hors-sujet

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

arpati kirjoitti:Mulla toi Bravo oli vielä vaijerivetoisella kaasuläpällä. Ei ole mitään ohjelmia ja ei varmuutta mikä oli vialla niin vaihdoin kaikki palikat jotka toimivat toisessa autossa.

Jarkon kulutus puntolla kyllä vaikuttais siltä että mahtaako Punto meikäläisellä juuri mennä vähemmällä kuin Bravokaan. Painoeroa ei kait kuitenkaan kuin vajaa 100 kg? Pidempi välitys vois vähän auttaa eli jos sais 90 vauhdeissa kierrokset lähemmäs 2000 rpm niin sitten vois päästä vähemmällä bensalla... Maantiellä tuo Bravon Fire taitaa kiertää n. 2500-2600 rpm.
Puntossa on reippaasti pidempi välitys.
Avatar
wellu
Viestit: 6164
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja wellu »

Wesulius kirjoitti:
väisänen kirjoitti:Luulin etten ole huomannut ko ratkaisua multiaireissa. Mutta siis välimallin setti kyseessä. Kaikkea se italiaanotaliaivo keksiikin. Olen pöyristynyt nyt kyllä.
Siis helvetin toimiva keksintö jos ne nokat vaan kääntää oikeaan asentoon.
Nokun juuri rupesin miettimään, että eikös se molempia nokkia käännetä muissakin?
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Wesulius kirjoitti:
väisänen kirjoitti:Luulin etten ole huomannut ko ratkaisua multiaireissa. Mutta siis välimallin setti kyseessä. Kaikkea se italiaanotaliaivo keksiikin. Olen pöyristynyt nyt kyllä.
Siis helvetin toimiva keksintö jos ne nokat vaan kääntää oikeaan asentoon.
Saatko käännettyä oikeaan asentoon jos molempia vimpautat yhtaikaa samaan suuntaan saman verran?
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

väisänen kirjoitti:
Wesulius kirjoitti:
väisänen kirjoitti:Luulin etten ole huomannut ko ratkaisua multiaireissa. Mutta siis välimallin setti kyseessä. Kaikkea se italiaanotaliaivo keksiikin. Olen pöyristynyt nyt kyllä.
Siis helvetin toimiva keksintö jos ne nokat vaan kääntää oikeaan asentoon.
Saatko käännettyä oikeaan asentoon jos molempia vimpautat yhtaikaa samaan suuntaan saman verran?
No ei sillä powerlappia saa , mutta aikasemmalle kun kääntää niin kyllä se alhaalta paremmin vetää ja lopussa taas myöhästää niin laulaakin ylös.
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Mutsin Grandessa olen kyllä tykästynyt tuohon säätyvänokkaiseen 8V Fireen. Semmoinen jouheva luonteeltaan.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
wellu
Viestit: 6164
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja wellu »

GreenThing kirjoitti:Mutsin Grandessa olen kyllä tykästynyt tuohon säätyvänokkaiseen 8V Fireen. Semmoinen jouheva luonteeltaan.
Joo siihen on saatu pikkuisen enemmän sitä käyttösitkeyttä, kuin mitä perus 1242cc 8V:ssa on.

Perus kasitappinen tarjoaa perus köröttelyvoimaa sen mitä voi, muttei liiku mihinkään. Tuo VVT korjaa asiaa hieman.

Miten muuten nuo VVT:t kestää noissa pikkumoottoreissa? 1.8:ssa ainakin hajoilee "tämän tästä", kuten myös muunmerkkisissä.

Ainoa missä ei tunnu ongelmia olevan jos öljyt on vaihdettu ajallaan, on Hondan V-TEC, mutta onkin toiminnaltaan täysin toisenlainen.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

wellu kirjoitti: Joo siihen on saatu pikkuisen enemmän sitä käyttösitkeyttä, kuin mitä perus 1242cc 8V:ssa on.
Tuota on onneksi helppo korjata esim. 60 Puntoissa 75:n nokalla. Tulee ihan erilailla eloa. 8-)


Miten muuten nuo VVT:t kestää noissa pikkumoottoreissa? 1.8:ssa ainakin hajoilee "tämän tästä", kuten myös muunmerkkisissä.
Tuossa mutsin yksilössä ei ainakaan ole ollut mitään onkelmia tuon kanssa, ja seitsemättäköhän vuotta se nyt sillä ajelee.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Wesulius kirjoitti:
väisänen kirjoitti:
Wesulius kirjoitti: Siis helvetin toimiva keksintö jos ne nokat vaan kääntää oikeaan asentoon.
Saatko käännettyä oikeaan asentoon jos molempia vimpautat yhtaikaa samaan suuntaan saman verran?
No ei sillä powerlappia saa , mutta aikasemmalle kun kääntää niin kyllä se alhaalta paremmin vetää ja lopussa taas myöhästää niin laulaakin ylös.
Perhana soikoon. Hyvä että tuli tämä nokan kääntö puheeksi. Taisin ratkoa yhden ranskiksen vikavalon syyn. Ajattelin tämän jotenkin hassusti koska yksinokkainen kääntää samanverran imua ja pakoa eli kaksinokkaisessa järkevä pakko toteuttaa se eritavoin koska mahdollista. Perhanan perhana etten ajatellut. Liika pitkiä päiviä ei kannata vissiin tehdä, eli iso kiitos.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

väisänen kirjoitti:
Perhana soikoon. Hyvä että tuli tämä nokan kääntö puheeksi. Taisin ratkoa yhden ranskiksen vikavalon syyn. Ajattelin tämän jotenkin hassusti koska yksinokkainen kääntää samanverran imua ja pakoa eli kaksinokkaisessa järkevä pakko toteuttaa se eritavoin koska mahdollista. Perhanan perhana etten ajatellut. Liika pitkiä päiviä ei kannata vissiin tehdä, eli iso kiitos.
No siinä se vika todennäköisimmin on niissä ohjaus venttiileissä , siellä menee sihti tukkoon tai oikeestaan siellä öljy pohjan sisällä oleva öljynpaineen säätöventtiilissäkin.
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Luigi »

väisänen kirjoitti:Kulutuksista kun tuli nyt juttua niin kakarana istuskelin 127 stellan ja fire unon takapenkillä välillä Turku-Paltamo useasti.
127 tappikoneella vei alle 5 litraa ja fire uunolla ei päästy koskaan alle 5 litraa. Faija kirosi sitä moneen kertaan että ei mene uunon räppänä samoihin mitä seiska vaikka miten kevyseti päästelisi. Isompihan uuno on koriltaan että ei siinä mutta eipä tuo firen konekaan niin vakuuta. Kumpa saisi tappikonetta vielä kaupasta...
Ei ole ollut unskissa sytytys kohdillaan. Vaikuttaa tuossa pikkufiressä todella paljon, samoin kuin alipainesäätimen toimimattomuus.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8346
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Stellassa on vissiin harvempi peräruuvi? Ja vallankin jos on 5-lovinen. Oma kokemus 127:sta että alle 6 litran en päässyt koskaan, yleensä lähempänä seittemää.

Ehkä jotain vikaa siinä yksilössä ja pääsuuttimenkin vaihdoin 120-135, tosin molemmat seiskan kaasareista että molempia käytetty. Pienemmällä nypytti maantiellä.

Silti ihmettelin miten on niin janoinen, kun maantiellä pääsin 2-litraisella Mirafiorilla parhaimmillaan 6,7l/100km
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
wellu
Viestit: 6164
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja wellu »

Sämpy kirjoitti:Stellassa on vissiin harvempi peräruuvi? Ja vallankin jos on 5-lovinen. Oma kokemus 127:sta että alle 6 litran en päässyt koskaan, yleensä lähempänä seittemää.

Ehkä jotain vikaa siinä yksilössä ja pääsuuttimenkin vaihdoin 120-135, tosin molemmat seiskan kaasareista että molempia käytetty. Pienemmällä nypytti maantiellä.

Silti ihmettelin miten on niin janoinen, kun maantiellä pääsin 2-litraisella Mirafiorilla parhaimmillaan 6,7l/100km
Jotain ollut seiskassa tosiaan rikki, tai sitten oma oli rikki.
5.5/100km, melkein se ja sama miten ajoi.

FIRE kyllä pitäisi mennä sen maagisen "viis". Sytkästä jopa 903:sta tarkempi.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Luigi kirjoitti:
väisänen kirjoitti:Kulutuksista kun tuli nyt juttua niin kakarana istuskelin 127 stellan ja fire unon takapenkillä välillä Turku-Paltamo useasti.
127 tappikoneella vei alle 5 litraa ja fire uunolla ei päästy koskaan alle 5 litraa. Faija kirosi sitä moneen kertaan että ei mene uunon räppänä samoihin mitä seiska vaikka miten kevyseti päästelisi. Isompihan uuno on koriltaan että ei siinä mutta eipä tuo firen konekaan niin vakuuta. Kumpa saisi tappikonetta vielä kaupasta...
Ei ole ollut unskissa sytytys kohdillaan. Vaikuttaa tuossa pikkufiressä todella paljon, samoin kuin alipainesäätimen toimimattomuus.
Tämä oli 6000 km ajettu kun ostettu. Ja hankkijan luottomekaanikko kattonut vuosittain sen jälkeen.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Stella kulki saman mitä uuno eli sen 145km/h mittarin mukaan kun oikein jurnutti. Alamäkeen toki enempi kelasivat molemmat.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Oma kokemus Y10 Firestä: Rikkinäinen alipainesäädin :arrow: n. 6l/100km, alipainesäädin kuntoon ja sytytys kohdalleen :arrow: matkapainotteisessa ajossa 4.2l/100km, vitosen tuntumassa muutenkin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vastaa Viestiin