Kokemuksia Thesiksestä

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
ScartLiitin
Viestit: 51
Liittynyt: 12.01.2017 16:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja ScartLiitin »

Ei ole. tämä on samaan aikaan myynnissä ollu veekuutone.
kukahan tietäis ton ecun päälle jotain?
testaan vielä kulkeeko solenoidiin menevässä johdossa virta nätisti.
Jos kulkee alkaa varmaan ecu olemaan todennäköisin ongelma.
kuulemma solenoidin vika todella epätodennäköinen.
lancia thesis eu facebook sivuilla annettiin todennäköiseksi viaksi ecun highpower switching chip.
Viimeksi muokannut ScartLiitin, 13.01.2017 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
savijo
Viestit: 208
Liittynyt: 09.12.2005 13:30
Paikkakunta: Toijala

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja savijo »

On minun vanha.

ECUun on konkat vaihdettu. Niiden kuivuminen ei aiheuta Skyhook hälytystä.

Jos se antaa koodia sinne etukulmaan, niin vaihda ne anturit nyt puolelta toiselle niin selviää onko se anturi vika. Siis jos vika siirtyy puolelta toiselle.

Mulla on se yksi ECU jonka tilasin ebaystä. Siihen tarvitsisi vielä konkat vaihtaa. Ystävällinen kanssa harrastaja lupasi sen tehdä, kun vain saisin sen toimitettua hänelle.


-Joni


Edittiä. Googletin tossa nopeasti kääntäjällä Puolan ja Italian foorumeita ja tuntuu vaivanneen myös siellä. Suurin osa viittaa iskariin, mutta voihan siellä olla ihan liittimissäkin hapettumaa niin iskarin vastusarvot kasvaa ja saattaa sytyttää valon.
ScartLiitin
Viestit: 51
Liittynyt: 12.01.2017 16:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja ScartLiitin »

Pääsen reilu viikon päästä testaamaan anturit ja virran kulun johdossa.
Laitan viestiä kun tulos selviää.
Jos vika tosiaan on ecussa voin ostaa sulta sen korjattavaksi vietävän.
Kiitos tiedoista ja vaivannäöstä. T:Sami.
Thesis 3.2
Viestit: 22
Liittynyt: 14.04.2013 22:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Thesis 3.2 »

Jos vika sattuukin olemaan iskarissa, niin http://www.autoammortizzatori.it" onclick="window.open(this.href);return false; myy kunnostettuja. Omakohtaista kokemusta ei ole, välitän vain tiedon viva-lancian italialaisilta sivuilta.
La vita è troppo corta per non guidare italiano.
GTVThesis
Viestit: 8
Liittynyt: 27.10.2016 18:40

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja GTVThesis »

Onko kellään tuo Thesiksen TV toiminnassa? :) mitähän mahtaa vaatia että toimis Suomessa? :D
Thesis 3.2
Viestit: 22
Liittynyt: 14.04.2013 22:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Thesis 3.2 »

Thesiksen TV- vastaanotin on analoginen, ja sellaiset lähetyksethän loppuivat Suomesta jo aikaa sitten. Eli TV pitää muuttaa digitaaliseksi. Ainakin Italiassa näitä muutoksia on tehty, ja jonkin verran asiaa koskevia keskusteluja lukeneena minulle on muodostunut käsitys, että kyseessä taitaa olla joidenkin elektroniikkaharrastajien erittäin työläs pakkomielle.
La vita è troppo corta per non guidare italiano.
GTVThesis
Viestit: 8
Liittynyt: 27.10.2016 18:40

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja GTVThesis »

Hei, mistähän sais kätevimmin sen valoja säätävän potikan? Onko samanlainen edessä ja takana?
Avatar
Isola
Viestit: 254
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Ebaystä noita on osteltu, joskin tarjonta on vaihtelevaa. En osaa ulkoa sanoa onko edessä ja takana samanlainen, mutta EPERistähän tuo selviää. Jos omaa EPER-levyä ei vielä ole, niin hakemalla löytyy ympäri nettiä.

Minulla on yksi ylimääräinen takapään anturi. Siinä on tosin Maseratin vivusto, joten se anturin varren akseliin yhdistävä metallitanko täytyy ottaa vanhasta anturista. Itse anturin OEM-osanumero on QP IV:ssä ja Thesiksessä sama.

Noita ei sinänsä kovin usein hajoile, joten varsinkin jos epäilet molempien olevan rikki, vika saattaa hyvinkin olla jossain muualla. Oletko mitannut anturien resistanssit ECUn liittimestä? Etupään anturissa pitäisi näkyä nastojen 7 ja 25 välillä n. 400 kohm resistanssi. Nastojen 12-25 ja 7-12 välillä pitäisi näkyä kymmienien...satojen kilo-ohmien resistanssi niin, että niiden summa on sama kuin nastojen 7 ja 25 välillä näkyvä.

Taka-anturilla pitäisi vastaavasti näkyä n. 400 kohm nastojen 6 ja 10 väliltä mitattuna. Potikan liuku on nastassa 11, eli siitä kutoseen ja kymppiin pitäisi olla taas vähintään kymmeniä kiloja ja yhteensä sama kuin välillä 6-10. Tarkat arvot riippuvat tietysti auton asennosta.

Omastani olen nähtävästi mitannut etuakselilta (nastat 7-25) 438 kohm ja taka-akselilta (nastat 6-10) 340 kohm, jos nyt vanhoja töherryksiäni tulkitsen oikein. Tämä viittaisi siihen, että joko etu- ja taka-anturi ovat erilaiset (miksi ihmeessä?) tai sitten siellä ei ole puhdas resistiivinen jännitteenjako. Mittasin kyllä resistanssit molemmilla napaisuuksilla ja sain samat tulokset, mikä tuoksuu tavalliselta potikalta. Tai sitten auton asento ei muuta vain resistanssijakoa, vaan myös kokonaisresistanssia. En tullut leikitelleeksi tuolla irrallisella Maseratin anturilla.

Ajovalojen korkeudensäädön ECU on etumatkustajan jalkatilan alla. Purkki on harvinaisen selvästi merkitty, päällä lukee selväksi italiaksi "Centralina del correttore assetto fari" - ja selväksi saksaksi Hella...
Ismo Laitinen
Viestit: 92
Liittynyt: 21.09.2015 11:21

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Omastani potikan hajoaminen liittyi kai takajousien katkeamiseen kun ilmenivät samoja aikoja. Potikan tilasin muistaakseni Autosklep24.pl -osoitteesta.
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
GTVThesis
Viestit: 8
Liittynyt: 27.10.2016 18:40

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja GTVThesis »

Kiitos taas pätevistä neuvoista. Tilasin tuon potikan Autosklep24.pl -osoitteesta. Etummaista potikkaa testeri herjas .
Katsastus meni tänään läpi ilman huomatuksia. Leimaakin tuli sopivasti 20.8.2018 asti, kun käyttöönottopäivät oli sopivasti. Autoon tuli samalla Suomen kilvet. Käsijarru teetti vähän vaikeuksia ensimmäisillä pakkasilla, jäätyä jumitti heti kun seisoi vähän aikaa kylmässä. Perusteellinen avaus ja puhdistus, kasaus pakkasen kestävillä voiteilla ja ongelma näyttää hävinneen.

Pakko vielä sanoo että on tää miellyttävä auto ajaa. :) :D
Ismo Laitinen
Viestit: 92
Liittynyt: 21.09.2015 11:21

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Eihän kukaan ole joutunut rassautuman takaovien avausnapikoiden kanssa ja tarkoitan niitä mekaanisia. Toinen jumii ja pakkasten jälkeen meinaa jäädä sisään. Sormivoimin saa uloskin mutta liikkuu huonosti. Voitelu ei ole auttanut. Vaikuttaa, että edessä on purkuoperaatio ja kahvan lähempi tutkiminen. Sähköinenkin on jumissa mutta kesän tullen taitaa taas palata eloon kuten ennenkin.
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Ei ihan samanlaista, mutta mekaaninen lukitus on takaovissa päällä koko ajan. Ilmeisesti joko käyttötangot irronneet, tai sitten koko solenoidi-lukko-mysteerio kaipaa uusimista.
Mitä tuota etuoven lukkoa pidin käsissäni, niin ei sisällä käyttäjän huollettavia osia, koko paketti uusiksi.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Thesis 3.2
Viestit: 22
Liittynyt: 14.04.2013 22:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Thesis 3.2 »

Thesisclub.it, jonka jäsen olen, kerää rekisteriä Euroopassa käytössä olevista Thesiksistä. Clubin presidentti kääntyi puoleeni asiassa ja pyysi välittämään linkin http://www.thesisclub.it/?page_id=1277" onclick="window.open(this.href);return false;, jotta Suomessakin oleva Thesis- kanta saataisiin mukaan.

Sanastoa:
Cognome = sukunimi
Luogo di nascita = syntymäpaikka
Data di nascita = syntymäaika
Indirizzo di residenza = osoite
Città = kaupunki
Nazione/Provicia = lääni
Codice Postale = postinumero
Paese = maa
Prefisso = suuntanumero
Tipo di cambio = vaihteiston tyyppi
Allestimento = varustelu
esterno = ulkoinen
interno = sisäinen
interni = sisustus
condizioni attuali della vettura = auton tämän hetkinen kunto
Anno di costruzione = valmistusvuosi
Inserire solo se si è sicuri del dato = laita vain, jos tieto on varma
Data prima immatricolazione = ensirekisteröinti pvm
Targa = rek.no
Numero telaio = alustanro
Antifurto = häly
Cornetta telefono = puhelimen luuri
Fendinebbia = sumuvalot
Retrovisori int. - est. elettrocromatici = elektrokromaattiset taustapeilit, sisä ja ulko
Riscaldatore supplementare = ensiasennus Webasto
Ruota di scorta in lega leggera = varapyörä aluvanteella
Sedili posteriore confort = tuulettuvat ja hierovat takapenkit
Sedili anteriore confort = tuulettuvat ja hierovat etupenkit
Sensori di parcheggio ant. - post. = parkkitutka etu ja taka
Skysac = suksireikä ja -pussi selkänojassa takana
Televisore con utilizzo display nodo telematico = Connectin TV
Tetto apribile elettrico a celle solari = kattoluukku
Vano baule attrezzato = väliverkot tavaratilassa
Vernice metallescente = metalliväri
Vernice micalizzata = micalisoitu (?) väri
Vetri antieffrazione EPG laterali = paksummat sivulasit
selleria in Pelle Frau, sedili anteriore riscaldabili = penkit Poltrona Frau- nahkaa, etupenkit lämmitettävät

Si, dò il consenso per il trattamento dei dati forniti = Kyllä, annan luvan annettujen tietojen käsittelyyn

Si, dò il consenso alla eventuale pubblicazione delle foto dell'autovettura sul sito http://www.thesisclub.it" onclick="window.open(this.href);return false; = Kyllä, annan luvan autoni kuvien mahdolliseen julkaisuun sivulla http://www.thesisclub.it" onclick="window.open(this.href);return false;
La vita è troppo corta per non guidare italiano.
Ismo Laitinen
Viestit: 92
Liittynyt: 21.09.2015 11:21

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

-12 oli taas tänä aamuna ja se on näköjään jotakuinkin se lämpötila, jossa vaihteiston sekventtaalipuoli, käsijarrun automatiikka ja ESP ei pelaa. Parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen uusi käynnistys ja kaikki pelasi. Hienoa. Pitkään menikin ettei ollut ko. jutuista havaintoa kun oli lämpöisiä öitä.
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
Avatar
Isola
Viestit: 254
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Etkös aika hiljattain vaihtanut uuden akun? Useamman sähkölaitteen jumpittelu kylmässä yhtä aikaa harvemmin johtuu muusta kuin akkujännitteen notkumisesta. -12 °C ei pitäisi olla vielä mikään ongelma dieselillekään. Se on sitten eria asia, latautuuko se akku ikinä täyteen. Ainakin tyhjäkäynnillä latausjännite on omassani aika vaatimaton.
Vastaa Viestiin