Fiat 127 Summer Special 25.5.2019
Re: Fiat 127 Summer Special 25.5.2019
Täältä ainakin yksi seiska starttaa paikalle
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Summer Special 25.5.2019
hankala kirjoitti:Täältä ainakin yksi seiska starttaa paikalle
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Fiat 127 Summer Special 25.5.2019
Eiköhän täältäki seiskalla saavuta paikalle
Re: Fiat 127 Summer Special 25.5.2019
onko kerhotuotemyynti paikalla? Tarvitsisin toisen GFF:n kangasmerkin kun sain idean noilla ja on vain yksi nyt.
edittiä: Mikko voisit tuoda yhden? Maksan kyllä
edittiä: Mikko voisit tuoda yhden? Maksan kyllä
Viimeksi muokannut hankala, 16.05.2019 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Summer Special 25.5.2019
paikalla.hankala kirjoitti:onko kerhotuotemyynti paikalla? Tarvitsisin toisen GFF:n kangasmerkin kun sain idean noilla ja on vain yksi nyt.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Fiat 127 Summer Special 25.5.2019
juuri ehdin editoida edellistä viestiäni
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Summer Special 25.5.2019
Määräaikaan mennessä Fiat 127 Ratapotti kilpailuun ilmoittautui 4 Satakakseiskaa. Nyt vain isolla joukolla kannustamaan.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
-
- GFF
- Viestit: 1305
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Fiat 127 Summer Special 25.5.2019
Tällainen viestinpätkä putkahti netin ihmeellisestä maailmasta hakukoneeseen, kun etsin vanhoja kokemuksia 127:sta :
keinosiemennys tuo mieleen kravattisonnin kotikunnassamme, seminologi hurjasteli maatiloille Fiat 127:lla notta hiekkatiet pölysi.
Olen itsekin maalaispoikana ollut "todistamassa" poijankölvinä samanlaista tilannetta vaikka kuinka monta kertaa: seminologi hurautti pihaan keltaisella kolmiovisella (!) ykkössarjan "seiskalla" (herätti pikkupojissa suurta kunnioitusta, kun meillä "rahvaalla" oli vaan pikkutakaluukkuisia), ja takaikkunassa oli jonkinlainen huomiotarra, että autossa on jäähdytettyä paineistettua nestemäistä kaasua (jos oikein muistan). Saattuisikohan kenelläkään olemaan valokuvaa tällaisesta yhdistelmästä eli "seminologi-seiskasta" tai edes tuosta tarrasta?!?! Olisi poskettoman kovaa valuuttaa varustaa tuollainen ajanhenkinen vehjes ensi kevään CMS-tapahtumaan Lahteen, teemalla "Autot töissä".
Niin, ja pääasia eli tulossa ollaan Kemoralle!
keinosiemennys tuo mieleen kravattisonnin kotikunnassamme, seminologi hurjasteli maatiloille Fiat 127:lla notta hiekkatiet pölysi.
Olen itsekin maalaispoikana ollut "todistamassa" poijankölvinä samanlaista tilannetta vaikka kuinka monta kertaa: seminologi hurautti pihaan keltaisella kolmiovisella (!) ykkössarjan "seiskalla" (herätti pikkupojissa suurta kunnioitusta, kun meillä "rahvaalla" oli vaan pikkutakaluukkuisia), ja takaikkunassa oli jonkinlainen huomiotarra, että autossa on jäähdytettyä paineistettua nestemäistä kaasua (jos oikein muistan). Saattuisikohan kenelläkään olemaan valokuvaa tällaisesta yhdistelmästä eli "seminologi-seiskasta" tai edes tuosta tarrasta?!?! Olisi poskettoman kovaa valuuttaa varustaa tuollainen ajanhenkinen vehjes ensi kevään CMS-tapahtumaan Lahteen, teemalla "Autot töissä".
Niin, ja pääasia eli tulossa ollaan Kemoralle!
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Fiat 127 Summer Special 25.5.2019
lähes täysin ohi aiheesta, mutta seminologien kulkuneuvoihin liittyen: mulla pihassa oleva Mk II Uno on myyty uutena tuohon käyttöön.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Fiat 127 Summer Special 25.5.2019
MultiplaJTDmies kirjoitti: Niin, ja pääasia eli tulossa ollaan Kemoralle!
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Fiat 127 Summer Special 25.5.2019
Tapahtuma taputeltu ja Ratapotteja nähty radalla.
Seitsemän rohkeaa uskaltautui veteliin asti, vesisateesta huolimatta.
Ensivuodelle suunniteltiin jo tapahtumaa, siitä sitten enemmän aikanaan.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Fiat 127 Summer Special 25.5.2019
Oli hauskaa, vaikka porukkaa toki olisi enemmänkin paikalle mahtunut. Ei se sadekaan nyt niin paljon haitannut, sitä varten on sateenvarjot. Tosin kävi ilmi että autoon pääsee jostain sisään vettä jonkin verran
Kaikki on aina vaikeeta!
-
- GFF
- Viestit: 1305
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Fiat 127 Summer Special 25.5.2019
Kiitos vaan erityisesti Mikolle viime hetken taustajunailuista, nämä toimivat oikein hyvin. Kostean nihkeä keli varmasti vei osan kävijöistä, siitä ei liene epäilystäkään. Kalajoelta sentään saatiin oikeaa asennetta oikein FIAT-aurinkovarjoakin virittämällä, joskin mielikuvitukselta tuo hieman kysyi venymistä, kun enemmän oli mielessä, että kohta kaivellaan peräloosterista matkaan otetut villahousut........ hieman oli alkumatkastakin vilpoista, kun jäähdytinneste oli talven aikana päässyt valahtamaan, eikä kabiinin puolelle oikein riittänyt puhtia. Tämä korjautui kuitenkin jo matkalla täysin litran pullollisella sadevettä, ja tätä ainettahan olisi näyttänyt riittävän useampaankin täyttöön päivän aikana; ei onneksi tarvittu.
Radalla nähtiin kurvailevan aika-ajoissa muutaman "Ratapotti"-sarjan 127:n lisäksi monia muitakin klassikopelejä; radalla oli koko päivän pientä ohjelmaa, ja näitä pääsimme seurailemaan kahvion terassilta. "127 Ratapotti" kilpailutapahtuman "maskottiosaksi" me emme valitettavasti kuitenkaan lopulta päässeetkään, vaikka tämä kaiketi oli jossain vaiheessa ollut yhtenä kokoontumisen osatavoitteena? Järjestelyhenkilöt kuitenkin vaihtuivat, niin jostain oli luovuttava.
Palkituiksi tulivat Tero Naantalista pitkämatkalaisimman lahjalla, Risto (jälleen kerran...) kauneimman 127:n äänin Oulusta sekä Jukka Saarijärveltä antaumuksellisen "Työn sankarin" arvonimin: "Pikkumusta" oli talven aikana saatu vihdoin liikenteeseen, joskin kulkupuolta edelleen haittasi tukkoinen veto, jonka syy ei ole selvinnyt. Pääasia kumminkin, jotta paikalle päästiin! Jannelle, varsinaiselle "127 Summer Special"-tapahtumasarjan isälle kiitokset palkintojen organisoinnista.
Tulin mittailleeksi ykkössarjan "seiskan" polttoaineenkulutuksen reissun aikana. Jyväskylässä tankkasin samalla mittarilla samaan napsaukseen, matkaa kertyi 401 km, kun oli pieni ketunlenkki vielä itse tapahtuman lisäksi mukana: 6,2l/100km. Tuota on mielestäni pidettävä kerrassaan oivallisena lukemana, mutta vahvistaa 70-luvun kokemuksia ja erityisesti ykkössarjan 127:n mainetta pirteänä ja pihinä ajopelinä. Käytännössä 60-luvun lopun täysin mekaanisella tekniikalla ja vieläpä tavattoman lyhyillä välityksillä tuon arvo vaan kasvaa. Maantieajo oli toki melko tasaista oikeaa 80 km/h menoa (mittarivirhe korjattiin reaaliajassa, ja minun pelilläni sitä riittää:kahdeksankymppiä on tasan 96. Veglia Borlettin sijasta tuossa on Jaeger-lisenssi ratin takana) melkein koko ajan, joskin Laineksen kanssa taidettiin päästellä Kyyjärveltä Kemoraan välillä yhdeksääkymppiäkin, mikäli Pikkumusta löysi vetoalueen. Aidossa satasessahan seiskaa pitää piiskata jo 120 km/h mittarilukemaan, ja silloin ei enää edes kuule lukemia...
Radalla nähtiin kurvailevan aika-ajoissa muutaman "Ratapotti"-sarjan 127:n lisäksi monia muitakin klassikopelejä; radalla oli koko päivän pientä ohjelmaa, ja näitä pääsimme seurailemaan kahvion terassilta. "127 Ratapotti" kilpailutapahtuman "maskottiosaksi" me emme valitettavasti kuitenkaan lopulta päässeetkään, vaikka tämä kaiketi oli jossain vaiheessa ollut yhtenä kokoontumisen osatavoitteena? Järjestelyhenkilöt kuitenkin vaihtuivat, niin jostain oli luovuttava.
Palkituiksi tulivat Tero Naantalista pitkämatkalaisimman lahjalla, Risto (jälleen kerran...) kauneimman 127:n äänin Oulusta sekä Jukka Saarijärveltä antaumuksellisen "Työn sankarin" arvonimin: "Pikkumusta" oli talven aikana saatu vihdoin liikenteeseen, joskin kulkupuolta edelleen haittasi tukkoinen veto, jonka syy ei ole selvinnyt. Pääasia kumminkin, jotta paikalle päästiin! Jannelle, varsinaiselle "127 Summer Special"-tapahtumasarjan isälle kiitokset palkintojen organisoinnista.
Tulin mittailleeksi ykkössarjan "seiskan" polttoaineenkulutuksen reissun aikana. Jyväskylässä tankkasin samalla mittarilla samaan napsaukseen, matkaa kertyi 401 km, kun oli pieni ketunlenkki vielä itse tapahtuman lisäksi mukana: 6,2l/100km. Tuota on mielestäni pidettävä kerrassaan oivallisena lukemana, mutta vahvistaa 70-luvun kokemuksia ja erityisesti ykkössarjan 127:n mainetta pirteänä ja pihinä ajopelinä. Käytännössä 60-luvun lopun täysin mekaanisella tekniikalla ja vieläpä tavattoman lyhyillä välityksillä tuon arvo vaan kasvaa. Maantieajo oli toki melko tasaista oikeaa 80 km/h menoa (mittarivirhe korjattiin reaaliajassa, ja minun pelilläni sitä riittää:kahdeksankymppiä on tasan 96. Veglia Borlettin sijasta tuossa on Jaeger-lisenssi ratin takana) melkein koko ajan, joskin Laineksen kanssa taidettiin päästellä Kyyjärveltä Kemoraan välillä yhdeksääkymppiäkin, mikäli Pikkumusta löysi vetoalueen. Aidossa satasessahan seiskaa pitää piiskata jo 120 km/h mittarilukemaan, ja silloin ei enää edes kuule lukemia...
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!