Mitkäs iskarit ny 850:seen si menee??

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
terppa82
Viestit: 55
Liittynyt: 03.07.2006 17:23
Paikkakunta: Hämeenlinna

Mitkäs iskarit ny 850:seen si menee??

Viesti Kirjoittaja terppa82 »

Täältä jo ettiskelin ja olivatten jotkut amazonin, pajeron, hiacen ja sen sellaista iskaria laittanu.
Osaako joku sanoo, et mitkä sinne menis suoraan auton omiin kiinnityskohteisiin?
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Ilmeisesti pajeron etuiskarit, menevät taakse (miksei eteenkin, ovat vaan jäykät :D) omiin kiinnityspisteisiin, mutta jatkoin "tappi" puolta noin 3cm että sain ulosjoustoa vähän enemmän. Edessä mulla on vakiot...
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
terppa82
Viestit: 55
Liittynyt: 03.07.2006 17:23
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja terppa82 »

ahaa! Onkos ne 850:sen etu ja takaiskarit malliltaan identtiset? Minkä ikäisen Pajeron etuiskarit laitoit? Oletan, et 80 luvun malliin sopivat?
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Malliltaan on, mutta pituudesta en kyllä sano varmaksi mitään. Eli toisessa päässä tappi, toisessa pultti läpi. Semmosen "laatikko pajeron", eli eiköhän se 80-lukunen oo. Tosin en lupaa mitään 100% varmaksi, sillä nuo ovat pölyttyneet aikansa hyllyllä, mutta käy varaosaliikkeessä vakoilemassa (pyydä avaamaan paketti...) Ohan tää kauheeta hakuammuntaa ku pitää kasata aina vehkeet käytetyillä osilla, mutta kuitenkin semmosilla mitkä sattuu käymään...
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
terppa82
Viestit: 55
Liittynyt: 03.07.2006 17:23
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja terppa82 »

Kiitos sulle. Täytyy lähtee huomenna varaosaliikkeisiin kyseleen tyhmiä ja vaatimaan paljon asiakaspalvelua. :twisted:
Lari
Viestit: 44
Liittynyt: 19.03.2006 13:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lari »

Onnea metsästykseen.

Laita sit infoa jos/kun löytyy sopiva iskari kasiaiseen, itselläkin olisi talvella iskarin vaihto prokkis edessä. :)
"Ei voi tietää kun on amatööri"
terppa82
Viestit: 55
Liittynyt: 03.07.2006 17:23
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja terppa82 »

No nyt on verrattu pajeron iskaria Fiiun alkuperäiseen, mutta eipä sekään sinne mene, muuta kuin väärinpäin asentamalla ja kaikki voi varmaan kuvitella, kunika paljon sontaa ja vettä iskarin sisään menee, kun se on siellä ylöalaisin. :shock:
Motonet uhosi saavansa iskareita 850:seen noin 45:n euron hintaan, mutta tiedä sitten minkälaisia.
Paikallinen varaosaliike kuulemma saisi monroe:n nestevaimentimet tehdastilauksella 3:ssa viikossa ja hinta olis kokolailla sama, joten taidan omassani päätyä niihin, mikäli jollain ei ole mitään hyvää kokemusta Motonet:in iskareiden laadusta, koska ne saisi huomattavasti nopeammin?
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Mulla ne on "ylösalaisin". Voipihan sinne jotain mennä, mutta se "roska" jää sinne kupin pohjalle, niin väliäkö tuolla? Tai laikkaa ne "suojat" poikkeen, laittaa vaikka haitarikumit jos siltä tuntuu... en ole katsonut, joskos siellä kupissa jo jotain olisi, mutta voinpa senkin tuossa napa-projektin yhteydessä tsekata. vedenpoisto on jo liian helppo homma toteuttaa :D
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
terppa82
Viestit: 55
Liittynyt: 03.07.2006 17:23
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja terppa82 »

tosiaan, kyllähän se noin soveltamalla onnistuu ja ei se haitarikumikaan välttämättä ihan huono idea ole.
Onhan se totta näköjään, että näitten vanhusten kanssa joutuu jossain kohden käyttämään mielikuvitustaan.
Avatar
iso D
Viestit: 251
Liittynyt: 04.05.2004 18:02
Paikkakunta: MÄNTSÄLÄ

Viesti Kirjoittaja iso D »

Olikos 850:ssä "tappipäiset" iskarit?

Jos on niin,taitaa ne amatsonin iskarit sinne helpoiten mennä...

Kusiaiseen ainakin menee suoraan,vain tapin kierrettä joutuu tekemään hieman lisää.
terppa82
Viestit: 55
Liittynyt: 03.07.2006 17:23
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja terppa82 »

juu sellaiset tappipäiset ne on ja tappi asennetaan alaspäin.
Avatar
iso D
Viestit: 251
Liittynyt: 04.05.2004 18:02
Paikkakunta: MÄNTSÄLÄ

Viesti Kirjoittaja iso D »

terppa82 kirjoitti:juu sellaiset tappipäiset ne on ja tappi asennetaan alaspäin.
Käyppä sitten vertailemassa amatsonin iskareita 850:n iskareihin,en tiedä että kuinka pitkät puolikkaassa on iskarit....

Mutta veikkaan että menee heittämällä paikolleen.

Kustiin meni amatsonin takaiskari eteen ja etuiskari taakse
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

Hiacen takaiskarit -95 -> on tappi alapäässä ja silmä yläällä.
Pituuskin on sopiva :wink:
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Taka menee jonkun vanhan Saabin etuiskarit, mutta alakorvakkeet pitää muuttaa.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Ja nuo Hiacen iskarit saa tuonne oikein päinkin.

Toimiiko iskarit varmasti oikein ylösalaisin asennettuna? Öljyt väärässä päässä kuppia...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin