Sivu 9/13

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Lähetetty: 11.02.2020 20:44
Kirjoittaja fsvaasam
Joo tästä tämä ihmettely ja hierominen vasta alkaa ellei mitään kerkeä särkymään ennen aikojaan :lol:

Mulle det3 tuli puolasta ilman sisäistä mappia tuolta kaverilta:

https://www.ebay.com/sch/holset1/m.html ... pg=&_from=" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei näköjään tällä hetkellä ole ecuja miehellä kaupan mutta voihan sitä kysäistä jos tarve on. Hintaa jäi 156.91 euroa posteineen. Ei ole tullut halvempaa vastaan.

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Lähetetty: 11.02.2020 21:02
Kirjoittaja fsvaasam
Kun kattoo tän ebay myyjän feedback profiileja niin aika paljon myynyt det kolmosia. Toivottavasti myy jatkossakin. Se paineanturillinen versio oli 180e luokkaa hinnaltaan.

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Lähetetty: 11.02.2020 21:07
Kirjoittaja väisänen
Okei. Kiitos tästä.

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Lähetetty: 11.02.2020 22:41
Kirjoittaja fsvaasam
Jotenkin hauskan pervo tää säätäminen piggybackillä kun auton oma purkki on pohjana ja karttaa säädetään sitä vasten. Kai tuo fiatin oma ecu kokee että perkele luonnotonta ylipainetta havaittavissa ja sen pohjalta työntää "all in" kun mennään ahdoille. Detillä sitten hillitään tätä sekoilua jos vaan sen oma skaala riittää laihentamaan :D

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Lähetetty: 11.02.2020 23:01
Kirjoittaja Wesulius
fsvaasam kirjoitti:Jotenkin hauskan pervo tää säätäminen piggybackillä kun auton oma purkki on pohjana ja karttaa säädetään sitä vasten. Kai tuo fiatin oma ecu kokee että perkele luonnotonta ylipainetta havaittavissa ja sen pohjalta työntää "all in" kun mennään ahdoille. Detillä sitten hillitään tätä sekoilua jos vaan sen oma skaala riittää laihentamaan :D
miten sulla on ne taulu asetukset? muokkaat auton oman anturin signaalia sillä isompi paineisella mapilla?
Kato , että sulla on se analog signal modification step V jännite 0.0195v eikä 0,0049v

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Lähetetty: 12.02.2020 08:43
Kirjoittaja jonik
fsvaasam kirjoitti:Jotenkin hauskan pervo tää säätäminen piggybackillä kun auton oma purkki on pohjana ja karttaa säädetään sitä vasten. Kai tuo fiatin oma ecu kokee että perkele luonnotonta ylipainetta havaittavissa ja sen pohjalta työntää "all in" kun mennään ahdoille. Detillä sitten hillitään tätä sekoilua jos vaan sen oma skaala riittää laihentamaan :D
Mulla on just sama homma pienillä ahdoilla, joutuu vetää melkeen maksimit miinukselle. Sitten kun aletaan lähestyä 1bar niin ollaankin jo lähes maksimi plussalla. Mulla on säätöjännite hienoimmalla kun menee muuten säätäminen niin epätarkaksi

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Lähetetty: 13.02.2020 16:40
Kirjoittaja fsvaasam
Wesulius kirjoitti:
fsvaasam kirjoitti:Jotenkin hauskan pervo tää säätäminen piggybackillä kun auton oma purkki on pohjana ja karttaa säädetään sitä vasten. Kai tuo fiatin oma ecu kokee että perkele luonnotonta ylipainetta havaittavissa ja sen pohjalta työntää "all in" kun mennään ahdoille. Detillä sitten hillitään tätä sekoilua jos vaan sen oma skaala riittää laihentamaan :D
miten sulla on ne taulu asetukset? muokkaat auton oman anturin signaalia sillä isompi paineisella mapilla?
Kato , että sulla on se analog signal modification step V jännite 0.0195v eikä 0,0049v
Mulla on tämä step V jännite 0,0049V en ole muuta vielä edes kokeillut. Vaikuttaako tämä siis siihen milloinka "täppä" vaihtaa kartalla ruutua?

Sellainen "bugi" vielä autossa että kylmäkäynnistys on liian rikkaalla kunnes auto lämpenee normaali lämpöön. Pitää vissiin laittaa joku detin mukana tullut vastus huijaamaan lämpöanturilta tulevaa jännitettä.

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Lähetetty: 13.02.2020 18:11
Kirjoittaja Wesulius
fsvaasam kirjoitti:
Wesulius kirjoitti:
fsvaasam kirjoitti:Jotenkin hauskan pervo tää säätäminen piggybackillä kun auton oma purkki on pohjana ja karttaa säädetään sitä vasten. Kai tuo fiatin oma ecu kokee että perkele luonnotonta ylipainetta havaittavissa ja sen pohjalta työntää "all in" kun mennään ahdoille. Detillä sitten hillitään tätä sekoilua jos vaan sen oma skaala riittää laihentamaan :D
miten sulla on ne taulu asetukset? muokkaat auton oman anturin signaalia sillä isompi paineisella mapilla?
Kato , että sulla on se analog signal modification step V jännite 0.0195v eikä 0,0049v
Mulla on tämä step V jännite 0,0049V en ole muuta vielä edes kokeillut. Vaikuttaako tämä siis siihen milloinka "täppä" vaihtaa kartalla ruutua?

Sellainen "bugi" vielä autossa että kylmäkäynnistys on liian rikkaalla kunnes auto lämpenee normaali lämpöön. Pitää vissiin laittaa joku detin mukana tullut vastus huijaamaan lämpöanturilta tulevaa jännitettä.
Siis se on se miten paljon sen kartan säätäminen vaikuttaa anturin jännitteeseen 1 askel on 0,0049V tai maximissaan 0.0195V eli max säätö 125 askelta on 0,6125V tai maximissaan 2,4375V. Anturin jännite on maximissaan jotain 4.8V.

Ota huomioon , että sulla koneen lambda säätää seoksia kun kone on lämmin.
Sun pitää laittaa testeri kiinni ja säätää ecumasterin karttaa niin , että osakaasulla kun lambda korjaus on päällä se lambdan sopeutuma on lähellä 0 , yleensä +25 % ja -25 % sopeutuman ylitys sytyttää vikavalon.
Todennäköisesti sulla on nyt lambda korjaus -20% kun on isot suuttimet ja tämän takia kylmä käynnistys on liian rikkaalla.
Ecumasterista pitää karttaa pudottaa jotta sopeutuma on lähellä 0 niin kymäkäynnistys mene laihemmalle.
Laita se forse startup output voltage päälle ja siihen noin 4,7V jännite.
Se syöttää virrat päälle käännettäessä hetken aikaa eculle 4,7V jännitettä kunnes vaihtaa siihen nykyiseen käyttöjännitteeseen joka on jotain map scaalauksesta johtuen 1-4V.
Tämä huijaa ecua anturin tarkastuksessa ja tarkastus menee läpi kun siinä on oikea jännite ja vika valo ei syty.

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Lähetetty: 15.02.2020 16:17
Kirjoittaja fsvaasam
Homma taas etenee, Kävin ajelemassa ja tällä kertaa sattui OBD lukijakin matkaan. Lähtiessä nollasin koodit ja ainoa mitä siellä oli niin taka lambdasta herja jäänyt, mutta varmaan selittyy sillä että alkuun kun ajoi seokset oli tosi rikkaalla ennen kun tajus laihentaa rajusti. Olin ihan hämmästynyt kun moottorin vikavalo ei palannutkaan takaisin puolen tunnin ajelujen jälkeen ja kaikki hyvin. . . .

Nooh, , , kyllähän se valo lopulta syttyi mutta koodista P0335/Kampiakselin asento tunnistin A piiri. Kaikki vielä toimi ja auto kävi normaalisti niin en siitä liiemmin välittänyt. Hain biltemasta turporuuvin että sais vähän edes ahtoja nousemaan ja voiman tuntua lisää. 0,8bar näyttää nyt mittari ja kulkeehan se eri lailla jo ja rikastaa joutuu lisää lähes joka ruutua vanhasta kun positiivisen paineen puolelle mennään. Jossain kohtaa sitten meno rupesi hyytymään muutaman vedon jälkeen 4000 kierroksen tuntumassa ja moottorin vikavalo rupesi oikein vilkkumaan hälyyttävästi. Koodia tuli lisää P0300/Satunnainen useampi sylinteri sytytyskatkos.

Päätin kurvata takasin talliin ja hakea ainakin uuden kampuran anturin. Jotenkin tuntuu että vikakoodit ja menon puutuminen liittyvät toisiinsa.

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Lähetetty: 15.02.2020 17:09
Kirjoittaja väisänen
Eikö punton hukkapuolalla ollut sitä vikaa ettei kipinä jaksa tulpassa pompata jos ahtaa ? Uudet tulpat ja kipinäväliä pienemmäksi niin toimii jos sitten ecu ei hajoa :lol:

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Lähetetty: 15.02.2020 18:29
Kirjoittaja fsvaasam
No joo, kyllähän mulla vanhaa osaa tuossa on ja mikä tahansa voi pettää. Puolat ja anturit vanhoja, mutta tulpat ja johdot vaihdoin, kärkiväli jäi säätämättä sen tarkemmin. Kai mä kampuran anturin vaihdan ja sen jälkeen kaiken muun jos ei tokene :lol:

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Lähetetty: 16.02.2020 15:24
Kirjoittaja fsvaasam
Niinhän siinä kävi että koodi P0335 kampuran anturista ei kadonnut minnekkään vaikka uuden vaihtoi. Kyllähän se vähän jo haiskahti siltä kun luulisi että tuo kampuran anturi vika pätkisi ja rötäisi enemmän jos se on siitä kiinni. Käy ja kukkuu hyvin mutta koodia pukkaa heti tauluun. Sitä P0300 koodia sytytyksestä ei nyt ole mutta kai sekin sitten tulee taas kierroksilla. En edes tonne myrskyyn viittinyt lähteä testaamaan, heittää vielä tuuli punton katolleen. Hyviä ehdotuksia saa heitellä mitä seuraavaks kokeilisi? :)

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Lähetetty: 16.02.2020 17:40
Kirjoittaja väisänen
Eli en tarkoittanut että osat vanhoja tai viallisia vaan että kipinä ei jaksa hypätä tulpalla koska eristys suurempi (paine sylinterissä kasvaa ahtojen myötä) tulpan kärkivälissä. Tämä voi johtaa siihen että ecu voi vaurioitua monilla eritavoin.

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Lähetetty: 16.02.2020 20:52
Kirjoittaja Wesulius
väisänen kirjoitti:Eli en tarkoittanut että osat vanhoja tai viallisia vaan että kipinä ei jaksa hypätä tulpalla koska eristys suurempi (paine sylinterissä kasvaa ahtojen myötä) tulpan kärkivälissä. Tämä voi johtaa siihen että ecu voi vaurioitua monilla eritavoin.
Niin , tähän auttaa jos vetää paksummat virtajohdot puolille.
Ja jos ei sekään , niin miten sitä kipinää sitten saa vielä tehokkaamaksi.
No näin tietysti https://www.youtube.com/watch?v=qQFx1jmgiic" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Lähetetty: 16.02.2020 21:34
Kirjoittaja väisänen
En ole perehtynyt mutta mahtaakohan olla ihan nyt noin...