Vikakoodien lukeminen
Re: Vikakoodien lukeminen
Tuli tarvetta 2003 Punton ohjauskulma-anturin kalibroinnille, mutta tuo sininen kytkimillä varustettu kaapeli ei sitten tunnu kelpaavan tässä tapauksessa, vai saako sen viritettyä jollain konstilla tähänkin tarpeeseen? Systeemi huutaa ELM-kaapelia.
Re: Vikakoodien lukeminen
Jos ohjelma pyytää elm kaapelia, niin ei se taida toimia eri protokollakaapelilla (KKL).HGG kirjoitti:Tuli tarvetta 2003 Punton ohjauskulma-anturin kalibroinnille, mutta tuo sininen kytkimillä varustettu kaapeli ei sitten tunnu kelpaavan tässä tapauksessa, vai saako sen viritettyä jollain konstilla tähänkin tarpeeseen? Systeemi huutaa ELM-kaapelia.
Tuoltahan https://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; kun kurkkaa, niin kovin sanoo punton kohdalla ELM kaapelia joka paikkaan?
Re: Vikakoodien lukeminen
Juu, mutta ajattelin kun tuolla pääsee moottoriin ja airbagiinkin. Mikään kytkimen asento ei yhdistä ohjaukseen.
Re: Vikakoodien lukeminen
Niin.HGG kirjoitti:Juu, mutta ajattelin kun tuolla pääsee moottoriin ja airbagiinkin. Mikään kytkimen asento ei yhdistä ohjaukseen.
Lukemisen ymmärtämisen ongelma?
Tuossahan se seisoo, jos vain viitsii katsoa, jos ei kerran itse viitsi linkatusta sivusta hakea omaa autoa.
Ja kertauksena https://www.youtube.com/watch?v=Yr_Rzj1Hxb8" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vikakoodien lukeminen
No, muotoillaan alkuperäinen kysymys uudestaan kun juttu lähti hiukan vinoon. Saako tuosta sinisestä VAGCOM/KKL-kaapelista modattua ELM-kaapelia? En myöskään tunne noitten kaaplin kytkimen asentojen merkitystä. Asennossa 7 lukee moottorin ja asennossa 3 airbagin.
Re: Vikakoodien lukeminen
1. eiHGG kirjoitti:No, muotoillaan alkuperäinen kysymys uudestaan kun juttu lähti hiukan vinoon. Saako tuosta sinisestä VAGCOM/KKL-kaapelista modattua ELM-kaapelia? En myöskään tunne noitten kaaplin kytkimen asentojen merkitystä. Asennossa 7 lukee moottorin ja asennossa 3 airbagin.
2. kyllä
Lisätietoa https://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; oikea yläreuna.
Siis jos kyseessä on ko. ohjelma.
Kysymyksesi on vähän samaa tasoa kuin että jos liikennevalossa palaa punainen, niin saanhan mä silti mennä.
MIelestäni tämäkin asia on moneen kertaan täälläkin selitetty, mutta kerran vielä Turkulaiselle erikseen.
KKL ja ELM piuhat ovat poikkeavat toisistaan, ja puhuvat eri kieliä noin niinkuin yksinkertaistettuna.
Jos ohjelma (MES) sanoo että kytke asento 3 tai vihreä adapteri, silloim ei pääse kiinni haluttuun ecuun violetilla adapterilla ja/tai vaikka kytkimen asennolla 4.
Re: Vikakoodien lukeminen
Antaa olla. Pahoittelen että häiritsin tyhmillä kysymyksillä.
Re: Vikakoodien lukeminen
Pitäisköhän tätäkin ketjua jonkun hiukan modata..
Mielestäni ei ole tyhmiä kysymyksiä, ainoastaan huonoja ohjeita. Hyvä jos asia nyt selkeni.
Vag-KKL ja ELM liitäntöjen eroista voisi kirjoittaa romaanin, mutta riittänee että ne on eri asioita.
Suosittelen ohjelmavalmistajan liitäntälaitetta, toimii kaikilla protokollilla, sekä piuhalla että bluetoothilla. Ei tarvitse säätää... Toki sillä on hintaakin.
Mielestäni ei ole tyhmiä kysymyksiä, ainoastaan huonoja ohjeita. Hyvä jos asia nyt selkeni.
Vag-KKL ja ELM liitäntöjen eroista voisi kirjoittaa romaanin, mutta riittänee että ne on eri asioita.
Suosittelen ohjelmavalmistajan liitäntälaitetta, toimii kaikilla protokollilla, sekä piuhalla että bluetoothilla. Ei tarvitse säätää... Toki sillä on hintaakin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Vikakoodien lukeminen
Juu, KKL ja ELM ovat ihan kokonaan eri otuksia, ei taida olla muuta yhteistä, kuin liittimet. Ainoa toimiva vaan ei järkevä modaustapa olisi vaihtaa KKL:n kuoriin ELM:n sisukset.
Ainakin joskus vuosia sitten markkinoilla oli väärennettyjä ELM-palikoita, jotka ei tietenkään toimineet. Niitäkin on käsitelty tuolla MES:n sivulla. KKL alkaa olemaan aika vanhaa tekniikkaa, ja toimintaan saaminen vaatii paljonkin säätämistä suunnilleen minkä vain 2010-luvulla valmistetun läppärin kanssa, joten niitä ei enää voi suositella. Varmin tapaus lienee wifi-pohjainen ELM, ohjelmavalmistajan oman pulikan jälkeen.
Ainakin joskus vuosia sitten markkinoilla oli väärennettyjä ELM-palikoita, jotka ei tietenkään toimineet. Niitäkin on käsitelty tuolla MES:n sivulla. KKL alkaa olemaan aika vanhaa tekniikkaa, ja toimintaan saaminen vaatii paljonkin säätämistä suunnilleen minkä vain 2010-luvulla valmistetun läppärin kanssa, joten niitä ei enää voi suositella. Varmin tapaus lienee wifi-pohjainen ELM, ohjelmavalmistajan oman pulikan jälkeen.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Vikakoodien lukeminen
Niin ei ole, ja yksi nainen kysyy enemmän kuin 100 kuvaa kertoo.
Mutta kun tätäkin viestiketjua lukaisee ihan sivulta 1 lähtien, niin viimeistään sivulle 3-4 mennessä lienee nuo asiat käyty läpi jo muutamaan kertaan.
Ymmärryksen tasosta sitten riippuu, missä kohtaa asian hiffaa, tämähän on tosiaankin ihan vapaaehtoista neuvoa täällä joten katson ensikerralla tarkemmin mihin vastailen.
Jotenkin vain tuntuu että jatkuvasti kysellään näitä samoja asioita.
Mutta kun tätäkin viestiketjua lukaisee ihan sivulta 1 lähtien, niin viimeistään sivulle 3-4 mennessä lienee nuo asiat käyty läpi jo muutamaan kertaan.
Ymmärryksen tasosta sitten riippuu, missä kohtaa asian hiffaa, tämähän on tosiaankin ihan vapaaehtoista neuvoa täällä joten katson ensikerralla tarkemmin mihin vastailen.
Jotenkin vain tuntuu että jatkuvasti kysellään näitä samoja asioita.
Re: Vikakoodien lukeminen
Ylipäätään tämä topikki on niin rönsyillyt, ettei oikein enää aja tarkoitustaan. Liian monta sivua yksittäisen "tää ei vittu toimi" -ongelman käsittelyä, jotta tätä jaksaisi kahlata läpi.
Toki hyvä olisi aloittaa alusta, kun tänne ekan kerran tulee.
Kukaan mode vapaaehtoinen koittamaan tiivistämään tätä?
Vai pitäisikö olla erikseen info-topikki ja sitten toinen jossa käsiteltäisiin juoksevasti eri käyttäjien ongelmia?
Toki hyvä olisi aloittaa alusta, kun tänne ekan kerran tulee.
Kukaan mode vapaaehtoinen koittamaan tiivistämään tätä?
Vai pitäisikö olla erikseen info-topikki ja sitten toinen jossa käsiteltäisiin juoksevasti eri käyttäjien ongelmia?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Vikakoodien lukeminen
Vikakoodien luku on kyllä sen verran yleinen ja edelleen yleistyvä aihe, että siitä olisi paikallaan jonkunlainen ylös naulattu tietoisku tai FAQ, johon ei tavallisella kuolevaisella tulisi olla vastausoikeutta, jotta mahdolliset kysymykset pysyisi erillisissä aiheissa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Vikakoodien lukeminen
Sattumalta justiinsa kirjoitin AlfaBBS:ään ELMin ja KKL:n erosta ja niistä väriadaptereista. Tuosta nyt ei miksikään FAQiksi ole, mutta jos hämmennys on keskisuurta, niin ehkä siitä edes jotain selviää: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... 65#p611365
Re: Vikakoodien lukeminen
Ongelma 2002 Stilossa.
Syttyi yhden yht'äkkiä airbagin valo ja herjaa että airbag failure.
Ei pääse millään lukijalla käsiksi airbägiin. Minulla on kapulamallinen millä pitäisi päästä, eikä pääse autocomillakaan.
Mikä neuvoksi?
Auto seisoi pihalla pari päivää ja päätti sitten kiittää tästä sytyttämällä tuon valon.
Syttyi yhden yht'äkkiä airbagin valo ja herjaa että airbag failure.
Ei pääse millään lukijalla käsiksi airbägiin. Minulla on kapulamallinen millä pitäisi päästä, eikä pääse autocomillakaan.
Mikä neuvoksi?
Auto seisoi pihalla pari päivää ja päätti sitten kiittää tästä sytyttämällä tuon valon.
Tommi Väyrynen
Fiat 127 Special -81.
Fiat 127 Special -81.
Re: Vikakoodien lukeminen
Voisikohan olla että kapulasi lukee vain moottorinohjausnatsaa?tovayryn kirjoitti:Ongelma 2002 Stilossa.
Syttyi yhden yht'äkkiä airbagin valo ja herjaa että airbag failure.
Ei pääse millään lukijalla käsiksi airbägiin. Minulla on kapulamallinen millä pitäisi päästä, eikä pääse autocomillakaan.
Mikä neuvoksi?
Auto seisoi pihalla pari päivää ja päätti sitten kiittää tästä sytyttämällä tuon valon.
Lue tuo Isolan linkkaama homma läpi niin saattaa auttaa hahmottamaan hommaa.