fiat 600 vahvempi laatikko

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.

fiat 600 vahvempi laatikko

ViestiKirjoittaja clasu » 18.07.2004 11:50

eli autona on fiat 600 mihin on vaihdettu 127 kone.
koneessa on myös kiinni tällä hetkellä ihi:n turbo, ahtopaineina on käytetty parhaimmillaan 1.6bar.

ja nyt tuo 600 oma vaihdelaatikko on alkanut näyttää väsymisen merkkejä
(1 hajonnut perä ja vaihdelaatikko tänä kesänä)

mitä vahvempia vaihdelaatikoita tuollaisiin autoihin on saatu laitettua kohtuu helpolla?

tietääkö kukaan mikä porsche:n vaihdelaatikko sopisi tuohon? tuollaista joskus kaupiteltiin kaverilleni, mutta kauppa meni ohi suun.
laatikon tyyppi ei selvinnyt enään jälkikäteen.
clasu
 
Viestit: 2
Liittynyt: 18.07.2004 11:41

ViestiKirjoittaja vvieri » 18.07.2004 22:46

Kuplan laatikko kestää aika hyvin rankaisemista, vaatii tietysti välilaipan askartelua. Jotain sukua taisi ollakin noihin porssen laatikoihin.
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
Ylläpitäjä
 
Viestit: 18564
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

ViestiKirjoittaja Fiiutón » 19.07.2004 11:01

Onko sulla muutoskatsastettu turbolle?

Lisäkysymyksiä aiheen tiimoilta...

Mites kuplan laatikossa on esim. vetoakseleiden etäisyys moottorilaipasta?
Entäs vaihteiston leveys, mahtuuko tukivarsien väliin suoraan?

TA
Emmie tiiä, mie vaan ajelin viiatilla...
Avatar
Fiiutón
 
Viestit: 267
Liittynyt: 09.02.2003 12:45
Paikkakunta: Joutseno

ViestiKirjoittaja clasu » 19.07.2004 16:55

600 ei ole minun vaan tuttuni.
Ei ole katsastettu turbolle.
Yritetty kerran katsastaa turbolle, katsastusmies ei ollut yhtään yhteistyöhaluinen.
clasu
 
Viestit: 2
Liittynyt: 18.07.2004 11:41

ViestiKirjoittaja vvieri » 20.07.2004 04:30

Sitten pitää vaihtaa konttoria. Lakitekstistä löytyy selkeät ehdot joilla turboautoon on syytä saada leima paperiin.
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
Ylläpitäjä
 
Viestit: 18564
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

ViestiKirjoittaja RGR-Fiat » 21.07.2004 23:18

mm.jokismiehenä on tullut sovitettua kuplan laatikko fiatin perään(HYI HÄPEÄ) :cry: ,siinä kylläkin joutuu käyttään rälläkkää ja hitsikonetta senverran paljon, että katsastuksessa tuskin käy. Ei ole tosin kyllä tullut mieleenkään.
Jos kokeilu halua riittää niin ns. "lyhyt akselinen" VW:n laatikkon saa sopimaan vetareineen
RGR-Fiat
 
Viestit: 65
Liittynyt: 27.12.2003 21:24
Paikkakunta: Lempäälä

ViestiKirjoittaja Fiiutón » 22.07.2004 13:13

Mitä sieltä joutuu laikkaamaan/hitsaamaan? Yksityiskohtia pliis... :roll:

TA
Emmie tiiä, mie vaan ajelin viiatilla...
Avatar
Fiiutón
 
Viestit: 267
Liittynyt: 09.02.2003 12:45
Paikkakunta: Joutseno

ViestiKirjoittaja juha » 25.07.2004 12:34

Kämmäsin tossa viestin editoinnissa jotain
no kirjoitetaan uusiksi

Minuakin kiinnostaa ko. vaihdelaatikko operaatio
Erityisesti vetareiden sopivuus, kun nuo JM heput
sanoi ettei nuo vetarit ole ihan linjassa.

Sitten kuinka paljon sitä tilaa tarvii rälläköidä?
juha
 

ViestiKirjoittaja vvieri » 25.07.2004 17:24

Entäs se Skodan laatikko sitten? Niitäkin on käytetty?
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
Ylläpitäjä
 
Viestit: 18564
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

ViestiKirjoittaja juha » 25.07.2004 18:02

Jep, tuosta skodankin laatikon sopivuudesta voipi informoida

JM-hepuilta kuultuna
vetarit tuossa tuottavat suurimman tuskan kun sopivia ei taida olla valmiina.

Saahan vetareita aina tehtyä...
Mutta mun rahapussi ei noita ylimääräisiä kokeiluja kestä.

Harmi kun hävitin kaikki raaka korit
olisi voinut testi mielessä rälläköidä ja katsella miten skoda/vw laatikot istuvat.
juha
 


Paluu Tekniikka ja virittäminen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot]