Kärjetön sytytys Fiat 128:iin

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Kärjetön sytytys Fiat 128:iin

Viesti Kirjoittaja stella »

Onko Fiat 128:iin saatavissa kärjetöntä sytytysjärjestelmää....Alkuperäisen jakajan tilalle/alkuperäiseen jakajaan muutettuna?....Jakaja on siellä lohkossa, ei siis nokka-akselin päässä.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Onhan niitä muutossarjojakin, joilla kärjellisestä saa kärjettömän. Jos siis suoraan natiivisti käypäistä ei löydy.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Unoissa ainakin oli kärjellisen tilalle lohkoon käyvää kärjetöntä jakajaa, voisi luulla että Tipoissa olisi myös ollut samaa.
Näissä on vain semmoinen tyyppivika, että jakajan kyljessä olevan moduulin alta on johtojen eristeet haperoituneet ja pääsevät ottamaan maihin.
Myös näissä moduuleissa on ollut vanhemmiten semmoista vikaa, että rupeavat lämmetessään pätkimään.
Nopeasti tuli tuollainen vastaan esimerkkinä. https://www.ebay.com/itm/New-Ignition-D ... 2943776428" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Juu, Tipossa on kanssa. Itsellä on moinen. Noissa sitten ennakkokäyrät poikkeaa aika reilusti toisistaan. Kärjetön nostaa ennakkoja paljon hitaammin mitä kärjellinen. Noin ainakin omissa versiossa mitä olen koittanut. Olikohan kärjettömässä vähempi kierrosennakkoakin, eli saa enempi kääntää perusennakkoa ennenkuin maksimit menee mahdottomiksi.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Käykö nämä myös murtsikkaan?
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Sama SOHO sielläkin on, eli käy ;)
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
cyte3
Viestit: 119
Liittynyt: 16.02.2006 17:39
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin

Viesti Kirjoittaja cyte3 »

Kukaan tilannu tuolta..minkä hintainen kuluineen?
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Reilut 70 euroa tulee kuluineen maksamaan.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
cyte3
Viestit: 119
Liittynyt: 16.02.2006 17:39
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin

Viesti Kirjoittaja cyte3 »

No eipä vaihetakkaa vielä anturii ja boksii...josko osais tilata..ku tietäis onko pysty vai päätyjaka parempi...
tare
Viestit: 478
Liittynyt: 25.06.2004 14:40

Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin

Viesti Kirjoittaja tare »

laitan vain nyt omia kokemuksia. Fiat Ritmon 65l sytytys vaihtui helposti ja suoraan Magneti Marellin alkuperäiseen kärjettömään osaan. Toimi suoraan hienosti. Ostin sen aikoinaaan Turun Hankkijasta Ruissalontieltä.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Avatar
tapi0
GFF
Viestit: 889
Liittynyt: 03.09.2010 02:47
Paikkakunta: Vahto

Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin

Viesti Kirjoittaja tapi0 »

1985–1989 välillä 70:ssä Unossa oli kärjetön jakaja, joka sopii suoraan vanhempaan 1982–1985 70:een Unoon.
Noi on periaatteessa ihan sama 1,3-litrainen moottori, vaikka moottorikoodi vaihtui 138B2.000:sta 149A7.000:aan.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Avatar
tapi0
GFF
Viestit: 889
Liittynyt: 03.09.2010 02:47
Paikkakunta: Vahto

Re: Kärjetön sytytys Fiat 128:iin

Viesti Kirjoittaja tapi0 »

Yksi vaihtoehto on myös vanhan kärjellisen jakajan muokkaaminen kärjettömäksi.
Meillä oli 127:ssa 903 motissa Pertronix Ignitor ja toimisi tosi hyvin.
Vanha jakaja tarvitsee tosin olla sitten hyvässä kunnossa, eli ei liikaa välyksiä.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Vastaa Viestiin