Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Järjestellyt mukaville kasi ja ritmo harrastajille Kaffittelu retken Kiitos vielä kerran kaikille mukana olleille!
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Asentelin MK1-Puntoon ohjaustehostinta, ihan ei heittämällä mee Bravan tehostimen pumppu Puntoon, mutta onneksi edes hammastanko on Punton oma, eli huomenna jatketaan
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Aiheutettu hauskuutta Porvoolaisille postiautonvärisellä 600:lla.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Aloitin korjaamaan jumissa ollutta jarrujen käyttövipua tuosta familiaresta. Oli hiukan lujassa tuo akselinpätkä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Flavian vetarin kumen vaihtohommia. Tältä näyttää kolme kesää ja reilut 9tkm nähnyt SKF:n vetarinkumi:
https://drive.google.com/file/d/1fBBQKq ... sp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false;
Samalla meinasin vaihtaa rasvat pyöränlaakeriinkin, kun se olisi viimeinen laakereista, jolle tätä ei ole tehty. Olikin napa aivan helkkarin tiukassa siinä laakerissa, ja syykin selvisi, kun viimein sai sen irti. Laakeri on joskus ajettu niin loppuun, että on viimein leikannut kiinni ja pilannut navan. Napa on sitten täyttöhitsattu ja sorvattu, mutta jäänyt hieman liian isoksi. Kun yksi pinnapulteistakin oli hitsattu kiinni, niin kaivelin varastosta ehjän navan, puhaltelin puhtaaksi, maali pintaan ja paikalleen.
Vielä pitää etsiä jostain vetarin sokka, irrottaessa kun entisestä tuli kaksiosainen. Näitä muuten pitäisi löytyä tiedoilla DIN 7993, tai Seeger RW. Varaosaliikkeissä kumminkin sanovat, ettei niitä saa, kuin uuden nivelen mukana...
https://drive.google.com/file/d/1fBBQKq ... sp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false;
Samalla meinasin vaihtaa rasvat pyöränlaakeriinkin, kun se olisi viimeinen laakereista, jolle tätä ei ole tehty. Olikin napa aivan helkkarin tiukassa siinä laakerissa, ja syykin selvisi, kun viimein sai sen irti. Laakeri on joskus ajettu niin loppuun, että on viimein leikannut kiinni ja pilannut navan. Napa on sitten täyttöhitsattu ja sorvattu, mutta jäänyt hieman liian isoksi. Kun yksi pinnapulteistakin oli hitsattu kiinni, niin kaivelin varastosta ehjän navan, puhaltelin puhtaaksi, maali pintaan ja paikalleen.
Vielä pitää etsiä jostain vetarin sokka, irrottaessa kun entisestä tuli kaksiosainen. Näitä muuten pitäisi löytyä tiedoilla DIN 7993, tai Seeger RW. Varaosaliikkeissä kumminkin sanovat, ettei niitä saa, kuin uuden nivelen mukana...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Joo, ei tunnu saavan mistään kivijalkaliikkeestä. Pitää vilkaista, kävisikö Mazdan vetonivelen mukana tullut, etsii sitten siihen taas jostain...Luigi kirjoitti:Vielä pitää etsiä jostain vetarin sokka, irrottaessa kun entisestä tuli kaksiosainen. Näitä muuten pitäisi löytyä tiedoilla DIN 7993, tai Seeger RW. Varaosaliikkeissä kumminkin sanovat, ettei niitä saa, kuin uuden nivelen mukana...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Laakerikaupan kamaahan nuo, ei autovaraosaliikkeen. Jos kylältä löytyy Etra niin voisi löytyä, tai saada tilattua.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Laakeri- ja muut teollisuudelle tavaraa toimittavat kaupat käyty läpi. Tuli mieleen, että onhan mulla myös vanhoja vetareita varastossa, jos ei muualta ala sokkia löytymään. Tuonhan ei tarvia olla just sopiva, kunhan on sinne päin, että saa muotoiltua sopivaksi.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Yhen tuollaisen kanssa meinasi mennä elämä. Oli ilmeisen surkeaa laatua ja päässyt löysäksi. Vaikka kuinka koitti taivutella tiukemmaksi niin ei pitänyt muotoaan eikä meinannut saada millään menemään niveleen ilman, että olisi lähtenyt jotenkin pois paikaltaan ja aina spoorien välissä vaikka kuinka koitti ruuvarilla avittaa.
Kai 3 tuntia tein töitä asian kanssa, joka pitäisi mennä minuutissa. Epätoivo iski. Tietysti kontillaan pää pyöräkotelossa.
Niin ja lopputulemana vaihdettu SKF (?) suojakumi hajosi puolessa vuodessa ja homma uusiksi.
Kai 3 tuntia tein töitä asian kanssa, joka pitäisi mennä minuutissa. Epätoivo iski. Tietysti kontillaan pää pyöräkotelossa.
Niin ja lopputulemana vaihdettu SKF (?) suojakumi hajosi puolessa vuodessa ja homma uusiksi.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Eivätkö saa hankittua?Luigi kirjoitti:Laakeri- ja muut teollisuudelle tavaraa toimittavat kaupat käyty läpi. Tuli mieleen, että onhan mulla myös vanhoja vetareita varastossa, jos ei muualta ala sokkia löytymään. Tuonhan ei tarvia olla just sopiva, kunhan on sinne päin, että saa muotoiltua sopivaksi.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
No, Etra ainakaan ei edes tuntenut koko artikkelia. Muuallakin totesivat, ettei nykyään tuon tyypin lukkorenkaita enää juuri käytetä.
Kuinka ollakaan, olinkin muistanut väärin, enkä ollutkaan käyttänyt molempien varaosa-akseleiden lukkorenkaita, vaan varastosta löytyi toinen Flavian vetari, jossa ulompi nivel on vielä paikallaan. Katsotaan, lähteekö siitä ehjä sokka, kunhan pääsee purkamaan. Eilinen meni anopin synttäreillä.
Mutta tässäpä oppia kaikille, ei kannata heittää menemään noita renkaita, saatavuus voi olla heikko, mutta ei toivoton:
https://kentso.fi/fi/group/akselille-din-7993a/776" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.jarimaki.fi/cgi-bin/webio2k ... i=jarimaki" onclick="window.open(this.href);return false;
Niille, jotka todellista laatua haluavat, on tarjolla Porschen osa kokonaisedulliseen hintaan:
https://www.9xx-parts.com/product/5641/lukkorengas" onclick="window.open(this.href);return false;
Varmaan tuon saisi sopivan paksuisesta pianolangastakin taivutetltua. Tuo Porschen osa näyttääkin tehdyn niin.
Kuinka ollakaan, olinkin muistanut väärin, enkä ollutkaan käyttänyt molempien varaosa-akseleiden lukkorenkaita, vaan varastosta löytyi toinen Flavian vetari, jossa ulompi nivel on vielä paikallaan. Katsotaan, lähteekö siitä ehjä sokka, kunhan pääsee purkamaan. Eilinen meni anopin synttäreillä.
Mutta tässäpä oppia kaikille, ei kannata heittää menemään noita renkaita, saatavuus voi olla heikko, mutta ei toivoton:
https://kentso.fi/fi/group/akselille-din-7993a/776" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.jarimaki.fi/cgi-bin/webio2k ... i=jarimaki" onclick="window.open(this.href);return false;
Niille, jotka todellista laatua haluavat, on tarjolla Porschen osa kokonaisedulliseen hintaan:
https://www.9xx-parts.com/product/5641/lukkorengas" onclick="window.open(this.href);return false;
Varmaan tuon saisi sopivan paksuisesta pianolangastakin taivutetltua. Tuo Porschen osa näyttääkin tehdyn niin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Ei nyt ihan tänään, mutta parin päivän sisään sain kasari-Alpine cd-soittimen syöttökoneiston korjattua.
https://photos.app.goo.gl/JfomFuYY5ai3JeS39
Nyt kelpaa asennella kasari 128:iin...
https://photos.app.goo.gl/JfomFuYY5ai3JeS39
Nyt kelpaa asennella kasari 128:iin...
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Sielunvihollisen keksinnöksi kerkesi jo tämänkin tuomita, mutta sitten keksin yhden harvoista parannuksista Lancia & Co:n työnjälkeen, ja pyöräytin sokan päälle tulevaan asennusrenkaaseen sorvissa viisteen sisäreunaan toiseen päähän, jolloin epätoivoisesta nyhräämisestä tuli se minuutin homma. No ehkä kolmen, mutta kumminkin. Renkaan sai hetkessä sokan päälle, ja siitä olikin hyvä napauttaa nivel messinkivasaralla paikalleen.Sämpy kirjoitti:Yhen tuollaisen kanssa meinasi mennä elämä. Oli ilmeisen surkeaa laatua ja päässyt löysäksi. Vaikka kuinka koitti taivutella tiukemmaksi niin ei pitänyt muotoaan eikä meinannut saada millään menemään niveleen ilman, että olisi lähtenyt jotenkin pois paikaltaan ja aina spoorien välissä vaikka kuinka koitti ruuvarilla avittaa.
Kai 3 tuntia tein töitä asian kanssa, joka pitäisi mennä minuutissa. Epätoivo iski. Tietysti kontillaan pää pyöräkotelossa.
Eli kylläpä vain löytyi sittenkin omista varastoista sopiva sokka. Hyvä laite tuon vetonivelen ulosvetäjä, olisi pitänyt hankkia jo vuosikausia sitten.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Vanhempien toyotien vetonivelet on kertakäyttöisiä jos pitää purkaa. Kulmahiomakone ainoa millä irtoaa vetoakselista. -9? Corollaan piti laittaa uusi vetonivel akseliin hitsitäpeillä kun ei saanu uutta niveltä paikoilleen japanin laatua ei voita mikään. Vetari oli niin pehmeätä meltorautaakin että rauhoittelu kahveen juonnistakaan ei meinannu tulla mittää kun naaratti ja pani laatu itekseen höpäjämmääkin viel.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Joo, ei niitä japseissa ole tarkoitettu purettavaksi, kun ne on niin luotettavia, ettei tartte. Taitaa Mazdassakin odottaa sama homma. Tuossa SKF:n ohje, kuinka Anjovikseen vaihdetaan nivel ja paskalaatuinen kumi:
https://www.youtube.com/watch?v=sX8jM4TuGsQ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=sX8jM4TuGsQ" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broke, you're not trying hard enough.