2005 puntoon turbopakosarja?
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Kävin tänään säätämässä bensan painetta puntosta yhtä baaria ylemmäs. Nyt on peruspaine 4bar ja ahdoilla 5bar. Siinä se taisi olla toinen avain löysän hukkaportin lisäksi kun ei säätöjä aiemmin totellut. Ei olisi uskonut että 400cc suuttimet loppuu kesken viinalla jo kolmella baarilla
Nyt rupeaa olemaan joku järkikin tuossa säädössä kun aiemmin ollut ihan kuutamolla. Pirun hankala säätää se jyrkkä ahdon nousualue fiksuksi vieläkin. Potkua tuli heti lisää tai sitten vaan kytkin luistaa enemmän
Nyt rupeaa olemaan joku järkikin tuossa säädössä kun aiemmin ollut ihan kuutamolla. Pirun hankala säätää se jyrkkä ahdon nousualue fiksuksi vieläkin. Potkua tuli heti lisää tai sitten vaan kytkin luistaa enemmän
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Tuolta näyttää nyt ensimmäinen "raakakäppyrä" mikä tottelee annettuja suuntia. Painetta hukkiksen lisäjousen kanssa 0,9-1,0bar ilman turboruuvin ohivuodatusta. Sellaistakin kokeilin mutta saatan poistaa sen turhana järjestelmästä.
https://www.flickr.com/photos/181730766 ... ed-public/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/181730766 ... ed-public/" onclick="window.open(this.href);return false;
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
1.4 16v vauhtis ja kytkin pitää paremmin.fsvaasam kirjoitti:Kävin tänään säätämässä bensan painetta puntosta yhtä baaria ylemmäs. Nyt on peruspaine 4bar ja ahdoilla 5bar. Siinä se taisi olla toinen avain löysän hukkaportin lisäksi kun ei säätöjä aiemmin totellut. Ei olisi uskonut että 400cc suuttimet loppuu kesken viinalla jo kolmella baarilla
Nyt rupeaa olemaan joku järkikin tuossa säädössä kun aiemmin ollut ihan kuutamolla. Pirun hankala säätää se jyrkkä ahdon nousualue fiksuksi vieläkin. Potkua tuli heti lisää tai sitten vaan kytkin luistaa enemmän
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Juu pitää nyt kattoo mitä sinne laittaa. Ilmeisesti näissä 8v moottorissa on laitettu "mitä sattuu" vauhtipyöriä ja joihinkin käy suoraan 16v kytkin ja joihinkin ei, kitkapinnan halkaisijasta riippuen. Moposport myy edelleen saffan 30% jäykempiä asetelmia myös fiatteihin. Toki on vanhaa varastoa nillä mutta onkohan fiatessä asetelmien kiinnitys ja jako kovin muuttunut vuosien varrella? Veikkaan että vois käydä sellainenkin kunhan halkaisija täsmää.
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Ne mopospurtin kytkimet on ollu kyllä ihan samoin pitäviä mitä vakiot vai onko jollain parempaa tietoa?
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Kieltämättä hieman samankaltasia epäilyksiä täällä. Ehkä ne pitää 30% enemmän kuin vanha käytetty
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Joskus sieltä tuli selvästi jäykempi jousinen asetelma , sitten kun tuli vakiota niin en ole tilannut.väisänen kirjoitti:Ne mopospurtin kytkimet on ollu kyllä ihan samoin pitäviä mitä vakiot vai onko jollain parempaa tietoa?
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
1.4 16v on 200mm levy 1.2 16v tais olla 190mmfsvaasam kirjoitti:Juu pitää nyt kattoo mitä sinne laittaa. Ilmeisesti näissä 8v moottorissa on laitettu "mitä sattuu" vauhtipyöriä ja joihinkin käy suoraan 16v kytkin ja joihinkin ei, kitkapinnan halkaisijasta riippuen. Moposport myy edelleen saffan 30% jäykempiä asetelmia myös fiatteihin. Toki on vanhaa varastoa nillä mutta onkohan fiatessä asetelmien kiinnitys ja jako kovin muuttunut vuosien varrella? Veikkaan että vois käydä sellainenkin kunhan halkaisija täsmää.
Mulla on puntossa TÄMÄ ja ainakin sen 310Nm pitää.
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Aika rajulta näyttää tuo wesun kytkin. Onko vielä ihan mukava polkea jos kadulle ajattelee? Mulla oli joskus twincamissä vakio asetelma ja kolmilapainen sintteri ja se oli ihan mukava käytellä siviilissäkin vielä. Piti pari sataa Nm kivasti mutta olihan siinä halkaisijaakin 215mm. Mielelellään jotain helppoa ja halpaa laittaisi. 1.4 16v vauhtipyöriäkään ei ihan heittohintaan taida olla tarjolla joka kulmalla. Missä kaikissa autoissa niitä on ollut?
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Itsellä on ollu vain muutamassa veskissä jäykempi asetelma ja ihan kivoja neo ajaa. Selkeästi jäykempiä ne yleensä on poljintuntumaltaan mutta seo vaan miehekästä...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Jotain lähelle vakiota käytöltään haetaan. Mulla ollu tuollainen joskus kilpakäytössä.
https://www.autoracing.fi/paineasetelma ... 84mm-94832" onclick="window.open(this.href);return false;
Aivan toinen ääripää käytökseltään. Skenaariot oli aina kun traileriin yritti ajaa, niin joko kytkin sulaa tai sitten mennään kärryn takaseinästä läpi
https://www.autoracing.fi/paineasetelma ... 84mm-94832" onclick="window.open(this.href);return false;
Aivan toinen ääripää käytökseltään. Skenaariot oli aina kun traileriin yritti ajaa, niin joko kytkin sulaa tai sitten mennään kärryn takaseinästä läpi
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Siis ihan helppo tää on ollu käytössä.
Mulla pitäis olla 1.4 16 vauhtiksia varalla , pitääpä ettiä.
Mulla pitäis olla 1.4 16 vauhtiksia varalla , pitääpä ettiä.
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Etsi pois, ostan asevelihintaan mielellään jos löytyy. Siihen kun laittaa uudet vakiohilut niin uskoisin että pärjää mun tehoilla vielä hyvin. Tänks!
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Pannaas taas vähän updeittiä ahtamisen vaikeudesta. Oon ajatellut että tuo mekaaninen puoli on selätetty kun sain hukkaportin tiiviiksi ja bensan paineen nostettua mutta kyllä jotain kummaa perseilyä tapahtuu vielä mitä en tajua. . .
Noita vikakoodeja nyt on päällä koko ajan vaikka kaikki tuntuu muuten pelaavan ok. Vikakoodit on sattumalta juuri niistä asioista mihin oon kajonnut eli imusarjan paineesta, kampiakselin asennosta ja polttoaineen säädöstä.
Virittelin laajakaistalta piuhan ecumasteriin niin on helpompi lueskella karttaa ja säätää, kyllähän se auttoikin asiassa. Sain ajeltua karttaa paremmin kohdilleen ja poistin säätöajon jälkeen vikakoodit niin taas oli kaikki päin berberiä sen jälkeen. Sika laihalla ahdot taas. . . Onko näin vanhoissakin joku "limp mode" olemassa ja olen vain säätänyt siinä tilassa ennen vikakoodien poistoa? Tuli mieleen
Ja sellainenkin hauskuus että laite ottaa ihan sattumalta silloin tällöin "hepulin" joutokäynnillä ja rupeaa humppaamaan kierroksia ja seoksia omiin nimiin ja pyytämättä
Noita vikakoodeja nyt on päällä koko ajan vaikka kaikki tuntuu muuten pelaavan ok. Vikakoodit on sattumalta juuri niistä asioista mihin oon kajonnut eli imusarjan paineesta, kampiakselin asennosta ja polttoaineen säädöstä.
Virittelin laajakaistalta piuhan ecumasteriin niin on helpompi lueskella karttaa ja säätää, kyllähän se auttoikin asiassa. Sain ajeltua karttaa paremmin kohdilleen ja poistin säätöajon jälkeen vikakoodit niin taas oli kaikki päin berberiä sen jälkeen. Sika laihalla ahdot taas. . . Onko näin vanhoissakin joku "limp mode" olemassa ja olen vain säätänyt siinä tilassa ennen vikakoodien poistoa? Tuli mieleen
Ja sellainenkin hauskuus että laite ottaa ihan sattumalta silloin tällöin "hepulin" joutokäynnillä ja rupeaa humppaamaan kierroksia ja seoksia omiin nimiin ja pyytämättä
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Hoi ecumastermiehet, miltäs teillä mappisignaali näyttää?
Mulla näyttää tuolta.
https://www.flickr.com/photos/181730766 ... ed-public/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli kuvassa musta käppyrä tulee auton omalta mapilta ja punainen käppyrä menee takaisin fiatin omalle eculle. Alimmainen vihreä käppyrä on ulkoisen mapin tuottamaa selkeästi tasaisempaa jännitettä.
Rupesi epäilyttämään että onko signaalissa paljon häiriöitä kun tuo ulkoisen mapin jännite näyttää niin paljon tasaisemmalta. Voihan tuo signaalin sahalaitaisuus myös johtua mappien eri sijainnista, kun orkkis on imusarjassa ja ulkoinen muualla pitkän letkun päässä. Mulla on pidemmät ryöstöpiuhat antureilta ecumasterille kuin ohjeissa sanotaan. Tosin suojattuna ja kuoret maadoitettuna niistä. Ilmeisen häiriöherkkiä kuitenkin ovat.
Mulla näyttää tuolta.
https://www.flickr.com/photos/181730766 ... ed-public/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli kuvassa musta käppyrä tulee auton omalta mapilta ja punainen käppyrä menee takaisin fiatin omalle eculle. Alimmainen vihreä käppyrä on ulkoisen mapin tuottamaa selkeästi tasaisempaa jännitettä.
Rupesi epäilyttämään että onko signaalissa paljon häiriöitä kun tuo ulkoisen mapin jännite näyttää niin paljon tasaisemmalta. Voihan tuo signaalin sahalaitaisuus myös johtua mappien eri sijainnista, kun orkkis on imusarjassa ja ulkoinen muualla pitkän letkun päässä. Mulla on pidemmät ryöstöpiuhat antureilta ecumasterille kuin ohjeissa sanotaan. Tosin suojattuna ja kuoret maadoitettuna niistä. Ilmeisen häiriöherkkiä kuitenkin ovat.
- kaikki menee, omat ja lainatut -