanut autooni silloin tilatessa rattivalitsimet, mutta niitä ei saanut mitenkään tilattua. Rattivalitsimilla varustettua Bravoa on olemassa maailmalla. Ja jopa myyntiesitteessä ne silloin näkyivät.

Erilaisia lisävarusteita olisi kylläkin pystynyt tilaamaan suuren määrän. Itse valitsin haluamani vanteet 225/47/17-renkailla, automaattisen kaksivyöhykeilmastoinnin, vakionopeussäätimen, Windows-mobile: blue and me-systeemin, ym jotain muutakin. Ja tietysti auton värin.
Liitteet
P7220018.JPG
P7220018.JPG (216.87 KiB) Katsottu 2218 kertaa
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
tare
Viestit: 478
Liittynyt: 25.06.2004 14:40

Re: Bravo automaatti

Viesti Kirjoittaja tare »

Laitan vielä automaatista. Olen ajanut aina automaattipuolella. manuaalipuolta on tullut vain silloin alussa kokeiltua. Automaatissa on "säästöohjelma": "E", joka vaihtaa suurempaan vaihteeseen aikaisemmin. Siinä menee jo kutonen päälle, kun nopeus on noin 55 km/h. Ja mennään melkein tyhjäkäynnillä. T-jet autossani paras vääntömomentti tulee jo kierroksilla 1750.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
tare
Viestit: 478
Liittynyt: 25.06.2004 14:40

Re: Bravo automaatti

Viesti Kirjoittaja tare »

Vaihdetikusta voi tökkiä pienempiä, tai isompia pykäliä hetkeksi myös automaattipuolella. Automaatti tosin ottaa haluamansa vaihteen noin viiden sekunnin jälkeen.

Tässä vielä lainaus autoWikistä: "Selespeed-vaihteistolla vaihdon voi suorittaa nostamatta jalkaa kaasupolkimelta. Ohjausyksikkö hoitaa automaattisesti kytkimen irroituksen ja sovittaa moottorin ja vaihteiston kierrosnopeuden samalle tasolle ja lopuksi "nostaa kytkimen". Itse vaihtamistapahtuman nopeus riippuu käytetyistä moottorin kierrosluvuista. Vaihto tapahtuu nopeammin jos moottorissa on yli 5000 kierrosta ja kaasua on enemmän kuin 60 % maksimista. Järjestelmä estää myös ylikierrosten käytön ja vaihtaa automaattisesti isomman vaihteen tietyn kierrosluvun jälkeen."
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Vastaa Viestiin