Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja arpati »

Hain pari tölkkiä "Marsalkka Vahva" alkosta... Hyvin toi 8,2 volttinen lageri menee nuppiin. :shock:
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Kerätty hakkuiden jäljiltä hylkypuuta pinoon, kunnes alkoi sataa liian kovasti. Hajotettu Mazdan takavalo ja rutattu helma oikein huolella lepän kantoon, kun pystyssä olleen keulan edestä ei huomannut, ja ei ääntäkään pitänyt. Melkoinen homma purkaa pelkästään sisäverhoilu, että pääsee käsiksi helman takapuolelle, kun sisutuksen kasaaminen on aloitettu suunnilleen tuosta levystä. Iskumeisselillä ruuvia avatessa osui sitten vasara meisselin ohi pikkusormeen. Saa nähdä, pysyykö kynsi paikallaan.

Että onhan tässä jotain pientä tehty.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
mattikuha
Viestit: 1
Liittynyt: 21.04.2020 12:28

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja mattikuha »

Kävin pilkkimässä siikoja :D aamu saaliina oli 6 siikaa :P
Kalliiden lainojen yhdistäminen onnistuu yhdellä hakemuksella.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ei tänään, mutta olikohan lauantaita..

Kuva

Metkaa touhua kun tekee tuota tasaisesti vaikka 10 vuoden välein eikä homma missään vaiheessa ole mennyt selkärankaan :lol: Meinaa höyry nousta päästä kun vipuja heiluttelee. Sitten vielä kun piti nuo puut kasata liiterin viereen eikä huvittanut räystäitä ihan nuijia.. Hommaa ei tietty helpottanut, että tyvet oli vajaan 40 cm luokkaa ja pituutta 4..6 m. Eli tuolla kuormaajalla yksi kerrallaan ja aina aika arpominen mistä kohtaa ottaa kiinni että nousisi suht suorassa. Välillä sitten sermin päällä otteen korjailua jne. Oli meidän 5 v poika mukana, joka on tuossa koneessa jonkun verran istunut kyydissä kun itse omistaja sillä ajaa. Sain ihan hyvän palautteen kuormaamisesta muuten, mutta olen kuulemma aika hidas :D

Tällainen konehan tuo on:

Kuva

Eihän moisessa ole kun reilut 80 heppaa ja kun noiden isojen koivujen päälle vielä täytti kuorman pienemmällä rangalla, niin aika hyvin se kaikki mäet löysi.

Tulipahan taas mm. mieleen, että kuormaajan nivelpiste kannattaisi ajaa pinon pään kohdalle ja olisi hyvä jos hommaa suunnittelee siten että näkee kokoajan mitä tekee eikä joudu sokkona pinon takaa kauhomaan. No, koitetaan muistaa ensi kerralla, ehkä taas 10 vuoden päästä jos trendi jatkuu samanlaisena.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
Tazio
Viestit: 439
Liittynyt: 08.11.2004 12:43

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
onpas puhtaan oloinen 655! <peukkujutksa>
onko ihan pikavaihteella?

-Tazio

Lähetetty minun SM-T515 laitteesta Tapatalkilla
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Mitä 2500 tuntia tuossa on mittarissa ja ikänsä tallissa huilannut.
On pikavaihde. Tuohan on sellainen metsäversio, niin on ympäripyörivä penkki ja takakaasu jne. Nostolaitteessakin enemmän söhköjuttuja mitä itse osaan käyttää.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
Tazio
Viestit: 439
Liittynyt: 08.11.2004 12:43

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Stefa kirjoitti:Mitä 2500 tuntia tuossa on mittarissa ja ikänsä tallissa huilannut.
On pikavaihde. Tuohan on sellainen metsäversio, niin on ympäripyörivä penkki ja takakaasu jne. Nostolaitteessakin enemmän söhköjuttuja mitä itse osaan käyttää.
No ei ole erityisesti maailmaa nähnyt vehje! Eikös viimeiset tehty joskus '91 tai '92? Eihän tuosta tule sataa tuntia per vuosi, eli ei ole tainut metsässäkään merkittävästi resuta. Vasta sisäänajettu peli, ei ihme, että kiiltää kuin uusi.

-Tazio

Lähetetty minun SM-T515 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Eikös se 91 ollut vika? Tosi siisti, eikä kärrylläkään kauheesti tunteja takana. Turbolla kuitenkin? Ja ovessa taidetaan mainita turbiinikytkimestä?

Tuo puukuormainhomma on kyllä jännää. Mut pitäis tehdä paljon et sais selkärankaan homman.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Taisipa olla jo viime viikolla mutta ei löytänyt sopivampaakaan keskustelua. Kumpikohan oli isin piirtämä... :D

Kuva

Kuva
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Vielä tuohon traktoriin niin turbolla se on ja turbiinikytkimellä. Tästä samalta kylältä tuo valmetti on. Alkuperäisellä omistajalla paha alzheimer ja meni pitkään ennenkuin myi tuon. Kärry tosiaan samaa settiä, joten vähempi siinä tunteja mitä traktorissa.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Itse joutuu pienemmillä vehkeillä pelaamaan.
20200425_164635.jpg
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Tääl on vähän sama meininki.
Kohta on 60-70 m3 klapia tehtynä ensi talveksi.
Eilen dextan perkinssi kurnutti 9h , tänään varmaan riittää 6-7h.
Kuva
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Oksan jäähdyttäjään, alakautta. Puhki meni, piti vaimo soittaa hakemaan pois. Ehkä yhdessä pillissä reikä, mutta sehän riittää. Pitää jotain paikkaustököttiä ostaa,että pääsee ihmisten ilmoille.

No, kotiin päin ajaessa huomasin Lybran koneenalusmuovin raapivan maata. Irtihän se lähti, kun joutui peruuttamaan yhdessä paikassa ja se keräsi kottikärrillisen sepeliä. :lol: Patenttinauhalla sai rakennettua puuttuvat palaset kiinnityskohtiin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Joko kohta pitää ostaa oikea traktori?

Tai sitten vaan joka paikkaan panssaria, putket helmoihin ja ritilät valojen ympärille..

Noh, itellä ei ole edes aikaa mihinkään puuhommiin, kohta loppuu vajasta klapit ja ensi talven puista ei tietoakaan. :evil:

Pitäis ampua varaosakauppa kiertoradalle tai joku muu yritysosio, että olisi joskus aikaa kotihommiin. Ihan liikaa töitä talon rakentamisen yhteyteen.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Traktorihan se olisi oikea työkalu, mutta tuonne liikkumiseen tarvitaan kumminkin se reilumman maavaran ja melkein pakostikin nelivedon omaava menopeli osan vuotta. Ilman kylkiputkia ja valoritilöitä ja enimpiä panssareita pärjää järjen käytöllä, mutta minä vasta opettelen sitä. Kantapään kautta.

Oksavahingoiltakin välttyisi olemalla ajamatta oksakasojen yli, mutta se on hankalaa, kun oksat on tehty matoksi ajourille. Eli jotain pitää viritellä tuonne jäähdyttäjän palkin ja etupuskurin väliin. Se näissä kehitysmaa-autoissa on hyvä puoli, että osat on pilahintaisia.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vastaa Viestiin