Sivu 5/6

Re: megasquirt

Lähetetty: 29.05.2011 20:36
Kirjoittaja vvieri
Mä oon käyttänyt kyllä oman versioni kanssa tuota vakiomallista triggeripyörää ja -anturia. Partcon myymällä levyllä ei tosin ole VR-anturin vahvistinta joten sellaiseen sen joutuu lisäämään tai käyttämään erityyppistä anturia.

Viimeksi yksi Tbo Uno viriteltiin tuohon tapaan vakio triggeripyörällä.

Re: megasquirt

Lähetetty: 09.02.2017 15:01
Kirjoittaja vvieri
Herätellääs wanhaa topiccia kun tuli Fiude työn alle...

Tuli puuhasteltua Bravon 1.6 16v:n koteloon Mega sisälle. Johtosarjaan yhteensopiva, eli ei muutoksia auton johtosarjaan tai muualle...
Erillisen pääteasteen (käytin Bosch 0227100200:n kloonia) se tarvi tuohon viereen, tuolle tulee johto ja liitin suoraan boksin sisältä. Jos tekisi seuraavan levyversion pienemmäksi niin saisi sytkäpäätteetkin koteloon sisälle...

Re: megasquirt

Lähetetty: 17.02.2017 20:07
Kirjoittaja tapi0
Jumalaut Ville, sä oot hullu mies. :lol: *Painaa tykkää nappulaa* :thumb:
Toi on Mega v.1?

Re: megasquirt

Lähetetty: 20.02.2017 08:18
Kirjoittaja väisänen
^samat ku tapiolla.
Toi olis ollu kiva mun piristetyssä mareassa. Oliko tuossa nyt sitten hukkakipunasytty vai kuinkahan?

Re: megasquirt

Lähetetty: 20.02.2017 13:18
Kirjoittaja vvieri
Joo toi on hukkakipuna toi 1.6 16v. Tehtaan kamat siis ihan kaikkialla paitsi boksin sisällä. Orggis boksin voi heittää halutessaan kiinni, jolloin toimii niinkuin ennenkin. Oikeastaan siitä vain huomaa auton käydessä että Mega on kiinni, että avaimen kuva palaa mittaristossa. Orggis kierroslukumittarikin toimii.

Joo, toi on wanhaan Megaan perustuva. Oma kakkosversion cpu-levy on vieläkin työnalla, itse asiassa firmiksen alaslataus PC:ltä ei ole vielä oikein lähtenyt taipumaan kun siinä on protoissa käytetty ihan blankkoja prosareita suoraan tehtaalta.
Seuraavaksi vois jalostaa itse levystä pienemmän niin sais sytkäpäätteetkin boksin sisään... ei jäis tolleen ulos roikkumaan. :P

Puhallinta toi ei kans ohjaa, kaipa senkin sais Megan softasta toimimaan jos oikein haluais. Mä tykkään kumminkin ennemmin, että mitataan syylärin lämpötilaa eikä moottorin, kun puhallinta ohjataan. Jos moottori kuumuu ylemmäksi kuin normaalisti niin on vähän myöhäinen ajankohta käynnistellä tuuletinta... tehtaanlaisissahan noin toki tehdään kun ei haluta jäähdyttimeen tuotantolinjalla kallista lisäanturia ja halutaan ohjata puhallinta mm. ilmastoinnin mukaan...

Kai näitä kisakatin kans vois alkaa katuautoissakin harrastamaan nyt kun noita uudempia euro2-normisiin saakka saa jo viritellä? :roll:

Re: megasquirt

Lähetetty: 01.09.2017 07:10
Kirjoittaja vvieri
No nyt on MS2:n CPU (tytärkortti) myös valmis. Kalliiksi noiden hinta kaupassa olikin näköjään päässyt kipuamaan. :o
Kuvassa oleva yksilö ilman CAN-ajuria, kun sitä ei tässä kuvan boksissa tarvitse.

Uus pohjalautakin on jo piirrelty ja tilauksessa, saa enemmän sytkälähtöjä, flexfuelit ja muut. Pienikokoinen levy pintaliitoskomponenteilla. Ensimmäinen applikaatio levylle on tälle 5-mukisen koneen Motronicin kotelon sisässä. Vanhalla levyllä ei ollut tarpeeksi sytkälähtöjä jotta olis voinut ohjata tulpanhattupuolia riittävää määrää.

Re: megasquirt

Lähetetty: 01.09.2017 19:56
Kirjoittaja jykä
Ai että.... kun tuo kuulostaa hyvälle, täällä malttamaton ;)

Re: megasquirt

Lähetetty: 28.09.2017 16:26
Kirjoittaja vvieri
Uusi, juuri saapunut versio pohjalaudasta on sen verran snadi että sopii monen vakioboksin sisäänkin. :D
Tässä kuvassa tosin on normaalit, itse tehtävää kaapelointia varten tarkoitetut johtosarjaliittimet kiinni, ne korvautuu tietenkin boksin omalla liittimellä siinä tapauksessa.

Re: megasquirt

Lähetetty: 11.10.2017 22:33
Kirjoittaja tapi0
Hyvältä näyttää! :thumb:

Re: megasquirt

Lähetetty: 08.02.2018 16:14
Kirjoittaja vvieri
Motronicin koteloon tehty versio Coupen 5-sylinteristä turbokonetta ohjailemaan valmistui. Nyt vain säätöjä hakemaan. On se sentään tällä jo käynyt. :-)
Boksin kyljessä on pneumatiikkaliitin imusarjan painemittaukselle, ja ilmamäärämittarin voi jättää pois. Tämän saa halutessaan kyllä tukemaan ilmamäärämittariakin...

Pelaa auton vakio johtosarjalla ja antureilla, eli voi tarpeen mukaan käyttää vakioboksia tai tätä, niinkuin oli edellä tuon 1.6 16v Bravonkin tapauksessa.

Sytytyksen pääteasteet on vielä protolevyllä, näille valmistuu tehtaan piirilevyt tässä kevään aikana. Uuden version Megan piirilevy on aikaisempaa pienempi, joten sytytyksen pääteasteet saa boksiin sisälle, ei tarvi enää johdottaa ulos. Muutenkin pystyy rakentamaan enemmän toiminnallisuutta, kuten softasta säädettävät jäähdyttimen puhaltimet, jne.

Re: megasquirt

Lähetetty: 09.02.2018 09:34
Kirjoittaja JT Newman
Nostan olematonta hattuani.

Megan kanssa puuhailu pitäisi aloitella tässä kevään korvilla. Tosin kampe johon se ängetään on tuo -58, mutta eiköhän siinäkin saada ongelmia aikaiseksi :mrgreen:

Re: megasquirt

Lähetetty: 09.02.2018 10:06
Kirjoittaja vvieri
Lähettele sähköpostia jos tarpeen, voin kyllä koittaa jeesailla vaikkei olisikaan meikäläisen versio. Orggislevyissä on omat juttunsa jotka pitää ottaa huomioon ongelmien välttämiseksi.
Voin myös kyllä kehua suomalaista foorumia finsquirt.net, itse ainakin oon saanut apuja aina kun oon tarvinnut.

Re: megasquirt

Lähetetty: 09.02.2018 15:39
Kirjoittaja tapi0
Toi kyljestä ulostuleva johto on tietokoneelle menevä säätöjohto?
Siihenkin oisi voinut jonkun liittimen laittaa boksin kylkeen?
Muuten kyllä ihan hyvä. :thumb:
Taitaa ne samalla tavalla mahtua siihen mun Jetronic-purkkiinkin sitte. ;)

Re: megasquirt

Lähetetty: 09.02.2018 15:43
Kirjoittaja vvieri
Tuossa tapauksessa boksi oli kojelaudan alla joten johto oli näppärämpi vaihtoehto. Yhtä helposti saa kyllä liittimenkin laitettua, ei ongelmaa.

Re: megasquirt

Lähetetty: 13.02.2018 13:14
Kirjoittaja se pyörii sittenkin
Tuli hankittua Megasquirtin rakennussarja ja nyt on komponentit juotettuna paikoilleen.

Vaatii vielä paineanturin ja muutaman hyppylangan, tosin näiden kytkentää en oikein ymmärtänyt. :roll:

Olisiko vaikka vvierillä kiinnostusta auttaa hommassa?