127.n kierroslukumittari
127.n kierroslukumittari
Kävin hakemassa vinkin perusteella seiskaan paremman mittariston jossa on myös kierrosluku sekä lämpötilan näyttö viisareilla.
Nyt kannentiivisteenpalamisvalo on historiaa.
Pienen putsin ja polttimoiden vaihdon jälkeen kaikki toimii, melkein.
Kierroslukumittari näyttää noin puolet oikeasta arvosta.
Pahus kun ei tullut otettua kuvaa puolan päästä, meneekö kierroslukumittaristolle menevä johto puolan - johtoon vai onko se vain plusitiiviseen napaan.
Onkos joku törmännyt samankaltaiseen kipuiluun, noita hitaasti näyttäviä kieppimittareita on ollut ennenkin fiateissa.
Onko joku korjaillut niitä menestyksellisesti, cromaan -88 vaihdoin muistaakseni kasan konkkia sen auttamatta asiaa mitenkään?
Nyt kannentiivisteenpalamisvalo on historiaa.
Pienen putsin ja polttimoiden vaihdon jälkeen kaikki toimii, melkein.
Kierroslukumittari näyttää noin puolet oikeasta arvosta.
Pahus kun ei tullut otettua kuvaa puolan päästä, meneekö kierroslukumittaristolle menevä johto puolan - johtoon vai onko se vain plusitiiviseen napaan.
Onkos joku törmännyt samankaltaiseen kipuiluun, noita hitaasti näyttäviä kieppimittareita on ollut ennenkin fiateissa.
Onko joku korjaillut niitä menestyksellisesti, cromaan -88 vaihdoin muistaakseni kasan konkkia sen auttamatta asiaa mitenkään?
Re: 127.n kierroslukumittari
Puolan maadoitukseen tullee rpm mittarin signaali.
Jossain mittaristoissa (en tiedä seiskoista) on säädettävä potikka jota kiertämällä saa rpm mittarin kalibroitua. Toki tarttee toisen rpm mittarin.
Jossain mittaristoissa (en tiedä seiskoista) on säädettävä potikka jota kiertämällä saa rpm mittarin kalibroitua. Toki tarttee toisen rpm mittarin.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: 127.n kierroslukumittari
No niin, auto bongattu ja ehditty tutkimaan konepellin alle.
Ruskea/valkoinen tulee puolalle kärkien puolelle D natsaan.
Sama johto löytyy mittariston päästä oikeasta kohdasta.
Eli siitä mistä se matkaa kieppimittarin natsalle.
Jotenkin nyt haiskahtaa siltä että tuo kieppimittari kaipaa huolenpitoa.
Lämpömittari saa samoista piuhoista plusitiivisen ja maan joten kytkennät mittaristolle lienevät siis kunnossa.
Onko siis ketä törmännyt jaegerin mittariin jossa näkymä on vain n. puolet oikeasta.
Kuten sanottua aikoinaan cromassa oli sama vika, joka toki korjaantui kieppimittarin vaihdolla.
Ettei tämä nyt ainutlaatuinen homma liene mutta onko 20 vuodessa joku onkinut syyn selville kun se(kin) multa jäi aikoinaan kesken.
Ruskea/valkoinen tulee puolalle kärkien puolelle D natsaan.
Sama johto löytyy mittariston päästä oikeasta kohdasta.
Eli siitä mistä se matkaa kieppimittarin natsalle.
Jotenkin nyt haiskahtaa siltä että tuo kieppimittari kaipaa huolenpitoa.
Lämpömittari saa samoista piuhoista plusitiivisen ja maan joten kytkennät mittaristolle lienevät siis kunnossa.
Onko siis ketä törmännyt jaegerin mittariin jossa näkymä on vain n. puolet oikeasta.
Kuten sanottua aikoinaan cromassa oli sama vika, joka toki korjaantui kieppimittarin vaihdolla.
Ettei tämä nyt ainutlaatuinen homma liene mutta onko 20 vuodessa joku onkinut syyn selville kun se(kin) multa jäi aikoinaan kesken.
Re: 127.n kierroslukumittari
Ei taida tuossa mittarissa olla myöskään sellaista katkaisijaa, jolla valitaan moottorin sylinteriluku ?
Re: 127.n kierroslukumittari
No ei ole ei.VTO kirjoitti:Ei taida tuossa mittarissa olla myöskään sellaista katkaisijaa, jolla valitaan moottorin sylinteriluku ?
Mittari on tuo ylempi versio.
https://photos.app.goo.gl/k4xifnuRi59P2HbMA" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähän on laiskan oloinen.
https://photos.app.goo.gl/MnsDJmgkARWCzyUk6" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 127.n kierroslukumittari
Mitä Googesta haulla rpr gauge schematic löytyy, niin ei siellä kovin kummallista sisältöä ole. Puolijohteina lähinnä diodeita ja transistori. Ja tasasuuntaussilta.
Minun ymmärtääkseni mittari on variaatioa virtamittarista, joten vaihtaisin nuo puolijohteet ja katsoisin juotoksia. Yleensä vanhemmat mittarit on vielä jollakin tapaa purettavissa. Niin ja voihan ne elkot vaihtaa samalla.
Minun ymmärtääkseni mittari on variaatioa virtamittarista, joten vaihtaisin nuo puolijohteet ja katsoisin juotoksia. Yleensä vanhemmat mittarit on vielä jollakin tapaa purettavissa. Niin ja voihan ne elkot vaihtaa samalla.
Re: 127.n kierroslukumittari
Mulla toi sportin mitaristo muistaakseni toimi ihan suoraan pikkumustassa ilman mitään kikkailuja. Töpselit kiinni ja sillä selvä.
Re: 127.n kierroslukumittari
No niinhän se tuossakin meni.Niko T kirjoitti:Mulla toi sportin mitaristo muistaakseni toimi ihan suoraan pikkumustassa ilman mitään kikkailuja. Töpselit kiinni ja sillä selvä.
Ainoastaan kierroslukumittari näyttää n. puolet oikeista kierroksista.
Hassua ajella kun kone laulaa yli 6000 kierrosta ja mittari väittää että vielä on puolet käyttämättä