Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja wellu »

Yllätys ettei ylläolevaan asiaan ole saatu minkäänlaista vastausta.

Tänäaamuna sitten pamahti tuossa kello 8 wilmaan neljä viestiä, joissa kolmessa oli sama asia ja yhdessä muistutettiin välitunnista ja viimeisestä tunnista. Muksun siis täytyy kello 8.30 olla teamsissa, kello 1015 olla teamsissa välitunnilla jonka jälkeen vielä teamsissa viimeisellä tunnilla.

Opettajalla on pallo täysin hukassa tuon teamsin kanssa. Mitään tietoa siitä, kuinka kauan siellä ollaan, ei tullut.

JOS koko päivä niin ei tossa muksun tabletissa akku riitä. Se on sitten voivoi. :mrgreen:


Minua vituttaa. Kaiken lisäksi opettajalla on joko miesviha tai henkilöviha. Minulle vastaa ihan vitun tökerösti kaikkeen eikä oikeastaan vastaa mihinkään, vaimolle ihan eritavalla. Viime keväänä vanhempi muksu kävi 2-luokan kevään etänä ja se oli todella helppoa. Seuraavan päivän ohjelma tuli viimeistään edellisenä iltana ja joka päivä oli yhden tunnin "luokkakokous" teamsissa. Ei siellä pompittu eestaas koko päivää.

Meinaan kun tuo nuorempi käy pienluokkaa (oppimisvaikeuksia) ja kuitenkin joka päivä pitäisi 4-5 eri oppiainetta käydä läpi, niin auttaako tuommoinen saatanan suhmurointi noiden etävehkeiden kanssa yhtään mitään? No ei.


Tottakai ymmärrän, että monelle lapselle tilanne on pelottava (koko luokka on siis etäkoulussa nyt altistumisen vuoksi) ja se luokkakavereiden ja opettajan näkeminen voi olla todella tärkeä asia. Silti väitän, että jos olisi se 1-1.5 tuntia pitkä pätkä päivällä/iltapäivällä, olisi tilanne helpompi. Tietenkin en tiedä mitä muut vanhemmat ajattelevat, moni lienee töissä. Minulla sattuu olemaan etäkoulua joten olen kotona.

Sopivasti myös telia alkoi kiukuttelemaan ja netti matelee tuollaista 5mb/s. En tiedä miksi. Katotaan mitä tapahtuu kun runtataan kaksi etäpalaveria Teamsin läpi, kun itsekkin hyppään linjoille tuossa kello 9.00


PS. sain aikaiseksi pyytää siis opettajalta tarkennusta päivän ohjelmaan, sitä ei kuulu. Minulle hän ei halua vastata, tämä on todettu jo monesti.
Minkä huollan, sen korjaan...
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja VTO »

Todella hyvä että olen jo päässyt koulusta. Nokia E52 puhelimessani ei ole Appeja (tai mitä ne ovatkaan?)
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja arpati »

Määkin aloitin opiskelut 25 pvä ja nyt ollut jo muutama etäpäiväkin. Ihmeen hyvin toi DNA:n langaton netti pelaa täällä korvessa, päivällä lataus oli n. 20 ja lähetys 18 - ja nyt näyttäs 15,9 ja 12,9 Mbps (no muut kuin DNA ei toimikaan). Onneksi veljeltä saatu pöytäkone jaksaa auttavasti pyörittää photoshoppia... Toisilla ollut vähän haasteita siinäkin ja myös Teamsin kanssa, vaikka netti niillä vaikutti olevan nopeustestin mukaan parempi kun mulla. Työkkärin kautta siis pääsin opiskelemaan verkkokauppaa - pääsee viimein leikkimään kameroiden ym kaluston kanssa. Oli toista vuotta vähän into pois kuvaukseen kun elämään tuli isompia muutoksia. Toivottavasti tästä päästään taas uuteen vauhtiin. ;) Ko. opinnot kyllä tosi mielenkiintoisia ja motivaatio on ihan tapissa. :)
Viimeksi muokannut arpati, 12.02.2021 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Arpatille :thumb: . Niin se elämä yleensä voittaa vaikka välillä olisikin turbulenssia. Kun koittaa vaan jaksaa kaivaa se positiivisen asioista niin sillä on tooooosi iso merkitys yleensä omaankin jaksamiseen. :thumb: vielä =)
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja arpati »

Kiitos vaan! :) Kyllä tässä on ihan hyvä vaihe elämässä pitkästä aikaa... ;)
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja wellu »

arpatille peukku täältäkin!

Itellä tökkii tuo etäopiskelu omalla kohdalla erittäin ankarasti. Olen vähän "anti-avokonttori" -immeisiä eikä tää perhehulina ynpärillä ainakaan helpota koulunkäyntiä.

Nooh, koulua se vain on. Ei siihen kuole vaikkei kaikkea heti just nyt läpäisisikään. Korkeintaan saa halventavia katseita, luuserittelua ja syrjintää. :mrgreen:


Sain radion keittiössä kuulumaan. Paloi ympäristö-egolokinen ikuinen LED polttimo kattovalosta = nyt raikaa CITY tms. paskakanava kokoajan ilman suhinaa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja arpati »

Kiitos! ;) Koita kestää metelissä! Mulla on sattuneesta syystä aika rauhallista - ei oo kuin kissa kaverina. Siitä ei oo kuin ajoittaista hajuhaittaa näin kovilla pakkasilla, kun se ei tarkene mennä pihalle ja vääntää tortut tonne hiekkalaatikkoonsa... :lol:

Aiheeseen palatakseni niin vaihtelin Bravoon moottoriöljyt ja suodattimen kun tänään oli vähän lauhempaa. Noilla kun oli kohta vuosi rullattu niin alkoi hirvittää jos torstaina on kylmä... On tuo 16V fire hiljainen mosa :thumb: Viimeksi olin näköjään hurja ja oon ostanut M-filterin suodattimen. :shock: :oops: Nyt vaihtui Mann filteriin. Öljyinä en oo muuta enää aikoihin käyttänytkään kuin Teboil Diamond 5W40 - joskus ne oli hyvät testissä - toivotaan että ovat edelleen... ;) Bravossa on ny mittarissa 291 000 ja ite oon tainnu ajella noin 50 000 - 60 000.

Ei tullut alkuun laitettua lukemaa ylös mutta öljyt oon vaihtanu ainakin jo 243 000 - 2018. Muistelisin että ostin tuon kyllä jo syssyllä 2017 ja kittasin öljypohjan päältäpäin moottorisilikonilla ja edelleen on kuiva - hyvin tehdyt pohjatyöt nääs... 8-) Öljypohjan etusyrjässä oli muutama läpihuokonen... Vaihdoin kyllä öljytkin kun tota kittasin mutta en tainnu muistaa merkata mihinkään, tai sitten on jossain irtolapulla tai huoltokirjassa. Sen jälkeen onkin noita Teboilin tarroja liimattuna auton papereitten muovikansiossa.
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja wellu »

Aurauskulmien hienosäätöä näppi- ja perstuntumaan luottaen.
Loppui polanteisella tiellä hakeminen ja mutkaan "syöttäminen" saa aikaan pienen sivuluisun, jota voi kaasulla hallita. 8-)

Tuli äsken näytettyä perässä ajaneelle BMW -nuorelle, että menee se etuvetoinenkin vasemman jalan jarrulla näyttävästi. :mrgreen:
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Leipaisin Husqvarna 246:n kiinni. Ei jumiin, sammui vain, ja sitten ei enää käynnistynyt. Tulppa irti :arrow: laihalla käynyt, vaikka seoksia säädetty H-ruuvista rikkaammalle joku aika sitten. Äänenvaimennin irti :arrow: männän reunassa kiinnileikkausjäljet ja rengas sininen, eli kylmyyteen se ei kuollut. Kaasarin säädöt tuntuneet vaeltelevan jo jonkun aikaa, taisi kampiakselin stefa luovuttaa nyt lopullisesti.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
hankala
GFF
Viestit: 635
Liittynyt: 16.03.2014 17:06
Paikkakunta: Rymättylä

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja hankala »

Tänään sain aikaiseksi ja hain seiskan pois talvisäilöstä.
Ajokausi alkoi siis virallisesti tänään. Vähän mietityttää kun täällä etelässäkin vielä sataa räntää, mutta sää-ennusteet lupaavat jo lämpimämpää ja onhan fiatissa lämmityslaite :)
Kaikki on aina vaikeeta!
mikahai
Viestit: 483
Liittynyt: 11.09.2007 18:08
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja mikahai »

tänään tuli haettua Mirafioriin parivuotta pitkä leima.
ja huomenna pitää lähtä hakeen toinen murtoluku kotiin.
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
pminetti
GFF
Viestit: 1247
Liittynyt: 31.10.2004 19:36
Paikkakunta: vilppula

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja pminetti »

:thumb:
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Automobiiliharrastuksen kautta ajauduin vastailemaan toimittajan kysymyksiin suorassa radion aamulähetyksessä ja heti perään oltiin vielä lisäksi kameran väärällä puolella. Yle Keski-Suomen ja Etelä-Savon klo 18.20 uutisiinkin eksyttiin muutamaksi sekunniksi. Kohdasta 3.37 alkaa itse asia. Kylläpä siinä äkkinäistä jännitti... :mrgreen:

https://areena.yle.fi/1-50656151
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
matti
GFF
Viestit: 456
Liittynyt: 27.02.2004 00:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja matti »

Vode131 kirjoitti: 01.05.2021 01:28 Automobiiliharrastuksen kautta ajauduin vastailemaan toimittajan kysymyksiin suorassa radion aamulähetyksessä ja heti perään oltiin vielä lisäksi kameran väärällä puolella. Yle Keski-Suomen ja Etelä-Savon klo 18.20 uutisiinkin eksyttiin muutamaksi sekunniksi. Kohdasta 3.37 alkaa itse asia. Kylläpä siinä äkkinäistä jännitti... :mrgreen:

https://areena.yle.fi/1-50656151
Ihan luontevalta esiintymiseltä vaikutti :thumb:

Ite oon ollut Stadi vs Lande ohjelmassa.. Se ei ollut kyllä millään muotoa luontevaa, ainakaan omalta osalta
pessimisti ei pety.
Kake
GFF
Viestit: 446
Liittynyt: 20.12.2002 19:54
Paikkakunta: Köyliö

Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?

Viesti Kirjoittaja Kake »

Luonteva esiintyminen tosiaan. Ja kiva nähdä mobilistijutussa jotain muutakin kuin vanhoja jenkkejä tai volkkareita.
Vastaa Viestiin