Kokemuksia Thesiksestä

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Thesis 3.2
Viestit: 22
Liittynyt: 14.04.2013 22:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Thesis 3.2 »

Mielenkiintoista.
Minulla ABS- anturin vaihdon jälkeen vikavalo sammui heti.
Vanha anturi lähti hieman ruuvarilla avittamalla helposti irti kiinnitysruuvin avaamisen jälkeen, joka sekin onnistui ihmeen helposti.
Uusi anturi sopi paikalleen ilman ylimääräisiä ponnisteluja.
La vita è troppo corta per non guidare italiano.
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Tuntuu vähän paukkuvan vasemman jalan alla terävimmissä montuissa.

Pitkittäinen alatukivarsi edessä? Tuota pyysin repimään viime katsastuksessa ja viimeisimmässä kulmien säädössä, ei kuulemma vikaa.

Tedgumilla näyttäisi olevan tuohon irtopusla, ei tarvitsisi koko tukivartta uusia. Onko firmana tuttu?
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
savijo
Viestit: 208
Liittynyt: 09.12.2005 13:30
Paikkakunta: Toijala

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja savijo »

Tänään huomasin että MAIN-valikon vasemmassa alakulmassa olevia kulutus ja matkalukemia saa muuteltua ratin oikealla kädellä olevilla nuolinäppäimillä.

Olenkin miettinyt ja jopa etsinyt Connectista että mistä saisi valittua mitä siinä näytössä on, mutta mitä sitä ohjekirjasia lukemaan. Löytyyhän ne vahingossa tällain vuodenkin päästä... :lol:
Avatar
Isola
Viestit: 254
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

On se siellä kerrottu – siellä erillisessä Connect-osassa, jos oikein muistan. Jos oikein haluaa hullutella Connectilla, niin tuon läpi selaamalla löytää melko varmasti ominaisuuksia, joita ei tiedä tai ainakaan muista Thesiksessä olevan. Ainakin minulta ovat jääneet ääniohjaus, äänimuistio, ajopäiväkirja ja kalenteri käyttämättä...
Avatar
Isola
Viestit: 254
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Onkos raadilla näkemystä, mitä kautta pääsee käsiksi etupään parkkitutkan väliliittimeen? Manuaalin mukaan se majailee jossakin etupään oikealla sivulla. Puskurin takaa, moottoritilasta ja oikean ajovaloumpion takaa ei löytynyt. Jos ei tule hyvää vinkkiä, niin kurkkaan seuraavaksi sisälokarin taakse. Näyttäisi nimittäin olevan yhden anturin signaalijohto kokonaan poikki jostakin anturin ja ECU:n väliltä. Hieman yllättäen ei kuitenkaan aivan anturin liittimen juuresta, kuten olisi kuvitellut.
Thesis 3.2
Viestit: 22
Liittynyt: 14.04.2013 22:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Thesis 3.2 »

Liitin löytyy sisälokasuojan takaa.
La vita è troppo corta per non guidare italiano.
Avatar
Isola
Viestit: 254
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Sieltähän se löytyi. Kumma juttu, mutta yhden anturin signaalijohdin on tosiaan poikki tuon liittimen ja anturin väliltä, vaikka ei uskoisi. Siltä osin kuin pystyy näkemään, kangasteipillä niputettu kaapelisarja on aivan ehjän näköinen. Liekö sitten joku jyrsijä käynyt nakertamassa sitä puskurin sisällä. No, tuolle välille on helppo tehdä ohitusleikkaus.
Siitä vierestä löytyivät lisälämmittimenkin liittimet, hiukan yllättäen täysin suojaamattomina.
Ismo Laitinen
Viestit: 92
Liittynyt: 21.09.2015 11:21

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Eilisen päivän tein normihuoltoja ja olihan moottoriöljynsuodatin jonkinlainen pyöriteltävä, että sai ulos konehuoneesta, yläkautta. Oli mallia pykälätön ja onneksi ei järin tiukassa niin irtosi vain hieman vasaralla ja tuurnalla auttaen. Nyt on pykälät ja saa käännettyä avaimella. Ilmansuodatin on myös jonkinverran ahtaasti ja pitää varoa ettei rikkoudu asennettaessa. Omassani on K&N, joten irroitusta pitää myös varoa. Pa-suodatin oli helppo kunhan ensin tutki kuinka vesivaroittimen pistoke irtoaa. Minun nakkisormilla pistokkeen irroitus alakautta ja kiinnitys yläkautta. Sisäilmasuodatin oli normijuttu vaikkakin ensin näytti ettei se voi mahtua mutta pakko mahtua kun on vihitty.

Jarrutkin avasin ja putsasin ja liuykupinnat voitelin kuparilla. Luisteja oli selvästi joskus käsitelty ne kun olivat hyvässä rasvassa. Eikä niin kuin ekassa Dedrassani oli etupään alaluistit kuin hitsatut. Xenonien taka-akselianturia voitelin ja herkistelin mutta korkeudensäätöön ei tullut eloa. On siis joko ihan rikki tai sitten vika on muualla.
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
Ismo Laitinen
Viestit: 92
Liittynyt: 21.09.2015 11:21

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Törmäsin tuollaiseen, http://www.autosklep24.pl" onclick="window.open(this.href);return false; -firmaan, josta tilasin xenon-valojen taka-akselin tunnistimen, eteen jarrupalat ja logot molempiin päihin autoa. Toimituskulut hieman kovat 25€ mutta koko paketti karvan auki 200€. Hommasin varmuuden vuoksi uuden korkeudentunnistimen. Kun valojen korkeudensäätö meni jumiin niin samoja aikoja katkesi myös takajouset. Lieköhän mitään yhteyttä?
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Tuohan on kätevänoloinen paikka. Uusi anturi 88€ ja rapiat, ei paha. Pitäisköhän hommata varuiksi talteen noita osia...

192tkm nyt ajettu, toinen etuparkkipolttimo pimeni (taas vasen). Siinäpä kiihkeimmät. Heinäkuussa tuli heitettyä pisimmillään 1600km reissu ja viime viikolla auto oli lainassa 870km reissulla. Kyllä tykkäsivät kyydistä :mrgreen:

EDIT: tuoltahan saa aiemmin mainitsemiani TEDGUMin tekemiä irtopuslia esim etupään tukivarsiin. Jos pallonivelet ovat ok, mutta pusla huutaa hoosiannaa -> profit.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Öljynpaineanturi alkoi kiukuttelemaan. Eikös se ole jossain suodattimen jalan välittömässä läheisyydessä (V6) ?
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Huoltohommia tuli tehtyä.
Vuoden se ehti peräkontissa kulkea mukana, mutta nyt sain viikonloppuna aikaiseksi asentaa pumpullisen letkulämmittimen Thesiksen konehuoneeseen. Aliexpressistä hommattu Simate-merkkinen 2kW möykky löysi paikkansa.
Lämppärin kennolta tuleva paluuputki (alempi) tulee lämppärin pohjaan imupuolelle, lämmitetty vesi menee termostaattikotelon kautta koneeseen (ylempi, kulmapalalla).
Alkuperäisiä letkuja ei tarvinnut leikellä, eli kaksi liitosta auki, ja järjestelmä on alkuperäinen.

Kuva

Tuolla se köllii imuputken vieressä.
Kuva

Sitten operaatio öljynpaineanturi. No sellainen löytyi numeroiden perusteella Motörnetin hyllystä woimalliseen 6,90€ hintaan, Fiat/Opel-osa (Motonet 37-0069). Siinähän se nökötti suoraan laturin alla, ei muuta kuin rengas irti ja vaihtamaan pitkällä hylsyllä.

Kuva

Hiukan hämmensi, kun virheilmoitus öljynpaineista vaan jatkui ja jatkui, käytin anturin vielä irti epäillessäni tukosta, seurasin johtoja ja liittimiä... kunnes tajusin nollata MESillä herjat. Eipä ollut enää ongelmia.

Sisälle heitin taas Valvoline VR1 10W60-liemet. Motonet on poistanut tämän valikoimistaan, joten Rengas-Onlineen tilaus sisälle ja pänikkä kotiovelle.

Kilometrejä 193380.

Ja joo, konehuone on paskainen. En ole putsannut vielä kertaakaan kahden omistusvuoden aikana... :oops:

EDITTIÄ: Niin, jäähdytinnesteet menivät tietysti täysin uusiksi. Perinteistä punaista Zeroa laitoin, en jaksanut metsästää nytkään virallisen hyväksynnän mukaista lientä.
Samalla meni toisen puolen parkkipolttimo uusiksi ja säädin lyhtyä näyttämään hiukan alemmas, kun viime katsastuksessa inssi huomautti asiasta.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Ismo Laitinen
Viestit: 92
Liittynyt: 21.09.2015 11:21

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

No niin on oma kaunokainen leimattu! Xenonien liikkumattomuus hoitui sillä, että taka-akselin anturi vaihtoon ja OPD-pistokkeen kautta kuittaus. Lisäksi auton oltua hoidossa sen vasemmassa etulokarissa ollut ruostetäplä hoidettiin ja koko auto myllytettiin. Myös kuluneet logot vaihdettiin niin eteen kuin taaksekin. Vasemman takapyörän laakeria en ehtinyt hankkia ja se huomattiin katsastuksessa mutta ei merkitty kuten ei myöskään paria puslaa takapyörien tuennasta. Ne on ne lyhyet tangot, koiranluiden tapaiset mutta paksemmat, ja niiden alapäiden puslat. Muuten ok. Kuka osaa sanoa mistä ne löytää kun ei meinaa omiin hakuihin tarttua?
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
Avatar
Isola
Viestit: 254
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Takapään koiranluut tilasin luultavasti Rexbolta, ja siellä niitä näyttää nytkin olevan tarjolla:
https://www.rexbo.eu/febi/rod-strut-stabiliser-39471 (vasen) ja https://www.rexbo.eu/febi/rod-strut-sta ... 2?c=100577 (oikea)

Puslista ei ole näkemystä.
Ismo Laitinen
Viestit: 92
Liittynyt: 21.09.2015 11:21

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Kyseessä ei ole varsinaiset koiranluut vaan niiden kaltaiset lyhyemmät ja paksummat pötikät, joissa on molemmissa päissä puslaat ja läpireiät 90 asteen erolla toisiinsa. Niiden alapäiden puslat.
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
Vastaa Viestiin