megasquirt
Re: megasquirt
Mä oon käyttänyt kyllä oman versioni kanssa tuota vakiomallista triggeripyörää ja -anturia. Partcon myymällä levyllä ei tosin ole VR-anturin vahvistinta joten sellaiseen sen joutuu lisäämään tai käyttämään erityyppistä anturia.
Viimeksi yksi Tbo Uno viriteltiin tuohon tapaan vakio triggeripyörällä.
Viimeksi yksi Tbo Uno viriteltiin tuohon tapaan vakio triggeripyörällä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: megasquirt
Herätellääs wanhaa topiccia kun tuli Fiude työn alle...
Tuli puuhasteltua Bravon 1.6 16v:n koteloon Mega sisälle. Johtosarjaan yhteensopiva, eli ei muutoksia auton johtosarjaan tai muualle...
Erillisen pääteasteen (käytin Bosch 0227100200:n kloonia) se tarvi tuohon viereen, tuolle tulee johto ja liitin suoraan boksin sisältä. Jos tekisi seuraavan levyversion pienemmäksi niin saisi sytkäpäätteetkin koteloon sisälle...
Tuli puuhasteltua Bravon 1.6 16v:n koteloon Mega sisälle. Johtosarjaan yhteensopiva, eli ei muutoksia auton johtosarjaan tai muualle...
Erillisen pääteasteen (käytin Bosch 0227100200:n kloonia) se tarvi tuohon viereen, tuolle tulee johto ja liitin suoraan boksin sisältä. Jos tekisi seuraavan levyversion pienemmäksi niin saisi sytkäpäätteetkin koteloon sisälle...
- Liitteet
-
- Uudet sisälmykset
- pIMG_5132.jpg (84.17 KiB) Katsottu 10514 kertaa
-
- Boksi valmiina
- pIMG_5243.jpg (56.12 KiB) Katsottu 10514 kertaa
-
- Boksi ja pääteaste autossa
- pIMG_5396.jpg (79.45 KiB) Katsottu 10514 kertaa
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: megasquirt
Jumalaut Ville, sä oot hullu mies. *Painaa tykkää nappulaa*
Toi on Mega v.1?
Toi on Mega v.1?
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: megasquirt
^samat ku tapiolla.
Toi olis ollu kiva mun piristetyssä mareassa. Oliko tuossa nyt sitten hukkakipunasytty vai kuinkahan?
Toi olis ollu kiva mun piristetyssä mareassa. Oliko tuossa nyt sitten hukkakipunasytty vai kuinkahan?
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: megasquirt
Joo toi on hukkakipuna toi 1.6 16v. Tehtaan kamat siis ihan kaikkialla paitsi boksin sisällä. Orggis boksin voi heittää halutessaan kiinni, jolloin toimii niinkuin ennenkin. Oikeastaan siitä vain huomaa auton käydessä että Mega on kiinni, että avaimen kuva palaa mittaristossa. Orggis kierroslukumittarikin toimii.
Joo, toi on wanhaan Megaan perustuva. Oma kakkosversion cpu-levy on vieläkin työnalla, itse asiassa firmiksen alaslataus PC:ltä ei ole vielä oikein lähtenyt taipumaan kun siinä on protoissa käytetty ihan blankkoja prosareita suoraan tehtaalta.
Seuraavaksi vois jalostaa itse levystä pienemmän niin sais sytkäpäätteetkin boksin sisään... ei jäis tolleen ulos roikkumaan.
Puhallinta toi ei kans ohjaa, kaipa senkin sais Megan softasta toimimaan jos oikein haluais. Mä tykkään kumminkin ennemmin, että mitataan syylärin lämpötilaa eikä moottorin, kun puhallinta ohjataan. Jos moottori kuumuu ylemmäksi kuin normaalisti niin on vähän myöhäinen ajankohta käynnistellä tuuletinta... tehtaanlaisissahan noin toki tehdään kun ei haluta jäähdyttimeen tuotantolinjalla kallista lisäanturia ja halutaan ohjata puhallinta mm. ilmastoinnin mukaan...
Kai näitä kisakatin kans vois alkaa katuautoissakin harrastamaan nyt kun noita uudempia euro2-normisiin saakka saa jo viritellä?
Joo, toi on wanhaan Megaan perustuva. Oma kakkosversion cpu-levy on vieläkin työnalla, itse asiassa firmiksen alaslataus PC:ltä ei ole vielä oikein lähtenyt taipumaan kun siinä on protoissa käytetty ihan blankkoja prosareita suoraan tehtaalta.
Seuraavaksi vois jalostaa itse levystä pienemmän niin sais sytkäpäätteetkin boksin sisään... ei jäis tolleen ulos roikkumaan.
Puhallinta toi ei kans ohjaa, kaipa senkin sais Megan softasta toimimaan jos oikein haluais. Mä tykkään kumminkin ennemmin, että mitataan syylärin lämpötilaa eikä moottorin, kun puhallinta ohjataan. Jos moottori kuumuu ylemmäksi kuin normaalisti niin on vähän myöhäinen ajankohta käynnistellä tuuletinta... tehtaanlaisissahan noin toki tehdään kun ei haluta jäähdyttimeen tuotantolinjalla kallista lisäanturia ja halutaan ohjata puhallinta mm. ilmastoinnin mukaan...
Kai näitä kisakatin kans vois alkaa katuautoissakin harrastamaan nyt kun noita uudempia euro2-normisiin saakka saa jo viritellä?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: megasquirt
No nyt on MS2:n CPU (tytärkortti) myös valmis. Kalliiksi noiden hinta kaupassa olikin näköjään päässyt kipuamaan.
Kuvassa oleva yksilö ilman CAN-ajuria, kun sitä ei tässä kuvan boksissa tarvitse.
Uus pohjalautakin on jo piirrelty ja tilauksessa, saa enemmän sytkälähtöjä, flexfuelit ja muut. Pienikokoinen levy pintaliitoskomponenteilla. Ensimmäinen applikaatio levylle on tälle 5-mukisen koneen Motronicin kotelon sisässä. Vanhalla levyllä ei ollut tarpeeksi sytkälähtöjä jotta olis voinut ohjata tulpanhattupuolia riittävää määrää.
Kuvassa oleva yksilö ilman CAN-ajuria, kun sitä ei tässä kuvan boksissa tarvitse.
Uus pohjalautakin on jo piirrelty ja tilauksessa, saa enemmän sytkälähtöjä, flexfuelit ja muut. Pienikokoinen levy pintaliitoskomponenteilla. Ensimmäinen applikaatio levylle on tälle 5-mukisen koneen Motronicin kotelon sisässä. Vanhalla levyllä ei ollut tarpeeksi sytkälähtöjä jotta olis voinut ohjata tulpanhattupuolia riittävää määrää.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: megasquirt
Ai että.... kun tuo kuulostaa hyvälle, täällä malttamaton
Re: megasquirt
Uusi, juuri saapunut versio pohjalaudasta on sen verran snadi että sopii monen vakioboksin sisäänkin.
Tässä kuvassa tosin on normaalit, itse tehtävää kaapelointia varten tarkoitetut johtosarjaliittimet kiinni, ne korvautuu tietenkin boksin omalla liittimellä siinä tapauksessa.
Tässä kuvassa tosin on normaalit, itse tehtävää kaapelointia varten tarkoitetut johtosarjaliittimet kiinni, ne korvautuu tietenkin boksin omalla liittimellä siinä tapauksessa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: megasquirt
Hyvältä näyttää!
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: megasquirt
Motronicin koteloon tehty versio Coupen 5-sylinteristä turbokonetta ohjailemaan valmistui. Nyt vain säätöjä hakemaan. On se sentään tällä jo käynyt.
Boksin kyljessä on pneumatiikkaliitin imusarjan painemittaukselle, ja ilmamäärämittarin voi jättää pois. Tämän saa halutessaan kyllä tukemaan ilmamäärämittariakin...
Pelaa auton vakio johtosarjalla ja antureilla, eli voi tarpeen mukaan käyttää vakioboksia tai tätä, niinkuin oli edellä tuon 1.6 16v Bravonkin tapauksessa.
Sytytyksen pääteasteet on vielä protolevyllä, näille valmistuu tehtaan piirilevyt tässä kevään aikana. Uuden version Megan piirilevy on aikaisempaa pienempi, joten sytytyksen pääteasteet saa boksiin sisälle, ei tarvi enää johdottaa ulos. Muutenkin pystyy rakentamaan enemmän toiminnallisuutta, kuten softasta säädettävät jäähdyttimen puhaltimet, jne.
Boksin kyljessä on pneumatiikkaliitin imusarjan painemittaukselle, ja ilmamäärämittarin voi jättää pois. Tämän saa halutessaan kyllä tukemaan ilmamäärämittariakin...
Pelaa auton vakio johtosarjalla ja antureilla, eli voi tarpeen mukaan käyttää vakioboksia tai tätä, niinkuin oli edellä tuon 1.6 16v Bravonkin tapauksessa.
Sytytyksen pääteasteet on vielä protolevyllä, näille valmistuu tehtaan piirilevyt tässä kevään aikana. Uuden version Megan piirilevy on aikaisempaa pienempi, joten sytytyksen pääteasteet saa boksiin sisälle, ei tarvi enää johdottaa ulos. Muutenkin pystyy rakentamaan enemmän toiminnallisuutta, kuten softasta säädettävät jäähdyttimen puhaltimet, jne.
- Liitteet
-
- motr-5cyl.jpg (100.07 KiB) Katsottu 6855 kertaa
-
- motr-5cyl-2.jpg (108.64 KiB) Katsottu 6855 kertaa
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: megasquirt
Nostan olematonta hattuani.
Megan kanssa puuhailu pitäisi aloitella tässä kevään korvilla. Tosin kampe johon se ängetään on tuo -58, mutta eiköhän siinäkin saada ongelmia aikaiseksi
Megan kanssa puuhailu pitäisi aloitella tässä kevään korvilla. Tosin kampe johon se ängetään on tuo -58, mutta eiköhän siinäkin saada ongelmia aikaiseksi
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: megasquirt
Lähettele sähköpostia jos tarpeen, voin kyllä koittaa jeesailla vaikkei olisikaan meikäläisen versio. Orggislevyissä on omat juttunsa jotka pitää ottaa huomioon ongelmien välttämiseksi.
Voin myös kyllä kehua suomalaista foorumia finsquirt.net, itse ainakin oon saanut apuja aina kun oon tarvinnut.
Voin myös kyllä kehua suomalaista foorumia finsquirt.net, itse ainakin oon saanut apuja aina kun oon tarvinnut.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: megasquirt
Toi kyljestä ulostuleva johto on tietokoneelle menevä säätöjohto?
Siihenkin oisi voinut jonkun liittimen laittaa boksin kylkeen?
Muuten kyllä ihan hyvä.
Taitaa ne samalla tavalla mahtua siihen mun Jetronic-purkkiinkin sitte.
Siihenkin oisi voinut jonkun liittimen laittaa boksin kylkeen?
Muuten kyllä ihan hyvä.
Taitaa ne samalla tavalla mahtua siihen mun Jetronic-purkkiinkin sitte.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: megasquirt
Tuossa tapauksessa boksi oli kojelaudan alla joten johto oli näppärämpi vaihtoehto. Yhtä helposti saa kyllä liittimenkin laitettua, ei ongelmaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 09.04.2012 19:01
- Paikkakunta: Tuusula
Re: megasquirt
Tuli hankittua Megasquirtin rakennussarja ja nyt on komponentit juotettuna paikoilleen.
Vaatii vielä paineanturin ja muutaman hyppylangan, tosin näiden kytkentää en oikein ymmärtänyt.
Olisiko vaikka vvierillä kiinnostusta auttaa hommassa?
Vaatii vielä paineanturin ja muutaman hyppylangan, tosin näiden kytkentää en oikein ymmärtänyt.
Olisiko vaikka vvierillä kiinnostusta auttaa hommassa?
Fiat Ritmo 60L -79
Fiat Ritmo 65L -82
Fiat Ritmo 75L - 80
Fiat Ritmo 75CL- 81
Fiat Ritmo 85 - 83
Fiat Ritmo 85 CL - 84
Fiat 127 (Seat)
Fiat 128 - 71
Fiat 1300 - 65
Fiat Uno 60 ieS -95
Fiat Tempra S I.E. -95
Fiat Ritmo 65L -82
Fiat Ritmo 75L - 80
Fiat Ritmo 75CL- 81
Fiat Ritmo 85 - 83
Fiat Ritmo 85 CL - 84
Fiat 127 (Seat)
Fiat 128 - 71
Fiat 1300 - 65
Fiat Uno 60 ieS -95
Fiat Tempra S I.E. -95