hors-sujet

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Luigi kirjoitti:

Ei kai mene enää pitkään, kun töistä lähtiessä joku löytää mut parkkihallista ihmettelemässä, että missä mun Raisu on...
Elämän kiertokulkua se vaan on.
Itse kun tuolla rintterillä ajelen niin yksi kerta haeskelin iikoohoon parkkipaikalta punaista uunoa.
Onneksi oli rintterissä virman tarrat niin.älysin että tuossahan se punainen uuno onkin valkoiseksi pakuksi naamioituneena. Ähäkutti, muahan ei niin vaan yksi auto jymäytä.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Stefa »

^^ normisettiä. Joskus iski Ruotsissa pitemmällä työreissulla moinen blackoutti. Oli pakko lopulta soittaa pankkiin, että pitäis saada laskuja maksettua eikä ole tunnuksista mitään hajua. Tuo onnistui silloin ihan puhelimessa. Joskus olin myös Keski-Euroopassa firman pakulla suhaamassa. Siinä joku päivä autobaanaa laskiessa alkoi nafta käydä vähiin ja huoltsikalle parkkiin. Eikä mitään hajua firman kortin tunnusluvusta. Ei viitsinyt lähteä jatkamaan matkaakaan kun tuolla ei niitä huoltsikoita välttämättä ihan autobaanan joka rampissa ole. Onneksi nuo tunnusluvut oli firman sihteerin kassakaapissa, joten hetken ähkimisen jälkeen puhelua Suomeen.. Ei oikein omalla visallakaan viitsinyt alkaa vinguttaa kun tiesi että on muutaman viikon reissussa ja kuluja tulee varmasti enempi mitä itsellä on limiittiä kun makselee naftat, hotellit, tietullit ja lauttamatkat.

Ei tuo ole nykaikana helppoa kun esimerkiksi aamulla kun avaat läppärin niin tarvitset salasanan, sen jälkeen tarvitset VPN:n salasanan jonka yhdistät puhelimen äpillä haettavaan vaihtuvaan lisäsalasanaan, sitten tietty tarvitset ERP:in käyttäjätunnuksen ja salasanan ja jos haluat kirjata itsesi sisään töihin, niin tarvitset henkilönumerosi sekä henkilökohtaisen PIN-koodisi (kiitos GDPR). Noista sitten kun osaa vaihdellaan noin 6 kk välein.. Sitten vielä kun muistaa oman pankkikortin ja firman kortin koodit, puhelimien avauskoodit, SIMmien PIN-koodit ja parin pankin verkkopankkitunnukset sun muut kymmenet salasanat ja koodit, niin tuntuu että melkoinen mentalisti pitää nykyään olla jotta pysyy aina kärryillä.

Mutta onhan tämä turrrvallista :thumb: ..etenkin kesäloman jälkeen kun ei varmasti onnistu edes läppärin avaaminen enää :lol:

Onneksi nämä on vaan näitä first world problems.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Ite oon tietoturvatihulainen, kun oon disabloinu vaihtuvat salasanat joka paikasta. Vissiin wintoosassakin ne on nykyään defaulttina ainakin ei-admin puolella?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

On se bensamoottorinen koppi kiva. Hetken käy pihalla niin on lasit auki.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Aamutuimaan nautittu öljysuihku kasvoihin on aina piristävää.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja wellu »

väisänen kirjoitti:Aamutuimaan nautittu öljysuihku kasvoihin on aina piristävää.
Seo helppo pestä.

Paskalla maalattu lastenhuone on vielä piristävempi kokemus. Ei jää ainakaan verenpaineesta se herääminen kiinni.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

wellu kirjoitti:
väisänen kirjoitti:Aamutuimaan nautittu öljysuihku kasvoihin on aina piristävää.
Seo helppo pestä.

Paskalla maalattu lastenhuone on vielä piristävempi kokemus. Ei jää ainakaan verenpaineesta se herääminen kiinni.
Silmien peseminen on aikalailla perseestä. Seinän voi maalata. Mulla on lastenhuoneen seinässä tapetti. Tai oli tai on siis vieläkin mutta aivan riekalaiksi revitty. On siinä tapetissa paskaakin ja kusta ja vaikka mitä mutta ei mun verenpaine sen kaaoksen näkemisestä muutu. Hittoako tässä kuumottamaan. Tässä saisi kuin hermonsa menettää jos kaiken hermojenmenetykseen johtavaan puutuu. Paskaa mahtuu seinillä mutta mun päähän ei vitutusta enää mahdu. Kokeilen vaan tässä tsempata omalla tyylilläni juuh :mrgreen:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja wellu »

väisänen kirjoitti:
wellu kirjoitti:
väisänen kirjoitti:Aamutuimaan nautittu öljysuihku kasvoihin on aina piristävää.
Seo helppo pestä.

Paskalla maalattu lastenhuone on vielä piristävempi kokemus. Ei jää ainakaan verenpaineesta se herääminen kiinni.
Silmien peseminen on aikalailla perseestä. Seinän voi maalata. Mulla on lastenhuoneen seinässä tapetti. Tai oli tai on siis vieläkin mutta aivan riekalaiksi revitty. On siinä tapetissa paskaakin ja kusta ja vaikka mitä mutta ei mun verenpaine sen kaaoksen näkemisestä muutu. Hittoako tässä kuumottamaan. Tässä saisi kuin hermonsa menettää jos kaiken hermojenmenetykseen johtavaan puutuu. Paskaa mahtuu seinillä mutta mun päähän ei vitutusta enää mahdu. Kokeilen vaan tässä tsempata omalla tyylilläni juuh :mrgreen:
:lol:

Lähinnä se fiilis:
- Kuule temutusta aamulla kello 04:20
- Kävele lasten huoneen ovelle, kyllä, sieltä kuuluu
- Avaa ovi, varoen, aavista pahaa
- Haista jotain....tilanteeseen kuulumatonta
- Valot päälle
- Järkyty
- Valot pois, sulje ovi
- Mieti, näit varmaan väärin
- Avaa ovi, laita valot
- Laadi suunnitelma
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

wellu kirjoitti:
väisänen kirjoitti:
wellu kirjoitti: Seo helppo pestä.

Paskalla maalattu lastenhuone on vielä piristävempi kokemus. Ei jää ainakaan verenpaineesta se herääminen kiinni.
Silmien peseminen on aikalailla perseestä. Seinän voi maalata. Mulla on lastenhuoneen seinässä tapetti. Tai oli tai on siis vieläkin mutta aivan riekalaiksi revitty. On siinä tapetissa paskaakin ja kusta ja vaikka mitä mutta ei mun verenpaine sen kaaoksen näkemisestä muutu. Hittoako tässä kuumottamaan. Tässä saisi kuin hermonsa menettää jos kaiken hermojenmenetykseen johtavaan puutuu. Paskaa mahtuu seinillä mutta mun päähän ei vitutusta enää mahdu. Kokeilen vaan tässä tsempata omalla tyylilläni juuh :mrgreen:
:lol:

Lähinnä se fiilis:
- Kuule temutusta aamulla kello 04:20
- Kävele lasten huoneen ovelle, kyllä, sieltä kuuluu
- Avaa ovi, varoen, aavista pahaa
- Haista jotain....tilanteeseen kuulumatonta
- Valot päälle
- Järkyty
- Valot pois, sulje ovi
- Mieti, näit varmaan väärin
- Avaa ovi, laita valot
- Laadi suunnitelma
:lol:

Itse pyyhkisin listasta Laadi suunnitelma ranskalaisen pois. Ei se suunnittelemalla parane. Vituttaa vaan enempi kun suunnitelmakin kusee.
Itse laittaisin vikaan ranskalaiseen vaan
-Huoh.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Tossa tuli ransitti huoltoon. Vaihdoin pa-suotimen.
Pidempi startti pariin otteeseen (tämä tartti aika on ransitissa rajoitettu ok mittaiseksi) ja hoi. Nyt ei starttaa kuin 0.5 sekuntia. Nää on laatupelejä nää voorttit. Ensimmäisen huollon tarvitsisi tarkoittaa näissä uudemmissa paalausta, viimeistä voitelua.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

On muuten kypsää venata konttorilla auton katsastusta. Tarttis päästä töihi voorttin kimppuun. On tää yrittäminen turhaa hommaa.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Kuinkahan hienosti tuollainen starttiautomatiikka toimii kun mittarissa on 250tkm, ulkona -28.
Juu kyllä 2,5 sekuntia riittää, vou---vouuuu *plim-Plim* "please contact your dealer".

Koittanut vastustaa kiusausta ostaa vanhempaa Discoveryä käyttöautoksi, kun ei aika kuitenkaan riitä Rangen päivittämiseen eikä sydämenluovuttajaakaan löydy. Siis sellainen, jossa pumppukin on vielä mekaaninen eikä mitään sähkösuuttimien johtosarjaa venakopan sisällä ja muuta perseilyä.

Jotenkin se ajatus alkoi juuri kuulostaa paremmalta.

ÄLÄ OSTA LISÄÄ AUTOJA, saatana..... :D
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja wellu »

Sämpy kirjoitti:Kuinkahan hienosti tuollainen starttiautomatiikka toimii kun mittarissa on 250tkm, ulkona -28.
Juu kyllä 2,5 sekuntia riittää, vou---vouuuu *plim-Plim* "please contact your dealer".
En muista mikä auto (olisikohan ollut renault...?) , jossa nappistartti, ei suostunut vääntämään konetta tulille viikon seisonnan jälkeen juuri öbaut tuollaisilla pakkasilla.

Aina meinasi käynnistyä, mutta lopetti starttaamisen juuri kun olisi pitänyt se 0.5 sekuntia pidempään kihnuttaa.

"Vouvvouvvouvvouvvknihghnvvoukghihnprömp.....plimplim..."

Lähti se sitten, kun jaksoi jonkin aikaa painella nappulaa ja kuunnella sitä ihan kamalan ärsyttävää "ENGINVE FAULT!!!!" -varoitusääntä. :roll:
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Tuollaiseen starttinappulaiseen olen laittanu yhteen rinnalle oman tarttinapin. Siihen auttoi. Taisi olla ylläripylläri voorttin roju :lol:

Virtalukonpohja oli ja on tuosta manaamastani voortista rikki eli ei ehkä kummempia...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

väisänen kirjoitti: eli ei ehkä kummempia...
Siis tämä oli voortti vitsi...
"Eli ei ehkä kummempi...."
:lol:
Ei toki jos poltat sen niille sijoilleen heti.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Vastaa Viestiin