Fiat/Seat 600 lämpömittari ei toimi

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Make80
Viestit: 1
Liittynyt: 02.09.2019 10:46

Fiat/Seat 600 lämpömittari ei toimi

Viesti Kirjoittaja Make80 »

Moi!

Tuoreessa hankinnassa Seat 600 vm. 73 ei toimi lämpömittari. Miten tuota alkaisi tutkimaan ja saako lämpöantureita mistä hommattua?
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Fiat/Seat 600 lämpömittari ei toimi

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Anturihan taitaa olla kannessa pultin alla, jos oikein muistan.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fiat/Seat 600 lämpömittari ei toimi

Viesti Kirjoittaja VTO »

Kun olet anturin löytänyt, irrota johto ja maadoita se. Pitäisi hypätä neulan tappiin. Saat mittari / johtovian eliminoitua.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Fiat/Seat 600 lämpömittari ei toimi

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Onko näissä viimeisissä mittarianturia moottorissa? Mä luulin että moottorissa pultin alla on vain keittovalo ja jos on mittari niin anturi on jäähdyttäjässä koska kannessa ei ole sille paikkaa jossa olisi veteen kosketuksissa. Mutta voi olla että olin väärässä, kun ei ole kovin monesta autosta kokemuksia. Kasipätkän kannessa oli vissiin paikka anturille?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Zumba
Viestit: 23
Liittynyt: 10.07.2010 20:03
Paikkakunta: Inkeroinen

Re: Fiat/Seat 600 lämpömittari ei toimi

Viesti Kirjoittaja Zumba »

Minulla oli aikoinaan Fiat Construczione Seat 600 S vm. 1972. Siinä ei ollut alun perin lämpömittaria, vain paikka sille mittaristossa. Moottorissa oli yhden sylinterinkannenpultin alla ylikuumenemisen varoitusvalon anturi. Ostin autoon aikoinaan alkuperäislisävarusteena myydyn lämpömittarin antureineen. Itse mittari oli helppo asentaa mittariston sisälle. Anturi tuli vesipumpulta sylinterinkanteen nousevan pienen letkun liittimen tilalle. Alkuperäinen liitin kierrettiin irti. Vesiletkun päähän tuli uusi liitin, jonka keskelle itse lämpötila-anturi asennettiin ja kierrettiin kiinni sylinterinkannen reikään. Kuparirikat väliin. Ja sitten johdotus. Kaavio tuli mukana. Hyvin toimi. Ja varoitusvalokin jäi toimintaan. Se on hyvä asia.
Zumba
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Fiat/Seat 600 lämpömittari ei toimi

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Mulla oli 600T mallissa lämpömittari. Näytti tehdasasennukselta, mutta kuka noista tietää. Siinä tosiaan anturi oli jäähdyttäjässä..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Vastaa Viestiin