127 ja moottorinlämpömittari

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
kumppari
Viestit: 1761
Liittynyt: 01.12.2004 00:34
Paikkakunta: Rauma

Re: 127 ja moottorinlämpömittari

Viesti Kirjoittaja kumppari »

Omassa ykköskoppasessa oli aikoinaan alkuperäinen lisävarustemittari mittaristoon valon tilalle. Stellaan tuon löytäminen voi olla hankalaa.
Mutta itse tein niin, että keittovalon anturi kannesta veke, Takaveto-Ladan mittarille tarkoitettu anturi tilalle (käy suoraan), ja johto kiinni.

133 tein niin, että kun anturille ei ollut reikää kannessa, porasin suoraan kannesta läpi reijän vesitilaan, siihen kierteet ja sama anturi kiinni. Mittarina oli Veglian 80-luvun tarvike. Sama keittovalon johto anturiin kiinni, mittariston puolelta irti ja kytkentä tarvikemittariin+muut kytkennät ja hyvin toimi. Tuo mittari mulla pitäisi edelleen olla tallessa, YV:tä, jos kiinnostaa.
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
Avatar
hankala
GFF
Viestit: 635
Liittynyt: 16.03.2014 17:06
Paikkakunta: Rymättylä

Re: 127 ja moottorinlämpömittari

Viesti Kirjoittaja hankala »

Mittarille tarkoitettu anturi löytyy kyllä ja ajattelin sillä ensin kokeilla. En vain ole vielä ehtinyt niin pitkälle kun aina on jotain muuta.
Löytyy myös Superin mittaristo jossa muistaakseni on lämpömittari, se ratkaisisi tämän ongelman kerralla. Stella kun on kyseessä.
Kaikki on aina vaikeeta!
Vastaa Viestiin