Tuli laitettua CHT croman kaksikurkkuinen seiskan vanhan kaasarin tilalle.
Croman suuttimilla ei oikein meinannut käydä saatika olla vetoja lainkaan.
Vaihdettiin betan weberistä (34 DATR) näköjään sopivammat suuttimet paikoilleen niin nyt on kohtuu pirtsakka.
Ainoa ongelma on oikeastaan kun tyhjäkäyntisolenoidi ei mahdu paikoilleen, niin tuo reikä on nyt tulpattu.
Sen myötä taisi tulla ongelma että tyhjäkäyntiseosta ei pysty säätämään lainkaan, eli tuon seosruuvin vääntely ei vaikuta mitään mihinkään ja kierrokset on pikkaisen korkeat.
Kaasuläppä on säädetty kiinni, joten tuo reipas tyhjäkäyntiseos taitaa tulla ko solenoidin kanavan kautta.
Olisikos jollakulla ko kaasaria irrallaan josta voisi katsoa pari asiaa tai huolto-ohjetta ko. weberille.
Croman servicemanuaalista kaasarista löytyi kyllä sivu jossa tekniset tiedot, muttei muuta.
Muistikuvan mukaan joskus tuota pestessä kaasarista putosi messinkinen "holkki" joka sopii muutamaan eri paikkaan kaasarissa.
Kiva olisi tietää mihin se kuuluu ja onko se oikeassa kohtaa nyt.
Tuo seosmittarilla mitattu co pyörii 7-8 % nurkilla ja laskee kyllä heti sopivammaksi kun pikkaisen avaa kaasua.
Weber 34 DAT 54/250 12seiskassa.
Re: Weber 34 DAT 54/250 12seiskassa.
Ei se siitä solenoidista johdu. Se on vain tyhjäkäyntipiirin syötön katkaisu , esim konejarrussa ja kun auton sammuttaa , estää se jälkikäyntiä.
Oisko sulla vaan tyhjäkäyntisuutin liian iso joku 0,4- 0,5 vois olla ok.
Tai sitten se holkki on tyhjäkäynti neulan vastakappale jos siellä sellaista on.
Oisko sulla vaan tyhjäkäyntisuutin liian iso joku 0,4- 0,5 vois olla ok.
Tai sitten se holkki on tyhjäkäynti neulan vastakappale jos siellä sellaista on.
Re: Weber 34 DAT 54/250 12seiskassa.
Juu, tuo solenoidin funktio on kyllä selvillä.
Tyhjäkäyntiä sai pikkaisen tiputettua kun sääti molemmat läpät niin kiinni kuin ne menee.
Normaalistihan läpän ja seinämän välistähän kuuluu mennä rakotulkin liuska välistä?
Paikallaan taitaa olla nyt cht:n 047 ja edeleenkään tuo seosruuvi ei oikein tee mitään, betassa oli 0,55 ja vaihdoin tuon pienemmän takaisin kokeilumielessä.
Tyhjäkäyntiä sai pikkaisen tiputettua kun sääti molemmat läpät niin kiinni kuin ne menee.
Normaalistihan läpän ja seinämän välistähän kuuluu mennä rakotulkin liuska välistä?
Paikallaan taitaa olla nyt cht:n 047 ja edeleenkään tuo seosruuvi ei oikein tee mitään, betassa oli 0,55 ja vaihdoin tuon pienemmän takaisin kokeilumielessä.
Re: Weber 34 DAT 54/250 12seiskassa.
Ei se sitten jostain muualta vuotais ilmaa imusarjaan? Jarrutehostin tai joku letkuista?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -