Sivu 1/2

punton öljypohja

ViestiLähetetty: 07.08.2007 16:03
Kirjoittaja vayrype
mistäs sais puntoon öljypohjan vm-2000 1.2 edullisesti on aika ruosteessa. :?:

ViestiLähetetty: 09.09.2009 19:46
Kirjoittaja Jimi
Kun asia tuli itsellä ajankohtaiseksi niin nostetaan vanha otsikko ylös.

Missä muussa Fiatissa (vai onko missään) on sama öljypohja kuin 1.2L Puntossa -00

-Jimi-

ViestiLähetetty: 09.09.2009 20:06
Kirjoittaja Luigi
Äkkiseltään katsottuna näyttäisi olevan sama kaikissa 1.2-koneissa (ainakin 8v) mukaanlukien vanhemman korimallin Punto. Ellei pohja ole jo puhki, saattaisi edullisin vaihtoehto olla vanhan puhdistus ja uudelleen maalaus. Öljypohjaa on Klokkerholmin luettelossakin, joten eiköhän sitä tarvikkeenakin saa.

ViestiLähetetty: 10.09.2009 16:58
Kirjoittaja HeikkiJ
On noita tullut hitsattuakin, onnistuu mikilläkin. Kaasulla saa sitten 100% pitävän sauman. Mikillä jää mielellään johonkin huokonen.

ViestiLähetetty: 11.09.2009 07:51
Kirjoittaja Luigi
Sekin on vaihtoehto:
Kuva

ViestiLähetetty: 11.09.2009 08:01
Kirjoittaja arpati
Kyllä öljypohjan saa hitsattua jos on vuotoa/halkeamaa mutta ainakin itse tekisin sen irrallaan ja kunnollinen pesu ja rasvanpoisto ensin kummaltakin puolelta + hitsauskohtien huolellinen puhdistus esim lamellilaikalla ja hitsaus heti perään. Eikä ollenkaan ruosteiden päälle vaan aivan puhtaalle kohtaa tai sitten hapolla pesu ruosteettomaksi tai hiekkapuhallus ensin... Hyvä hitsaustaito tietysti tarpeen ettei jää hikoilemaan ja tarpeeksi hitsausvirtaa. Sellaista matoa/pökälettä/korkeita nöllejä ei kannata öljypohjaan räkiä eikä kyllä mihinkään muuallekkaan :roll: Hitsaus mig/magilla mieluusti ulkopuolelta niin ei tule teräsnöllejä sisäpuolelle ja pilaa öljypumppua...

ViestiLähetetty: 11.09.2009 18:31
Kirjoittaja mikah
Ja sitten herää kysymys onko mitään järkeä alkaa hitsaamaan, jos uuden pohjan saa viidelläkympillä.

ViestiLähetetty: 22.09.2009 10:11
Kirjoittaja Fiantsa
mikah kirjoitti:Ja sitten herää kysymys onko mitään järkeä alkaa hitsaamaan, jos uuden pohjan saa viidelläkympillä.


Jep, Fixus-liikkeestä sai ainakin vielä viimevuonna Klokkerholmin valmistaman öljypohjan Puntoon 58 eurolla!

ViestiLähetetty: 22.09.2009 19:32
Kirjoittaja Jimi
Fiantsa kirjoitti:Jep, Fixus-liikkeestä sai ainakin vielä viimevuonna Klokkerholmin valmistaman öljypohjan Puntoon 58 eurolla!


Ei ainakaa paikallisen Fixus-kaupan luettelo tuntenut enää 1.2L-koneen öljypohjaa :(

ViestiLähetetty: 26.09.2009 22:47
Kirjoittaja dart -66
Örumilla näkyy olevan tavaraa varastossa, tilausnumero on 2022471. Svh 57 ja risat.
Fixuksella tuotenumero on sama, eteen tulee 20?- etuosa.

Öljypohjan hitsaus

ViestiLähetetty: 12.12.2009 22:55
Kirjoittaja Raikke
Olen joskus taannoin hitsannut Punto 1 öljypohjan irroitettuna MIG:llä, tiedä sitten onko tosiaan perusteltua jos uutta saa kohtuu-hinnalla, mutta ainahan harrastus maksaa :lol:

ViestiLähetetty: 12.12.2009 23:00
Kirjoittaja stella
Ei niitä kukaan nyt uusia mene ostelemaan :evil: Vanhan saa korjattua,joko hitsaamalla (jos jo puhki) Tai puhdistamalla ja maalaamalla (jos vaan ruosteinen)...On tullu itsekkin korjailtua öljypohjia hitsaamalla...

Re: punton öljypohja

ViestiLähetetty: 03.09.2017 13:09
Kirjoittaja Virtajo
No motonetissä runsas neljäkymppiäjoten ei taida hitsaus kannattaa koska pohja ruostuu ohueksi ja likaiseen pohjaan vaikea saada kunnon saumaa..
On tuo irrotuskin vmäinen homma,irrotettava lisäksi tukirauta ja vaihteiston suojapelti,silikonit kiinni lujasti ja pohjaa nitkuteltava ja kangoteltava hyvän aikaa..

Re: punton öljypohja

ViestiLähetetty: 03.09.2017 13:46
Kirjoittaja Luigi
Jos ei ole puhki, niin kotelosuojaöljyllä saa ainakin reippaasti hidastettua lahoamista. Näin tein 2010. Seuraavana vuonna suojatusta kohdasta irtosi ruoste paksuna levynä ja suojasin jäljelle jääneen ohuemmin ruosteisen pinnan uudelleen. Sittemmin ei ole enää irtoillut, tosin ei ole pariin-kolmeen vuoteen tullut tarkistettuakaan. Aikaahan tuossa ei paljon mennyt, kun sohi kilikolipullolla.

Re: punton öljypohja

ViestiLähetetty: 03.09.2017 14:30
Kirjoittaja Virtajo
Öljyäminen on hyvä konsti sekä jotain vahvaa maalia kuten vasaralakkamaali tms joka ottaametalliin lujaa kiinni,on hämmästyttävää miten se etupuolelta ruostuu nopeaa ja takapuoli pysyy ehjänä..