Fiat500 epätasainen tyhjäkäynti ja nykiminen pintakaasulla.
Fiat500 epätasainen tyhjäkäynti ja nykiminen pintakaasulla.
Vieläkö on lisää ideoita, itsellä alkaa loppua kesken. Moottori 1,2 bensa.
Kiihdytyksessä ja isommilla kierroksilla ei mitään ongelmaa eli kone tuntuu toimivan normaalisti.
Tulpat ja johdot vaihdettu, ykkös lambda uusi ja molempia vaihdeltu ristiin. Jako tarkistettu ja kohdallaan, alipaineletkut ainakin näyttää ehjiltä.
Mitäköhän vielä keksis, bensan paineet??
Tulpat on aika valkeat eli näyttäs käyvän laihalla, mutta syytä siihen en ole löytänyt, enkä ole varma liittyykö tuo vikaan.
Lambdojen arvoja katellut ja ykkönen näyttää kohtuu puhdasta sini aaltoa tyhjäkäynnillä ja kakkonen ensin noin 0,2 ja noin minuutin käynnin jälkeen pomppaa noin 0,8 ja pysyy siellä kunnes antaa kaasua.
Voiko tuosta päätellä jotain?
Kiihdytyksessä ja isommilla kierroksilla ei mitään ongelmaa eli kone tuntuu toimivan normaalisti.
Tulpat ja johdot vaihdettu, ykkös lambda uusi ja molempia vaihdeltu ristiin. Jako tarkistettu ja kohdallaan, alipaineletkut ainakin näyttää ehjiltä.
Mitäköhän vielä keksis, bensan paineet??
Tulpat on aika valkeat eli näyttäs käyvän laihalla, mutta syytä siihen en ole löytänyt, enkä ole varma liittyykö tuo vikaan.
Lambdojen arvoja katellut ja ykkönen näyttää kohtuu puhdasta sini aaltoa tyhjäkäynnillä ja kakkonen ensin noin 0,2 ja noin minuutin käynnin jälkeen pomppaa noin 0,8 ja pysyy siellä kunnes antaa kaasua.
Voiko tuosta päätellä jotain?
Re: Fiat500 epätasainen tyhjäkäynti ja nykiminen pintakaasul
Egr venttiili jumittaa. Noista arvoista en tosin mitään tiedä
9
9
Re: Fiat500 epätasainen tyhjäkäynti ja nykiminen pintakaasul
Oletko koittanut puhdistaa MAP-anturia imusarjasta? Miten paljon autolla on ajettu ja mikä vuosimalli? Itselläni alakierroksilla juuri puuttui puhti ja korjaantui vaihtamalla MAP-anturi. Vanhassa oli tiiviste surkastunut ja saattoi olla vuotoa anturin juuresta.
Maksaa Saksasta vain jotain 20€. Pitää valita se, jossa on integroitu lämpöanturi. Vapaasti hengittävissä kaiketi oli vain MAP-anturi , eikä MAF.
Maksaa Saksasta vain jotain 20€. Pitää valita se, jossa on integroitu lämpöanturi. Vapaasti hengittävissä kaiketi oli vain MAP-anturi , eikä MAF.
Re: Fiat500 epätasainen tyhjäkäynti ja nykiminen pintakaasul
Ideoita...polttoainesuodatin voi jumittaa. Onko tulpissa jotain " laatuhäikkää ", kärkiväli tms.
Lambda varmaan toimii oikein, jos ei anna vikakoodia siitä.
Lambda varmaan toimii oikein, jos ei anna vikakoodia siitä.
Re: Fiat500 epätasainen tyhjäkäynti ja nykiminen pintakaasul
Kiitos vastauksista.
Auto on -09 , ajettu 150tkm.
Map putsattu ja saattaa olla että toimi hetken paremmin. Se oli aikalailla öljyinen, ei mitään likaa ym. En tiedä mistä tuo öljy imusarjaan kulkeutuu, huohottimesta varmaan.
Täytyypä tuo mapin tiiviste vielä tsekata.
Tulppia voisi kyllä kokeilla uusia vielä kerran, Niistä tuo vian selvitys lähti ja sen jälkeen autolla ejettu kuitenkin jo noin 5000tkm.
Bensan paineita olen kyllä epäillyt mutta kun auto käy hyvin isommilla kierroksilla niin en ole niitä vielä mittaillut.
Vikakoodeja ei tosiaan ole ja tuo egr, onko tuossa edes sitä??
Auto on -09 , ajettu 150tkm.
Map putsattu ja saattaa olla että toimi hetken paremmin. Se oli aikalailla öljyinen, ei mitään likaa ym. En tiedä mistä tuo öljy imusarjaan kulkeutuu, huohottimesta varmaan.
Täytyypä tuo mapin tiiviste vielä tsekata.
Tulppia voisi kyllä kokeilla uusia vielä kerran, Niistä tuo vian selvitys lähti ja sen jälkeen autolla ejettu kuitenkin jo noin 5000tkm.
Bensan paineita olen kyllä epäillyt mutta kun auto käy hyvin isommilla kierroksilla niin en ole niitä vielä mittaillut.
Vikakoodeja ei tosiaan ole ja tuo egr, onko tuossa edes sitä??
Re: Fiat500 epätasainen tyhjäkäynti ja nykiminen pintakaasul
Juu, map anturi on heti öljyssä vaikka sen puhdistaisi. Noilla kilometreillä kannattaa vaihtaa map anturi vaikkei se täysin ongelmaa korjaisikaan. Vanha anturi toimii laiskasti.
Mitä arvoja näkyy long term ja short term fuel trim tiedoissa? Jos positiivinen, tuolloin laihaksi oletettua seosta rikastetaan jne.
Mitä arvoja näkyy long term ja short term fuel trim tiedoissa? Jos positiivinen, tuolloin laihaksi oletettua seosta rikastetaan jne.
Re: Fiat500 epätasainen tyhjäkäynti ja nykiminen pintakaasul
Minä nyt sanon täällä, että jos joku harkitsee halvan anturin tilaamista Saksasta, niin tilaa ainoastaan Bosch, Marelli eli ns. alkuperäisvalmistajan osan. Pari kuukautta se Stark merkkinen map-anturi kesti. Vika paukahtaa päälle ihan yhtäkkiä, eikä autolla pysty edes ajamaan. Onneksi vanha Bosch map anturi toimii edelleen. Ei enää ikinä tarvikeantureita!
Re: Fiat500 epätasainen tyhjäkäynti ja nykiminen pintakaasul
Laitappa tiukkaa palautetta Autodocille. Ainakin itsellä kun kerran tilasin jarruosia ja filttereitä, niin Boschit, Brembot sun muut vaihtui Starkkeihin sillä perusteella ettei ollut juuri nyt varastossa ja kalliimmat sait tilalle kun Starkit on hinnoiteltu noiden merkkiosien yläpuolelle. Vaihtoivat kyllä jupisematta ja ainakin väittivät ettei jatkossa minulle osia vaihdeta kysymättä. Vältän kyllä tilaamista tuolta nykyään.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Fiat500 epätasainen tyhjäkäynti ja nykiminen pintakaasul
Stark osa ei olisi ongelma, jos tilaa halpaa tarvikeosaa. Kyllä minulle eivät enää vaihda Stark osiin. En muista valitsinko VEMO- vai HELLA- merkkisen osan, mutta nehän ovat laatuosia. Kuitenkin taitaa olla niin, että kauppa listaa liian halvalla merkkiosia, jotka ne ystävällisesti vaihtavat Stark- sekundaosiin. Minulle piti tulla Marellin sytytyspuola, mutta tulikin Stark, mutta se on vielä toiminut. Pitää toivoa, että edes puolat olisivat saksalaista laatua niinkuin väittävät.
Pelottaisi jos vaihtaisivat SKF:n jakopäähihnan ja vesipumppusarjan STARK osaan. Kyllä olisin vihainen.
Pelottaisi jos vaihtaisivat SKF:n jakopäähihnan ja vesipumppusarjan STARK osaan. Kyllä olisin vihainen.
Re: Fiat500 epätasainen tyhjäkäynti ja nykiminen pintakaasul
Näin olen myös kuullut ja käsittänyt, että kyseessä on aika vakio toimintatapa vaikka eivät sitä suoraan sanokaan. Jos vaikka meinaa jonkun ratakierroksen käydä ajamassa, niin en halua edes kokeilla Stark-jarrupaloja. Joku öljynsuodatinkin on sellainen, että mielelläni laitan jonkun ihan merkkitarvikkeen. Moni ei varmasti viitsi nähdä vaivaa vaihdella noita ja etenkin jos on joku korjaamoaika varattu, niin asennukseenhan ne menee. Mielestäni hyvin kyseenalainen toimintatapa.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.