Ducato 2008, mistä tänne vuotaa öljyä?
Ducato 2008, mistä tänne vuotaa öljyä?
Terve! Otsikon autosta vuotaa öljyä kuskin puolen vetarin sisemmän suojakumin halkeamasta. Mistä öljy voi tuonne päätyä? Eli minkälainen remontti on tiedossa?
- Liitteet
-
- A5F0B813-7859-4374-BF63-4FFBE9B016D8.jpeg (183.03 KiB) Katsottu 1147 kertaa
Re: Ducato 2008, mistä tänne vuotaa öljyä?
Se on vetonivelrasvaa. Uutta sisempää vetoniveltä ei tarvita, jos ei ole pitkään ollut tuollainen ja kuivaksi päässyt ja kulunut. Pitää irrottaa vetoakseli ja puhdistaa, laittaa uudet rasvat ja suojakumi ja pannat. Valitettavasti tarvikekumit ei kestä kovin pitkään.
Re: Ducato 2008, mistä tänne vuotaa öljyä?
Vetoakselin, kun nappaa irti lootasta, niin tässäkohtaa tulee vaihteistoöljyt pihalle, eli kannattaa tyhjentää vaihteisto ennen kuin nappaa vetoakselin lootasta irti ....Tuo vetoakseli lähtee irti napakalla vetäisyllä, tai toinen konsti on, että laittaa sopivan paksun ruuvarin, tai lyhyen rengasraudan tuohon sisemmän vetoakselin, ja vaihdelootan väliin, ja kampeaa sen lootasta ulos......siinä vetoakselin sisäpäässä on lukkorengas, mikä pitää sen verran akselia, ettei se itsestään tule lootasta ulos.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Ducato 2008, mistä tänne vuotaa öljyä?
Ei muuten ole lukko rengasta , siemmän tripoidinivelen sisällä on jousi joka painaa maljaa kohti vaihteistoa.stella kirjoitti: ↑25.07.2021 15:26 Vetoakselin, kun nappaa irti lootasta, niin tässäkohtaa tulee vaihteistoöljyt pihalle, eli kannattaa tyhjentää vaihteisto ennen kuin nappaa vetoakselin lootasta irti ....Tuo vetoakseli lähtee irti napakalla vetäisyllä, tai toinen konsti on, että laittaa sopivan paksun ruuvarin, tai lyhyen rengasraudan tuohon sisemmän vetoakselin, ja vaihdelootan väliin, ja kampeaa sen lootasta ulos......siinä vetoakselin sisäpäässä on lukkorengas, mikä pitää sen verran akselia, ettei se itsestään tule lootasta ulos.
Eli lähtee helposti irti joskus vähän liiankin.