Puntossa on reippaasti pidempi välitys.arpati kirjoitti:Mulla toi Bravo oli vielä vaijerivetoisella kaasuläpällä. Ei ole mitään ohjelmia ja ei varmuutta mikä oli vialla niin vaihdoin kaikki palikat jotka toimivat toisessa autossa.
Jarkon kulutus puntolla kyllä vaikuttais siltä että mahtaako Punto meikäläisellä juuri mennä vähemmällä kuin Bravokaan. Painoeroa ei kait kuitenkaan kuin vajaa 100 kg? Pidempi välitys vois vähän auttaa eli jos sais 90 vauhdeissa kierrokset lähemmäs 2000 rpm niin sitten vois päästä vähemmällä bensalla... Maantiellä tuo Bravon Fire taitaa kiertää n. 2500-2600 rpm.
hors-sujet
Re: hors-sujet
Re: hors-sujet
Nokun juuri rupesin miettimään, että eikös se molempia nokkia käännetä muissakin?Wesulius kirjoitti:Siis helvetin toimiva keksintö jos ne nokat vaan kääntää oikeaan asentoon.väisänen kirjoitti:Luulin etten ole huomannut ko ratkaisua multiaireissa. Mutta siis välimallin setti kyseessä. Kaikkea se italiaanotaliaivo keksiikin. Olen pöyristynyt nyt kyllä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: hors-sujet
Saatko käännettyä oikeaan asentoon jos molempia vimpautat yhtaikaa samaan suuntaan saman verran?Wesulius kirjoitti:Siis helvetin toimiva keksintö jos ne nokat vaan kääntää oikeaan asentoon.väisänen kirjoitti:Luulin etten ole huomannut ko ratkaisua multiaireissa. Mutta siis välimallin setti kyseessä. Kaikkea se italiaanotaliaivo keksiikin. Olen pöyristynyt nyt kyllä.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: hors-sujet
No ei sillä powerlappia saa , mutta aikasemmalle kun kääntää niin kyllä se alhaalta paremmin vetää ja lopussa taas myöhästää niin laulaakin ylös.väisänen kirjoitti:Saatko käännettyä oikeaan asentoon jos molempia vimpautat yhtaikaa samaan suuntaan saman verran?Wesulius kirjoitti:Siis helvetin toimiva keksintö jos ne nokat vaan kääntää oikeaan asentoon.väisänen kirjoitti:Luulin etten ole huomannut ko ratkaisua multiaireissa. Mutta siis välimallin setti kyseessä. Kaikkea se italiaanotaliaivo keksiikin. Olen pöyristynyt nyt kyllä.
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: hors-sujet
Mutsin Grandessa olen kyllä tykästynyt tuohon säätyvänokkaiseen 8V Fireen. Semmoinen jouheva luonteeltaan.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: hors-sujet
Joo siihen on saatu pikkuisen enemmän sitä käyttösitkeyttä, kuin mitä perus 1242cc 8V:ssa on.GreenThing kirjoitti:Mutsin Grandessa olen kyllä tykästynyt tuohon säätyvänokkaiseen 8V Fireen. Semmoinen jouheva luonteeltaan.
Perus kasitappinen tarjoaa perus köröttelyvoimaa sen mitä voi, muttei liiku mihinkään. Tuo VVT korjaa asiaa hieman.
Miten muuten nuo VVT:t kestää noissa pikkumoottoreissa? 1.8:ssa ainakin hajoilee "tämän tästä", kuten myös muunmerkkisissä.
Ainoa missä ei tunnu ongelmia olevan jos öljyt on vaihdettu ajallaan, on Hondan V-TEC, mutta onkin toiminnaltaan täysin toisenlainen.
Minkä huollan, sen korjaan...
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: hors-sujet
Tuota on onneksi helppo korjata esim. 60 Puntoissa 75:n nokalla. Tulee ihan erilailla eloa.wellu kirjoitti: Joo siihen on saatu pikkuisen enemmän sitä käyttösitkeyttä, kuin mitä perus 1242cc 8V:ssa on.
Tuossa mutsin yksilössä ei ainakaan ole ollut mitään onkelmia tuon kanssa, ja seitsemättäköhän vuotta se nyt sillä ajelee.Miten muuten nuo VVT:t kestää noissa pikkumoottoreissa? 1.8:ssa ainakin hajoilee "tämän tästä", kuten myös muunmerkkisissä.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: hors-sujet
Perhana soikoon. Hyvä että tuli tämä nokan kääntö puheeksi. Taisin ratkoa yhden ranskiksen vikavalon syyn. Ajattelin tämän jotenkin hassusti koska yksinokkainen kääntää samanverran imua ja pakoa eli kaksinokkaisessa järkevä pakko toteuttaa se eritavoin koska mahdollista. Perhanan perhana etten ajatellut. Liika pitkiä päiviä ei kannata vissiin tehdä, eli iso kiitos.Wesulius kirjoitti:No ei sillä powerlappia saa , mutta aikasemmalle kun kääntää niin kyllä se alhaalta paremmin vetää ja lopussa taas myöhästää niin laulaakin ylös.väisänen kirjoitti:Saatko käännettyä oikeaan asentoon jos molempia vimpautat yhtaikaa samaan suuntaan saman verran?Wesulius kirjoitti: Siis helvetin toimiva keksintö jos ne nokat vaan kääntää oikeaan asentoon.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: hors-sujet
No siinä se vika todennäköisimmin on niissä ohjaus venttiileissä , siellä menee sihti tukkoon tai oikeestaan siellä öljy pohjan sisällä oleva öljynpaineen säätöventtiilissäkin.väisänen kirjoitti:
Perhana soikoon. Hyvä että tuli tämä nokan kääntö puheeksi. Taisin ratkoa yhden ranskiksen vikavalon syyn. Ajattelin tämän jotenkin hassusti koska yksinokkainen kääntää samanverran imua ja pakoa eli kaksinokkaisessa järkevä pakko toteuttaa se eritavoin koska mahdollista. Perhanan perhana etten ajatellut. Liika pitkiä päiviä ei kannata vissiin tehdä, eli iso kiitos.
Re: hors-sujet
Ei ole ollut unskissa sytytys kohdillaan. Vaikuttaa tuossa pikkufiressä todella paljon, samoin kuin alipainesäätimen toimimattomuus.väisänen kirjoitti:Kulutuksista kun tuli nyt juttua niin kakarana istuskelin 127 stellan ja fire unon takapenkillä välillä Turku-Paltamo useasti.
127 tappikoneella vei alle 5 litraa ja fire uunolla ei päästy koskaan alle 5 litraa. Faija kirosi sitä moneen kertaan että ei mene uunon räppänä samoihin mitä seiska vaikka miten kevyseti päästelisi. Isompihan uuno on koriltaan että ei siinä mutta eipä tuo firen konekaan niin vakuuta. Kumpa saisi tappikonetta vielä kaupasta...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: hors-sujet
Stellassa on vissiin harvempi peräruuvi? Ja vallankin jos on 5-lovinen. Oma kokemus 127:sta että alle 6 litran en päässyt koskaan, yleensä lähempänä seittemää.
Ehkä jotain vikaa siinä yksilössä ja pääsuuttimenkin vaihdoin 120-135, tosin molemmat seiskan kaasareista että molempia käytetty. Pienemmällä nypytti maantiellä.
Silti ihmettelin miten on niin janoinen, kun maantiellä pääsin 2-litraisella Mirafiorilla parhaimmillaan 6,7l/100km
Ehkä jotain vikaa siinä yksilössä ja pääsuuttimenkin vaihdoin 120-135, tosin molemmat seiskan kaasareista että molempia käytetty. Pienemmällä nypytti maantiellä.
Silti ihmettelin miten on niin janoinen, kun maantiellä pääsin 2-litraisella Mirafiorilla parhaimmillaan 6,7l/100km
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: hors-sujet
Jotain ollut seiskassa tosiaan rikki, tai sitten oma oli rikki.Sämpy kirjoitti:Stellassa on vissiin harvempi peräruuvi? Ja vallankin jos on 5-lovinen. Oma kokemus 127:sta että alle 6 litran en päässyt koskaan, yleensä lähempänä seittemää.
Ehkä jotain vikaa siinä yksilössä ja pääsuuttimenkin vaihdoin 120-135, tosin molemmat seiskan kaasareista että molempia käytetty. Pienemmällä nypytti maantiellä.
Silti ihmettelin miten on niin janoinen, kun maantiellä pääsin 2-litraisella Mirafiorilla parhaimmillaan 6,7l/100km
5.5/100km, melkein se ja sama miten ajoi.
FIRE kyllä pitäisi mennä sen maagisen "viis". Sytkästä jopa 903:sta tarkempi.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: hors-sujet
Tämä oli 6000 km ajettu kun ostettu. Ja hankkijan luottomekaanikko kattonut vuosittain sen jälkeen.Luigi kirjoitti:Ei ole ollut unskissa sytytys kohdillaan. Vaikuttaa tuossa pikkufiressä todella paljon, samoin kuin alipainesäätimen toimimattomuus.väisänen kirjoitti:Kulutuksista kun tuli nyt juttua niin kakarana istuskelin 127 stellan ja fire unon takapenkillä välillä Turku-Paltamo useasti.
127 tappikoneella vei alle 5 litraa ja fire uunolla ei päästy koskaan alle 5 litraa. Faija kirosi sitä moneen kertaan että ei mene uunon räppänä samoihin mitä seiska vaikka miten kevyseti päästelisi. Isompihan uuno on koriltaan että ei siinä mutta eipä tuo firen konekaan niin vakuuta. Kumpa saisi tappikonetta vielä kaupasta...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: hors-sujet
Stella kulki saman mitä uuno eli sen 145km/h mittarin mukaan kun oikein jurnutti. Alamäkeen toki enempi kelasivat molemmat.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: hors-sujet
Oma kokemus Y10 Firestä: Rikkinäinen alipainesäädin n. 6l/100km, alipainesäädin kuntoon ja sytytys kohdalleen matkapainotteisessa ajossa 4.2l/100km, vitosen tuntumassa muutenkin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.