Muistoja GFF ensimmäisiltä vuosilta 1980-
Muistoja GFF ensimmäisiltä vuosilta 1980-
Ciao
5.12.1981
Arkistojani tutkittaessa löytyi kansio kerhon alkuvaiheen tiedotteista vuosilta 1981-1984.
Tässä tiedote 5. joulukuuta 1981, kun kerho oli yhden vuoden ikäinen. Jäsenluku oli jo 75 ja tiedotteessa on myös auto- ja kirjallisuusluettelo. En skannannut tiedotteessa olevaa ruotsalaista osto- ja myynti-ilmoituksia.
Pitäisikö skannata nämä ja laittaa PDF:t kerhon nettisivuille ?
Tässä 4 ekaa sivua, seuraavissa lisää.
t. Kari P+
5.12.1981
Arkistojani tutkittaessa löytyi kansio kerhon alkuvaiheen tiedotteista vuosilta 1981-1984.
Tässä tiedote 5. joulukuuta 1981, kun kerho oli yhden vuoden ikäinen. Jäsenluku oli jo 75 ja tiedotteessa on myös auto- ja kirjallisuusluettelo. En skannannut tiedotteessa olevaa ruotsalaista osto- ja myynti-ilmoituksia.
Pitäisikö skannata nämä ja laittaa PDF:t kerhon nettisivuille ?
Tässä 4 ekaa sivua, seuraavissa lisää.
t. Kari P+
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Re: Muistoja GFF ensimmäisiltä vuosilta 1980-
Jatkoa edelliseen, tiedote 5.12.1981 sivut 5-6-7
t. Kari P+
t. Kari P+
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Re: Muistoja GFF ensimmäisiltä vuosilta 1980-
Ciao
ja vielä kolmas sivu edellisestä tiedotteesta 5.12.1981 - sisältää kirjastoluettelon.
t. Kari P+
ja vielä kolmas sivu edellisestä tiedotteesta 5.12.1981 - sisältää kirjastoluettelon.
t. Kari P+
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Re: Muistoja GFF ensimmäisiltä vuosilta 1980-
Ciao
Seuraavat sivut ovat Eurassa olleesta Kokoontumisajon kutsusta 06.06.1998.
t. Kari P+
Seuraavat sivut ovat Eurassa olleesta Kokoontumisajon kutsusta 06.06.1998.
t. Kari P+
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Re: Muistoja GFF ensimmäisiltä vuosilta 1980-
Ciao
Nyt vuorossa seuraava tiedote kansiostani, numero 5/82 15. huhtikuuta 1982. Siis tämmöiset paperitiedotteet tulivat silloin kerran kuukaudessa, mutta tämähän oli aikakautta ennen nettiä ja facebookia!!!
Tämä tiedotenippu on 20-sivuinen, josta skannasin vain 2 ensimmäistä ja viimeistä sivua, kun tänne ei saa kion 4 liitettä kerrallaan.
Seuraavassa viestissä on tiedotteessa ollut Kääpiöautoliiton ry kutsu Ahvenanmaan kesätapahtumaan.
t. Kari P+
Nyt vuorossa seuraava tiedote kansiostani, numero 5/82 15. huhtikuuta 1982. Siis tämmöiset paperitiedotteet tulivat silloin kerran kuukaudessa, mutta tämähän oli aikakautta ennen nettiä ja facebookia!!!
Tämä tiedotenippu on 20-sivuinen, josta skannasin vain 2 ensimmäistä ja viimeistä sivua, kun tänne ei saa kion 4 liitettä kerrallaan.
Seuraavassa viestissä on tiedotteessa ollut Kääpiöautoliiton ry kutsu Ahvenanmaan kesätapahtumaan.
t. Kari P+
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Re: Muistoja GFF ensimmäisiltä vuosilta 1980-
Ciao
Lisäys edelliseen tiedotteseen 5/82 15.4.1982 se Kääpiöautoliitto ry kesätapahtuma Ahvenanmaalla 9-11.7.1982.
t. Kari
Lisäys edelliseen tiedotteseen 5/82 15.4.1982 se Kääpiöautoliitto ry kesätapahtuma Ahvenanmaalla 9-11.7.1982.
t. Kari
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Re: Muistoja GFF ensimmäisiltä vuosilta 1980-
Euran kokoontumisajoista Kari varmaankin muistaa 500:n takapyörän "putoamisen" matkan varrella? Tunkkia ei kauheasti tarvittu, kun nostajia oli sankka joukko ympärillä.
Re: Muistoja GFF ensimmäisiltä vuosilta 1980-
Ciao
Kyllä muistan. Vetoakselin kuminivel pyörän päästä hajosi Fiat 500-sesta, mutta varaosat olivat mukana ja vaihtotyö tuttua. Olin vanhimpana autona letkan kärjessä pienellä metsätiellä ja kukaan ei päässyt ohi kunnes auto oli kunnossa. Aikaa kului ehkäpä 20 minuuttia. Kiitos vieläkin "nosturiporukalle" vaikka mahtuihan sinne auton alle muutenkin.
Kyllä muistan. Vetoakselin kuminivel pyörän päästä hajosi Fiat 500-sesta, mutta varaosat olivat mukana ja vaihtotyö tuttua. Olin vanhimpana autona letkan kärjessä pienellä metsätiellä ja kukaan ei päässyt ohi kunnes auto oli kunnossa. Aikaa kului ehkäpä 20 minuuttia. Kiitos vieläkin "nosturiporukalle" vaikka mahtuihan sinne auton alle muutenkin.
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
-
- GFF
- Viestit: 1305
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Muistoja GFF ensimmäisiltä vuosilta 1980-
Mahtavaa, Kari!
Mielenkiintoista luettavaa tällaisina muuten ankeina aikoina. Taatusti jää mieleen Gruppon 40v-juhlavuosi, joka on alkanut viruspandemian kynsissä, rajoittaen kaikkea harrastetoimintaa. Tähän peilaten on mukavampaa hypätä ajassa takaisin tuonne kerhon "lähtökuoppiin" ja heittäytyä sen ajan tunnelmiin. Taitaa materiaalia olla sen verran ympäri jäsenistöä, että kohta voisi jotain historian/yhteiskuntatieteiden (vast.) opiskelijaa houkutella kerhohistoriikin tekoon?
Mielenkiintoista luettavaa tällaisina muuten ankeina aikoina. Taatusti jää mieleen Gruppon 40v-juhlavuosi, joka on alkanut viruspandemian kynsissä, rajoittaen kaikkea harrastetoimintaa. Tähän peilaten on mukavampaa hypätä ajassa takaisin tuonne kerhon "lähtökuoppiin" ja heittäytyä sen ajan tunnelmiin. Taitaa materiaalia olla sen verran ympäri jäsenistöä, että kohta voisi jotain historian/yhteiskuntatieteiden (vast.) opiskelijaa houkutella kerhohistoriikin tekoon?
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Muistoja GFF ensimmäisiltä vuosilta 1980-
Ajan havinaa, tästäkin jo aikaa. Varmaan joku muistaa?
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Re: Muistoja GFF ensimmäisiltä vuosilta 1980-
Jo vain. Nyt ollaan Köyliössä (Säkylää nykyään), eli Euran naapuripitäjässä. Samoilla kavereilla näppinsä pelissä.
Pitänee vielä lisätä, että takana näkyvä Tuiskulan seuratalo oli tuolloin entistämisen kohteena. Siksi rakennustelineet.
Pitänee vielä lisätä, että takana näkyvä Tuiskulan seuratalo oli tuolloin entistämisen kohteena. Siksi rakennustelineet.
Re: Muistoja GFF ensimmäisiltä vuosilta 1980-
Lappeenrannan kokoontumisajot -85 oli ensimmäiset jonne lähdettiin 80-lätkäläisenä ilman suurempia pelkokertoimia kaverilta lainatulla Fiat 600:lla, kun omassa oli jotain häikkää, taisi olla läpöongelmia 903:n kanssa. Nyt kun Google mapsista asiaa katsoin tuli vuorokauden ajorupeamaksi kahdelle kuljettajalle 888 km + paikanpäällä pyörittelyt päälle.
Siltä reissulta tulikin paljon tuttuja harrastajia, jotka ovat kaikki nämä vuodet pysyneet edelleen remmissä
Tuollon 600:n päivitys 903 koneella tieliikenteessä oli tuore juttu ja erinäköisiä toteutustapoja tuli kunkin takaluukun alla tutkittua, olikohan oman lainakaluston lisäksi 3 muuta kustua isolla lohkolla paikalla. Kokoontumista kun muistelee niin Fiat kalustoa oli paikalla hyvin monipuolisesti ja sielä tuli nähtyä monta sellaista mallia livenä joiden olemassaolosta ei tuolloin tiennyt yhtään mitään.
Siltä reissulta tulikin paljon tuttuja harrastajia, jotka ovat kaikki nämä vuodet pysyneet edelleen remmissä
Tuollon 600:n päivitys 903 koneella tieliikenteessä oli tuore juttu ja erinäköisiä toteutustapoja tuli kunkin takaluukun alla tutkittua, olikohan oman lainakaluston lisäksi 3 muuta kustua isolla lohkolla paikalla. Kokoontumista kun muistelee niin Fiat kalustoa oli paikalla hyvin monipuolisesti ja sielä tuli nähtyä monta sellaista mallia livenä joiden olemassaolosta ei tuolloin tiennyt yhtään mitään.
- Liitteet
-
- Skannaus_20200406 (4).jpg (39.31 KiB) Katsottu 3478 kertaa
-
- Transform to Abarth tilassa oleva kusiainen
- Skannaus_20200406 (3).jpg (26.2 KiB) Katsottu 3478 kertaa
-
- Fiateja kahdessa kerroksessa
- Skannaus_20200406 (2).jpg (38.16 KiB) Katsottu 3483 kertaa
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156
Re: Muistoja GFF ensimmäisiltä vuosilta 1980-
Aänekoski 1988
Tutustumiskohteena olleen tehtaan parkkipaikalla montakohan % maan tuolloisesta äksäkannasta samassa kuvassa? Ja vuoden Fiat palkittu poseeraa, tuolloin oltiin taustalla näkyvällä 131:llä liikkeellä. Kyseinen yksilö odottaa toivottavaa uutta tulemistaan liikenteeseen nykyään Imatran suunnalla.
Tutustumiskohteena olleen tehtaan parkkipaikalla montakohan % maan tuolloisesta äksäkannasta samassa kuvassa? Ja vuoden Fiat palkittu poseeraa, tuolloin oltiin taustalla näkyvällä 131:llä liikkeellä. Kyseinen yksilö odottaa toivottavaa uutta tulemistaan liikenteeseen nykyään Imatran suunnalla.
- Liitteet
-
- Kake ja 124 Spider
- Skannaus_20200406 (7).jpg (35.68 KiB) Katsottu 3244 kertaa
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156
Re: Muistoja GFF ensimmäisiltä vuosilta 1980-
Ciao
Taas joitain skannauksia.
Vuorossa Autonovon esite tehtaan puolimoottoreista ja kunnostetuista vaihtomoottoreista. Ikävä kyllä ei ole vuosikulua, mutta luulisin esitteen olevan aivan 1980-luvun alusta.
Vertailun vuoksi muutaman uuden auton hinta 21.5.1982:
Panda 45 34500 mk
127 SPecial 3-ovinen 32900 mk
127 Super Stella 3-ov. 39400 mk
127 Sport 3-ov. 43900 mk
128 Z = Zastava 5-ovinen 29900 mk
Ritmo 65 1300cc 3-ov. 44900 mk
Ritmo Diesel CL 5-ov. 67900 mk
Ritmo 125 TC Abarth 83900 mk
131 1400cc 56600 mk
131 1600cc 59900 mk
131 2000cc Racing 65900 mk
132 2000cc 82900 mk
Taas joitain skannauksia.
Vuorossa Autonovon esite tehtaan puolimoottoreista ja kunnostetuista vaihtomoottoreista. Ikävä kyllä ei ole vuosikulua, mutta luulisin esitteen olevan aivan 1980-luvun alusta.
Vertailun vuoksi muutaman uuden auton hinta 21.5.1982:
Panda 45 34500 mk
127 SPecial 3-ovinen 32900 mk
127 Super Stella 3-ov. 39400 mk
127 Sport 3-ov. 43900 mk
128 Z = Zastava 5-ovinen 29900 mk
Ritmo 65 1300cc 3-ov. 44900 mk
Ritmo Diesel CL 5-ov. 67900 mk
Ritmo 125 TC Abarth 83900 mk
131 1400cc 56600 mk
131 1600cc 59900 mk
131 2000cc Racing 65900 mk
132 2000cc 82900 mk
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Re: Muistoja GFF ensimmäisiltä vuosilta 1980-
Ciao
On kerho toiminut hyvin silloin joskus 1980-luvulla.
Välitimme silloin Autonovolta Fiat-mallikirjoja ja ohessa eräs kirjan tilaus ja samalla kerholle kiitokset.
Itse ostin kyseiseltä henkilöltä Kajaanista muutama vuosi sitten kaikki talteen otetut vanhat osat, lähinnä Autobianchin farmareihin.
On kerho toiminut hyvin silloin joskus 1980-luvulla.
Välitimme silloin Autonovolta Fiat-mallikirjoja ja ohessa eräs kirjan tilaus ja samalla kerholle kiitokset.
Itse ostin kyseiseltä henkilöltä Kajaanista muutama vuosi sitten kaikki talteen otetut vanhat osat, lähinnä Autobianchin farmareihin.
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi