Fiat 127 Strada Historic kilpuriksi..

Moottoriurheiluun liittyvät kysymykset, mielipiteet ja projektit.
outlawjw
GFF
Viestit: 701
Liittynyt: 08.11.2004 17:13
Paikkakunta: Loppi

Kilvanajosta

Viesti Kirjoittaja outlawjw »

Kuulostaa tutulta niin kulut kuin toisaalta huollon saatavuus...
Itselle on tullut sellainen ajatus, että jossain vaiheessa voisi kokeilla sellaista, että tarjoaisi traileri + huoltopalveluja esim. vasta-alkajille ralliin. Tilausta moiselle luulisi olevan... Täytyy vain laskea, mitä ko. hommasta pitäisi saada tiimille, jotta hommassa olisi järkeä...
Idea olisi suurin piirtein sen suuntainen, että tarjotaan traileri + huoltoauto + perustyökalut + 2 huoltoäijää + kuljetukset kisapaikalle ja takaisin... Tarvittaessa myös kaikki bensakanikoista lähtien.
Ei tuo mikään business olisi, mutta olisihan siinä mahdollisuus saada esim. trailerin & hankittujen työkalujen kuluja kuoletettua... Luulisi kiinnostavan ainakin niitä, jotka haluavat kokeilla muutamaa kisaa...

Karkasi vähän aiheesta... :wink:
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Tuossa italian replicassa olevia vanteita ainakin tuntuu liikkuvan aika hyvin 5" leveinä, sama vannemalli kun on varmaan murtsikan yleisin ensiasennusvanne, tosin 127 Abarthin vanteissa on valussa tekstit ABARTH ja PININFARINA, mitä äksyn vanteissa ei ole :-)

Noita näkyy mm. saksan ebayssä aika usein myynnissä, kuten paljon muutakin fiat-sälää...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
McJAS
Viestit: 236
Liittynyt: 09.10.2006 13:20
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja McJAS »

Onkos kellään tietoa noista takasatuloista, esim valmistenumeroa. Minulla on ylimääräinen pari 34mm:n männällä olevaa satulaa. ps. oletteko löytäneet paloja ko. satuloihin. (en jaksa kaivella vanhoja luokkareita esiin)
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
outlawjw
GFF
Viestit: 701
Liittynyt: 08.11.2004 17:13
Paikkakunta: Loppi

Takasatulat

Viesti Kirjoittaja outlawjw »

Luokkarin mukaan vaijerikäyttöisellä käkkärillä varustetun satulan numerpt ovat seuraavat: D4332895 / S4332894.
Palan pinta-alasta päätellen pala on kooltaan seiskan perinteistä etupalaa vastaava; joten ainakin tuohon d34 mm mäntäiseen satulaan menee Polski-Fiatin / Fiat 124:n ohut takapala.
Luokkarissa sallitaan myös d38mm mäntä, joten ilmeisesti tuohon saisi laittaa myös Prisman liukupalasatulan, johon taitaa käydä suoraan normaali 127 / 128 / ritmo / regata etupala...
Nuo Polskin / 124:n palat ovat tilaustavaraa ja välillä toimitusajat ovat olleet melkoisen pitkät...
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Kilvanajosta

Viesti Kirjoittaja Eejii »

outlawjw kirjoitti:Kuulostaa tutulta niin kulut kuin toisaalta huollon saatavuus...
Itselle on tullut sellainen ajatus, että jossain vaiheessa voisi kokeilla sellaista, että tarjoaisi traileri + huoltopalveluja esim. vasta-alkajille ralliin. Tilausta moiselle luulisi olevan... Täytyy vain laskea, mitä ko. hommasta pitäisi saada tiimille, jotta hommassa olisi järkeä...
Idea olisi suurin piirtein sen suuntainen, että tarjotaan traileri + huoltoauto + perustyökalut + 2 huoltoäijää + kuljetukset kisapaikalle ja takaisin... Tarvittaessa myös kaikki bensakanikoista lähtien.
Ei tuo mikään business olisi, mutta olisihan siinä mahdollisuus saada esim. trailerin & hankittujen työkalujen kuluja kuoletettua... Luulisi kiinnostavan ainakin niitä, jotka haluavat kokeilla muutamaa kisaa...

Karkasi vähän aiheesta... :wink:
Entäs varikkotypyt :D Mutta oikeasti, kyllä mä näkisin tossa ideaa. Voisin hyvin kuvitella käyttäväni tuontapaista palvelua. Mullakaan ei varmaan ole tunkua huoltomiehiksi. Ehkä johonkin lähikisaan voi saada jonkun houkuteltua, mutta vähänkään tunnin reissua kauemmaksi kotikulmilta taitaa olla jo melkein mahdotonta.

Toinen harkitsemisen arvoinen kuvio vois löytyä täältä foorumilta. Tännehän voisi laittaa jonkun "huoltomiehiä kaivataan" threadin, jossa vois peräänkuulutella Fiat henkisiä avustajia kisoihin. Enimmäkseenhän noi huoltohommat on huoltoauton ajoa, roudausta ja pieniä hanttihommia, mitä pystyy tekemään muutkin kun autoasentajat jos kiinnostusta vaan ralliin on. Mä ainakin voisin tarvittaessa tulla jeesaamaan ihan harrastusmielessä jotakin täällä itäsuomessa kisaavaa kohtalotoveria. Varmaan niitä muuallakin päin Suomea olisi.
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1493
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Re: Kilvanajosta

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Eejii kirjoitti:Tännehän voisi laittaa jonkun "huoltomiehiä kaivataan" threadin, jossa vois peräänkuulutella Fiat henkisiä avustajia kisoihin. Enimmäkseenhän noi huoltohommat on huoltoauton ajoa, roudausta ja pieniä hanttihommia, mitä pystyy tekemään muutkin kun autoasentajat jos kiinnostusta vaan ralliin on. Mä ainakin voisin tarvittaessa tulla jeesaamaan ihan harrastusmielessä jotakin täällä itäsuomessa kisaavaa kohtalotoveria. Varmaan niitä muuallakin päin Suomea olisi.
Jos huoltomiehiä kaivataan pohjanmaan alueella niin yhteyttä tännepäin...
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
McJAS
Viestit: 236
Liittynyt: 09.10.2006 13:20
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja McJAS »

Nuo mun satulat ovat numerolla 4182767 ja -8, juuri niillä ohuilla paloilla. Minulla on kanava noille paloille (Tarox), jos on tarvetta, sieltä saapi kisapalana.
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1493
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Suunnittelin korvaavani pinnapulteilla nuo omat pyöränpultit, nyt pitäis enää tietää kummalla kierteellä napa on; M12x1,25 vai M12x1,5...?
(en omista kierrekampaa...)
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

1.25 nousulla.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
outlawjw
GFF
Viestit: 701
Liittynyt: 08.11.2004 17:13
Paikkakunta: Loppi

Pinnapulteista

Viesti Kirjoittaja outlawjw »

Nousun voi laskea ruuvista mittaamalla kierreosan pituuden ja laskemalla kierteiden lukumääällä; sitten pituus jaetaan kierteen määrällä => nousu...
Kun teetät pinnapultteja, niin hanki ensin mutterit; sopivat löytyvät mm. Fordeista (Focus / Escort / Mondeo), kierre muistaakseni M12x1.5. Eli pinnapulttiin joutuu näin ajamaan kahdet kierteet, lyhyt napaa varten ja pidempi muttereille. Näin siksi, että saa yleisen mutterin ja toiseksi sen takia, että on irvokasta katsoa huoltoporukan kyykkivän ja ähräävään pyöriä paikalleen tuntikaupalla pakkasessa työmiehen hymy loistaen...
Joten suurempi nopeus suuremmalla kierteen nousulla....
Kannattaa muuten sitten teettää pinnapultit kunnon kamppeesta; ei mistään meltoraudasta...
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1493
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Re: Pinnapulteista

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

outlawjw kirjoitti:Nousun voi laskea ruuvista mittaamalla kierreosan pituuden ja laskemalla kierteiden lukumääällä; sitten pituus jaetaan kierteen määrällä => nousu...
Kun teetät pinnapultteja, niin hanki ensin mutterit; sopivat löytyvät mm. Fordeista (Focus / Escort / Mondeo), kierre muistaakseni M12x1.5. Eli pinnapulttiin joutuu näin ajamaan kahdet kierteet, lyhyt napaa varten ja pidempi muttereille. Näin siksi, että saa yleisen mutterin ja toiseksi sen takia, että on irvokasta katsoa huoltoporukan kyykkivän ja ähräävään pyöriä paikalleen tuntikaupalla pakkasessa työmiehen hymy loistaen...
Joten suurempi nopeus suuremmalla kierteen nousulla....
Kannattaa muuten sitten teettää pinnapultit kunnon kamppeesta; ei mistään meltoraudasta...
Rallyracesta katselin valmiita pinnapultteja...
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
januskixx
Viestit: 225
Liittynyt: 10.11.2006 21:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja januskixx »

Sellaista välikysymystä tähän väliin että missä hinnoissa noi Karpiolan ohjausvälitykset pyörii?
McJAS
Viestit: 236
Liittynyt: 09.10.2006 13:20
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja McJAS »

Olikohan mulle 250e tehostamaton nopea.
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
outlawjw
GFF
Viestit: 701
Liittynyt: 08.11.2004 17:13
Paikkakunta: Loppi

Nopea ohjaus

Viesti Kirjoittaja outlawjw »

Tehostamaton ohjaus seiskaan:
2004: 200
2007: 240
Molemmilla kerroilla Karpiolasta...
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1493
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Re: Nopea ohjaus

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

outlawjw kirjoitti:Tehostamaton ohjaus seiskaan:
2004: 200
2007: 240
Molemmilla kerroilla Karpiolasta...
Kyselin ohjausta karpiolalta; 250€+alv....
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
Vastaa Viestiin