Fiat V1200 rataluokka?
Re: Fiat V1200 rataluokka?
No oli pakko ottaa selvää punton ecun kartoista ja taisin jopa löytää oikean suihkutus kartan.
Lisäksi vielä polttoaineen painetta lisää nyt 5bar ja ahdoilla vajaa 6 , nyt riitti soppa.
Hassu juttu vaikka melkeen kilo painetta silti vielä 2 astetta sytkäriä lisää.
Nii joo vesi ruiskun takaisku vittuili ahtopaine paino putket tyhjiksi joten se ei ollut käytössä.
Sitten sen painekytkin vittuili myös , sillä välin kun tankkasin auto se päätti pumpata lasinpesusäiliöllisen vettä ahtoputkeen ja siitä se valui cooleriin, onneks huomasin
maximi nyyttonit on 312, jotain Nm .
Ja kytkin ei luistanut.
Väittääkö joku et punton vakio imukanavisto putsareineen ahdistaa 79hv koneessa?
Lisäksi vielä polttoaineen painetta lisää nyt 5bar ja ahdoilla vajaa 6 , nyt riitti soppa.
Hassu juttu vaikka melkeen kilo painetta silti vielä 2 astetta sytkäriä lisää.
Nii joo vesi ruiskun takaisku vittuili ahtopaine paino putket tyhjiksi joten se ei ollut käytössä.
Sitten sen painekytkin vittuili myös , sillä välin kun tankkasin auto se päätti pumpata lasinpesusäiliöllisen vettä ahtoputkeen ja siitä se valui cooleriin, onneks huomasin
maximi nyyttonit on 312, jotain Nm .
Ja kytkin ei luistanut.
Väittääkö joku et punton vakio imukanavisto putsareineen ahdistaa 79hv koneessa?
Viimeksi muokannut Wesulius, 30.07.2019 19:52. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Siinä on kyllä ihan lupaava alku että ei siinä
Ja noi immeiset kun ei uso että laittakaa bravon teejetteihinne se isompi turbo niin liikkuisikin johonkin...
Ja noi immeiset kun ei uso että laittakaa bravon teejetteihinne se isompi turbo niin liikkuisikin johonkin...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Nii ja ei tää turbo oo ees iso , tai on se t-jetin ahtimeen jos vertaa, mut isompikin tässä vois olla, mut nyt on ihan hyvä ahdin aika rajoilla , niin on suuttimetkin ja aika lailla sitä mitä arvioisinkin.väisänen kirjoitti:Siinä on kyllä ihan lupaava alku että ei siinä
Ja noi immeiset kun ei uso että laittakaa bravon teejetteihinne se isompi turbo niin liikkuisikin johonkin...
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Aika murhaavat lukemat superitulesta.Wesulius kirjoitti:No oli pakko ottaa selvää punton ecun kartoista ja taisin jopa löytää oikean suihkutus kartan.
Lisäksi vielä polttoaineen painetta lisää nyt 5bar ja ahdoilla vajaa 6 , nyt riitti soppa.
Hassu juttu vaikka melkeen kilo painetta silti vielä 2 astetta sytkäriä lisää.
Nii joo vesi ruiskun takaisku vittuili ahtopaine paino putket tyhjiksi joten se ei ollut käytössä.
Sitten sen painekytkin vittuili myös , sillä välin kun tankkasin auto se päätti pumpata lasinpesusäiliöllisen vettä ahtoputkeen ja siitä se valui cooleriin, onneks huomasin
maximi nyyttonit on 312, jotain Nm .
Ja kytkin ei luistanut.
Väittääkö joku et punton vakio imukanavisto putsareineen ahdistaa 79hv koneessa?
Mutta eikait kukaan oo väittäny punton putsarin ahdistavan?
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Juu ei kai , mutta yllättävän hyviä ovat ihan vakioputsarikotelotkin virtaamaan.wellu kirjoitti: Aika murhaavat lukemat superitulesta.
Mutta eikait kukaan oo väittäny punton putsarin ahdistavan?
Se vapari ei tuo kuin ääntä.
Täytyy , myöntää kohtuu hyvin tuo 188 punto nyt liikahtaa, ihan hetkessä meni vitosella täydet , eli 200km/h, olis tässä ollu vielä 6 vaihdekin
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Onko itse moottorille tehty nyt pelkästään karttojen säätöä ahtamisen lisäksi? Todellä hyvin hengittää kyllä...Wesulius kirjoitti:Juu ei kai , mutta yllättävän hyviä ovat ihan vakioputsarikotelotkin virtaamaan.wellu kirjoitti: Aika murhaavat lukemat superitulesta.
Mutta eikait kukaan oo väittäny punton putsarin ahdistavan?
Se vapari ei tuo kuin ääntä.
Täytyy , myöntää kohtuu hyvin tuo 188 punto nyt liikahtaa, ihan hetkessä meni vitosella täydet , eli 200km/h, olis tässä ollu vielä 6 vaihdekin
Vaparin kun mainitsit... Minulla ei ole tuosta 1.4;sta kokemuksia, mutta ainakin Bravx 1.2:ssa on se alle 20mm kuristin ennen putsaria ja sen jälkeen. Sen kuristimen poistamisella kone muuttuu pirteämmäksi. Vapari oli siihen helpoin oikotie onneen.
Ja imuäänet on kivoja!
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Näillä näkymin ensi viikolla ollaan menossa Punton kanssa kaarien taivuttelijalle, Ypäjälle (JT Raskastekniikka).
Soittelen alkuviikosta, mikä päivä heillä olisi oikea lesti koneessa. Ottaisivat päivän päätteeksi mitat Puntosta ja vääntäisivät putket samantien mukaan.
Etukaaren ja pääkaaren hinta yhteensä jossain satasen paikkeilla, saumallisesta putkesta.
Onko kiinnostuneita, jos samalla kertaa vääneltäisiin useammat kappaleet
Soittelen alkuviikosta, mikä päivä heillä olisi oikea lesti koneessa. Ottaisivat päivän päätteeksi mitat Puntosta ja vääntäisivät putket samantien mukaan.
Etukaaren ja pääkaaren hinta yhteensä jossain satasen paikkeilla, saumallisesta putkesta.
Onko kiinnostuneita, jos samalla kertaa vääneltäisiin useammat kappaleet
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Sivukaaret ja pääkaari tuli viikolla haettua. Edellistä viesti korjaten tähän tuleekin etukaaren sijasta sivukaaret. Kaaria en ole vielä alkanut istuttamaan hyttiin, koska ensin pitää hoitaa noi peltihommat pois. Olis tähän varmaan terveempikin yksilö löytynyt, tästä kun nuo helmat on kadonneet.
Koko viikonloppu peltihommia painettu ja hantin puoli olisi valmis. Kuskin puolta aloitettu, jos sen saisi sunnuntain aikana valmiiksi niin pääsisi alku viikosta kaarien kimppuun.
Koko viikonloppu peltihommia painettu ja hantin puoli olisi valmis. Kuskin puolta aloitettu, jos sen saisi sunnuntain aikana valmiiksi niin pääsisi alku viikosta kaarien kimppuun.
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
Re: Fiat V1200 rataluokka?
hitto tää mwni multa vähän ohi, meinaan olisin ottanu putket.JaLLu kirjoitti:Näillä näkymin ensi viikolla ollaan menossa Punton kanssa kaarien taivuttelijalle, Ypäjälle (JT Raskastekniikka).
Soittelen alkuviikosta, mikä päivä heillä olisi oikea lesti koneessa. Ottaisivat päivän päätteeksi mitat Puntosta ja vääntäisivät putket samantien mukaan.
Etukaaren ja pääkaaren hinta yhteensä jossain satasen paikkeilla, saumallisesta putkesta.
Onko kiinnostuneita, jos samalla kertaa vääneltäisiin useammat kappaleet
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Paikan päällä noita putkia soviteltiin, mutta jos jotain korjattavaa vielä mitoissa niin onnistuu muuttaa. Siksi ehkä parempikin, että koitan saada ite tehtyä ensin noista, niin näkee sopivuuden.Wesulius kirjoitti:hitto tää mwni multa vähän ohi, meinaan olisin ottanu putket.JaLLu kirjoitti:Näillä näkymin ensi viikolla ollaan menossa Punton kanssa kaarien taivuttelijalle, Ypäjälle (JT Raskastekniikka).
Soittelen alkuviikosta, mikä päivä heillä olisi oikea lesti koneessa. Ottaisivat päivän päätteeksi mitat Puntosta ja vääntäisivät putket samantien mukaan.
Etukaaren ja pääkaaren hinta yhteensä jossain satasen paikkeilla, saumallisesta putkesta.
Onko kiinnostuneita, jos samalla kertaa vääneltäisiin useammat kappaleet
Heillä on mitat ylhäällä, joten pystyvät nyt puntoon vääntämään putket. Satasen makso noi sivukaaret ja pääkaari saumallisesta.
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Etenee.
Sivukaaren ylintä taivutusta saisi vielä korjata hieman. Hantin puolella jäi vielä kuskin puolta alemmaksi liitos pääkaareen, olisiko siihen sitten jäänyt se viimeinen korjaus tekemättä, kun muutama koevedos noita sivukaaria silloin tehtiin ja mittoja muutettiin. Jos pääkaarta haluisi eteen päin niin noilla mitoilla taivutettua putkea ei saa. Ahdistaa ylhäältä ja liian leveä, ei sovi b-pilareiden väliin.
Sivukaaren ylintä taivutusta saisi vielä korjata hieman. Hantin puolella jäi vielä kuskin puolta alemmaksi liitos pääkaareen, olisiko siihen sitten jäänyt se viimeinen korjaus tekemättä, kun muutama koevedos noita sivukaaria silloin tehtiin ja mittoja muutettiin. Jos pääkaarta haluisi eteen päin niin noilla mitoilla taivutettua putkea ei saa. Ahdistaa ylhäältä ja liian leveä, ei sovi b-pilareiden väliin.
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Hyvältä näyttää!JaLLu kirjoitti:Etenee.
Sivukaaren ylintä taivutusta saisi vielä korjata hieman. Hantin puolella jäi vielä kuskin puolta alemmaksi liitos pääkaareen, olisiko siihen sitten jäänyt se viimeinen korjaus tekemättä, kun muutama koevedos noita sivukaaria silloin tehtiin ja mittoja muutettiin. Jos pääkaarta haluisi eteen päin niin noilla mitoilla taivutettua putkea ei saa. Ahdistaa ylhäältä ja liian leveä, ei sovi b-pilareiden väliin.
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Viikonloppu meni kokolailla Punton parissa, tavoitteena oli päästä sunnuntain CARF:in ratapäiville. Perjantaina saatiin kaaret valmiiksi. Lauantaina niputettiin autoa ja tehtiin perushuollot (jakopää, tulpat, öljyt ja suodattimet). Auto oli kahdelta yöllä valmis ja kärryllä, sunnuntai aamulla puoli kasi startattiin kaverin kanssa kohti Hämeenlinnaa.
Tämä oli ensimmäinen kerta radalla, ja aika varovaista oli alku. Aamulla rata ole melko liukaskin, mutta kuivui ja puhdistui päivän mittaan. Ajat parani loppua kohden, kun pito parani ja uskallus vetää mutkiin koveni. Pitoa Puntosta löytyi hyvin, jarrutkin säilyi jotenkin. Teknisesti auto pelasi hyvin. Pyörän pultit löysty toisesta takarenkaasta puolessa välissä päivää, tuon huomasi onneksi ajoissa kun alkoi mutkassa jyristä. Kaikista renkaista pultit kireelle ja matka jatkui taas. Paras aika oli jossain 1.47 päälle, kaveri veti aika lailla samaa vauhtia, mutta taisi hitusen olla nopeempi.
Hauskaa hommaa, täytyy sanoa. Toivottavasti saataisiin lisää innostuneita, jos ensi kesänä näitä V1200:sia olisi enemmänkin valmiina.
Tämä oli ensimmäinen kerta radalla, ja aika varovaista oli alku. Aamulla rata ole melko liukaskin, mutta kuivui ja puhdistui päivän mittaan. Ajat parani loppua kohden, kun pito parani ja uskallus vetää mutkiin koveni. Pitoa Puntosta löytyi hyvin, jarrutkin säilyi jotenkin. Teknisesti auto pelasi hyvin. Pyörän pultit löysty toisesta takarenkaasta puolessa välissä päivää, tuon huomasi onneksi ajoissa kun alkoi mutkassa jyristä. Kaikista renkaista pultit kireelle ja matka jatkui taas. Paras aika oli jossain 1.47 päälle, kaveri veti aika lailla samaa vauhtia, mutta taisi hitusen olla nopeempi.
Hauskaa hommaa, täytyy sanoa. Toivottavasti saataisiin lisää innostuneita, jos ensi kesänä näitä V1200:sia olisi enemmänkin valmiina.
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Paa siihen autoos numero 3. oviin valkoselle pohjalle musta numero noin 30cm korkee ja takalasiin ja etulasiin oik yläkulma valkosena noin 20cm korkeella numeroilla.JaLLu kirjoitti:Viikonloppu meni kokolailla Punton parissa, tavoitteena oli päästä sunnuntain CARF:in ratapäiville. Perjantaina saatiin kaaret valmiiksi. Lauantaina niputettiin autoa ja tehtiin perushuollot (jakopää, tulpat, öljyt ja suodattimet). Auto oli kahdelta yöllä valmis ja kärryllä, sunnuntai aamulla puoli kasi startattiin kaverin kanssa kohti Hämeenlinnaa.
Tämä oli ensimmäinen kerta radalla, ja aika varovaista oli alku. Aamulla rata ole melko liukaskin, mutta kuivui ja puhdistui päivän mittaan. Ajat parani loppua kohden, kun pito parani ja uskallus vetää mutkiin koveni. Pitoa Puntosta löytyi hyvin, jarrutkin säilyi jotenkin. Teknisesti auto pelasi hyvin. Pyörän pultit löysty toisesta takarenkaasta puolessa välissä päivää, tuon huomasi onneksi ajoissa kun alkoi mutkassa jyristä. Kaikista renkaista pultit kireelle ja matka jatkui taas. Paras aika oli jossain 1.47 päälle, kaveri veti aika lailla samaa vauhtia, mutta taisi hitusen olla nopeempi.
Hauskaa hommaa, täytyy sanoa. Toivottavasti saataisiin lisää innostuneita, jos ensi kesänä näitä V1200:sia olisi enemmänkin valmiina.
Jätä tuulilasin yläossan tilaa Fiat V1200 tarralle.
Yläreunan voi numeroiden alta teipata mustaksi noin 25cm matkalta niin , että Fiat v1200 ja numero tarra mahtuva siihen päälle.
Ettei syys aurinko häikäise.
Mä paan omaan 2. , ykkösen saa sitten aina sarjan mestari
Auto numero 4 ( punto) on tänään haettu jää nähtäväksi onko liian mätä.
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Hep hep.
Nyt kun alottaa tekee kilpuria v1200 luokkaan niin ehtii hyvin kevään kisoihin.
Nyt kun alottaa tekee kilpuria v1200 luokkaan niin ehtii hyvin kevään kisoihin.