Sellaista kysyn, että hajoaako Lambda-anturi, jos pakoputkistossa on vuoto, ennen Lambda-anturia...Eli vetää happea ennen Lambdaa pakokaasun sekaan reilusti?
Tämä kysymys sen takia, koska vaihdoin eilen kaverini Volvo 740:seen uuden etuputken, ja vanha etuputki vuoti reilusti siitä kohtaa, mistä se on liitetty katalysaattoriin.........Niin tänään sitten kaverini soitti, ja sanoi, että "Lambdan häiriövalo palaa".......
Vai onkohan Lambda nyt "ihmeissään", kun putkisto on tiivis pitkästä aikaa.......Eli korjaantuisikohan tilanne itsekseen, kunhan Lambda saa hoidettua säädöt kohdilleen.?.
Lambda-anturista
Lambda-anturista
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Lambda-anturista
Ennemmin tarkistelisin anturin liitoksia. Ja onhan se voinut hajota siinä irrotellessakin, vanha anturi. Vanhassa Volvossa ei liene kovinkaan oppivaa ruiskua, joka tarvitsisi nollauksen tuossa tilanteessa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Lambda-anturista
Ei tarvinnut koskea koko anturiin......Koska vaihdoin ennen katalysaattoria olevan putken.Luigi kirjoitti:Ennemmin tarkistelisin anturin liitoksia. Ja onhan se voinut hajota siinä irrotellessakin, vanha anturi. Vanhassa Volvossa ei liene kovinkaan oppivaa ruiskua, joka tarvitsisi nollauksen tuossa tilanteessa.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Lambda-anturista
Eikös se anturin kuva ollut koko polttoainejärjestelmän häiriövalo samalla? Joten voi tietty muutakin vikaa olla. Jos on putken kautta maadoittava lambda niin olivat herkkiä kierteessä olevalle ruosteelle.
Jos lambda saa kovasti ilmaa, niin eikö sen silloin pitäisi tulkita koneen käyvän laihalla ja mahdollisuuksien mukaan rikastaa seosta. Tällä logiikalla saattaisi olla lievää karstoittumista jossakin.
Jos lambda saa kovasti ilmaa, niin eikö sen silloin pitäisi tulkita koneen käyvän laihalla ja mahdollisuuksien mukaan rikastaa seosta. Tällä logiikalla saattaisi olla lievää karstoittumista jossakin.
Re: Lambda-anturista
Konehuoneesta löytyy musta laatikko kuljettajan iskaritornin lähettyviltä. Laatikko on noin tulitikkuaskin kokoinen ja siitä saa kannen auki vetämällä. Avaamalla paljastuu kuusi reikää ja hyppyjohto, sekä nappi.stella kirjoitti:Sellaista kysyn, että hajoaako Lambda-anturi, jos pakoputkistossa on vuoto, ennen Lambda-anturia...Eli vetää happea ennen Lambdaa pakokaasun sekaan reilusti?
Tämä kysymys sen takia, koska vaihdoin eilen kaverini Volvo 740:seen uuden etuputken, ja vanha etuputki vuoti reilusti siitä kohtaa, mistä se on liitetty katalysaattoriin.........Niin tänään sitten kaverini soitti, ja sanoi, että "Lambdan häiriövalo palaa".......
Vai onkohan Lambda nyt "ihmeissään", kun putkisto on tiivis pitkästä aikaa.......Eli korjaantuisikohan tilanne itsekseen, kunhan Lambda saa hoidettua säädöt kohdilleen.?.
Muistaakseni pinnit 2 ja 4 olivat sytytys ja polttoainepuoli ja sieltä siis luetaan vikakoodit. Johto reikään, painase nappulaa ja seuraa monestikko ledi välähtelee tyyliin:
1-1-1 = ei vikoja
1-1-3 = Lambdaseos
j
n
e
MInä epäilen, että kaverillasi on nyt ruisku vain sopeutunut siihen vuotavaan putkeen sen mitä pystyy ja kun putki on korjattu, mennään vikatilaan seoksen muutoksen vuoksi. Akunkenkä 10min irti tai tuolta ledilaatikosta vikakoodin nollaus ja rokrok.
Minkä huollan, sen korjaan...