Dyno prokis ja säätöjä.
Re: Dyno prokis ja säätöjä.
Se on jake radalle tehty toi punto niin ohjauskulmien puolesta antaa aivan varmasti ääntä renkaista.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Dyno prokis ja säätöjä.
Joo camperia kun on edessä -4.5 astetta on pakko sitoa auton etupääkin sivuttain kiinni , meinaan ei pysy sitte yhtään rullilla jos helppaa ratista.väisänen kirjoitti:Se on jake radalle tehty toi punto niin ohjauskulmien puolesta antaa aivan varmasti ääntä renkaista.
Ja noi renkaat on semislicksit, pari tuntia aikasemmin ajoin jarruavastaan säätöihin , niin renkaat lämpes aika paljon ja pinta tuli todella pehmeäksi.
Lisäksi auton seistessä lämmin rengas niin pinta menee lytyyn rullien kohdalta auton painosta johtuen niin alussa vähän aikaa pompottaakin.
Re: Dyno prokis ja säätöjä.
pitää se mullakin sitoo etuvetonen sivusuunnassa kiinni. lähtee muuten nopeesti etuveto rullilta, pari kertaa on karanut. yhtä etuvetosta jokkisautoo ajoin rullilla ni siinä alko sulaan renkaat alle ja ihan normi renkaat oli. taitaa olla vieläkin kumia kiinni rullissa joissakin kohtaa.Wesulius kirjoitti:Joo camperia kun on edessä -4.5 astetta on pakko sitoa auton etupääkin sivuttain kiinni , meinaan ei pysy sitte yhtään rullilla jos helppaa ratista.väisänen kirjoitti:Se on jake radalle tehty toi punto niin ohjauskulmien puolesta antaa aivan varmasti ääntä renkaista.
Ja noi renkaat on semislicksit, pari tuntia aikasemmin ajoin jarruavastaan säätöihin , niin renkaat lämpes aika paljon ja pinta tuli todella pehmeäksi.
Lisäksi auton seistessä lämmin rengas niin pinta menee lytyyn rullien kohdalta auton painosta johtuen niin alussa vähän aikaa pompottaakin.
Re: Dyno prokis ja säätöjä.
Vihdoin kiinnosti tuo oma käyttis foordin , 1.6 tdci fiesta tehon mittaaminen , ensin vaihdat isommat pyörät etu akselille ,että on pitoja ja ettei pohja ota kiinni dynoon.
No mutta ihan positiivisia lukemia se pukkaa ulos.
Turbo gtb1756v
110hp 1.6 hdi suuttimet
Isompi cuuleri
2.5" pakoputki
vähän kireemmät nokka-akselit vastaa bensakoneen akseleita.
Nyt syöttöä on 81mg , ohjelmassa joku rajottaa syön tähän , ei vielä löydetty mikä.
Ahtopaine 2bar.
Pitävämpi kytkin.
Max vääntö 440nm/2900rpm/181hv
Max teho 166.8kw/227hv /4140rpm/384.7Nm
Vakiokoneen max vääntö 200nm tulee 1800rpm/51hv ja 5400rpm rajotin jossa 225nm/173hv.
3000rpm - 4000rpm tulee vääntöön monttu ahtopaine kyykkää , vaatii vielä pientä hienosäätöä, niin ja jos syttöjä sais sinne 90mg.
No mutta ihan positiivisia lukemia se pukkaa ulos.
Turbo gtb1756v
110hp 1.6 hdi suuttimet
Isompi cuuleri
2.5" pakoputki
vähän kireemmät nokka-akselit vastaa bensakoneen akseleita.
Nyt syöttöä on 81mg , ohjelmassa joku rajottaa syön tähän , ei vielä löydetty mikä.
Ahtopaine 2bar.
Pitävämpi kytkin.
Max vääntö 440nm/2900rpm/181hv
Max teho 166.8kw/227hv /4140rpm/384.7Nm
Vakiokoneen max vääntö 200nm tulee 1800rpm/51hv ja 5400rpm rajotin jossa 225nm/173hv.
3000rpm - 4000rpm tulee vääntöön monttu ahtopaine kyykkää , vaatii vielä pientä hienosäätöä, niin ja jos syttöjä sais sinne 90mg.
Re: Dyno prokis ja säätöjä.
Tuli ajettua fiestalla vähän liianpitkään kaasupohjassa ja ilmeisesti vnt tai turbiinin siivet sulivat.
Eli toimii vielä , mutta ahdin herää aikast huonosti. 2500rpm.
Noh pakko se oli alkaa fiestaan tekee uutta ahdinta.
Tässä paketissa on nyt pari ensin kaasut menee mitzun td025 ja sitten holsetin he221w.
Tuppaa vaan aina näissä mopo autoissa olla niin pirun ahdasta.
Jospa nyt alavääntö ei olisi kadoksissa ja ylöskin voisi saada vähän lisää.
Kesken tämä vielä hieman on kun osasia saa vasta maanantaina.
Eli toimii vielä , mutta ahdin herää aikast huonosti. 2500rpm.
Noh pakko se oli alkaa fiestaan tekee uutta ahdinta.
Tässä paketissa on nyt pari ensin kaasut menee mitzun td025 ja sitten holsetin he221w.
Tuppaa vaan aina näissä mopo autoissa olla niin pirun ahdasta.
Jospa nyt alavääntö ei olisi kadoksissa ja ylöskin voisi saada vähän lisää.
Kesken tämä vielä hieman on kun osasia saa vasta maanantaina.
Re: Dyno prokis ja säätöjä.
Noin, porttien painekellot pitää vielä askarrella , jospa vkl ehtis koittaa asennella.
DP eli pakoputken alku mene uusiksi ja ahtoputkien alku myös.
Ja pitää sinne ahtoputkiin vielä asentaa se by-pass venttiilii.
Ja tietty turbon öljyletkuja.
Holsetin pitäis pystyä tehdä painettakin paremmlla hyötysuhteella kuin gt garretti.
Garretti ahtoi nyt 2.1bar, toivottavasti nyt ahdin kestää nostaa ainakin sinne 2.5 bar.
Tässä on nyt 7 pakopesä , tallin hyllyllä on vielä 8.5 mut kokeillaan nyt ensin tällä.
Jos joku ihmettelee tuota pakolaipan oikeaa päätyä , miksi laipassa ei ole reikää, ensinnäkin tää kone on vaan 4 pyttyinen ja , no se reikä menee imusarjaan ja kivampi et on tukossa.
DP eli pakoputken alku mene uusiksi ja ahtoputkien alku myös.
Ja pitää sinne ahtoputkiin vielä asentaa se by-pass venttiilii.
Ja tietty turbon öljyletkuja.
Holsetin pitäis pystyä tehdä painettakin paremmlla hyötysuhteella kuin gt garretti.
Garretti ahtoi nyt 2.1bar, toivottavasti nyt ahdin kestää nostaa ainakin sinne 2.5 bar.
Tässä on nyt 7 pakopesä , tallin hyllyllä on vielä 8.5 mut kokeillaan nyt ensin tällä.
Jos joku ihmettelee tuota pakolaipan oikeaa päätyä , miksi laipassa ei ole reikää, ensinnäkin tää kone on vaan 4 pyttyinen ja , no se reikä menee imusarjaan ja kivampi et on tukossa.
Re: Dyno prokis ja säätöjä.
paljon on boschin dynossa rullien halkasija? kaverilla tulossa rullat myyntiin jos tässä keksis jotain käyttöö niille
Re: Dyno prokis ja säätöjä.
318mm. rullien massassa on mukana pyörreivirtajarrun massa.jaketech kirjoitti:paljon on boschin dynossa rullien halkasija? kaverilla tulossa rullat myyntiin jos tässä keksis jotain käyttöö niille
Re: Dyno prokis ja säätöjä.
250mm tais olla halkaisja ja 2.5m pitkät. nykyiset rullat mulla on 450mm 25mm seinä ja 600mm pitkät ja 2kpl.Wesulius kirjoitti:318mm. rullien massassa on mukana pyörreivirtajarrun massa.jaketech kirjoitti:paljon on boschin dynossa rullien halkasija? kaverilla tulossa rullat myyntiin jos tässä keksis jotain käyttöö niille
Re: Dyno prokis ja säätöjä.
Tänään tuli taas välillä touhuttu väärää merkiä , F***ia.
Pakoputkea väsäilin ja ahtoputkia , tuli myös tehtä öljyn paluu putki isommalle turbolle ja tulo öljy putket molemmille.
Enää pitää askarrella piennemän turbon öljyn paluu , mutta pitää ottaa öljypohja irti ja hitsuutella siihen oksan.
Viellä kun suuttimet tulisi uusilla kärjillä niin pääsee testaamaan menohaluja.
Pakoputkea väsäilin ja ahtoputkia , tuli myös tehtä öljyn paluu putki isommalle turbolle ja tulo öljy putket molemmille.
Enää pitää askarrella piennemän turbon öljyn paluu , mutta pitää ottaa öljypohja irti ja hitsuutella siihen oksan.
Viellä kun suuttimet tulisi uusilla kärjillä niin pääsee testaamaan menohaluja.