Kokemuksia Thesiksestä
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 21.09.2015 11:21
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Webasto oli mykkänä kuin Volvo-miehillä konsanaan, joilla on lisäksi keväällä lisäksi toimimaton ilmastointi. Ei syttynyt kauko-ohjaimesta eikä näytöltä. Eikä mitään ääntä kuulunut. Käytin irti kaikki kolme löytämääni sulaketta, jotka viittaavat lämmittimeen. Ja kas kummaa tänä aamuna kokeilin kaukosäädintä, joka toimi normaalisti ja kun tein jonkun ajan kuluttua lähtöä töihin niin siellähän se töhisi. Nyt työmaan pihassa toimi myös näytön ohjelmointi. Puolen tunnin kuluttu pitäisi kytkeytyä. Saas nährä. Webastossa pitäisi olla katkaisija, jolla sen saa kokonaan pois toiminnasta kun vaikka ajaa kovin lyhkäisiä matkoja niin paikkojen turha nokeutuminen vähenisi.
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Ismo Laitinen kirjoitti: Webastossa pitäisi olla katkaisija, jolla sen saa kokonaan pois toiminnasta kun vaikka ajaa kovin lyhkäisiä matkoja niin paikkojen turha nokeutuminen vähenisi.
Sehän lienee onnistuu näissäkin yhden oikean värisen johdon katkaisemisella sieltä Webaston johtosarjasta?
Näin olen ainakin onnistuneesti tehnyt edellisessä pakussani jossa oli Thermo top C. En vain muista että minkä värinen se oli.
Joku Webasto huolto saattaa antaa vinkkiä.
Ja jos selviää kerrohan tännekkin. Täytyy tehdä omaan sama toimenpide kun joutaa.
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 21.09.2015 11:21
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Minäpäs koetan selvittää. Onnistusikohan tuo kun jonkun noista sulakkeista ottaa irti ja pistää piuhojen nokkaan ja piuhaan katkaisija, jonka vetää vaikka hyttiin saakka. Webasto toimi tänäkin aamuna niin kuin pitikin. Sopii etenkin talveen ja kun ei lohkolämmitintä ole niin sitä paremmin.
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Eikö sitä tosiaan saa Connectista komennettua olemaan pois päältä? Jos ei, niin ajonaikainen lisälämmitys pitäisi saada pois päältä (ilman esilämmitysominaisuuden menettämistä) myös katkaisemalla Webaston 6-napaisen liittimen nastaan 3 tuleva sini-keltainen johdin. Sen toisen pään pitäisi löytyä ilmastoinnin ohjaimen liittimen A nastasta 9. Väri on sama, vaikka välillä on jatkoliitin. Vastaavasti esilämmitys hiljenee, kun katkaisee samoista liittimistä johtimen, joka on Webaston päässä harmaa-vaaleansininen (nasta 1) ja ilmastoinnin ECUssa vihreä-valkoinen liittimen A nastassa 1. Ilmastoinnin ohjain on tuhkakupin takana.
Tavaratilan sulakerasian sulake F62 (20 A) ruokkii Webastoa, joten sen irti nyppäisemällä nyt hiljenee ainakin.
Tähän se varaus, että en ole itse koeponnistanut keksintöä. Jossakin vaiheessa vain opiskelin miten tuo homma menee, kun meinasin panna Webaston omaani jälkiasennuksena.
Tavaratilan sulakerasian sulake F62 (20 A) ruokkii Webastoa, joten sen irti nyppäisemällä nyt hiljenee ainakin.
Tähän se varaus, että en ole itse koeponnistanut keksintöä. Jossakin vaiheessa vain opiskelin miten tuo homma menee, kun meinasin panna Webaston omaani jälkiasennuksena.
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Juu minun tarkoitukseni on ottaa vaan tämä automaattikäynnistys pois käytöstä. Connectista sitä ei saa pois.
Se perkele kun koittaa tulille joka kerta kun käyntiin laittaa jos ulkolämpötila on riittävän alhainen. Ja sehän sytyttää kesäkeleilläkin. Raja oli jotain naurettavan korkeaa luokkaa. Edellisissä peleissä se on ollut jossain 7 asteen tietämillä, mutta Thesiksessä varmaan jotain 15 asteen luokkaa.
Eli webastolta se ulkolämpötilan tunnistimen johto poikki... Ehkä.... Näin ainakin muissa peleissä.
Se perkele kun koittaa tulille joka kerta kun käyntiin laittaa jos ulkolämpötila on riittävän alhainen. Ja sehän sytyttää kesäkeleilläkin. Raja oli jotain naurettavan korkeaa luokkaa. Edellisissä peleissä se on ollut jossain 7 asteen tietämillä, mutta Thesiksessä varmaan jotain 15 asteen luokkaa.
Eli webastolta se ulkolämpötilan tunnistimen johto poikki... Ehkä.... Näin ainakin muissa peleissä.
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Kuka on suunnitellut ja piirtänyt Thesiksen ?
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Enpä olisi uskonut vastaavani mihinkään viestiin Youtube-linkillä, mutta sekin päivä näköjään tuli.
Interview Thesis Designer - Centro Stile Lancia
Interview Thesis Designer - Centro Stile Lancia
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Diesel-Stilo käynnisti Webaston +11°C lämpötilassa. Lämmitin ei toiminut ostaessani, mutta siitähän oli vain sulake otettu pois. Talvella pöhistiin sitten kunnolla.
Tuli Puolasta puslapostia. Nyt kun vielä saisi aikaa rakenneltua.
Tuli Puolasta puslapostia. Nyt kun vielä saisi aikaa rakenneltua.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Kiitos Thesis 3,2 boksi löytyi kertomastasi paikasta ja vaihdon jälkeen varovalo sammui. Autossa ei kyllä ajossa huomannut mitään eroa paloi tai sammui. Ehkä tulee ajeltua niin rauhallisesti, ettei tuon vaikutukset vielä kerkee mukaan?
Hintaa oli tuolla ESP sivuttaiskiihtyvyys boksilla Ebayn kautta 78€ +postikulut.
Samalla laitoin alle Pirellin nastarenkaat ja synteettiset öljyt ohjaustehostimeen, tämän foorumin ohjeen mukaan.
Pakkasnesteiden vaihto että kestää pakkasilla ajella. Öljyt ja suodattimet. Raitisilma suodatin tuli muiden osien mukana saksasta.
Nyt saa talvi tulla. tai ainakin pikkupakkaset, kun tuo akku on vielä tarkistamatta.
Hintaa oli tuolla ESP sivuttaiskiihtyvyys boksilla Ebayn kautta 78€ +postikulut.
Samalla laitoin alle Pirellin nastarenkaat ja synteettiset öljyt ohjaustehostimeen, tämän foorumin ohjeen mukaan.
Pakkasnesteiden vaihto että kestää pakkasilla ajella. Öljyt ja suodattimet. Raitisilma suodatin tuli muiden osien mukana saksasta.
Nyt saa talvi tulla. tai ainakin pikkupakkaset, kun tuo akku on vielä tarkistamatta.
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Thesis leimattu huomautuksitta.
En sitten ehtinyt tekemään puslaremppaa, kun talli on hiukka vaiheessa. Hyvinhän ne entisetkin näyttivät toimivan, kun ei löytynyt väljää mistään.
Ja kuitenkin kuuluu ja tuntuu paukahtelua jalan alla. Kallistuksenvakaajan puslat?
Samoin voimistuneena äänenä tuntuu edessä terävähköt kolahdukset hitaasti ajettaessa kevyissä montuissa, ikäänkuin ylempää korista?
Ettei vaan ne ei-mistään-saatavat iskarin yläpään tukilaakerit?
Vasen etuiskari näytti hiukan pienempiä arvoja kuin oikea.
Jäin miettimään noiden alkuperäisten puslien ja uretaanipuslien eroa kohteissa, joissa alkuperäinen pusla on periaatteessa pallonivel. Onko noissa kohteissa järkeä käyttää uretaanipuslaa, vai onko asialla ns. paskankaan väliä?
EDITTIÄ:
Niinjajuu, on alkanut täristämään jarrutuksissa. Jotenkin epäilen, että vika ei välttämättä ole jarruissa, vaan tässä suuressa väljyysmysteerissä. Kait se on pistettävä kerralla tuo keula kuntoon.
En sitten ehtinyt tekemään puslaremppaa, kun talli on hiukka vaiheessa. Hyvinhän ne entisetkin näyttivät toimivan, kun ei löytynyt väljää mistään.
Ja kuitenkin kuuluu ja tuntuu paukahtelua jalan alla. Kallistuksenvakaajan puslat?
Samoin voimistuneena äänenä tuntuu edessä terävähköt kolahdukset hitaasti ajettaessa kevyissä montuissa, ikäänkuin ylempää korista?
Ettei vaan ne ei-mistään-saatavat iskarin yläpään tukilaakerit?
Vasen etuiskari näytti hiukan pienempiä arvoja kuin oikea.
Jäin miettimään noiden alkuperäisten puslien ja uretaanipuslien eroa kohteissa, joissa alkuperäinen pusla on periaatteessa pallonivel. Onko noissa kohteissa järkeä käyttää uretaanipuslaa, vai onko asialla ns. paskankaan väliä?
EDITTIÄ:
Niinjajuu, on alkanut täristämään jarrutuksissa. Jotenkin epäilen, että vika ei välttämättä ole jarruissa, vaan tässä suuressa väljyysmysteerissä. Kait se on pistettävä kerralla tuo keula kuntoon.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Jos alkuperäinen on uniball-typpinen pusla niin en suosittele uretaanipuslaa, kokemusta on. Laitoin aikoinaan cosworth escortiin takatukivarsiin uretaanipuslat niin auto muuttui perän osalta kumilangaksi kun tukivarret pääsivät joustamaan sivusuunnassa.
Lancia Delta Evoluzione -91
Lancia Thesis 3.2 -04
Lancia Delta GT.i.e -92
Lancia Thesis 3.2 -04
Lancia Delta GT.i.e -92
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Kiitokset vastauksesta, jotain tällaista arvelinkin.
Mielestäni Thesiksen perse on muuttunut tietyiltä osin vähän levottomammaksi sen jälkeen, kun vaihdoin uretaanipuslat taakse alatukivarteen. Heilahtaa sivusuunnassa tietyissä tilanteissa.
Onneksi noita alkuperäistyylisiä irtopuslia saa edelleen ja ajattelin rakentaa etupään niillä. Sitten voikin alkaa miettimään takapään uudelleentekemistä
On tämä saatana työmaa.
Mielestäni Thesiksen perse on muuttunut tietyiltä osin vähän levottomammaksi sen jälkeen, kun vaihdoin uretaanipuslat taakse alatukivarteen. Heilahtaa sivusuunnassa tietyissä tilanteissa.
Onneksi noita alkuperäistyylisiä irtopuslia saa edelleen ja ajattelin rakentaa etupään niillä. Sitten voikin alkaa miettimään takapään uudelleentekemistä
On tämä saatana työmaa.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Joulupäivän kunniaksi ahkeroin Connectin parissa.
Kuten tunnettua, näissä on muutamia ominaisuuksia, kuten satunnainen/jatkuva navi-levyn lukemattomuus ja cd-soittimen kannen sulkeutumattomuus ja "automaattinen" avautuminen.
No, aloitettiin purkamisella. Tästä pätkästä sai irrotukseen mainiot avut
https://www.youtube.com/watch?v=p1KFpnK5oXQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Molemmin puolin yksikön alareunaa on pikalukitukset, jotka pitää muistaa painaa alas. Vasemmanpuoleiseen voi olla hankala päästä käsiksi, joten koko kehikon voi irrottaa (5 ruuvia).
Etupaneeli irrotettuna. Etualalla roikkuva, koko kojelaudan mitalta kulkeva johto on Loudlinkiä varten vedetty handsfreen mikrofonin johto, joka oli helpointa piilottaa jalopuulistan taakse.
Navi irrotettuna.
Irrotettuna pöydällä purkujuoman kanssa.
Seuraavana sitten purkuoperaatio. Käytännön vinkkinä se, että irrottaa joka ikisen ruuvin, minkä näkee Hellraiser-kuution pinnassa:
https://www.youtube.com/watch?v=57-Rf18KGDM" onclick="window.open(this.href);return false;
Navi palasina, ilman cd-soitinta.
Cd-soitin linssi paljaana. Propanolin pitäisi olla the aine puhdistukseen.
Seuraavaksi sitten suojakansi. Kuvassa etupaneeli irrotettuna, luukku auki.
Kannen reunassa on pieni muovikieleke, joka lukitsee kannen. Sehän näytti olevan halki, joten kokeillaan jonkinmoista liimausta. Jatkamme, saamme kenties elää.
Kuten tunnettua, näissä on muutamia ominaisuuksia, kuten satunnainen/jatkuva navi-levyn lukemattomuus ja cd-soittimen kannen sulkeutumattomuus ja "automaattinen" avautuminen.
No, aloitettiin purkamisella. Tästä pätkästä sai irrotukseen mainiot avut
https://www.youtube.com/watch?v=p1KFpnK5oXQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Molemmin puolin yksikön alareunaa on pikalukitukset, jotka pitää muistaa painaa alas. Vasemmanpuoleiseen voi olla hankala päästä käsiksi, joten koko kehikon voi irrottaa (5 ruuvia).
Etupaneeli irrotettuna. Etualalla roikkuva, koko kojelaudan mitalta kulkeva johto on Loudlinkiä varten vedetty handsfreen mikrofonin johto, joka oli helpointa piilottaa jalopuulistan taakse.
Navi irrotettuna.
Irrotettuna pöydällä purkujuoman kanssa.
Seuraavana sitten purkuoperaatio. Käytännön vinkkinä se, että irrottaa joka ikisen ruuvin, minkä näkee Hellraiser-kuution pinnassa:
https://www.youtube.com/watch?v=57-Rf18KGDM" onclick="window.open(this.href);return false;
Navi palasina, ilman cd-soitinta.
Cd-soitin linssi paljaana. Propanolin pitäisi olla the aine puhdistukseen.
Seuraavaksi sitten suojakansi. Kuvassa etupaneeli irrotettuna, luukku auki.
Kannen reunassa on pieni muovikieleke, joka lukitsee kannen. Sehän näytti olevan halki, joten kokeillaan jonkinmoista liimausta. Jatkamme, saamme kenties elää.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 12.01.2017 16:26
thesis. skyhook fault.
Päivää foorumille.
Ostamaani thesikseen tuli aika nopeasti skyhook fault.
Ongelma esiintyy joitain kertoja viikossa (ajoa noin 250km/viikko) ja lähtee pois kun auton käynnistää uudelleen.
vikakoodi herjaa oikean iskarin solenoidia. Tällä hetkellä todennäköisimmät viat ovat skyhook ecu tai solenoidille menevä vaurioitunut johto.
Onko muita ehdotuksia? auto oli aikaisemmin tallissa mutta joutui ulkosäilytykseen kun ostin sen.
T:Sami
Ostamaani thesikseen tuli aika nopeasti skyhook fault.
Ongelma esiintyy joitain kertoja viikossa (ajoa noin 250km/viikko) ja lähtee pois kun auton käynnistää uudelleen.
vikakoodi herjaa oikean iskarin solenoidia. Tällä hetkellä todennäköisimmät viat ovat skyhook ecu tai solenoidille menevä vaurioitunut johto.
Onko muita ehdotuksia? auto oli aikaisemmin tallissa mutta joutui ulkosäilytykseen kun ostin sen.
T:Sami
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Näiden Skyhook-ecussa on tainnut esiintyä kuivuneita kondensaattoreita. Ei kallis homma korjata, jos tietää mitä tekee. Voihan siellä tietysti muukin vika olla.
Onko tämä se hiljattain huutokaupassa ollut 2.4JTD?
Onko tämä se hiljattain huutokaupassa ollut 2.4JTD?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.