Kokemuksia Thesiksestä

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja ScartLiitin » 12.09.2018 12:30

Meikäläiselläkin auto menossa pajalle tässä kuussa.
Kaasussa on viivettä. kun autolla lähtee liikkeelle ongelmaa ei ole mutta kun vauhdissa alkaa uudestaan painamaan kaasua on viivettä jopa 1-2 sekuntia. ei vikakoodeja.
oisko kellään vinkkiä et mistä vikaa lähtee hakemaan.
auto ilmoittaa ebp faultin yleensä sateen jälkeen joten todennäköisin vika taitaa olla veden pääsy kässärin koneistoon?? ainakin tähän mennessä on kuitenkin aina avannut jarrut normaalisti.
etu parkkitutka piippaa omiaan eikä vikakoodia tule joten siinä taitaa olla kosketushäiriö jossain.
myös oikea sivupeili menee vaihtoon mutta ebayssa ole myynnissä 200€ hintaan uusi.
ScartLiitin
 
Viestit: 32
Liittynyt: 12.01.2017 17:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja JT Newman » 12.09.2018 14:35

ScartLiitin kirjoitti:auto ilmoittaa ebp faultin yleensä sateen jälkeen joten todennäköisin vika taitaa olla veden pääsy kässärin koneistoon?? ainakin tähän mennessä on kuitenkin aina avannut jarrut normaalisti.


Todennäköisesti satulan moottorin suojakuori on halki ja vesi menee sisään. Muutamia juttuja tässäkin topicissa.
Onhan sillä uudella satulalla hintaa, mutta muistaakseni vanhasta saa 80€ pantin takaisin Ebay-kauppiailta. Olin itse laiska ja jätin lähettämättä takaisin, joten ne ovat vieläkin hyllyssä rikkinäisinä.
Alfa Romeo Giulia 2.2 2016
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
 
Viestit: 415
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja Isola » 12.09.2018 21:38

Etupään parkkitutka voi häiriintyä anturien likaisuudesta tai niiden huonosta asennosta. Minulla huuto alkoi, kun autokauppias ruuvasi saksalaiset vientikilvet kiinni. Rekisterikilpi riitti vääntämään puskuria sen verran, että parkkitutka sai kaikua oman poteronsa reunasta.
Avatar
Isola
 
Viestit: 158
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja Ismo Laitinen » 08.11.2018 09:22

No niin Thesis ei mennyt sitten katsastuksesta läpi kertaheitolla Vasemmalta edestä on raidetangonpää ja etummainen alatukivarren pallo väljä. Pikkujuttuja. Ohjaustehostin on hukannut jon jonkin aikaa nestettä mutta niin vähän ettei vuotopaikkaa ole havaittu mutta nyt on yltynyt minkä katsastusmieskin pani merkille ja paperiin. Raidetangon pää olikin kotona ja kunhan tukivarsi tulee niin saavat pajalla sitten katsoa tuon vuotokohdankin nyt kun se löytyy jo helpommin. Saas nährä missä se vuoto on ja tarviiko jotakin uusia osia. Hammastangon saa uutena 250 eurolla ja pumpun kai jollakin parilla sadalla. Tuo hammastanko on niin halpa, ettäse pitäisi ostaa ehkä jemmaan jo ihan sen vuoksi...
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
Ismo Laitinen
 
Viestit: 87
Liittynyt: 21.09.2015 11:21

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja Barc » 08.11.2018 09:32

Oletko katsonut maton alle, 166 vuotaa sinne ja silloin uusi tehostin kannattaa olla kotona?
Barc
 
Viestit: 61
Liittynyt: 01.07.2008 12:16

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja JT Newman » 13.11.2018 17:21

Hmm. Olisiko jollakulla oikein tarvetta tällaiselle mustalle mörölle? 218 tkm tuli mittariin.
Alfa Romeo Giulia 2.2 2016
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
 
Viestit: 415
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja Ismo Laitinen » 30.11.2018 13:13

Jo vain tuli leima kun nivelet vaihdettiin. Tehostimen vuoto ilmeni paineputken vuodoksi. Pumppu vetelee myös viimeisiään. Molemmat tilattu, yhteensä 255€. Vuotoa ei korjattu katsatukseen mennessä mutta pesu, kuivaus ja äkkiä konttorille toi tuon leiman. Pakkasta on täällä Kainuussa ollut jo yli 10 astetta kun vaihteiston, käsijarrun ja ESP:n merkkivalot palaa merkkinä siitä. Sammutus ja uudelleen käynnistys auttoi kuten ennekinn eli kaikki kunnossa.
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
Ismo Laitinen
 
Viestit: 87
Liittynyt: 21.09.2015 11:21

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja JT Newman » 04.12.2018 09:31

Kuinka yleistä cruisen hetkellinen "katoaminen" on muilla?
Siis että kytkimen pyörittely on-off ei vaikuta mitenkään, mutta seuraavassa startissa kaikki toimii kuten aina ennenkin? Tuo tekee sitä joskus ja jouluna (kerta-pari vuoteen), mutta nyt tuo on kestänyt jo kolme ajosuoritetta :roll:
Alfa Romeo Giulia 2.2 2016
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
 
Viestit: 415
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja Stefa » 04.12.2018 11:13

Mulla 159 Alfa teki tuota aiemmin joskus. Jotenkin tuon kytkisin myöhemmin täysin antautuneeseen ABS-anturiin. Teki tosiaan juuri noin joskus satunnaisesti. Myöhemmin alkoi välillä tulla ABS/ASR/luistonesto-herjaa ensin välillä ja sitten oli herjat kokoajan päällä. Vasen etu ABS-anturi oli pimeänä. Tuon anturin vaihdon jälkeen ei mielestäni ole vakkarikaan temppuillut. Ehkä jonkin yksittäisen pulssin jääminen pois ei vielä tee isompaa herjaa eikä vaikuta ABS, jne systeemeihin, mutta vakkari olisi herkin. Varmaksi en kyllä tiedä.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
 
Viestit: 2529
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja JT Newman » 05.12.2018 12:18

Satuinpa lukemaan koodeja eilen. ABS-systeemistä ei näkynyt herjoja, ja cruise palasi taas toimintaan.
Sähköhyönteiset eivät pidä kurasta.
Alfa Romeo Giulia 2.2 2016
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
 
Viestit: 415
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja Ismo Laitinen » 17.01.2019 13:21

No niin nyt on pumppu ja paineputki vaihdettu. Osien vaihto vei puoli tuntia ja oheistyöt kaksi päivää eli apurunko ja moottori irrota ja kiinnitä. Siinä meni koko vuoden huoltobudjetti heti neljäs tammikuuta. Pitää vielä uusia etupään koiranluut ja vasemman etupyörän laakerikin. Noo auto on niin mieleinen, että se saa kaiken anteeksi.
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
Ismo Laitinen
 
Viestit: 87
Liittynyt: 21.09.2015 11:21

Edellinen

Paluu Yleinen Lancia-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä