Multiecuscan: käyttö ja kokemukset
Multiecuscan: käyttö ja kokemukset
Electronic-Fuchsilta hommasin paketin, jossa tuli mukana KKL-, ELM327- ja adapteripiuhat.
Ohjelma toimii näppärästi ainakin KKL-piuhan avulla, pääsin luvattuihin toimintoihin Thesiksessä käsiksi.
ELM-piuhan kanssa taas tuli ongelmia. Ohjeistusten mukaiset ajurit ja asetukset on asennettu läppäriin, mutta joka kerta, kun piuhan löi autoon kiinni, alkoi tapahtua: kaikki jarrujärjestelmiin ja vaihdelaatikkoon kuuluvat varoitusvalot syttyivät, sireenit huusivat ja moottorin lämpötilamittari meni nollille. Silti pääsin järjestelmiin käsiksi ja pystyin lukemaan dataa ja käynnistelemään auton toimintoja. Nuo vikavalot ja hälytykset vaan olivat päällä koko ajan, kun kaapeli oli kiinni.
Tulikin sitten mieleen: pitäisikö rassia rytkyttää tyhjäkäynnillä, jotta virransyöttö olisi tehokkaampaa? Muistan vaan pakkasten ajoilta, että juuri kyseiset hälyt tulivat päälle akkujännitteen laskiessa.
ELM on tuo valmiiksi modattu palikka (ainakin tarrojen perusteella), eli siinä ei pitäisi olla tarvetta modifikaatioille.
Ohjelma toimii näppärästi ainakin KKL-piuhan avulla, pääsin luvattuihin toimintoihin Thesiksessä käsiksi.
ELM-piuhan kanssa taas tuli ongelmia. Ohjeistusten mukaiset ajurit ja asetukset on asennettu läppäriin, mutta joka kerta, kun piuhan löi autoon kiinni, alkoi tapahtua: kaikki jarrujärjestelmiin ja vaihdelaatikkoon kuuluvat varoitusvalot syttyivät, sireenit huusivat ja moottorin lämpötilamittari meni nollille. Silti pääsin järjestelmiin käsiksi ja pystyin lukemaan dataa ja käynnistelemään auton toimintoja. Nuo vikavalot ja hälytykset vaan olivat päällä koko ajan, kun kaapeli oli kiinni.
Tulikin sitten mieleen: pitäisikö rassia rytkyttää tyhjäkäynnillä, jotta virransyöttö olisi tehokkaampaa? Muistan vaan pakkasten ajoilta, että juuri kyseiset hälyt tulivat päälle akkujännitteen laskiessa.
ELM on tuo valmiiksi modattu palikka (ainakin tarrojen perusteella), eli siinä ei pitäisi olla tarvetta modifikaatioille.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: Multiecuscan: käyttö ja kokemukset
Itse olen yleensä ottanut ensin yhteyden virrat päällä katsoakseni jutteleeko ohjelma auton kanssa. Sitten käynnistänyt auton ja ottanut uudestaan yhteyden boksiin/bokseihin. Yleensä nuo tiedot mitä on ihmetelty ovat vaatineet ajamista tai vähintään moottorin käynnissä olemisen.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Multiecuscan: käyttö ja kokemukset
Examinerin joissain ohjeissa mainitaan että auto kytketään tehokkaaseen laturiin siksi aikaa kun räplätään noita tietoja.
Akkujännite jos laskee liikaa, yhteys menee poikki.
Ja niinhän tuo tekeekin jos ei ole sähvöä tarpeeksi.
Akkujännite jos laskee liikaa, yhteys menee poikki.
Ja niinhän tuo tekeekin jos ei ole sähvöä tarpeeksi.
Re: Multiecuscan: käyttö ja kokemukset
Miten saan yhteyden Multiecuscanilla Fiat Punto 60 1.2 -03 ohjaustehostimeen. Käytössä on ohjelman kokoversio, sekä KKL, adapterit ja ELM-327 bluetoothilla. KKL+vihreä adapteri niin suostuu yhdistämään vaan moottoriin, samoin kuin muillakin adaptereilla. Millä yhdistelmällä pääsen käsiksi ohjaustehostimeen?
Re: Multiecuscan: käyttö ja kokemukset
MES:n supported vehicles sivun mukaan ELM tai OBDKEY ovat ne millä pääsee. KKL + adapteri ei siis toimi ohjaustehostimen kanssa.
Re: Multiecuscan: käyttö ja kokemukset
Ei pysty lukemaan ELM 327 V1.5 kaapelillakaan. Valittaa, että ELM 327->ECU Connection failed!. Ajurit ovat Prolific:n 3.3.2.102 [24.9.2008]. Kun scannaan MES:llä niin pystyy yhdistämään taas vain moottoriin. Kun testaa tuota kaapelia asetusten interfaces kohdasta niin sanoo: This interface is compatible with ELM 327 1.4! Should connect properly with all CAN modules.
Missäköhän olisi vika?
Ei tänne kuulu, mutta pystyykö auton muutoskatsastamaan ohjaustehostamattomaksi autoksi? Onko ohjauksen välityksissä jotakin eroa ohjaustehostamattomaan autoon nähden?
Missäköhän olisi vika?
Ei tänne kuulu, mutta pystyykö auton muutoskatsastamaan ohjaustehostamattomaksi autoksi? Onko ohjauksen välityksissä jotakin eroa ohjaustehostamattomaan autoon nähden?
Re: Multiecuscan: käyttö ja kokemukset
Kai se katsastus voi onnistua, mutta aika homma on muuttaa se. Kojelaudan sisällä oleva palkki on erilainen ja välityskin on eri, eli tehostetussa luonnollisesti nopeampi. Myös pyöränkulmissa en eroa, eli iskareiden yläpäät on toisin päin. Caster kulma on siis eri.Aplaja kirjoitti: Ei tänne kuulu, mutta pystyykö auton muutoskatsastamaan ohjaustehostamattomaksi autoksi? Onko ohjauksen välityksissä jotakin eroa ohjaustehostamattomaan autoon nähden?
Re: Multiecuscan: käyttö ja kokemukset
Tismalleen samaa asiaa/ongelmaa olisi mullakin.Aplaja kirjoitti:Ei pysty lukemaan ELM 327 V1.5 kaapelillakaan. Valittaa, että ELM 327->ECU Connection failed!. Ajurit ovat Prolific:n 3.3.2.102 [24.9.2008]. Kun scannaan MES:llä niin pystyy yhdistämään taas vain moottoriin. Kun testaa tuota kaapelia asetusten interfaces kohdasta niin sanoo: This interface is compatible with ELM 327 1.4! Should connect properly with all CAN modules.
Missäköhän olisi vika?
Ei tänne kuulu, mutta pystyykö auton muutoskatsastamaan ohjaustehostamattomaksi autoksi? Onko ohjauksen välityksissä jotakin eroa ohjaustehostamattomaan autoon nähden?
Re: Multiecuscan: käyttö ja kokemukset
Tällä rupeaa pelaamaan, eli poistaa tuon yhden vastuksen tuosta ELM-327 kaapelista. Selaamalla foorumia löydät omaan kaapeliin ohjeet.
http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 26.07.2005 09:08
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Multiecuscan: käyttö ja kokemukset
Minulla on myöskin nuo molemmat kaapelit. Viime syksyllä kalibroin tehostimen samanlaisesta Puntosta, kun vänkäsi pahasti oikealle. Mitään muutoksia en ole kaapeleihin tehnyt, mutta homma onnistui hyvin. Pahus, kun en muista kumpaa kaapelia käytin. Voin tarkistaa, jos et vielä saanut pelaamaan. Mes versio on kohtuullisen vanha.
Fiat Grande Punto 1,4 16v -08
Fiat Bravo Tjet 150 -08
Alfa Romeo GTV V6 turbo -99
Fiat Bravo Tjet 150 -08
Alfa Romeo GTV V6 turbo -99
Re: Multiecuscan: käyttö ja kokemukset
Asentelin ohjelmat uusiksi, kun läppäriin tuli Win 10. Kaikki pelaa edelleen mainiosti KKL-kaapelin kanssa, mutta ELM kiukkuaa.
Itse asiassa jarrujärjestelmän vikavalot tulevat tauluun silloinkin, kun pelkän piuhan kiinnittää autoon, ja toinen pää EI ole kiinni tietokoneessa. Tässähän uskaltaisi pian epäillä, että E-Fuchsin myymä piuha on viallinen tai modaamaton.
Onko PK-seudulla ketään, jolla on varmasti toimiva ELM327-piuha? Tekisi mieli vain testata hätäisesti. Meikäläisen versio on siis tämä:
Itse asiassa jarrujärjestelmän vikavalot tulevat tauluun silloinkin, kun pelkän piuhan kiinnittää autoon, ja toinen pää EI ole kiinni tietokoneessa. Tässähän uskaltaisi pian epäillä, että E-Fuchsin myymä piuha on viallinen tai modaamaton.
Onko PK-seudulla ketään, jolla on varmasti toimiva ELM327-piuha? Tekisi mieli vain testata hätäisesti. Meikäläisen versio on siis tämä:
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: Multiecuscan: käyttö ja kokemukset
Mistä löytyisi USB-ajuri ELM327 V1.4? Käytössä WIN10 64bit.
Vai pitääkö alkaa elvyttämään vanhaa koneraatoa?
Vai pitääkö alkaa elvyttämään vanhaa koneraatoa?
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.