Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Kyllä tuo Mazdan osalta yleensä pitääkin paikkansa, että nivel kestää kauemmin kuin kori. Näin parin 323:sen kokemuksella.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Ai niin onnittelut CD-soittimen ehyämisestä.
Sen verran haastavaa hommaa tuollainen mekatroniikka ymmärtää saati saada toimimaan suunnitellulla tavalla, jotta pienimuotoinen voitontanssi tulee ainakin itseltä jos saa jonkinlaisen fyysisen musiikkitallenteen hyörimään tai kieppumaan toivotulla tavalla.
Vähemmällä tuskalla korjaa yhden Fiatin kaikki liikkuvat osaset.
Sen verran haastavaa hommaa tuollainen mekatroniikka ymmärtää saati saada toimimaan suunnitellulla tavalla, jotta pienimuotoinen voitontanssi tulee ainakin itseltä jos saa jonkinlaisen fyysisen musiikkitallenteen hyörimään tai kieppumaan toivotulla tavalla.
Vähemmällä tuskalla korjaa yhden Fiatin kaikki liikkuvat osaset.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Eikä siihen tarvita erityisen vahvarakenteista niveltä.Sämpy kirjoitti:Kyllä tuo Mazdan osalta yleensä pitääkin paikkansa, että nivel kestää kauemmin kuin kori. Näin parin 323:sen kokemuksella.
Tämmöisen juhannustaian sain tehtyä.
https://drive.google.com/file/d/1_f-0nq ... sp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos kurkkaat japsipikkarin alle, saat nähdä ruostetta.
https://drive.google.com/file/d/1DhwhLk ... sp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossapa se pahin rungon kohta onkin. Hieman tekemistä on toisen puolen aisan takapäässä, siinä mihin vetokoukku kiinnittyy. Painepesurin kanssa puhaltelin palkkeja sisältä puhtaammiksi. Pitää varmaan hommata semmoinen viemärinavausletku... Mutta varmaan kottikärrillinen sieltä lähti kuraa, kiviä ja ruostelastuja. Katsotaan, saisiko vesihiekkapuhalluksella tuon takarungon maalauskelpoiseksi...
Lava onkin sitten oma lukunsa, niinkuin aina näissä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Tesmailin ekaa kertaa hiilitalttausta - homma ei ollut ainakaan tolla 6mm hiilellä lainkaan epämukavaa, kun palanut rauta lensi paineilmasuihkun mukana kauemmas ts. poispäin itsestä...
Touhuilin siis vanhalla navetan betonisella paskalaatalla ja kastelin ympäristön ennen ja jälkeen operaation - nyt yöllä oli mukavampi touhuta kun ei käynyt tuuli.
Touhuilin siis vanhalla navetan betonisella paskalaatalla ja kastelin ympäristön ennen ja jälkeen operaation - nyt yöllä oli mukavampi touhuta kun ei käynyt tuuli.
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Näpöstelin Scudoon uudet levyt ja palat. Mukavan helppoa, kun ajopeli on ollut talossa yli 10 vuotta niin oli jo kolmas kierros paloja ja toinen levyjä samaan autoon. Eikä mikään jumissa, koska hyvä rasvaus. Tosin jälkimmäiseltä puolelta oli jarrukilpi lahonnut niin piti avata ensimmäinen uudestaan ja poistaa sieltäkin.
Vaan melkoinen mysteeri iski aamulla, kun emäntä soitti jotta honda hajosi (taas) työpaikan pihaan. Kytkin ei toimi eikä saa vaihdetta pois päältä. Hetkeä myöhemmin ilmoitti että sai auton ruutuun, kytkin toimii kun ei käynnistä autoa, mutta kun laittaa käyntiin kytkinpoljin jää pohjaan ja jarrupoljin painuu myös lattiaan. WTF? Eihän noilla ole mitään tekemistä keskenään.
Iltapäivällä sitten tutkimaan ja oireet pitää paikkansa. Ajoin kotiin nostamalla kytkinpolkimen ylös varpailla ja jarruttelemalla varovasti.
Matkalla mietin ja tulin diagnoosiin. Sekä kytkinpääsylinteri että jarrupääsylinteri kuluneita, molemmat alumiinia joka lämpölaajenee tehokkaasti ja tämä helle oli sitten viimeinen niitti että alkoivat falskaamaan. Kytkinpoljin toimii kun paikoillaan pumppaa nopeasti, mutta kun pitää pidempään pohjassa eli yrittää oikeasti käyttää, falskaa nesteet takaisin säiliöön vaikka poljin on alhaalla. Sama jarrupääsylinterissä. Ja ihan sattumalta molemmat oireet ilmeni nyt kerralla.
Vaan melkoinen mysteeri iski aamulla, kun emäntä soitti jotta honda hajosi (taas) työpaikan pihaan. Kytkin ei toimi eikä saa vaihdetta pois päältä. Hetkeä myöhemmin ilmoitti että sai auton ruutuun, kytkin toimii kun ei käynnistä autoa, mutta kun laittaa käyntiin kytkinpoljin jää pohjaan ja jarrupoljin painuu myös lattiaan. WTF? Eihän noilla ole mitään tekemistä keskenään.
Iltapäivällä sitten tutkimaan ja oireet pitää paikkansa. Ajoin kotiin nostamalla kytkinpolkimen ylös varpailla ja jarruttelemalla varovasti.
Matkalla mietin ja tulin diagnoosiin. Sekä kytkinpääsylinteri että jarrupääsylinteri kuluneita, molemmat alumiinia joka lämpölaajenee tehokkaasti ja tämä helle oli sitten viimeinen niitti että alkoivat falskaamaan. Kytkinpoljin toimii kun paikoillaan pumppaa nopeasti, mutta kun pitää pidempään pohjassa eli yrittää oikeasti käyttää, falskaa nesteet takaisin säiliöön vaikka poljin on alhaalla. Sama jarrupääsylinterissä. Ja ihan sattumalta molemmat oireet ilmeni nyt kerralla.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Kulutin lieriöhiomapaperilaikkoja jokusen kymmenen ja tulin siihen tulokseen että ei kannata tehä ilman kovametalliterää. Siihen tyssäsi sittetaas hommat. Kerrankin kun moti päällä ni huonot kalut kotona ja hukkaan heitettyä työtä paljon ja armoton päänsärky. Olispa rahhoo ostaa työkalut erikseen töihin ja kotiin. Omilla pittää pyörittää virmaa ja sittte ei tule kotona tekemisestä mittää. Aivan loppu. Olispa köyttä.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Äiteen puntosta kahtelin vikakoodeja kun vikavalo möllöttää mittaristossa.
Lambdasta aekalaella kaekki mitä keksijä ossoo.
Nollasin ne ja kokkeilin käymään niin pimeni koko paska.
Akku hyytyi kun puhallin oli 10 minuuttia ykkösellä ettei tonne paistu. Vika on todennäkköesesti siis pattereissa.
Niihä tuo o omallakki poejalla aeka ussei alahuul nurjimpäe ko o ratio ohojattavasta patterit loppu.
Lambdasta aekalaella kaekki mitä keksijä ossoo.
Nollasin ne ja kokkeilin käymään niin pimeni koko paska.
Akku hyytyi kun puhallin oli 10 minuuttia ykkösellä ettei tonne paistu. Vika on todennäkköesesti siis pattereissa.
Niihä tuo o omallakki poejalla aeka ussei alahuul nurjimpäe ko o ratio ohojattavasta patterit loppu.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Hommoo ha sie akku pel. Ei mää patteriloit.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Pittee hankkija.
Tualla oes vanaha tiisselimersun patteri, satakakskytä amppeerituntiloesta, käätetty kuukauve kunnes män märssy pualii, vua tokkopa soppii punton konetilloon.
Oes sitte exiden 72 ah patteri kanssa, mutta seki suattaapi olla reilumman puoleinen. Täätyy hankkija joku siro nappipatteri siihe.
Saen aekaeseksi piästä viitasuaren pohjoespualelta tuntii ja viitenkymmenöö kaheksaa minnuuttii kotio Jyväskyllää. Nuo navikuattorin orjat jäevät jonottelemmoo hännilänsalamen siltatyömualle, mutta itte oon koko kesän körötellynnä pikkuteie kaatta nii ee oo ruuhkoo.
Tualla oes vanaha tiisselimersun patteri, satakakskytä amppeerituntiloesta, käätetty kuukauve kunnes män märssy pualii, vua tokkopa soppii punton konetilloon.
Oes sitte exiden 72 ah patteri kanssa, mutta seki suattaapi olla reilumman puoleinen. Täätyy hankkija joku siro nappipatteri siihe.
Saen aekaeseksi piästä viitasuaren pohjoespualelta tuntii ja viitenkymmenöö kaheksaa minnuuttii kotio Jyväskyllää. Nuo navikuattorin orjat jäevät jonottelemmoo hännilänsalamen siltatyömualle, mutta itte oon koko kesän körötellynnä pikkuteie kaatta nii ee oo ruuhkoo.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Sain vihdoin äitin MK1-Punto 55S:n ohjaustehostimen asennuksen valmiiksi
Sen verran voin kertoa, että kannataa harkita kahdesti ennen kuin aloittaa tuollaisen projektin, tai ainakin kannattaa ottaa siitä Brava/o:sta koko moottori Puntoon
Sen verran voin kertoa, että kannataa harkita kahdesti ennen kuin aloittaa tuollaisen projektin, tai ainakin kannattaa ottaa siitä Brava/o:sta koko moottori Puntoon
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Vaihoin viikonloppuna Scudoon ne jarruhilppeet ja samalla hinkkasin takarumpujen pinnan pyöränpulttien tienoolta kunnolla puhtaaksi. Yllättäen viime kesästä saakka vaivannut ravistus kesärenkailla hävisi
Noissa kiinanrinkuloissa oli julmetusti pystyheittoa, niin luulin siitä johtuvan. Vaan nyt voi hyvin ajaa satasta eikä tipu ruuvit tielle autosta tai kuskista.
Niin tänään kävin ostamassa 47 litraa lisää maalia rakennuksiin. Ja ajoin sitä varten Hollolaan koska sieltä saa hyvää palvelua ja Virtasen maaleja. Suosittelen paikallista Värisilmä-liikettä.
Vaan kun ehtisi tuonkin kaiken sutimaan seiniin. Muutoinkin materiaalia riittäisi mutta aikaa on aina liian vähän.
Katoksen ulkoverhouskin jäi eilen kesken, koska pääskynen oli päättänyt alkaa pesimään keskellä työmaata.
Noissa kiinanrinkuloissa oli julmetusti pystyheittoa, niin luulin siitä johtuvan. Vaan nyt voi hyvin ajaa satasta eikä tipu ruuvit tielle autosta tai kuskista.
Niin tänään kävin ostamassa 47 litraa lisää maalia rakennuksiin. Ja ajoin sitä varten Hollolaan koska sieltä saa hyvää palvelua ja Virtasen maaleja. Suosittelen paikallista Värisilmä-liikettä.
Vaan kun ehtisi tuonkin kaiken sutimaan seiniin. Muutoinkin materiaalia riittäisi mutta aikaa on aina liian vähän.
Katoksen ulkoverhouskin jäi eilen kesken, koska pääskynen oli päättänyt alkaa pesimään keskellä työmaata.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Flavia pitää katsastaa 30.6 mennessä, joten käsijarrun säätö. Eihän siinä mitään, helppo homma tässä. Mutta mistäs tuo rasva on lennellyt ympäri konehuonetta?
Toisen vetarin molemmat kumet paskana. Vaikka SKF:n kumien laatu on paskaa, niin on ainakin tasaisesti paskaa.
Vittu mitä paskaa. Ja ikävä todeta, että nuo oli made in Italy.
Toisen vetarin molemmat kumet paskana. Vaikka SKF:n kumien laatu on paskaa, niin on ainakin tasaisesti paskaa.
Vittu mitä paskaa. Ja ikävä todeta, että nuo oli made in Italy.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Jos ne oli piraatteja?
Oliko se SKF, jonka ylivedettävät kumit piti olla hyviä.
Liekö Scudon "kumit" nyt sitten termoplastia, on ainakin sellaiset kovat vähän muovimaiset, reunat melko ohuet ja terävät.
Siis ne jotka on kestänyt nyt 20v/380tkm
Toivotaan ettei Flavian vetarit ole ottaneet itseensä. Joko uusi tuotemerkki on valittu?
Oliko se SKF, jonka ylivedettävät kumit piti olla hyviä.
Liekö Scudon "kumit" nyt sitten termoplastia, on ainakin sellaiset kovat vähän muovimaiset, reunat melko ohuet ja terävät.
Siis ne jotka on kestänyt nyt 20v/380tkm
Toivotaan ettei Flavian vetarit ole ottaneet itseensä. Joko uusi tuotemerkki on valittu?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Nuo mitat on vähän hankalia, kun sisemmän nivelen halkaisija on 116mm ja ulompikin 90mm, akseli 30mm. Rajoittaa valikoimaa SKF:n ulkopuolelta. Aikoinaan, yli 20v sitten Bilteman kumi kesti paremmin, kuin "oikea" merkkituote, tällä aikataululla joutuu siis käymään kumet Kärpäsen Aarnelta.
En tiedä oliko piraatteja, ihan paikallisesta varaosaliikkeestä kuitenkin ostettu. Ensimmäiset pykimäthän ilmaantui alle vuodessa käyttöönoton jälkeen, joten vertailumateriaalia saadaan piankin. Aiemmin vaihdettu kumi oli vuosikausia ulkovaraston hyllyllä odottanut ylivedettävä GKN, katsotaan miten se kestää.
En tiedä oliko piraatteja, ihan paikallisesta varaosaliikkeestä kuitenkin ostettu. Ensimmäiset pykimäthän ilmaantui alle vuodessa käyttöönoton jälkeen, joten vertailumateriaalia saadaan piankin. Aiemmin vaihdettu kumi oli vuosikausia ulkovaraston hyllyllä odottanut ylivedettävä GKN, katsotaan miten se kestää.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Siivottu varasto/puutyöverstasta. Paljon on sahanpurua ja turhaa kertynyt. Yli 20 vuotta säilötyt kaiuttimet ja puusänky siirtyy kierrätykseen. Samoin vanhat maalit joiden purkkeja heilutettaessa kuuluu kolinaa.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.