hors-sujet

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

IHANAA KUN SEN OIKEIN OIVALTAA, ottaa siis vaikka nappi ottaan tai jotain.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Pitää vissiinkin vaihtaa ajettava ruohopora etuleikkuriseen malliin. Tässä tule kesällä ehtimään mitään nurmen leikkuuta hikoiltavilla malleilla. Pusikoiden ympäryksiä rakkorimallisella saa ajaa 7 kertaa kauemmin vs etuleikkurinen että parituntia saa sieltäkin per viikko lisää auton korjauksiin aikaa. Hehheh.
Kertakaikkisen hyvää ja antavaa hommaa auton korjaaminen kyllä on. Hehheh.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Nissanin kytkimen vaihtamiseen meni huimat 3.5h kun teki toistamiseen ja tehtaan "patentit" eliminoitu. On se aina näin. Ihme jammassa ainakin yksi pultti tai joku eriskummallinen sokkahässäkkä ja kaivat tuota yhtä kohtaa sitten tuntitolkulla rystyset ruvella. Mate in finland patents ja homma käy.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Tänään tuli hauska puhelu. Käyty mondeon kanssa katsastuksessa ja ai ai.
Auto oli huollossanne marraskuussa ja nyt löytyi vikoja jotka teidän olisi pitänyt huomata koska ajan niin vähän. Uuden takavaimentimen ja vanhan putken välinen liitos on huonosti tilkitty. Katsuri oli kuulema suuressa armossaan päästänyt auton kuitenkin lävitse tältäkin osin.
Sitten toinen pyöränlaakeri, välys. Olisi pitänyt huomata katsurin mielestä kun vaihdettu jarruosia (satulat taakse).
Kuulema katsuri vaihtaisi huoltamoa että ei näin huonoa jälkeä saa olla.
Sanoin että sopii että ei meille kannata tuoda enkä ala kyllä laakeria ilmaiseksi vaihtamaan mutta putki tilkitään tietenkin ei saa vuotaa liikaa.
Nalkuti nalkuti ja pälä pälä ja laakerin voisi ilmeisesti kiristää ja renkaatkin kuluneet sentakia piloille ja höpöhöpöpölöpölö.
Hohhoijaa.
Voisi pitää katsuri vaikka turpansa kiinni. Siinäkun kirjoitetaan asiakkaalle satasen autosta tonnin laskua (osia vaihdettu paljon) niin ajankäyttöä pitää minimoida ja sormienläpi (ko autossa näin ei ole tehty) on pakko katsoa tiettyjä asioita ettei lasku ala kakkosella.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja wellu »

Sitten oli näitä, jotka toivat (ainakin ittellä) auton katsastus tarkastukseen (eli tekninen tarkastus ennen leimaa) halpojen päästöjen ja halvan hinnan toivossa.

Sitten kun autoa hakiessa näytti tarkastuspöytäkirjan ja kertoi mitä löytyi, kysyttiin
"Joo, onko se nyt kunnossa? =) "

Siinä sitten selität, että ei, uusi aika ja XXX€ osia.

"MUTTA TÄMÄNHÄN PITI MAKSAA VAIN XX€?!"


Huoh...
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Juu nää katsastustarkastuttajat on eräät varsin pöhlöjä. Itse vältän tätäkin hommaa ja puhun asiakkaalle että jos minä sen auton laitan katsastuskuntoon ennen katsastusta maksaa se saletisti enemmän mitä pelkkä katsastuttajalla vikalistan hakeminen koska en voi tarkalleen tietää katsastushylkäyksien perusteita vaikkapa esimerkiksi pienestä kaksirivisen viistokuulalaakerin välyksestä joten minun on se pakko vaihtaa jotta menee 100 varmasti läpi ja blaa blaa blaa...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Kuuluisia viimeisiä pienilaskuisia sanoja:
-ja ei siinä ole koskaan ennen mitään vikaa ollut...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Itsellä oli taannoin Mondeo ja ainakin siinä oli takalaakereissa pieni välys molemmin puolin jo kun sen ostin. Ei ääntäneet eikä muutakaan. Joka vuosi leimalla katsuri noista sanoi. Mutta joka kerta kelpasi kun sanoin että niin siinä on ollut jo monta vuotta ja olen seurannut tilannetta. Mihinkään tuo välys ei muuttunut sinä vajaana 100 tkm aikana mitä sillä ajoin. Tuossa ainakin käytettiin järkevää harkintaa. Ehkä jos en olisi tarkastuksessa olisi aina mukana ollut, niin olisihan siitä voinut korjauskehotus tulla. Noita ei ainakaan ollut mitään asiaa kiristää ja muistaakseni eivät ihan halvatkaan olleet, niin opiskelijana ei huvittanut niitä "varmuuden vuoksi" vaihtaa.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Onkos Väisänen jo treenannut lähitaistelutaktiikoita?

Eilen oli mielenkiintoinen episodi paikallisessa varaosa- ja huoltoliikkeessä. Itkua tuhertava tyttö kinasteli poikakaverinsa (?) keralla henkilökunnan edustajan kanssa. Ymmärsin kyseessä olleen tupla-ahdetun volkkarin, jossa alkuperäisenä vikana oli ollut öljynpaineiden katoaminen, mikä oli korjattu kyseisessä liikkeessä öljypumppu vaihtamalla. Jonkun ajan päästä oli taas öljynpainevalo syttynyt, ja auto tuotu takaisin. Liikkeessä sitten todettu, että pumpun asennuksessa ei vikaa, mutta paineet karkaa turbon kautta, asiakkaat sitä mieltä, että liike on rikkonut turbon öljypumppua vaihtaessa. Tyttö kertoi lukeneensa netistä paljon huonoa palautetta kyseisestä pajasta, mihin myyjä totesi netistä löytyvän monenlaista muutakin asiaa Elviksen elämisestä Jeesuksen paluuseen. Poikakaveri kävi aika kuumana, ja ensin kuulin myyjän vastaavan johonkin, että "sellaiset alkaisi menemään kunnianloukkauksen puolelle" ja "nyt aletaan olla poliisi-asioissa" ja kohta perään alkavan käskyttämään poikaa ulos. Jantteri seisoi oven edessä uhmakkaasti, että "tule laittamaan!" No, tyttö pyysi poikaa menemään, ja ulos mennessä vielä kuului aika uhkailunomaista huutelua, mutta se tilanne ratkesi sillä.

Merkkiliikkeeseen ohjeistivat viemään autoa hinaamalla tutkittavaksi, kun kyseessä oli aika selkeä riitatilanne ja auto ajokelvoton. Kovasti yritti tyttö kysellä, että kestääkö auto sitten ehjänä jos turbon vaihtaa ja mitä se maksaa, mutta eihän tuollaista voi noista lähtökohdista lupailla.

Kyllä se on hienoa tehdä työtä, jossa saa olla ihmisten kanssa. :thumb:
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja wellu »

Luigi kirjoitti:Onkos Väisänen jo treenannut lähitaistelutaktiikoita?

Eilen oli mielenkiintoinen episodi paikallisessa varaosa- ja huoltoliikkeessä. Itkua tuhertava tyttö kinasteli poikakaverinsa (?) keralla henkilökunnan edustajan kanssa. Ymmärsin kyseessä olleen tupla-ahdetun volkkarin, jossa alkuperäisenä vikana oli ollut öljynpaineiden katoaminen, mikä oli korjattu kyseisessä liikkeessä öljypumppu vaihtamalla. Jonkun ajan päästä oli taas öljynpainevalo syttynyt, ja auto tuotu takaisin. Liikkeessä sitten todettu, että pumpun asennuksessa ei vikaa, mutta paineet karkaa turbon kautta, asiakkaat sitä mieltä, että liike on rikkonut turbon öljypumppua vaihtaessa. Tyttö kertoi lukeneensa netistä paljon huonoa palautetta kyseisestä pajasta, mihin myyjä totesi netistä löytyvän monenlaista muutakin asiaa Elviksen elämisestä Jeesuksen paluuseen. Poikakaveri kävi aika kuumana, ja ensin kuulin myyjän vastaavan johonkin, että "sellaiset alkaisi menemään kunnianloukkauksen puolelle" ja "nyt aletaan olla poliisi-asioissa" ja kohta perään alkavan käskyttämään poikaa ulos. Jantteri seisoi oven edessä uhmakkaasti, että "tule laittamaan!" No, tyttö pyysi poikaa menemään, ja ulos mennessä vielä kuului aika uhkailunomaista huutelua, mutta se tilanne ratkesi sillä.

Merkkiliikkeeseen ohjeistivat viemään autoa hinaamalla tutkittavaksi, kun kyseessä oli aika selkeä riitatilanne ja auto ajokelvoton. Kovasti yritti tyttö kysellä, että kestääkö auto sitten ehjänä jos turbon vaihtaa ja mitä se maksaa, mutta eihän tuollaista voi noista lähtökohdista lupailla.

Kyllä se on hienoa tehdä työtä, jossa saa olla ihmisten kanssa. :thumb:
Olen ollut tuontapaisessa tilanteessa itse siellä "tiskin toisellapuolen", mutta asiakas siis tuli "tien toiselta puolen". Nuori nainen, joka oli aivan maansa myynyt, en nyt muista mikä vika oli autossa, mutta kallis semmoinen kuitenkin. Tuli siis kysymään, voidaanko me tehdä vikaselvitys ja arvio, onko vika asennusvirhe vai uusi vika. Ja tietenkin, mitä se maksaa.

Siinä hetken asiaa pyöriteltyä saapui tämän naisen ilmeisesti isä/appiukko/setä tjsp. paikalle kamalan öyhötyksen kanssa. Sieltä tuli heti kymmenet neuvot ja vaateet ilmaisista töistä "koska asennusvirhe". Tälle urpålle ei tietenkään mennyt järki päähän edes puhumalla, mutta se länkytys loppui kun totesi:
"Jos haluatte hänen saavan sitä palvelua, niin voisitteko poistua kahviomme puolelle kun ette ole edes asiakas tässä tilanteessa? Tuossa kahvilipuke" ja todella tyhjentävä hymy naamalle. Lopetti onneksi.

Lopulta tehtiin kyseinen remontti ja dokumentoitiin se. Vika ei ollut asennuksessa ja asiakkaalle tämä asia esitettiin tarkalla kerronnalla, miten ja mikä on hajonnut, mahdollisesti miksi ja miten tämä todettiin, miksi tämä ei liity edelliseen remonttiin jne... Lopulta saatiin uusi asiakas ja taisi siitä naapurifirmastakin tulla jotain kiitoksia, koska alkoi yhteistyö pelaamaan meidän ja heidän paikan välillä. :thumb:


Nuo on vaikeita tilanteita. Siinä ei auta mikään muu, kuin olla todella kylmähermoinen ja pysyä rauhallisena. Monesti "reklamointitilanteessa" olen itsekkin kuullut olevani keskenkasvuinen nulikka, joka ei tajua autoista yhtään mitään. "MISSÄ ON PÄÄLLIKKÖ!?" -huutoon kun on kylmästi vastannut "tässä tiskin tällä puolella", on tullut mielenkiintoisia ilmeitä. :mrgreen:
Aina niistä on jotenkin selvitty. Pari kertaa on ollut kyllä semmoinen aasiakas, että on joutunut sanomaan asian lopulta ratkettua "Teillä ei sitten ole enään mitään asiaa tähän korjaamoon teidän epäasiallisen käytöksen takia. Hyvää päivänjatkoa".

Internet on ihana, sinne voi avautua huoletta ja jättää yli puolet kertomatta (viitaten noihin "tästä korjaamosta löytyy paskaa netistä" -juttuihin). Mielensäpahoittajat voisivat kokeilla siellä tiskin toisellapuolen oloa, kun asiakkaat hiillostaa, työntekijät valittaa, ylempi johto olettaa, tukkuri panttailee osia, kalenteri kaatuu... :mrgreen:
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Mä olen tota budo ja kido juttuja harrastanu ja spagetin ja pritsin olen jaloilla vääntänyt. Yläroppa on mulla niin hidas et mun mukulatkin nauraa kun "nyrkkeillään" että iskä on hidas. Mä siihen että pjaska minä olen.
Onneksi pääosin jengi on kivaa. Oikeastaan olisi hemmetin tylsää jos kaikki olis ymmärtäväisiä ja kivoja. Siinähän alkaisi pitämään luonnikasta ihmista paskiaisena vielä jos kaikki käyttäytyisi mukavasti...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Tänään oli nyrkkitappelu lähellä.
Vanhus ja hänen suomisormus poikansa tulivat juttelemaan laskusta.
Olen vaihtanut tulpat ja nyt naapurissa taas vaihdettu, hyvitystä tarvittas.
Mittari meni itsellä oitis punaiselle ja sanoin että nyt mars naapurin korjaamolle yhdessä. Ulkona huusin parivaljakolle että kohta laitan teitä molempia turpaan. Nyt hopi hopi tännenäin sisälle.

Sisällä sitten selvisi että minä olin pienentänyt tulppien kärkiväliä ja siksi ei olla tyytyväisiä. Minä en siihen muutakuin että juu juu ja lähdin.
Urpot. Laitoin äiän autoon 3h töitä mutta laskutin tunnin plus tulpat ja tarttis hyvitystä. Olisiko minun pitänyt kirjoittaa uusi lasku jossa 3h×70 euroa ja ilman sytkätulppia. Kumpihan olisi ollut aasiakkaalle halvempi, HÄH!
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

No puhelin sitten soi.
Kysyttiin ducaton pyyhinmoottoria.
Olisi kaveri huudeilla huomenna niin onnistuisiko.
Ei en ehdi.
Entä perjantaina.
Ei en ole perjantaina paikalla.
No tietäisitkö kenellä olisi moottori ja aikaa.

Siis tottakai tiedän toisten korjaamoiden tilanteen.

Vastasin tietenkin etten tiedä.
Aavistuksen hittoontuneen oloisen kuuloinen vastaus tähän:
No minä jatkan sitten googlailua sitten ja etsimistä...
Juu hei.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Hienoa , että alat sinäkin päästä kokemaan korjaamon asiakaspalvelun ihanuuksia, :thumb:
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Wesulius kirjoitti:Hienoa , että alat sinäkin päästä kokemaan korjaamon asiakaspalvelun ihanuuksia, :thumb:
Rakastan tätä hommaa!
Ollappa töissä niin etpä voi sanoa että kohta muuten alkaa liha tummua jos sössötys jatkuu. NYT VOI JA AHH!
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Vastaa Viestiin