Multipla vetari
Multipla vetari
Tietääkö kukaan kuuluuko 1.6 bensa/kaaasu multiplan vasemmassa vetoakselin sisäpäässä olla välystä? Siis ylös alas tai eteen taakse.Tuntuu välystä enemmän tai vähemmän akselin asennosta riippuen sekä siitä mihin suuntaan renkaat on käännetty.
Re: Multipla vetari
Aina niissä on vähän välystä, ja kuuluukin olla.....Sitten on eriasia, jos lonksaa joka suuntaan hullunaan
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Multipla vetari
Ok. Kiitos tiedosta. On nämä fiatit ihan uusi tuttavuus. Kymmeniä autoja ollut mutta ei yhtään fiattia. Olen kyllä positiivisesti yllättynyt miten hyvin on suunniteltu huoltoja ja korjauksia silmälläpitäen.
Re: Multipla vetari
Ainakin diisselissä on vasemmalla puolella aika reilun kokoinen tripoidi,
ei se siellä pesässä mitenkään tiukasti tunnu olevan kun sen joskus rasvailin.
ei se siellä pesässä mitenkään tiukasti tunnu olevan kun sen joskus rasvailin.
Htm
Re: Multipla vetari
No nyt otin tuon vetarin pois niin tripodin kolmesta laakerista oli 2 hajonnut. Oli vaan metallin palasia. ihme ettei mitään ääntäkään pitänyt..no onneksi oli uuusi vetari jo valmiiksi hankittuna.
Re: Multipla vetari
Juu samanlainen vakionopeusnivel fiatissakin on mitä muissakin vessoissa. Ei siinä ulkopäässä oikeastaan mitään välyksiä ole.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Multipla vetari
Öljyä tuon vanhan akselin sisäpään kumin sisällä oli jonkin verran. Vuotaakohan laatikko öljyä sinne?
Re: Multipla vetari
Varmaksi en tiedä joten kysäisempä tässä.
Onko 1.6 multiplassa vielä "märät" sisänivelet kuten Tipo/Tempra/Bravx 1.6:ssa?
Tällöin siinä sisäkumissa pyörii laatikkoöljy ja öljyt vuotavat ulos kun vetarin poistaa.
Onko 1.6 multiplassa vielä "märät" sisänivelet kuten Tipo/Tempra/Bravx 1.6:ssa?
Tällöin siinä sisäkumissa pyörii laatikkoöljy ja öljyt vuotavat ulos kun vetarin poistaa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Multipla vetari
Ok. Mielenkiintoista. Pitääpä yrittää selvittääwellu kirjoitti:Varmaksi en tiedä joten kysäisempä tässä.
Onko 1.6 multiplassa vielä "märät" sisänivelet kuten Tipo/Tempra/Bravx 1.6:ssa?
Tällöin siinä sisäkumissa pyörii laatikkoöljy ja öljyt vuotavat ulos kun vetarin poistaa.
Re: Multipla vetari
Jos se sisänivelen kumi on sellainen luttero joka tulee pulteilla kiinni laatikon kupeeseen, niin tällöin sisänivel on uiva. Tripoidit on perässä ja pyörivät öljyssä. Tällöin jos tripoidi(t) on hajonneet, niin ehdoton öljynvaihto (tyhjennysroppu on magneettinen). Tosin, jos kumi(t) on jo vuotaneet ja sieltä tuli desi/pari öljyä, niin laatikko on pyörinyt melko kuivana.Busi kirjoitti:Ok. Mielenkiintoista. Pitääpä yrittää selvittääwellu kirjoitti:Varmaksi en tiedä joten kysäisempä tässä.
Onko 1.6 multiplassa vielä "märät" sisänivelet kuten Tipo/Tempra/Bravx 1.6:ssa?
Tällöin siinä sisäkumissa pyörii laatikkoöljy ja öljyt vuotavat ulos kun vetarin poistaa.
Mikäli sisäpäässä on vaselinoidut ns. "kuivat" nivelet, niin laatikon kyljessä on sellainen kahvimukin kokoinen malja/kuppi, joka jää paikoilleen kun vetoakselin ottaa pois. Tällöin kumi on pannalla kiinni eikä nivelessä kierrä öljy.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Multipla vetari
Joo pannalla tuossa on sisäpään kumi kiinni laatikon kyljessä. Tripod menee tavallaan laatikon sisään.wellu kirjoitti:Jos se sisänivelen kumi on sellainen luttero joka tulee pulteilla kiinni laatikon kupeeseen, niin tällöin sisänivel on uiva. Tripoidit on perässä ja pyörivät öljyssä. Tällöin jos tripoidi(t) on hajonneet, niin ehdoton öljynvaihto (tyhjennysroppu on magneettinen). Tosin, jos kumi(t) on jo vuotaneet ja sieltä tuli desi/pari öljyä, niin laatikko on pyörinyt melko kuivana.Busi kirjoitti:Ok. Mielenkiintoista. Pitääpä yrittää selvittääwellu kirjoitti:Varmaksi en tiedä joten kysäisempä tässä.
Onko 1.6 multiplassa vielä "märät" sisänivelet kuten Tipo/Tempra/Bravx 1.6:ssa?
Tällöin siinä sisäkumissa pyörii laatikkoöljy ja öljyt vuotavat ulos kun vetarin poistaa.
Mikäli sisäpäässä on vaselinoidut ns. "kuivat" nivelet, niin laatikon kyljessä on sellainen kahvimukin kokoinen malja/kuppi, joka jää paikoilleen kun vetoakselin ottaa pois. Tällöin kumi on pannalla kiinni eikä nivelessä kierrä öljy.
Re: Multipla vetari
Eli laatikon kyljessä ei ole sellaista kuppia mihin se tripoidi menee sisään?Busi kirjoitti: Joo pannalla tuossa on sisäpään kumi kiinni laatikon kyljessä. Tripod menee tavallaan laatikon sisään.
Sitten on semmoinen rakenne, jota en ole tavannut. Tosin en ole tuota 1.6 16V vaihteistoa kovin tarkasti katsellut.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Multipla vetari
Kokeilen saada kuvan samanlaisesta laatikostawellu kirjoitti:Eli laatikon kyljessä ei ole sellaista kuppia mihin se tripoidi menee sisään?Busi kirjoitti: Joo pannalla tuossa on sisäpään kumi kiinni laatikon kyljessä. Tripod menee tavallaan laatikon sisään.
Sitten on semmoinen rakenne, jota en ole tavannut. Tosin en ole tuota 1.6 16V vaihteistoa kovin tarkasti katsellut.
Re: Multipla vetari
Väärä kuvan koko. Ei saa liitettyä. Olen sen verran huono näissä tietokone hommissa.