Fiat stilo 1.2 - 02 vikakoodi P0340 ongelma
Fiat stilo 1.2 - 02 vikakoodi P0340 ongelma
Potilaana vuoden 2002 stilo, jossa sitkeästi roikkuu vikakoodi nokka-akselin asentoanturista.
Anturi vaihdettu uuteen, tämän jälkeen vikakoodin saa kyllä nollattua mutta tulee heti käynnistyksen jälkeen takaisin. Johdotus mitattu anturilta eculle, kunnossa tuokin.
Alkaa omat keinot loppumaan,ja tämä kippo pitäisi saada katsastettua, joten kaikki neuvot ovat tervetulleita
Anturi vaihdettu uuteen, tämän jälkeen vikakoodin saa kyllä nollattua mutta tulee heti käynnistyksen jälkeen takaisin. Johdotus mitattu anturilta eculle, kunnossa tuokin.
Alkaa omat keinot loppumaan,ja tämä kippo pitäisi saada katsastettua, joten kaikki neuvot ovat tervetulleita
Re: Fiat stilo 1.2 - 02 vikakoodi P0340 ongelma
Voinee olla myös oire erosta kampiakselin ja nokka-akselin asentojen välillä. Onko autoon vaihdettu samalla jakohihna tms?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat stilo 1.2 - 02 vikakoodi P0340 ongelma
Jakohihnalla ajettu huoltokirjan mukaan vajaa 20tkm, tuli itselle pelastuksena paalaukselta pari viikkoa sitten...
Käy kyllä ihan hyvin, ainoana ominaisuutena pidempi starttaus aika, joten ei tuossa kai jako ainakaan paljoa voi pielessä olla.
Käy kyllä ihan hyvin, ainoana ominaisuutena pidempi starttaus aika, joten ei tuossa kai jako ainakaan paljoa voi pielessä olla.
Re: Fiat stilo 1.2 - 02 vikakoodi P0340 ongelma
Ja ihmettelet vikakoodia joka tulee kampiakselin asennosta.mikatoro kirjoitti:ainoana ominaisuutena pidempi starttaus aika, joten ei tuossa kai jako ainakaan paljoa voi pielessä olla.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Fiat stilo 1.2 - 02 vikakoodi P0340 ongelma
.. tai nokan.
Netissä puhuttiin myös jostain "optisen rattaan sopeuttamisesta" muutama minuutti tyhjäkäynnillä koskematta kaasupolkimeen.
Tiedä sitten, pariin tällaiseen olen vaihtanut remmin ilman työkaluja onnistuneesti. Mutta työkaluilla saisi ainakin tarkistettua että jako on kohdillaan ennen kuin ihmettelee enempää. Jos vaikka olisi hypännyt hampaalla, voi silti toimia normaalin tuntuisesti.
Netissä puhuttiin myös jostain "optisen rattaan sopeuttamisesta" muutama minuutti tyhjäkäynnillä koskematta kaasupolkimeen.
Tiedä sitten, pariin tällaiseen olen vaihtanut remmin ilman työkaluja onnistuneesti. Mutta työkaluilla saisi ainakin tarkistettua että jako on kohdillaan ennen kuin ihmettelee enempää. Jos vaikka olisi hypännyt hampaalla, voi silti toimia normaalin tuntuisesti.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat stilo 1.2 - 02 vikakoodi P0340 ongelma
Samaa sanoisin että jako pielessä.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Fiat stilo 1.2 - 02 vikakoodi P0340 ongelma
Aika paljon saa olla jako pielessä , että tulee vikakoodia , ainakin 1.2 16v puntossa .
Hampaan verran ainakin voi myöhästää niin ei vikakoodia tule.
Mutta joo kyllä sillä varmasti jako pielessä.
Hampaan verran ainakin voi myöhästää niin ei vikakoodia tule.
Mutta joo kyllä sillä varmasti jako pielessä.
Re: Fiat stilo 1.2 - 02 vikakoodi P0340 ongelma
Kyllähän tuossa vaikuttaisi jako olevan ainakin hampaan verran pielessä, nyt kun lukitustapinkin tuolle nokalle sai sorvattua...pitää myöntää että tämä on ensimmäinen auto jossa voi jako hypätä ilman että vaikuttaa oleellisesti käymiseen, enemmän tullut pelattua noiden vag-konsernin tuotteiden kanssa...
Tiedä sitten olisiko tuo remmi asennettu alunperinkin väärin, ja nyt parinkympin ajon jälkeen venynyt sopivasti.
Kiitoksia vinkistä!
Tiedä sitten olisiko tuo remmi asennettu alunperinkin väärin, ja nyt parinkympin ajon jälkeen venynyt sopivasti.
Kiitoksia vinkistä!
Re: Fiat stilo 1.2 - 02 vikakoodi P0340 ongelma
Yleensä jos ns tussimerkeillä tekee , niin pitää tietää mitä tekee.mikatoro kirjoitti:Kyllähän tuossa vaikuttaisi jako olevan ainakin hampaan verran pielessä, nyt kun lukitustapinkin tuolle nokalle sai sorvattua...pitää myöntää että tämä on ensimmäinen auto jossa voi jako hypätä ilman että vaikuttaa oleellisesti käymiseen, enemmän tullut pelattua noiden vag-konsernin tuotteiden kanssa...
Tiedä sitten olisiko tuo remmi asennettu alunperinkin väärin, ja nyt parinkympin ajon jälkeen venynyt sopivasti.
Kiitoksia vinkistä!
Vanha hihna kun on yleensä venynyt ja merkitkin ovat myöhäsellä, tuolloin pitää asentaessa ottaa se huomion.
Jos se osuukin hampaan myöhäselle ja uuden laittaa valmiiksi myöhäselle , niin hampaalla myöhästämisen kierre on valmis.
Kyllä sen käynnissäkin huomaa , varsinkin , matalien kirrosten vedossa.
Onneksi tuo on helppo korjata , nokat lukkoon , nokkapyörän pultti löysälle ja kampura lukkoon ja oikeaan asentoon , pultti takas kiinni.
Re: Fiat stilo 1.2 - 02 vikakoodi P0340 ongelma
Tuon huomaa yleensä parhaiten siitä, kun "kireältä puolelta" ei mene hampaille suoraan.Wesulius kirjoitti:Yleensä jos ns tussimerkeillä tekee , niin pitää tietää mitä tekee.mikatoro kirjoitti:Kyllähän tuossa vaikuttaisi jako olevan ainakin hampaan verran pielessä, nyt kun lukitustapinkin tuolle nokalle sai sorvattua...pitää myöntää että tämä on ensimmäinen auto jossa voi jako hypätä ilman että vaikuttaa oleellisesti käymiseen, enemmän tullut pelattua noiden vag-konsernin tuotteiden kanssa...
Tiedä sitten olisiko tuo remmi asennettu alunperinkin väärin, ja nyt parinkympin ajon jälkeen venynyt sopivasti.
Kiitoksia vinkistä!
Vanha hihna kun on yleensä venynyt ja merkitkin ovat myöhäsellä, tuolloin pitää asentaessa ottaa se huomion.
Jos se osuukin hampaan myöhäselle ja uuden laittaa valmiiksi myöhäselle , niin hampaalla myöhästämisen kierre on valmis.
Kyllä sen käynnissäkin huomaa , varsinkin , matalien kirrosten vedossa.
Onneksi tuo on helppo korjata , nokat lukkoon , nokkapyörän pultti löysälle ja kampura lukkoon ja oikeaan asentoon , pultti takas kiinni.
Eli kampiakselin "vetopuolelta" nokkapyörälle välillä tulee heittoa senverran, ettei mene päälle vaikka mitä tekis. Yleensä kun ihan vähän kääntää nokkapyörää pyörimissuuntaan, meneekin päälle ja hihna jää kireälle (kuten kuuluukin).
Löysienhän kuuluu jäädä kiristimen puolelle ja kiristäessä vielä katsottava, ettei käännä nokka-/kampiakselin pyöriä suhteessa toisiinsa ollenkaan. Tämän tuntuisi moni kotimekaanikko unohtavan, vaikka taitoa löytyisikin.
Venynein hihna mitä itse olen nähnyt, oli venynyt noin puoli hammasta, että ei se nyt ihan hammasta kovin helposti veny, ellei ole todella pitkä hihna. Tuokin venymä oli volvon tinamoottorista, jossa on melko pitkä jakohihna. Fiatin koneissa en koskaan ole nähnyt että hihna olisi venynyt juurikaan, maksimissaan 1/4 hampaan tai jotain.... niin vähän jokatapauksessa, ettei sitä välttämättä huomaa edes hihnoja keskenään vertaamalla.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat stilo 1.2 - 02 vikakoodi P0340 ongelma
Tussilla merkit rattaisiin ja vanhaan remmiin ja myös uuteen remmiin, on melkein pakko mennä samalle jaolle tai sitten parempi pysyä kokkina tai ainakin harkita optikolla käyntiäWesulius kirjoitti: Yleensä jos ns tussimerkeillä tekee , niin pitää tietää mitä tekee.
Re: Fiat stilo 1.2 - 02 vikakoodi P0340 ongelma
Kokkien työllisyystilanne on ilmeisen kehno, kun niitä kuitenkin jonkun verran on autojakin pajottanut...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Fiat stilo 1.2 - 02 vikakoodi P0340 ongelma
Juu ei se hihna juurikaan veny. Kokki on töpännyt asennuksen. Näissä on tullut vastaan väärin kiristettyjä kiristimiäkin ja jako siksi hyppää pieleen tai paskoo koko koneen. Älkää kysykö miten siinä onnistuvat mutta koska autoasentajalla on parempi palkka vs kokki niin kokkia pukkaa pajoillekin
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Fiat stilo 1.2 - 02 vikakoodi P0340 ongelma
meijän pajal oo muita kokkeja ku oliko se joku streptokokki. Vit**.väisänen kirjoitti:Juu ei se hihna juurikaan veny. Kokki on töpännyt asennuksen. Näissä on tullut vastaan väärin kiristettyjä kiristimiäkin ja jako siksi hyppää pieleen tai paskoo koko koneen. Älkää kysykö miten siinä onnistuvat mutta koska autoasentajalla on parempi palkka vs kokki niin kokkia pukkaa pajoillekin