Sivu 1/1

fiat 600 vahvempi laatikko

Lähetetty: 18.07.2004 11:50
Kirjoittaja clasu
eli autona on fiat 600 mihin on vaihdettu 127 kone.
koneessa on myös kiinni tällä hetkellä ihi:n turbo, ahtopaineina on käytetty parhaimmillaan 1.6bar.

ja nyt tuo 600 oma vaihdelaatikko on alkanut näyttää väsymisen merkkejä
(1 hajonnut perä ja vaihdelaatikko tänä kesänä)

mitä vahvempia vaihdelaatikoita tuollaisiin autoihin on saatu laitettua kohtuu helpolla?

tietääkö kukaan mikä porsche:n vaihdelaatikko sopisi tuohon? tuollaista joskus kaupiteltiin kaverilleni, mutta kauppa meni ohi suun.
laatikon tyyppi ei selvinnyt enään jälkikäteen.

Lähetetty: 18.07.2004 22:46
Kirjoittaja vvieri
Kuplan laatikko kestää aika hyvin rankaisemista, vaatii tietysti välilaipan askartelua. Jotain sukua taisi ollakin noihin porssen laatikoihin.

Lähetetty: 19.07.2004 11:01
Kirjoittaja Fiiutón
Onko sulla muutoskatsastettu turbolle?

Lisäkysymyksiä aiheen tiimoilta...

Mites kuplan laatikossa on esim. vetoakseleiden etäisyys moottorilaipasta?
Entäs vaihteiston leveys, mahtuuko tukivarsien väliin suoraan?

TA

Lähetetty: 19.07.2004 16:55
Kirjoittaja clasu
600 ei ole minun vaan tuttuni.
Ei ole katsastettu turbolle.
Yritetty kerran katsastaa turbolle, katsastusmies ei ollut yhtään yhteistyöhaluinen.

Lähetetty: 20.07.2004 04:30
Kirjoittaja vvieri
Sitten pitää vaihtaa konttoria. Lakitekstistä löytyy selkeät ehdot joilla turboautoon on syytä saada leima paperiin.

Lähetetty: 21.07.2004 23:18
Kirjoittaja RGR-Fiat
mm.jokismiehenä on tullut sovitettua kuplan laatikko fiatin perään(HYI HÄPEÄ) :cry: ,siinä kylläkin joutuu käyttään rälläkkää ja hitsikonetta senverran paljon, että katsastuksessa tuskin käy. Ei ole tosin kyllä tullut mieleenkään.
Jos kokeilu halua riittää niin ns. "lyhyt akselinen" VW:n laatikkon saa sopimaan vetareineen

Lähetetty: 22.07.2004 13:13
Kirjoittaja Fiiutón
Mitä sieltä joutuu laikkaamaan/hitsaamaan? Yksityiskohtia pliis... :roll:

TA

Lähetetty: 25.07.2004 12:34
Kirjoittaja juha
Kämmäsin tossa viestin editoinnissa jotain
no kirjoitetaan uusiksi

Minuakin kiinnostaa ko. vaihdelaatikko operaatio
Erityisesti vetareiden sopivuus, kun nuo JM heput
sanoi ettei nuo vetarit ole ihan linjassa.

Sitten kuinka paljon sitä tilaa tarvii rälläköidä?

Lähetetty: 25.07.2004 17:24
Kirjoittaja vvieri
Entäs se Skodan laatikko sitten? Niitäkin on käytetty?

Lähetetty: 25.07.2004 18:02
Kirjoittaja juha
Jep, tuosta skodankin laatikon sopivuudesta voipi informoida

JM-hepuilta kuultuna
vetarit tuossa tuottavat suurimman tuskan kun sopivia ei taida olla valmiina.

Saahan vetareita aina tehtyä...
Mutta mun rahapussi ei noita ylimääräisiä kokeiluja kestä.

Harmi kun hävitin kaikki raaka korit
olisi voinut testi mielessä rälläköidä ja katsella miten skoda/vw laatikot istuvat.