Stilo JTD:n MAF

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
bertone
Viestit: 72
Liittynyt: 22.04.2006 15:47
Paikkakunta: Heinola/Lahti

Stilo JTD:n MAF

Viesti Kirjoittaja bertone »

Terve,


Jtd:stä hävisi tehot... Ei kiihtynyt oikeen vikkelään kun reiluun pariin tonniin tai kierrättämällä yli kolmen...
Putsailin jo egr venttiilin, mutta vika ei ollut siinä.

Nyt olen irroittanut akun ja akkukotelon ja ilmaputsari hässäkän jossa on MAF eli ilmamassamittari
Onko mittarin putsaaminen kuinka kannattavaa vai hommaako suosiolla uuden massamittarin.
Putkilo jossa mittari on on aika öljyisen tuntuinen eli likaa varmasti mittarissa on...

Onko normaalia että tuonne tuloilmaputkeen kerääntyy öljyistä likaa?
Ilmanputsarinkotelon alareunaanhan tulee jostain kumiletku joka on aika öljyinen.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Stilo JTD:n MAF

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Ööö - miksi akku koteloineen irti? MAF löytyy ilmaputkesta konehuoneen etuosasta. Salmiakin muotoinen, parilla torxilla kiinni. Itse en joutunut mitään purkamaan.
Jokatapauksessa putsaamista kannattaa kokeilla. Itselläni tehot palautuivat. Eikä kokeilussa menetä kuin kympin. Sen mitä CRC:n air sensor cleaner maksaa. Jos ei putsaamisella tokene, osta sitten uusi
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
bertone
Viestit: 72
Liittynyt: 22.04.2006 15:47
Paikkakunta: Heinola/Lahti

Re: Stilo JTD:n MAF

Viesti Kirjoittaja bertone »

Niin kyllä sen tiesin missä se sijaitsee ja olisi pelkän mittarin saanutkin irti purkamatta muuta, mutta
ajattelin ettö tuleepahan pestyä kaikki kotelot ja putket samalla...

täytyy vissiin hakea tuota kliineriä ja pistää palikat takaisin paikoilleen ja jos ei toimi niin vaihtaa vaan sitten mittarin.

tuota öljyistä mähnää vaan ihmettelin ilmeisesti maffi on sen peitossa.
bertone
Viestit: 72
Liittynyt: 22.04.2006 15:47
Paikkakunta: Heinola/Lahti

Re: Stilo JTD:n MAF

Viesti Kirjoittaja bertone »

Sain osat putsattua ja kasattua takaisin.
Ajelin kymmenen km testipätkän ja vika hävisi.

Tulinpahan hiekkapuhallettua akun kotelo ja malattua samalla ja sulakerasia puhdistettu.
Vastaa Viestiin