Huutokauppavedätystäkö Unskilla?

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 1305
Liittynyt: 22.01.2010 12:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen

Huutokauppavedätystäkö Unskilla?

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

Huomasikohan kukaan viime viikolla Iisalmen suunnalla ollutta muikeanväristä Uunoa, joka oli autohuutokaupattavana? Ulkonäköhän oli kerrassaan hyvä, myös sisätilat, mutta ajomäärää jo varttia vaille 300 000km. Tarjoukset näyttivät menevän harvakseltaan tuota alla olevaa tahtia, kunnes eilen näytti tulleen lopullinen tieto, että viimeisin tarjous oli hylätty eli kauppaa ei syntynytkään (600€ oli silloin pelissä + siihen sitten vajaa satku toimitusmaksua eli noin 700€ yhteensä). Noin nätille Fiatille kuitenkin luulisi koti löytyvän, mutta tonnia lähestyvä hinta voipi olla pahemman kerran liikaa?

Onkos foorumilaisista kukaan "huutokauppavirtuoosi" eli mikäs tuollaisessa oikein on pelin henki: noin paljon ajetulle Unskille pohjatarjoukset tuonne 140€:oon asti tuntuivat järkeviltä nousuilta, sitten kaksi kauheaa hinnan kerralla kaksinkertaistavaa pomppausta ja homma jämähti. Ajattelinkin, vedättikö myyjä itse nuo kaksi viimeistä, ja kun ei syntynyt "mieleistä" tarjoustasoa, koko homma hyytyi, mutta olen ihan amatööri huutokauppojen suhteen. Mitäs tuumaatte?

https://huutokaupat.com/1197544" onclick="window.open(this.href);return false;



Tarjouksia 6 kpl

Tarjoajia 6 kpl


600 € 26.01.
klo 11:43:39 Tarjoaja 6

399 € 21.01.
klo 20:02:12 Tarjoaja 5

140 € 21.01.
klo 13:56:47 Tarjoaja 4

105 € 21.01.
klo 09:37:42 Tarjoaja 3

70 € 20.01.
klo 22:08:38 Tarjoaja 2

35 € 20.01.
klo 20:15:03 Tarjoaja 1
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Huutokauppavedätystäkö Unskilla?

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Hienon näköinen Unski kun ottaa huomioon kilometrit. Myyjä pystyy tuolla hylkäämään korkeimman tarjouksen jos ei ole mainintaa "myydään eniten tarjoavalle", joten voi nuo ihan oikeita tarjouksia olla. Tai sitten on yritetty vedättää hintaa korkeammalle.

Itse olen pistänyt merkille että välilllä myydään eniten tarjoavalle ei aina meinaakaan mitään. Kun huutokauppa on päättynyt, niin sama pirssi on hetken päästä siellä uudelleen myynnissä tai aika on lisääntynyt. Eli ei myytykään eniten tarjonneelle :roll:
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Avatar
matti
GFF
Viestit: 456
Liittynyt: 27.02.2004 00:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Huutokauppavedätystäkö Unskilla?

Viesti Kirjoittaja matti »

Eejii kirjoitti:Itse olen pistänyt merkille että välilllä myydään eniten tarjoavalle ei aina meinaakaan mitään. Kun huutokauppa on päättynyt, niin sama pirssi on hetken päästä siellä uudelleen myynnissä tai aika on lisääntynyt. Eli ei myytykään eniten tarjonneelle :roll:

Tai tossakin tapauksessa myyjän lähipiiristä yritetty pumpata hintaa..

Joku vuosi sitten yhdestä firmasta mikä tuolla romuja myy sain tarpeekseni kun, kaksi kertaa voitin huudon samasta Ducatosta mut, aina ne hylkäs kaupat..

Jos voitat ja vetäydytkin joudut maksaa jonkun sakon..myyjällä ei tuommosta sanktiota ole.. Siinä mielessä perseestä, laittasvat hinnat lähtemään omalta kipurajalta..
pessimisti ei pety.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Huutokauppavedätystäkö Unskilla?

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Joo huutokaupat.com mainostaa rehellistä kaupankayntiä, mutta kyllä tuo on kaukana siitä, itse ostamistani tavaroista 90% käytetyistä tavaroista on ollut rikki ja toimimattomia vaikka on kerrottu olevan toiminta tai työkunnossa.
Samoin joskus ostin uudet 200w led valot , ihmettelin , että miten 200w lamppu voi 12v ottaa virtaa 1.8A , no eihän se voikaan , kun homma meni niin , että ne on 100w kpl ja yhteensä 200w ja , että vastaavat 100w hehkulamppua. Tätä ei tietenkään ollut mainittu. sain kyllä purettua kaupan ja jopa 9€ hyvittystä :mrgreen: .
Ostin joskus rammerin vasaran kaivinkoneeseen ehjä ja työkunnossa, no niin olikin kun laitoin koneeseen kiinni ja öljynpainetta vasaraan kyllä se hakkasi , tosin vuosi myös öljyä noin 1l / 10sec. Samoin CNC jyrsin piti olla työkunnossa , kun sen hain myyjä kertoi , että bios patteri on tyhjä , selvähän se patteri tosiaan oli tyhjä ohjaus yksikön kondensaattorit kuivuneet ja näytön juovamuunin rikki. Betonihierrin , työkuntoiset , toinen oli joo ihan ok , toine vaan vuosi öljyt heti akselitiivisteen välistä ulos. Manuaali jyrsin muuten ihan ok ja toimiva , mutta sekin vuotaa öljyä järjettömästi , eli kannattaa unohtaa jos lukee työkuntoinen.
Ja useasti olen huomannut , että kun on huuto eniten tarjoavalle , niin on sitten vedetty tuote pois myynnistä kun deadtime lähestyy . Ihan ok jos tarjouksia ei ole , mutta kun jos joku on jo tarjonnut , niin ei sitä enää poisteta myynnistä. Täysin kieroa touhua koko huutokauppa.COM
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Huutokauppavedätystäkö Unskilla?

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Muutamaa kinneriä tuolla tuli seurattua, ja totesin että ei tuo myydään eniten tarjoavalle meinaa mitään.
Myöskin vaikka "voitat" huudon sopivalla summalla, niin "tarkistetaan tarjouksia" ja 30 selkunnin päästä tulee ilmoitus jossa yleensä on (ainakin bemarien tapauksessa) vaikka euron korkeampi hinta, ja tätä jatkuu tunnin - kaksi kunnes hinta on kohdallaan.
Lähinnä seurasin tuolla tuota kaupankäyntiä muutamalla eri kamppeella, en ollut huutamassa bemmiä.
Alfassa jota seurasin huudot nousivat minimissään kympillä, mutta yleensä viidellä. :o

Ai niin, unskia myöskin seurasin hetken.
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Huutokauppavedätystäkö Unskilla?

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Eli täysin huijareiden kauppapaikka. Kyllä oikean huutokaupan pitää loppua sekunnilleen määrätyllä hetkellä ja korkeinta huutoa ei pitäisi voida hylätä. Lähtöhinta pitää olla sellainen millä on valmis luopumaan jos joku sen tarjoaa tai sitten ilman pohjahintaa. Itse en vaivaudu noita huutokauppoja edes katsomaan, kun ei niissä ole mitään järkeä.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Huutokauppavedätystäkö Unskilla?

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ei ole hirveästi tullut noita seurattua. Jotain joskus selaillut ja usein hinnat kiipeää sellaiselle tasolle että kaupasta saa halvemmalla, helpommin ja takuu- sekä palautusoikeudella.

Yksi raskaampia konehommia harrastava tutttu on tuota kautta ostanut renkaita. Noita oli mielestään saanut ihan passeliin hintaan. Että ei se ihan huijausta ole.

Kyllähän kouluaikoina muutamat jotka harrastivat silloin kaikanlaista sivubisnestä esimerkiksi huuto.netissä, niin tapasivat korotella toistensa kohteita. Luulen että samanlaista hommaa tuollakin.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
JaLLu
Viestit: 200
Liittynyt: 23.10.2007 21:39
Paikkakunta: Salo

Re: Huutokauppavedätystäkö Unskilla?

Viesti Kirjoittaja JaLLu »

Kuulostaa samalta uunolta, mikä oli nettiautossa myynnissä - tästä on jo aikaa. Hinta oli tuolloin viidensadan ja tuhannen välillä, tarkkaa en muista, mutta vielä ihan järkevältä vaikutti. Sitten ilmoitus hävisi, ja vähän ajan kuluttua oli nettiautossa 2000e hinnalla :D . Tais mennä jollekkin jobbarille tai sitten joku koitti saada kovaa voittoa unskilla :mrgreen: . Oiskohan vielä samalla myyjällä.

Hyvältä tuo näytti, mutta 300t ajetussa on varmasti uunon perus ruosteet jo, helman liitokset ja takatolppien tuplapellitykset ainakin.

Asiasta kukkaruukkuu, hirvee uuno kuume. Mut eihän mul aikaa olisi sitä laittaa kun muillekkaan projekteille saa mitään tehtyä. Voisin mä kyl sellasen varastoon ostaa parempia aikoja odottamaan :P . Noiden myynti-ilmoitukset on jo hävinny täysin. Nettiauto näyttää 0 kpl usein, kymmenen vuotta sitten niitä oli vielä toistakymmentä koko ajan myynnissä. Taitaa olla suurin osa jo kuskattu Kuusakoskelle.
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Huutokauppavedätystäkö Unskilla?

Viesti Kirjoittaja wellu »

JaLLu kirjoitti:Kuulostaa samalta uunolta, mikä oli nettiautossa myynnissä - tästä on jo aikaa. Hinta oli tuolloin viidensadan ja tuhannen välillä, tarkkaa en muista, mutta vielä ihan järkevältä vaikutti. Sitten ilmoitus hävisi, ja vähän ajan kuluttua oli nettiautossa 2000e hinnalla :D . Tais mennä jollekkin jobbarille tai sitten joku koitti saada kovaa voittoa unskilla :mrgreen: . Oiskohan vielä samalla myyjällä.

Hyvältä tuo näytti, mutta 300t ajetussa on varmasti uunon perus ruosteet jo, helman liitokset ja takatolppien tuplapellitykset ainakin.

Asiasta kukkaruukkuu, hirvee uuno kuume. Mut eihän mul aikaa olisi sitä laittaa kun muillekkaan projekteille saa mitään tehtyä. Voisin mä kyl sellasen varastoon ostaa parempia aikoja odottamaan :P . Noiden myynti-ilmoitukset on jo hävinny täysin. Nettiauto näyttää 0 kpl usein, kymmenen vuotta sitten niitä oli vielä toistakymmentä koko ajan myynnissä. Taitaa olla suurin osa jo kuskattu Kuusakoskelle.
Kun tuli tämä romutuspalkkio-systeemi alkuperäisenä (ostamikävaan rekisterissä oleva ja paalaa se!), niin aika tehokkaasti hävisi nettiautosta Temprat, Unot, Tipot ja sitä vanhemmat.

Temproja on vielä harvemmin kuin uunoa enään nettiautossa. :shock:
Minkä huollan, sen korjaan...
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 1305
Liittynyt: 22.01.2010 12:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen

Re: Huutokauppavedätystäkö Unskilla?

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

No siellähän se taas on kaupan, Nettiautossa! Hintaakin jo 1800€. Vähän on karannut siitä kohti taivaita, mitä JaLLu muisteli edelliskerran alimmasta tasosta tuossa muutama viesti aiemmin, mutta tuntuu noudattavan samaa epätoivoista kaavaa. Päättyneen huutokaupan kuussataa +vajaa saturainen toimituskuluja ei ilmeisesti tainnut oikein lämmittää.........

https://www.nettiauto.com/fiat/uno/10196164" onclick="window.open(this.href);return false;
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Kake
GFF
Viestit: 446
Liittynyt: 20.12.2002 19:54
Paikkakunta: Köyliö

Re: Huutokauppavedätystäkö Unskilla?

Viesti Kirjoittaja Kake »

Miten voikaan olla noilla kilsoilla noin siistissä kunnossa?
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Huutokauppavedätystäkö Unskilla?

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Kake kirjoitti:Miten voikaan olla noilla kilsoilla noin siistissä kunnossa?
Sokeella papalla saaressa ja opaskoira vaan hakenut kerran viikossa kaljaa kaupasta?
Kake
GFF
Viestit: 446
Liittynyt: 20.12.2002 19:54
Paikkakunta: Köyliö

Re: Huutokauppavedätystäkö Unskilla?

Viesti Kirjoittaja Kake »

Ajanut siis saaressa ympyrää kaikki nuo kilsat?
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Huutokauppavedätystäkö Unskilla?

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Mä en näe nettiauton kuvia mutta onko mahd mittaristo vaihtunut?

Mun sinisessä turbiiniuunissa oli mittarissa 380 tkm (jumitti ko kilsoihin eli yli 400tkm todellista...) ja se olisi ollut aika ok kuntoinen jos ei olisi keula palovaurioisesta korjattu...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Huutokauppavedätystäkö Unskilla?

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Unskilla on hintaa, mutta... Jos se on todellisuudessakin yhtä siisti, kuin kuvissa näyttää, niin hankinta tulee aika äkkiä kannattavaksi sellaiselle, joka haluaa tehdä oikein siistin Unon. Eihän tuon hankintahinnalla saa edes juuri minkäänlaista maalaustakaan nykypäivänä. Jos samantasoista lähtee tekemään jostain tavanomaisessa kunnossa olevasta tavanomaisen hintaisesta, niin kalliimmaksi herkästi tulee.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vastaa Viestiin