Fiat 850 vaihteisto

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Make
Viestit: 81
Liittynyt: 12.10.2003 14:07
Paikkakunta: Pori

Fiat 850 vaihteisto

Viesti Kirjoittaja Make »

Tein vaihteistoon ison remontin, vaihdoin paljon uusia osia. Alumiinisen sivukotelon jossa on siirtohaarukat otin toisesta vaihteistosta. Mitä mahdoin tehdä väärin kun kakkonen menee päälle vain repimällä. Sivukotelon tiivisteeksi laitoin liimaa, joten se tuli puolimilliä lähemmäksi vaihteistoa. Autoa olen käytellyt vasta pukkien päällä, joten en tiedä miten mahtaa toimia maantiellä.
Zumba
Viestit: 23
Liittynyt: 10.07.2010 20:03
Paikkakunta: Inkeroinen

Re: Fiat 850 vaihteisto

Viesti Kirjoittaja Zumba »

Terve! Tuosta toukokuusta on jo kulunut aikaa, mutta vastaan kumminkin, kun ei ole kukaan muukaan vastannut. Tuo sivukotelon vaihto toisesta vaihteistosta ja tiivisteen pois jättö todennäköisesti selittävät ongelmaa, ainakin osaksi. Lisäksi tiedoksi seuraava asia: Eräillä valmistajilla on pieniä eroja samalta näyttävien vaihteistojen sisuskaluisssa. Pitäisi katsoa esim. akselien päittäisasento vanhassa kokoonpanossa ennen purkua ja koettaa säätää asento uusilla osilla samaksi. Joissakin tapauksissa tämä on mahdollista. Joissakin vaihteistoissa on jossain paikassa kuoren kulmassa meistettynä lukuja, jotka tarkoittavat jotain sisuskalujen mitoista. Ne saattavat olla selitettyinä korjaamokäsikirjassa, jos sellaisen saa käsiinsä. Onkohan Gruppon kirjastossa? Eniten nyt kuitenkin epäilen tuota ensin mainitsemaani asiaa: Siirtäjien toimintaa. Ja vielä alkeisasia: Laitoithan voiteluöljyä siirtäjien kaikkiin liukupintoihin?
Zumba
Make
Viestit: 81
Liittynyt: 12.10.2003 14:07
Paikkakunta: Pori

Re: Fiat 850 vaihteisto

Viesti Kirjoittaja Make »

Auto on nyt pyörillään, ja olen ajellut sillä vähän pihassa jolloin vaihde tuntuu menevän riittävän hyvin päälle.
Syy miksi vaihdoin posken oli että yhden kannakeruuvin kierre poskessa oli revennyt ja olisi vaatinut hitsausta.
Auto rupeaa kohta olemaan kasassa, tuulilasin tiivisteestä laitoin juuri vielä kyselyn.
Kiitos vastauksesta.
Vastaa Viestiin