Fiat 600 Ykkösvaihteesta

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Fiat 600 Ykkösvaihteesta

Viesti Kirjoittaja stella »

Onkos jotain säätömahdollisuutta,kun tuossa minun Fiat 600:sessa....on välillä vaikeuksia saada 1:s-Vaihdetta päälle....eli siis sitä ykköstä joutuu "voimalla runttaamaan päälle, jotta menee".....Ja en tarkoita, että ajon aikana pitää saada ykkönen kytkettyä päälle, vaan ihan paikallaan ollessaankin välillä tuottaa vaikeuksia saada päälle... :roll:
PS:Ykkönenhän ei ole 600:sessa synkronoitu vaihde.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
100D
Viestit: 428
Liittynyt: 14.06.2008 20:28

Re: Fiat 600 Ykkösvaihteesta

Viesti Kirjoittaja 100D »

Vaihdekeppi on kiinni kolmella pultilla, ne löysäämällä voi säätää liikerataa pituussuunnassa.
Avatar
karpy
GFF
Viestit: 600
Liittynyt: 20.01.2003 10:34
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Fiat 600 Ykkösvaihteesta

Viesti Kirjoittaja karpy »

Ciao
Tarkista vielä se vaihdevivustossa oleva nivel korin ja vaihteiston välissä, se voi olla löystynyt pulteistaan tai värinäkumistaan.
Minulla pitäisi olla 1 uusi pyöreämallinen ja 1 pitkä lituskainen.
t. Kari

PS ne vivun juuressa olevat säätöruuvit ovat pelkääjän puoleisessa tunnelin seinässä.
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Cicatrix
Viestit: 364
Liittynyt: 07.07.2004 10:58
Paikkakunta: Kni

Re: Fiat 600 Ykkösvaihteesta

Viesti Kirjoittaja Cicatrix »

Synkronoimattoman ykkösen saa päälle helpoiten kun laittaa ensin synkronoidulle kakkoselle ja siitä kytkintä välillä nostamatta tai vapaa kohtaan pysähtymättä ykköselle.
Kun tuosta toimintatavasta tulee "normikäytäntö" ei tarvitse pää punaisena liikennevaloissa ähertää sitä 1:stä päälle. :mrgreen:
Toki nuo yllämainitut vikapaikat kannattaa tarkistella ensiksi.
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156
Vastaa Viestiin