Kapan ajonesto temppuilee...

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
TDN
Viestit: 171
Liittynyt: 16.02.2010 20:41

Kapan ajonesto temppuilee...

Viesti Kirjoittaja TDN »

Homman nimihän on nyt se, että kappa päätti heittää ajoneston päälle. Tyhjäkäynniltä yhtäkkiä sammui ja ajonestovalo jäi palamaan. On miinusnapaa irrotettu, paristoa avaimeen vaihdettu, jopa toista ecua kokeiltu, mutta ei niin ei.

Hyvät neuvot olisivat nyt kultaakin kalliimpia...
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Kapan ajonesto temppuilee...

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Onkos tuossa sama systeemi, kuin Puntossa? Punto alkoi tekemään sitä, että ei meinannut ajonesto mennä pois päältä. Kerran piti paukutella jo rattipylvästä, ennenkuin avain alkoi tunnistumaan. Otin antennin liittimen irti ja laitoin takaisin, ja nyt on vähän aikaa ollut ongelmatonta. Menee varmaan antenni uusiksi, jos vielä jatkaa tuota. Kyllähän ainakin Puntoista saa ajoneston ohjelmoitua poiskin, kun lähettää boksin pajalle.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Kapan ajonesto temppuilee...

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Juu, sama rinkula muuten löytyy virtalukon ympäriltä joka tunnistaa avaimen sirun.
Tuohan myös selittäisi tuon käytöksen, kappassa vaan ei tuo yleisesti ole prakannut eikä siten tullut mieleen.
Kannattanee tarkastaa tuon toiminta.
jkiuru
GFF
Viestit: 564
Liittynyt: 11.02.2003 17:56
Paikkakunta: Lahti

Re: Kapan ajonesto temppuilee...

Viesti Kirjoittaja jkiuru »

Asioista ja varsinkaan tekniikasta, sähköistä kirjoittamattakaan mtään ymmärtämättä.

Minulla vajaa vuosi sitten häädön saanut Marenki kieltäytyi käynnistymästä vaikka startti pyöritti villisti. Lopulta hoksasin jotta ajoneston sulake oli palanut. Senkään vaihto ei vielä auttanut, sillä kyseisen sulaketaulun pohjan liittimien lärpäkkeet olivat varsin hapertuneet ja ehken varokkeen kärvähtämisen syypäät. Näin oli käynyt siitäkin huolimatta vaikka kyseiset osaset asustelivat komentosillan puolella, siis "kuivissa" sisätiloissa, siinä varsinaisen päätaulun yläpuolella.

Tuosta tai jostain muusta syystä myöskään ajoneston valo ei palanut. Lopulta kun sain ajoneston liittimiä ronklaamalla pois päältä motoori käynnistyi iloisesti ja tyyrailin poloisen auton saamaan lopullista kirvestä.


Jouni Kiuru
040-5913864
aloitteleva Fiat-ropaaja vaikka tittelit, onneksi,
poistettiinkin
TDN
Viestit: 171
Liittynyt: 16.02.2010 20:41

Re: Kapan ajonesto temppuilee...

Viesti Kirjoittaja TDN »

Rinkulan räpläämisellä ei ollut mitään vaikutusta. Tuossa kapassa piti siis vaihtaa vakioecu tuon ohjelmoidun tilalle katsastukseen päästöjen takia, siitä siis sekosi.

Ilmeisesti ainoa keino on saada ohitettua/poistettua ajonesto tavalla tai toisella.
TDN
Viestit: 171
Liittynyt: 16.02.2010 20:41

Re: Kapan ajonesto temppuilee...

Viesti Kirjoittaja TDN »

Noniin, ajonesto boksista ohitettu, mutta ei edelleenkän käynnisty. Valo kojelaudassa palaa vieläkin kirkkaana.
Kuuluuko bensapumpun lähteä käymään, jos ajonesto päällä? Vai eikö ajonesto päällä päästä vain suuttimista tavaraa läpi, niin, että pumpulle tulisi kuitenkin virta? Nyt nimittäin ei tule pumpullekkaan virtaa.

Releitä myös mietin, mutta mikä siellä nyt on minkäkin rele, kun niissä ei ole symboleita?
Mouho
Viestit: 2
Liittynyt: 02.08.2008 12:44
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kapan ajonesto temppuilee...

Viesti Kirjoittaja Mouho »

Onko tämä tarina edennyt millään tapaa?
Vastaa Viestiin